kask dla dziecka

Data: 2011-04-07 11:24:30
Autor: Smerf
kask dla dziecka
w zasadzie dla małego dziecko - 14 miesiecznego.

Czy sa takie, które mozna dopasowywac do główki? Tzn odpowiednio pomniejszac i powiekszac.
Widzialem ze sa tez siateczki na oczy - Authora za ok 70 zł

Doradzcie jaki wybrac.

mar

Data: 2011-04-07 14:06:08
Autor: kawoN
kask dla dziecka
W dniu 11-04-07 11:24, Smerf pisze:

w zasadzie dla małego dziecko - 14 miesiecznego.

Czy sa takie, które mozna dopasowywac do główki? Tzn odpowiednio pomniejszac
i powiekszac.

Na pewno są w Decathlonie za nieduże pieniądze. Można dopasowywać,
siedzą na głowie całkiem solidnie (pod warunkiem prawidłowego zapięcia
ale to akurat warunek niezbędny dla wszystkich kasków - chociaż
nagminnie nie spełniany przez dużą część użytkowników)

--
kawoN
-

Data: 2011-04-07 22:27:02
Autor: Kret z domu
kask dla dziecka
Użytkownik "kawoN" <bike4win@bike4win.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d9da8b0$1news.home.net.pl...
W dniu 11-04-07 11:24, Smerf pisze:

w zasadzie dla małego dziecko - 14 miesiecznego.

Czy sa takie, które mozna dopasowywac do główki? Tzn odpowiednio pomniejszac
i powiekszac.

Na pewno s± w Decathlonie za nieduże pieni±dze.

By¶ się nie zdziwił...
Najmniejsze jakie s± w decathlonie to na obwód głowy ok 48cm...
Nam to na szczescie wystarczyło

Przemek
www.kluchojady.waw.pl

Data: 2011-04-08 09:05:59
Autor: kawoN
kask dla dziecka
W dniu 11-04-07 22:27, Kret z domu pisze:
Na pewno sÄ… w Decathlonie za nieduĹĽe pieniÄ…dze.

Byś się nie zdziwił...
Najmniejsze jakie są w decathlonie to na obwód głowy ok 48cm...
Nam to na szczescie wystarczyło

Wg mnie większości dzieci w tym wieku wystarczy. Moja młodsza
chociaż jest bardzo mała chodziła w tym kasku po domu mając 1 rok.

--
kawoN
-

Data: 2011-04-08 11:29:55
Autor: Kamil
kask dla dziecka
On 07/04/2011 10:24, Smerf wrote:
[...]

Nie kupuj kasku dzieciakowi. Kaski to wyci±ganie pieniędzy nakręcane przez korporacje i lobbystów, wystarczy poczytać grupę.

Kamil

Data: 2011-05-01 04:06:38
Autor: Sq
kask dla dziecka
Nie kupuj kasku dzieciakowi. Kaski to wyci±ganie pieniędzy nakręcane
przez korporacje i lobbystów, wystarczy poczytać grupę.

wiekszej bzdury nie czytalem. jako praktyk - ojciec dziecka, ktore
jezdzi w kasku. absolutnie zalecam jego uzywanie. nie ma szans zeby
maluch uczacy sie jazdy na rowerze nie lezal kilkanasie -
kilkadziesiat razy w przeciagu pierwszych 2-3 lat jazdy. w 95% te
upadki sa niegrozne. kask ma byc ochrona na te pozostale 5%, których
nikomu nie zycze.

absolutnie dzieci powinny jezdzic w kasku. mi jako doroslem kask
rowniez uratowal glowe dwukrotnie.

co do modelu to polecam Met Elfo 46-53cm, moja corka ma 4 lata i uzywa
go od ponad 2 lat. drogi ale swietny.

pozdrawiam,
Piotr

-- -
Poradnik - kupujemy rower dla dziecka
http://www.zaczarowany-ogrod.pl/index.php/2011/04/rower-dla-dziecka/

Data: 2011-05-01 14:17:38
Autor: Wojtek Sobociński
kask dla dziecka
W dniu 2011-05-01 13:06, Sq pisze:
[...]

Jako praktyk - ojciec dwojga dzieci jeżdż±cych w kaskach - całkowicie się z tym zgadzam!

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-05-01 15:54:05
Autor: kawoN
kask dla dziecka
W dniu 11-05-01 14:17, Wojtek Sobociński pisze:

Jako praktyk - ojciec dwojga dzieci jeżdż±cych w kaskach - całkowicie
się z tym zgadzam!

Trochę OT - chociaż nie do końca: czy dziecko lat 3 może wybić
NA ZAWSZE zęby? Stawiam że większo¶ć z Was powie: raczej nie,
przecież to s± mleczaki. Też tak my¶lałem do czasu gdy synek
znajomych przewrócił się na chodnik i wybił 2 jedynki.
Okazało się że prawdopodobnie 1 z nich została wybita wraz
z zawi±zk± zęba stałego...

--
kawoN
-

Data: 2011-05-01 16:04:45
Autor: Wojtek Sobociński
kask dla dziecka
W dniu 2011-05-01 15:54, kawoN pisze:
[...]

Jest to jak najbardziej możliwe, niestety :/ Na pocieszenie można powiedzieć, że stomatologia czyni teraz cuda :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-05-01 17:39:12
Autor: Mariusz Kruk
kask dla dziecka
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sq"
[...]

Kurczę, jak my¶my te dzieciństwa nasze przetrwali...

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,58342761
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-05-01 18:09:58
Autor: Krycha
kask dla dziecka
Hej.

W dniu 2011-05-01 17:39, Mariusz Kruk pisze:
(...)

absolutnie dzieci powinny jezdzic w kasku.

Kurczę, jak my¶my te dzieciństwa nasze przetrwali...

JeĽdzili¶my na całkiem innych rowerach i w innych warunkach.
Kto to widział, aby za mojego dzieciństwa jeĽdziło tyle samochodów i tak szybko.

Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma pogl±dy inne niż ¶rodowisko, ¶rodowisko nie zmienia pogl±dów, zmienia autorytet.."
M. D±browska.

Data: 2011-05-01 20:14:24
Autor: Mariusz Kruk
kask dla dziecka
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Krycha"
[...]

Ty, to ty wypuszczasz kilkuletnie dziecko na Puławsk±?
Szacun.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-03 08:25:23
Autor: Krycha
kask dla dziecka
Hej.

W dniu 2011-05-01 20:14, Mariusz Kruk pisze:
[...]

Ja nie. U mnie w mie¶cie nie ma ul. Puławskiej. :-)

Krycha.

Data: 2011-05-03 19:00:26
Autor: Mariusz Kruk
kask dla dziecka
[...]

To co ty wiesz o "tyle samochodów i tak szybko". :-P

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-01 19:17:52
Autor: Leszek Karlik
kask dla dziecka
On Sun, 01 May 2011 17:39:12 +0200, Mariusz Kruk  <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

[...]
absolutnie dzieci powinny jezdzic w kasku.

Kurczę, jak myśmy te dzieciństwa nasze przetrwali...

Selection bias. Jak ktoś nie przeżył dzieciństwa 20 lat
temu to teraz nie będzie pisał na usenet.

Elementary, dear Watson. :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2011-05-01 20:17:17
Autor: Mariusz Kruk
kask dla dziecka
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Leszek Karlik"
absolutnie dzieci powinny jezdzic w kasku.
Kurczę, jak my¶my te dzieciństwa nasze przetrwali...
Selection bias. Jak kto¶ nie przeżył dzieciństwa 20 lat
temu to teraz nie będzie pisał na usenet.

Elementary, dear Watson. :-)

Owszem. Ale poważnie - jako¶ znacz±ca większo¶ć społeczeństwa przeżyła
to dzieciństwo 20, 30, 50 lat temu.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-01 21:24:01
Autor: kawoN
kask dla dziecka
W dniu 11-05-01 20:17, Mariusz Kruk pisze:
Owszem. Ale poważnie - jako¶ znacz±ca większo¶ć społeczeństwa przeżyła
to dzieciństwo 20, 30, 50 lat temu.

Oczywi¶cie 1 przypadek na 1 milion jest w statystyce zgubiony.
Do czasu gdy to nie będziesz Ty lub Twoje dziecko.

--
kawoN
-

Data: 2011-05-01 21:28:13
Autor: Mariusz Kruk
kask dla dziecka
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kawoN"
[...]

Chodzisz w kasku pod prysznic albo do kuchni?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-02 11:06:52
Autor: kawoN
kask dla dziecka
W dniu 11-05-01 21:28, Mariusz Kruk pisze:

Chodzisz w kasku pod prysznic albo do kuchni?

Na rowerze też nie jeżdżę w kasku (poza górami).
Wyprzedzaj±c pytanie: dzieci po domu chodz± bez kasków
- chociaż gdzie¶ widziałem kaski dla dzieci do chodzenia
po domu (dla tych ucz±cych się). Tak naprawdę to kwestia
szczę¶cia i statystyki - jak byłem mały zwaliłem na siebie
kubek wrz±tku - i szczę¶ciem mam poparzony kawałek ramienia
a nie twarz. Przeżyłbym? Oczywi¶cie. Jak wpłynęłaby rana
pooparzeniowa na twarzy na moje życie? Nie wiem. Może wcale,
może by pomogła, może przeszkodziła.
Moja młodsza córka kilka razy już spadła na głowę z wysoko¶ci
kanapy. Do tej pory miała dużo szczę¶cia - ale czy to znaczy
że będzie je miała zawsze?

Powtarzam - nie namawiam nikogo do noszenia kasków czy nakładania
ich dzieciom. Niech każdy decyduje za siebie i swoje dzieci.
Do podjęcia wyważonej i m±drej decyzji człowiek powinien
znać jednak argumenty za i przeciw. Nie brońmy innym pokazywać
argumentów "za" jeżeli sami jeste¶my "przeciw".

--
kawoN
-

Data: 2011-05-02 02:24:04
Autor: Leszek Karlik
kask dla dziecka
On Sun, 01 May 2011 20:17:17 +0200, Mariusz Kruk  <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

[...]
Kurczę, jak myśmy te dzieciństwa nasze przetrwali...
Selection bias. Jak ktoś nie przeżył dzieciństwa 20 lat
temu to teraz nie będzie pisał na usenet.
Elementary, dear Watson. :-)
Owszem. Ale poważnie - jakoś znacząca większość społeczeństwa przeżyła
to dzieciństwo 20, 30, 50 lat temu.

100% dorosłego społeczeństwa przeżywa dzieciństwo, i to się
nie zmieniło jeszcze od średniowiecza. Ale szybkie guglanie wystarczy
żeby zobaczyć, że w Polsce latach 70tych na 100 tysięcy dzieci w
wieku 1-14 liczba zgonów w wyniku obrażeń odniesionych w wypadkach
wynosiła 22,5 dziecka, a w latach 90-tych 13,4 (raport UNICEF).
OgĂłlnie w  krajach rozwiniÄ™tych współczeĹ›nie dzieci ĹĽyjÄ… bezpieczniej
i ilość zgonów w wypadkach w krajach OECD spadła od 1970 do 1995 o
około połowę.

Można oczywiście wychodzić z założenia że jak ma przeżyć
to przeżyje, a jak zginie to bóg dał jedno, bóg da drugie. ;-)
Wiadomo również, że panie, w przeszłości to było lepiej, pływaliśmy
w gliniankach, nikt się nie topił i w ogóle nie było tego całego
wychowania bezstresowego i cywilizacji śmierci. Ale takie tam
"ojezu panocku jakoś przetrwaliśmy" to dokładnie takie pitu pitu
co "za Gierka było lepiej a trawa była bardziej zielona".

--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2011-05-02 12:44:45
Autor: Tomasz Tarchala
kask dla dziecka
"Leszek Karlik" <leslie@hell.pl> wrote:

[...]

nie zmieniło jeszcze od ¶redniowiecza. Ale szybkie guglanie wystarczy
żeby zobaczyć, że w Polsce latach 70tych na 100 tysięcy dzieci w
wieku 1-14 liczba zgonów w wyniku obrażeń odniesionych w wypadkach
wynosiła 22,5 dziecka, a w latach 90-tych 13,4 (raport UNICEF).
Ogólnie w  krajach rozwiniętych współcze¶nie dzieci żyj± bezpieczniej
i ilo¶ć zgonów w wypadkach w krajach OECD spadła od 1970 do 1995 o
około połowę.

Rozmawiamy tu konkretnie o kaskach, a zacytowane przez Ciebie dane nie
maj± z nimi nic wspólnego (choćby dlatego, że dopiero od lat 90. notuje
się znacz±cy wzrost użytkowania kasków rowerowych).

Sk±din±d wiadomo, że kolosalny wpływ na przeżywalno¶ć _wszystkich_ w
wypadkach, przede wszystkim samochodowych, miało zastosowanie pasów
bezpieczeństwa, pewien wpływ może być również przypisany fotelikom dla
dzieci.

Można oczywi¶cie wychodzić z założenia że jak ma przeżyć
to przeżyje, a jak zginie to bóg dał jedno, bóg da drugie. ;-)

Można również wychodzić z założenia, że dzieci należy chronić od
wszelkiego ryzyka, tylko że taka postawa sama w sobie jest ryzykiem.

Wiadomo również, że panie, w przeszło¶ci to było lepiej, pływali¶my
w gliniankach, nikt się nie topił i w ogóle nie było tego całego
wychowania bezstresowego i cywilizacji ¶mierci. Ale takie tam
"ojezu panocku jako¶ przetrwali¶my" to dokładnie takie pitu pitu
co "za Gierka było lepiej a trawa była bardziej zielona".

Hej, nie zawłaszczaj sobie bliskich i mojemu sercu warto¶ci wychowania
bezstresowego i cywilizacji ¶mierci. W kontek¶cie kasków twój argument
to chochoł, bo nie ma żadnych wiarygodnych danych, że kaski miały wpływ
na zwiększon± przeżywalno¶ć dzieci.

Data: 2011-05-02 16:58:39
Autor: Mariusz Kruk
kask dla dziecka
[...]

Czyli okaskowanie niespecjalnie tu co¶ zmieniło, bo w latach
dziewięćdziesi±tych jeszcze ludzie nie mieli takiego p.*olca, jak teraz.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-04 15:41:53
Autor: MichałG
kask dla dziecka
W dniu 2011-05-02 02:24, Leszek Karlik pisze:
[...]

Ogólnie w krajach rozwiniętych współcześnie dzieci żyją bezpieczniej
[...]

to skoreluj to jeszcze z danymi ile czasu w latach 70tych dzieci siedziały przed telewizorem (i komputerem) a ile teraz. Nieśmiało podejrzewam, że teraz jest niebezpieczniej - jak juz ruszą d... poza dom.

Pozdrawiam
mich

Data: 2011-05-02 03:53:30
Autor: Piotrpo
kask dla dziecka
On 1 Maj, 17:39, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:

>absolutnie dzieci powinny jezdzic w kasku.

Kurczę, jak my¶my te dzieciństwa nasze przetrwali...

Normalnie - 300 lat temu mycie r±k przez lekarza było zbędnym
wysiłkiem, 100 lat temu nie było antybiotyków, a jednak ludzko¶ć
przetrwała. Jako¶ nikt nie wytacza argumentów, że "higiena to ¶wiatowy
spisek producentów mydła".

Data: 2011-05-02 12:55:37
Autor: Liwiusz
kask dla dziecka
W dniu 2011-05-02 12:53, Piotrpo pisze:
[...]

We wszystkim należy przestrzegać umiaru:

http://zdrowo.info.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=350
"Dbało¶ć o higienę może powodować alergię!"

--
Liwiusz

Data: 2011-05-02 14:02:46
Autor: BoDro
kask dla dziecka
Liwiusz pisze:

We wszystkim należy przestrzegać umiaru:

http://zdrowo.info.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=350
"Dbało¶ć o higienę może powodować alergię!"

"Mycie skraca życie?"

Bo mycie to dla ramy udręka,
dlatego często po myciu pęka...

http://wiadomosci.onet.pl/nauka/mycie-skraca-zycie-szokujace-wyniki-badan,1,4257861,wiadomosc.html

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-05-04 15:42:55
Autor: MichałG
kask dla dziecka
W dniu 2011-05-02 12:53, Piotrpo pisze:
On 1 Maj, 17:39, Mariusz Kruk<Mariusz.K...@epsilon.eu.org>  wrote:

absolutnie dzieci powinny jezdzic w kasku.

Kurczę, jak myśmy te dzieciństwa nasze przetrwali...

Normalnie - 300 lat temu mycie rąk przez lekarza było zbędnym
wysiłkiem, 100 lat temu nie było antybiotyków, a jednak ludzkość
przetrwała. Jakoś nikt nie wytacza argumentów, że "higiena to światowy
spisek producentów mydła".

mydła nie ale Domestosu juz tak......... ;)

Pozdrawiam
Mich

Data: 2011-05-03 11:41:23
Autor: Kamil
kask dla dziecka
On 01/05/2011 12:06, Sq wrote:
[...]

Jako praktyk i ojciec dziecka jeżdż±cego w kasku polecam zapoznanie się z terminem "sarkazm". ;)

Kamil

kask dla dziecka