kask szczękowy do 1000 PLN

Data: 2009-03-14 23:59:40
Autor: de Fresz
kask szczękowy do 1000 PLN
On 2009-03-14 17:54:28 +0100, jarle <jarle@_NOSPAM_o2.pl> said:

Kilka moich oczekiwań co do kasku:

1) Szczękowy, najlepiej czarny (niekoniecznie mat) albo w stonowanym kolorze max. do 1000 PLN

Z racji pojawienia się C3, powinno dać radę znaleźć C2 w okolicach tej kwoty. Ino estetyka może nie każdemu pasować (złośliwi nazywają go "Gagarin" ;-)

2) Szyba nie przyciemniana i absolutnie nie parująca

W C2 napylany antifog ładnie daję radę, ale niestety po ok. 3 sezonach klęka.

3) Blenda bardzo mile widziana

C2

4) Dobra aerodynamika (jeżdżę bez żadnych owiewek i nie chce, żeby głowa latała mi na boki)

C2 - bardzo dobra. Tak dobra, że prawie każda szyba na golasie paskudnie hałasuje i lepiej jest bez/z opuszczoną poniżej kasku.

5) Dobra wentylacja i wyjmowana wyściółka

W C2 wentylacja na twarz - ok, na czaszkę - średnio.

6) Dobrze jak będzie stosunkowo cichy, chociaż zdaje sobie sprawę, że bez owiewek to może być mało realne.

C2 jest cichszy od integralnego Szuja XR1000 bez wisper kita. Do około 140 km/h luźik, powyżej - zależy od siły i kierunku wiatru. Pod koniec całego dnia po autostradzie trochę we łbie szumi (ale ja nie lubię zatyczek).

Co polecacie i czy taki kask będzie tylko plastikiem na bańce, czy będzie czymś wzmacniany?

Jak się w C2 wyjebałem przy ~50 i przywaliłem najpierw ramieniem, a później głową, to w środku odczucie było takie, jakby mnie ktoś otwartą dłonią walnął w kask. Lekko przerysowany lakier, styropor pod spodem cały. Działa ;-)

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-03-18 21:26:59
Autor: jarle
kask szcz�kowy do 1000 PLN
Dzięki za rady.

Powiem szczerze, że już sam zaczynam się głupieć. Nie wiem, czy nie zdecyduje się w końcu na integrala, bo wszyscy mówią, że szczękowce na golasa, są za głośne.

Ale jeszcz ostatnie pytanie z mojej strony, czy jakbym wybierał szczękowca (mimo wszystko jest mi do nich bliżej), to co byście polecili z:
HJC FS-MAX
NOLAN N 103
??

Data: 2009-03-18 21:39:17
Autor: Seba
kask szcz�kowy do 1000 PLN
HJC FS-MAX
NOLAN N 103

Nolan N 103 - fajnie/poprawnie wykonany kask, z poprawnym 'srodkiem', blenda przeciwsloneczna i antifogiem. Niezly 'szczekowiec'.

Pisze z tego co widzialem podczas przymierzania sie do kupna - sam nie uzywam go na codzien.

Sebastian S.

kask szczękowy do 1000 PLN