kask szczękowy do 1000 PLN

Data: 2009-03-14 16:54:28
Autor: jarle
kask szczękowy do 1000 PLN
Witam,

poszukuję kasku jak w temacie z wysokim współczynnikiem jakości do ceny. Nie muszę jeździć ze znaną marką na czole, ważne, żebym miał dobry kask.

Kilka moich oczekiwań co do kasku:

1) Szczękowy, najlepiej czarny (niekoniecznie mat) albo w stonowanym kolorze max. do 1000 PLN
2) Szyba nie przyciemniana i absolutnie nie parująca
3) Blenda bardzo mile widziana
4) Dobra aerodynamika (jeżdżę bez żadnych owiewek i nie chce, żeby głowa latała mi na boki)
5) Dobra wentylacja i wyjmowana wyściółka
6) Dobrze jak będzie stosunkowo cichy, chociaż zdaje sobie sprawę, że bez owiewek to może być mało realne.

No i zasadnicze pytanie, czy taki kask można w ogóle kupić do takiej kwoty??
Co polecacie i czy taki kask będzie tylko plastikiem na bańce, czy będzie czymś wzmacniany?

A i jeszcze jedno, obiła mi się o uszy francuska firma GPA robiąca, która zasłynęła kaskami konnymi (bardzo dobrej jakości podobno) i od niedawna jest w Polsce za sprawą Boldoru. Firma tam ma kilka modeli, które spełniają moje oczekiwania (bez sprawdzenia głośności i aerodynamiki, rzecz jasna), ale czy warto ryzykować i kupować nieznaną firmę??
Może ktoś zna te kaski i może coś o nich powiedzieć??

Z góry dzięki za pomoc.
pzdr

Data: 2009-03-14 18:28:08
Autor: Spider A.J.
kask szczękowy do 1000 PLN

"jarle" <jarle@_NOSPAM_o2.pl> wrote

[ciach]
Airoh SV55-S Sport - 140 Euro
Caberg Rhyno Klapphelm - 170 Euro
Nolan N102 Special n-com - 250 Euro
Schuberth C2 - 280 Euro

Wystarczy?
Nie wiem jak z Nolanem bo slyszalem rozne opinie o tych
garnkach ale pozostale jak najbardziej ze szczegolnym
poleceniem Schuberth bo to naprawde wysoka polka.
Ceny louisa.

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Data: 2009-03-14 18:19:28
Autor: jarle
kask szczękowy do 1000 PLN
A co z HJC FS-MAX??
Jakie opinie użytkowników, polecacie, czy radzenie szukać czegoś innego??

Data: 2009-03-14 19:24:27
Autor: Spider A.J.
kask szczękowy do 1000 PLN

"jarle" <jarle@_NOSPAM_o2.pl> wrote

A co z HJC FS-MAX??
Jakie opinie użytkowników, polecacie, czy radzenie szukać czegoś innego??

Sam jezdze w garnku HJC i bardzo sobie chwale ten wybor,
jak na srednia polke to cena/jakosc jest bardzo dobra, tyle ze ja mam integrala
co do szczekowcow nie mam zadnych miarodajnych opinii:
HJC z tego co wiem robi jeszcze dwa modele z podnoszona szczeka:
HJC IS-Max z jakims super hiper systemem opuszczania blendy przeciwslonecznej
cena okolo: 180 Euro
i drugi HJC CL-Max z jakims podwojnym sysyemem zamykania szczeki
cena okolo 140 Euro
Nie znam szczekowcow HJC ale firma jako taka godna polecenia.

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Data: 2009-03-23 14:34:23
Autor: werem
kask szczękowy do 1000 PLN
Spider A.J.napisal

[...]

Bardzo fajny i wygodny kask. Metalowy zawias spustowy dla szczęki. Wydaje mi się trochę głośny, ale to jest domena szczękowców.

Data: 2009-03-15 12:20:58
Autor: TasmaN
kask szczękowy do 1000 PLN
Użytkownik "Spider A.J." <neolith@toWywal.gmx.net> napisał w wiadomości news:gpgped$412$1wueska.motocykle.org...

Nie wiem jak z Nolanem bo slyszalem rozne opinie o tych
garnkach ale

N102 to nie koniecznie najlepszy wybor.

Duza wygoda, dopasowanie, mila wysciolka to chyba jedyne atuty.

Jednak IMO walke przegrywa zewnetrzna blenda - to zupelna pomylka.
Raz ze zbyt slabe przyciemnienie, to jeszcze przy wiekszych prdkosciach blenda zaczyna zyc wlasnym zyciem i lata z gory na dol jak tylko sie glowa ruszy :/

No i chyba juz standard w Nolanach - cholernie glosny kask :(((((((
Na dluzsza trase bez mp3 ze sluchawkami nie ma sie co wybierac bo przez szum z kasku szlag czlowieka moze trafic :(

Sam zastanawiam sie nad zmiana bo blenda i halas sa upierdliwe :(

-- - TasmaN
Suzi GSXF750 + ryczacy IXIL :)

/Forum GSXF: www.gsxf.pl/

Data: 2009-03-17 13:25:55
Autor: inextechnology
kask szczękowy do 1000 PLN
On 15 Mar, 12:20, "TasmaN" <izzyri...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Spider A.J." <neol...@toWywal.gmx.net> napisał w wiadomościnews:gpgped$412$1wueska.motocykle.org...

> Nie wiem jak z Nolanem bo slyszalem rozne opinie o tych
> garnkach ale

N102 to nie koniecznie najlepszy wybor.

Duza wygoda, dopasowanie, mila wysciolka to chyba jedyne atuty.

Z beczki airoha - odradzam Ci zdecydowanie  Airoh Mathiss, ogolnie
wyglada bardzo dobrze, halasuje znosnie (jak na predkosci <150, ale i
tak uzywam stoperow), ale szlag mnie trafial jesienia gdy brak
antifoga dawal w dupe jak rzadko. To jego podstawowa albo bardzo
istotna wada. Z kaskow ponizej 1k chyba szukalbym HJC - narzeczonej
zakupilem integrala IS-16 z AF i jest bardzo zadowolona. Kumpel kupil
lepsiejszego integrala z HJC i trzeba bylo poprawic wlot na szczece
(kiepskie mocowanie zlamalo sie w trakcie przesylki, ale banalnie
naprawialne i przede wszystkim skutecznie).
HJC to moim zdaniem niezle kaski z rozsadna kase. Tyle moich laickich
rad po pierwszym sezonie :)

p.s. jezeli szukasz szczekowca ze wzgledu na okulary - pamietaj ze
szyba moze miec antifoga, ale okulary juz nie maja :> tez sprawdzalem,
w tej konkurencji wygrwaja jednodniowe szkla kontaktowe.

Jadu
ER5 Blau

Data: 2009-03-14 22:45:04
Autor: Alti
kask szczękowy do 1000 PLN

Użytkownik "jarle" <jarle@_NOSPAM_o2.pl> napisał

A i jeszcze jedno, obiła mi się o uszy francuska firma GPA robiąca, która zasłynęła kaskami konnymi (bardzo dobrej jakości podobno)

To muszą mieć wyjebaną w kosmos aerodynamikę.......

A co do tematu to ja ostatnio kupiłem na ebay.co.uk schuberta S1.
Zapłaciłem 209Ł = ok 1100pln a kumpel odebrał i przywiózł mi do PL.
Wojtek

Data: 2009-03-14 22:46:06
Autor: Alti
kask szczękowy do 1000 PLN

Użytkownik "Alti" <alti71@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gph8ge$3d1$1inews.gazeta.pl...

[...]

A co do szczekowców to widziałem na ebayu Schuberta C2 za ok 230Ł
Wojtek

Data: 2009-03-14 23:59:40
Autor: de Fresz
kask szczękowy do 1000 PLN
On 2009-03-14 17:54:28 +0100, jarle <jarle@_NOSPAM_o2.pl> said:

Kilka moich oczekiwań co do kasku:

1) Szczękowy, najlepiej czarny (niekoniecznie mat) albo w stonowanym kolorze max. do 1000 PLN

Z racji pojawienia się C3, powinno dać radę znaleźć C2 w okolicach tej kwoty. Ino estetyka może nie każdemu pasować (złośliwi nazywają go "Gagarin" ;-)

2) Szyba nie przyciemniana i absolutnie nie parująca

W C2 napylany antifog ładnie daję radę, ale niestety po ok. 3 sezonach klęka.

3) Blenda bardzo mile widziana

C2

4) Dobra aerodynamika (jeżdżę bez żadnych owiewek i nie chce, żeby głowa latała mi na boki)

C2 - bardzo dobra. Tak dobra, że prawie każda szyba na golasie paskudnie hałasuje i lepiej jest bez/z opuszczoną poniżej kasku.

5) Dobra wentylacja i wyjmowana wyściółka

W C2 wentylacja na twarz - ok, na czaszkę - średnio.

6) Dobrze jak będzie stosunkowo cichy, chociaż zdaje sobie sprawę, że bez owiewek to może być mało realne.

C2 jest cichszy od integralnego Szuja XR1000 bez wisper kita. Do około 140 km/h luźik, powyżej - zależy od siły i kierunku wiatru. Pod koniec całego dnia po autostradzie trochę we łbie szumi (ale ja nie lubię zatyczek).

Co polecacie i czy taki kask będzie tylko plastikiem na bańce, czy będzie czymś wzmacniany?

Jak się w C2 wyjebałem przy ~50 i przywaliłem najpierw ramieniem, a później głową, to w środku odczucie było takie, jakby mnie ktoś otwartą dłonią walnął w kask. Lekko przerysowany lakier, styropor pod spodem cały. Działa ;-)

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-03-18 21:26:59
Autor: jarle
kask szcz�kowy do 1000 PLN
Dzięki za rady.

Powiem szczerze, że już sam zaczynam się głupieć. Nie wiem, czy nie zdecyduje się w końcu na integrala, bo wszyscy mówią, że szczękowce na golasa, są za głośne.

Ale jeszcz ostatnie pytanie z mojej strony, czy jakbym wybierał szczękowca (mimo wszystko jest mi do nich bliżej), to co byście polecili z:
HJC FS-MAX
NOLAN N 103
??

Data: 2009-03-18 21:39:17
Autor: Seba
kask szcz�kowy do 1000 PLN
HJC FS-MAX
NOLAN N 103

Nolan N 103 - fajnie/poprawnie wykonany kask, z poprawnym 'srodkiem', blenda przeciwsloneczna i antifogiem. Niezly 'szczekowiec'.

Pisze z tego co widzialem podczas przymierzania sie do kupna - sam nie uzywam go na codzien.

Sebastian S.

kask szczękowy do 1000 PLN