kaski na Slowacji a Konwecja Wiedenska

Data: 2011-03-01 18:45:51
Autor: Titus Atomicus
kaski na Slowacji a Konwecja Wiedenska
Witam,
Czy Konwecja Wiedenska pozwala mi na nieuzywanie kasku na terenie niezabudowanym na Slowacji?
Pozdrawiam
TA

Data: 2011-03-02 11:03:57
Autor: mihau
On Mar 1, 6:45 pm, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Czy Konwecja Wiedenska pozwala mi na nieuzywanie kasku na terenie
niezabudowanym na Slowacji?

A słowackie prawo nakłada taki obowiązek?!

Zastanawiałem się czy nie zboczyć do Słowacji podczas wyprawy tego
lata, ale jeśli takie są tam przepisy, to niech się walą na ryj :)

--
mihau

Data: 2011-03-02 14:33:13
Autor: Michał Wolff
On 2 Mar, 20:03, mihau <michal.sala...@gmail.com> wrote:

Zastanawiałem się czy nie zboczyć do Słowacji podczas wyprawy tego
lata, ale jeśli takie są tam przepisy, to niech się walą na ryj :)

Przepis działa tam na takiej zasadzie jak obowiązek meldunkowy w
Polsce (obowiązuje jeszcze do 2014) czy znaki zakazu jazdy na rowerze
na Węgrzech - tak więc nie ma się co przejmować.
Chociaż zdarzyło mi się spotkać babcię na ukrainopodobnym sprzęcie ze
styropianem na głowie :)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-03-02 16:20:32
Autor: mihau
On Mar 2, 11:33 pm, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:

Przepis działa tam na takiej zasadzie jak obowiązek meldunkowy w
Polsce (obowiązuje jeszcze do 2014) czy znaki zakazu jazdy na rowerze
na Węgrzech - tak więc nie ma się co przejmować.

Zawsze jednak jest ryzyko, że krzywo się uśmiechniesz i oberwiesz
"uśpionym" paragrafem.

A jeśli - odpukać - będzie wypadek, nawet z winy kogoś innego, i
niewyposażony w kask rowerzysta uszkodzi sobie głowę? Może być
nieciekawie w temacie odpowiedzialności i odszkodowań.

--
mihau

Data: 2011-03-04 18:05:50
Autor: Adampio
W dniu 2011-03-02 23:33, Michał Wolff pisze:
Przepis działa tam na takiej zasadzie jak obowiązek meldunkowy w
Polsce (obowiązuje jeszcze do 2014) czy znaki zakazu jazdy na rowerze
na Węgrzech - tak więc nie ma się co przejmować.

Kilka miesiecy po tym jak ten przepis wszedł w życie (steropian na glowie na terenie niezbudowanym) dzwonilem do Ambasady Slowackiej w Warszawie z pytaniem jaka jest kara za jazdę bez steropianu. Rozmówczyni nie mogla pojąc po co mi to, strasznie sie odeła na odpwiedz, że muszę sie zorientowac czy mi sie opłaca do nich jechac na wakacje bo nie mam zamiaru jezdzic u nich w kasku, aż wreszcie znalazła że 20 ojro.
Skoro jest taryfikator to czemu niby policja słowacka ma nie kasować?

Adampio

Data: 2011-03-02 20:56:04
Autor: Wojtek Paszkowski

"mihau" <michal.salaban@gmail.com> wrote in message news:18ac193c-46e6-45b2-a3b6-079c91fc5670m7g2000vbq.googlegroups.com...
On Mar 1, 6:45 pm, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Czy Konwecja Wiedenska pozwala mi na nieuzywanie kasku na terenie
niezabudowanym na Slowacji?

A słowackie prawo nakłada taki obowiązek?!

ba, chyba do tego jeszcze odblaskowy kaftan trzeba wdziewać?

pozdr

Data: 2011-03-02 16:21:33
Autor: mihau
kaski na Slowacji a Konwecja Wiedenska
On Mar 2, 8:56 pm, "Wojtek Paszkowski" <wo...@pocztanawirtualnej.pl>
wrote:

ba, chyba do tego jeszcze odblaskowy kaftan trzeba wdziewa ?

I kapok z atestem :)

--
mihau

Data: 2011-03-04 17:11:02
Autor: Titus Atomicus
kaski na Slowacji a Konwecja Wiedenska
Witam,
A czy kolega Hyla moglby sie w tej sprawie wypowiedziec?
Pozdrav
TA

kaski na Slowacji a Konwecja Wiedenska