kasowanie urządzeń zaufanych - mbank

Data: 2019-10-01 12:39:41
Autor: mariusz
kasowanie urządzeń zaufanych - mbank
Codziennie po zakończonej pracy czyszczę cookies, w związku z tym rano dnia kolejnego muszę od nowa dodawać urządzenie zaufane. Limit już mi sie wyczerpał i mam info z mbanku że musze pousuwać 10 urządzen zaufanych żeby móc dodawać kolejne, gdzie to sie usuwa??

Data: 2019-10-01 03:52:34
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 1 października 2019 12:39:41 UTC+2 użytkownik mariusz napisał:
[...]

To ładne info dostałeś, kompletne, nie ma co, godne mBąka oraz jego typowego klienta, który kocha ten bank miłością BDSM ;P
Już nie raz internety pisały, że nie da się tego pousuwać w ST - więc może na mPartyLine? Najlepiej zacznij od zadzwonienia tam z pytaniem, "gdzie to się usuwa" -  i wróć do nas koniecznie z odpowiedzią.

A ile razy dziennie się logujesz, że w ogóle ma sens dodawanie tych urządzeń zaufanych? Bo dobrze by było choć być w tej paranoi jakoś spójnym...

Data: 2019-10-01 13:33:03
Autor: mariusz
[...]

Nie jest mozliwe usunięcie, męczące logowanie z jednorazowym dostepem mnie czego, przynajmniej do czasu aż czegoś ułatwiającego korzystanie nie wymyslą

Data: 2019-10-01 05:05:00
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 1 października 2019 13:33:20 UTC+2 użytkownik mariusz napisał:

Nie jest mozliwe usunięcie, męczące logowanie z jednorazowym dostepem mnie czego, przynajmniej do czasu aż czegoś ułatwiającego korzystanie nie wymyslą

Wow, brawo, naprawdę najpierw dostałeś informację _z banku_, że trzeba pousuwać - a potem również _z banku_, że pousuwać się nie da?

Ale jeszcze raz pytanie - ile razy dziennie się logujesz?

Data: 2019-10-01 15:24:33
Autor: mariusz
[...]

Ze względu na specyfike działalności, około 20 razy dziennie musze się logować

Data: 2019-10-02 03:18:55
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 1 października 2019 15:24:36 UTC+2 użytkownik mariusz napisał:
[...]

To masz pecha.
Nawet nie da się zastosować rady Roberta z wyjątkiem dla kasowania cookies z mBąka, bo już w banku limit przekroczyłeś...

Może więc pora na zmianę banku?
milek i citek chcieli hasła raz - i póki co nie chcą więcej.
pko/inteligo i podobno pekao-żubr wcale nie chcą sms przy logowaniu.
Jest więc z czego wybierać nawet dla paranoików.

Data: 2019-10-02 12:57:28
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c5d6afd-ce98-428c-b213-b4b739097298@googlegroups.com...
[...]

Albo osobna przegladarka czy jakis profil tylko do mbanku, bez kasowania cookie.

Może więc pora na zmianę banku?
milek i citek chcieli hasła raz - i póki co nie chcą więcej.

Ale nie kasowales ? Bo jesli nie cookie ... to jak oni to zrobili ...

pko/inteligo i podobno pekao-żubr wcale nie chcą sms przy logowaniu.
Jest więc z czego wybierać nawet dla paranoików.

Pytanie jak dlugo PKO sie oprze ... maja lepszych prawnikow czy licza na ochrone ze strony polskich urzedow/sadow  ?

A moze ... skorzystac z PSD2 i poszukac jakiegos operatora, ktory zastapi ST banku ? :-)
Czy wlasnie ... u obcych operatorow sms przy logowaniu bedzie niezbedny, i nie jest to zadna dyskryminacja, bo przeciez na wlasnej ST banku tez jest niezbedny :-)

J.

Data: 2019-10-02 05:00:46
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 2 października 2019 13:00:16 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Albo osobna przegladarka czy jakis profil tylko do mbanku, bez kasowania cookie.

Albo z mBanku korzystać w "zwykłym oknie", a ze wszystkiego innego w "prywatnych" - zniknie konieczność kasowania cookiesów.
Tak czy siak walka z problemem wygenerowanym przez samego siebie.

>Może więc pora na zmianę banku?
>milek i citek chcieli hasła raz - i póki co nie chcą więcej.

Ale nie kasowales ? Bo jesli nie cookie ... to jak oni to zrobili ...

Kasować nie kasowałem, bo nie kasuję "ręcznie" - ale skasować skasowałyby się same, bo z banków (oprócz santandera od niedawna - bo w oknie "prywatnym" w ogóle nie daje możliwości "zaufania") korzystam w oknie "prywatnym", więc same się kasują jak to okno zamykam.
milek, citek oraz idea jakoś to zapamiętują - i po jednym wpisaniu SMSa nie muszę wpisywać na nowo, mimo zamykania nie tylko tego okna "prywatnego", ale i całej przeglądarki, a nawet resetu kompa - ale jeszcze muszę sprawdzić, czy przy użyciu innej przeglądarki zapytają, bo jak nie, to sprawa będzie jasna.
W tych samych okolicznościach mBąk i kantor aliora, mimo poprzedniego zapisywania jako "zaufane", wymagają kolejnego takiego zapisania.
inteligo twardo bez SMS, pl@net z bnp paribas oraz N26 równie twardo SMS przy każdym logowaniu (całe szczęście, że w N26 można wymusić SMS).

Data: 2019-10-02 04:45:50
Autor: Kris
kasowanie urządzeń zaufanych - mbank
W dniu wtorek, 1 października 2019 15:24:36 UTC+2 użytkownik mariusz napisał:

Ze względu na specyfike działalności, około 20 razy dziennie musze się logować

Walczysz z problemem który sam wygenerowałeś
Po kiego dodajesz za każdym razem "dodaj do zaufanych"?
Wybieraj opcje "jednorazowy dostęp" i problem zniknie

Data: 2019-10-02 04:52:42
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 2 października 2019 13:45:52 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Po kiego dodajesz za każdym razem "dodaj do zaufanych"?
Wybieraj opcje "jednorazowy dostęp" i problem zniknie

Przecież napisał wyraźnie - bo specjalnie o to pytałem - że potrzebuje się logować 20 razy dzienne - więc przy Twojej metodzie musiałby wpisywać SMS 20 razy dziennie - zaś dodając do "zaufanych", tylko raz dziennie (wnioskuję, ze komputer włącza rano i wyłącza dopiero wieczorem - przed wyłączeniem niestety czyszcząc cookies - jakby nie mógł korzystać z samych "okien prywatnych").

Problem wygenerował zaś mBąk, pozwalając na zapis jedynie 10 takich urządzeń - i jednocześnie nie dając możliwości skasowania, która jest np. w santander.

Data: 2019-10-02 05:02:38
Autor: Kris
W dniu środa, 2 października 2019 13:52:43 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> [...]

Przecież napisał wyraźnie - bo specjalnie o to pytałem - że potrzebuje się logować 20 razy dzienne - więc przy Twojej metodzie musiałby wpisywać SMS 20 razy dziennie

A to jakiś wielki problem?

[...]

To po kiego korzystać z prywatnych\czyścić ciasteczka?

Problem wygenerował zaś mBąk, pozwalając na zapis jedynie 10 takich urządzeń
Normalnemu userowi 1-2wystarczą

- i jednocześnie nie dając możliwości skasowania, która jest np. w santander.

Faktycznie mogli dac możliwość kasowania.
Zamiast wpisywać codziennie 20sms dwa razy dziennie kasowałby po 10 zaufanych urządzeń;)
mBank ma też aplikację na telefony- jakieś przeciwskazania żeby z niej korzystać jak jest konieczność 20razy dziennie(tyle razy to ja w roku na konto nie włażę;)) na konto zerkać?

Data: 2019-10-02 05:16:25
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 2 października 2019 14:02:40 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

A to jakiś wielki problem?

Wielki pewnie nie, ale po co przepisywać 20 razy dziennie jeśli można raz dziennie?

> [...]

To po kiego korzystać z prywatnych\czyścić ciasteczka?

Ja też nie wiem - spytaj paranoików, którzy są również schizofrenikami - ufają, że przeglądarka skasuje wszystkie cookiesy, jeśli jej każą, ale nie wierzą, że przeglądarka wysyła cookiesy tylko do stron, z których je otrzymała.
Dzisiaj prezes przeglądał katalog i powiedział - "o, nowy internet - InternetOfVehicles - no to brakuje już tylko InternetOfIdiots" - tu niestety się mylił, ten już od dawna istnieje.

> [...]

Faktycznie mogli dac możliwość kasowania.
Zamiast wpisywać codziennie 20sms dwa razy dziennie kasowałby po 10 zaufanych urządzeń;)

No nie dwa razy dziennie, a co 10 dni.

mBank ma też aplikację na telefony- jakieś przeciwskazania żeby z niej korzystać jak jest konieczność 20razy dziennie(tyle razy to ja w roku na konto nie włażę;)) na konto zerkać?

A, to też miałem zaproponować - ale co poradzić, jak ktoś kasuje cookies to zapewne sądzi, że komputer z windows jest bezpieczniejszy niż telefon czy tablet z androidem.
No i też za bardzo nie wiemy, co on robi te 20 razy dziennie, czy tylko zerka (i np. sępi na SMSy informujące o przychodzących przelewach) czy jednak jakieś operacje wykonuje - a tu z dwojga złego lepszy jest już ST mBąka niż jego apka - szczególnie na telefonie, bo jednak mam za duże paluchy, na tablecie 7" od biedy jeszcze ujdzie - ale może mieć np. potrzebę przekazania danych z programu księgowego itp.

Data: 2019-10-02 08:06:21
Autor: Kris
W dniu środa, 2 października 2019 14:16:28 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

No nie dwa razy dziennie, a co 10 dni.

Zakładam taki stopień paranoi że wszystko czyści po każdej sesji

Data: 2019-10-03 01:23:39
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 2 października 2019 17:06:23 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
W dniu środa, 2 października 2019 14:16:28 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> No nie dwa razy dziennie, a co 10 dni.

Zakładam taki stopień paranoi że wszystko czyści po każdej sesji

Błędne założenia sprowadzają dyskusję do absurdu.
OP wyraźnie napisał: "Codziennie po zakończonej pracy czyszczę cookies, w związku z tym rano dnia kolejnego muszę od nowa dodawać urządzenie zaufane."

Data: 2019-10-03 10:44:55
Autor: Liwiusz
[...]

Swoją drogą tak się śmiejemy, że po co zwykłemu użytkownikowi 10 urządzeń, ale za parę lat okaże się, że wszyscy już wykorzystaliśmy te 10, bo nowy komputer, bo nowa przeglądarka, bo ktoś cookies wyczyścił raz na pół roku, i co wówczas?

--
Liwiusz

Data: 2019-10-03 02:14:22
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 3 października 2019 10:44:57 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]

Swoją drogą tak się śmiejemy, że po co zwykłemu użytkownikowi 10 urządzeń, ale za parę lat okaże się, że wszyscy już wykorzystaliśmy te 10, bo nowy komputer, bo nowa przeglądarka, bo ktoś cookies wyczyścił raz na pół roku, i co wówczas?

Za te parę lat to nawet mBąk da radę zrobić w ST kasowanie tych urządzeń zaufanych - bo że jest to możliwe, pokazuje przykład santandera.
Albo też mBąka zdąży kupić bnp paribas i problem rozwiąże się przez zlikwidowanie go - a ściślej pasiakowo-wyblakłego mBąkowego ST.

Data: 2019-10-03 02:16:36
Autor: Kris
[...]

Swoją droga skoro ktoś jako zaufane doda 10 czy więcej urządzeń to to zaufanie czysto teoretyczne;)

Data: 2019-10-03 11:39:32
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-10-03 o 11:16, Kris pisze:
[...]

10 jednocześnie może i tak. Ale jeśli jest to 10 na rok, z czego używane na bieżąco 2, to co w tym dziwnego? A to właśnie niemożność kasowania urządzeń powoduje, że system jest niebezpieczny. Wyrzucają cię z pracy, i nawet nie możesz zablokować dostępu z firmowego komputera, który wcześniej używałeś wyłącznie ty.

--
Liwiusz

Data: 2019-10-03 02:45:54
Autor: Kris
W dniu czwartek, 3 października 2019 11:40:03 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

10 jednocześnie może i tak. Ale jeśli jest to 10 na rok, z czego używane na bieżąco 2, to co w tym dziwnego?

To jako zaufane winny być 2. Wyżej pisałem że niezrozumiałe jest dla mnie to dlaczego nie można w prosty sposób usunąć urządzeń które "straciły zaufanie"

A to właśnie niemożność kasowania urządzeń powoduje, że system jest niebezpieczny. Wyrzucają cię z pracy, i nawet nie możesz zablokować dostępu z firmowego komputera, który wcześniej używałeś wyłącznie ty.

Ponoć na infolinii się da usunąć ale powinno się dać bez problemu w systemie transakcyjnym. Podejrzewam ze prędzej czy później taką funkcjonalność udostępnią.

Data: 2019-10-03 11:04:20
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d95b507$0$523$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No bo klient powinien miec nad tym kontrole.
Chce usunac urzadzenie, to usuwa ...

J.

Data: 2019-10-06 15:59:59
Autor: Budzik
[...]

No ale przeciez o tym jest ten watek ze własnie nie ma!

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2019-10-02 22:39:15
Autor: Krzysztof Halasa
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

A, to też miałem zaproponować - ale co poradzić, jak ktoś kasuje
cookies to zapewne sądzi, że komputer z windows jest bezpieczniejszy
niż telefon czy tablet z androidem.

Przecież może być bezpieczniejszy.

Kasowanie ciastek ma sens - po co ułatwiać śledzenie? Jeśli się używa
typowej przeglądarki (albo tak to wygląda), i jeśli ktoś ma ją typowo
ustawioną (żadne tam np. ekrany 3745x7814), to trudno połączyć różne
sesje klienta bez ciastek.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-02 15:54:02
Autor: Miroo
W dniu 2019-10-02 o 14:02, Kris pisze:
Faktycznie mogli dac możliwość kasowania.
Zamiast wpisywać codziennie 20sms dwa razy dziennie kasowałby po 10 zaufanych urządzeń;)

A jak kasowanie każdego zaufanego trzeba będzie potwierdzić SMSem?
;)

Pozdrawiam

Data: 2019-10-02 08:04:38
Autor: Kris
W dniu środa, 2 października 2019 15:54:52 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:

A jak kasowanie każdego zaufanego trzeba będzie potwierdzić SMSem?
Się nie śmiej. Raczej na pewno tak będzie;););)

Data: 2019-10-02 16:10:45
Autor: ąćęłńóśźż
kasowanie urządzeń zaufanych - mbank
Albo kodem ze zdrapki, płatnym po 0,29 zł/kod.

-- -- -
A jak kasowanie każdego zaufanego trzeba będzie potwierdzić SMSem?

Data: 2019-10-02 13:47:14
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:42c22ec2-8db2-43f6-8fd5-ffeb8bede86b@googlegroups.com...
[...]

I 20 razy dziennie SMS odbierac i przepisywac ?

Cookies nie kasowac.
Albo o jakies podtrzymanie sesji zadbac :-)

J.

Data: 2019-10-02 21:59:53
Autor: Budzik
kasowanie urządzeń zaufanych - mbank
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

[...]

Kris, u mnie sie na takie rozwiazania mowi: leczenie syfa pudrem...

--
Pozdrawia... Budzik
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

Data: 2019-10-02 21:38:37
Autor: Kris
W dniu środa, 2 października 2019 23:59:55 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

> Po kiego dodajesz za każdym razem "dodaj do zaufanych"?
> Wybieraj opcje "jednorazowy dostęp" i problem zniknie

Kris, u mnie sie na takie rozwiazania mowi: leczenie syfa pudrem...

Ale to nie mbank wymyślił ze każde logowanie trzeba smsem potwierdzić, toć to jakaś unijna dyrektywa. Mbank dla ułatwienia pozwala dodać 10 urządzeń jako zaufane i wtedy logujesz się z nich bez smsa
A koleś sam sobie problemy generuje
Przecież może normalnie z przeglądarki bez trybu prywatnego korzystać, dodać ten sprzęt do zaufanych i tyle.
Jest użytkownikiem raczej niestandardowym(20 razy dziennie na konto zaglądać), okna prywatne, itp. Niestandardowy użytkownik to i rozwiązania które bank standardowo udostępnia a im nie pasują bym syfem nie nazwał.
Ot funkcjonalność dla ogółu a jakieś promile potrzebują coś inaczej.
10 urządzeń ponoć możesz do zaufanych dodać- używasz do bankowości więcej jak 10 urządzeń?

Data: 2019-10-03 09:15:34
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2019-10-03 o 06:38, Kris pisze:

Ale to nie mbank wymyślił ze każde logowanie trzeba smsem potwierdzić, toć to jakaś unijna dyrektywa.

Skoro inni nie wymagają za każdym razem więc podejrzewam, że to jest kwestia interpretacji.

Mbank dla ułatwienia pozwala dodać 10 urządzeń jako zaufane i wtedy logujesz się z nich bez smsa
A koleś sam sobie problemy generuje

A skąd miał wiedzieć, że to samo urządzenie zostanie za każdym razem uznane za kolejne?
W życiu bym nie przypuszczał.

Przecież może normalnie z przeglądarki bez trybu prywatnego korzystać, dodać ten sprzęt do zaufanych i tyle.

Od dziecka wpienia mnie głupota (nie tylko ludzka). Dlatego nie cierpię tego, że jak cokolwiek kupię via net to potem przez miesiąc albo dwa ciągle widzę reklamy podobnych rzeczy. Przecież do cholery już kupiłem a durny komputer swoje. W trosce o swoje zdrowie "dla spokojności" najpierw zablokowałem wyskakujące okienka, a potem wprowadziłem zwyczaj kasowania ciasteczek.
Cieszę, że przy okazji się dowiedziałem o istnieniu trybu prywatnego bo może to jest lepsze rozwiązanie.

10 urządzeń ponoć możesz do zaufanych dodać- używasz do bankowości więcej jak 10 urządzeń?

Potrzebował tylko jednego i po 10 dniach się okazało, że się nie da.
P.G.

Data: 2019-10-03 01:09:39
Autor: Kris
W dniu czwartek, 3 października 2019 09:15:33 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

Potrzebował tylko jednego i po 10 dniach się okazało, że się nie da.

Skoro chce być tak bardzo "prywatny" to może korzystać z mbanku z użyciem hasła sms przy logowaniu i bawić się w rejestrowanie zaufanych urządzeń, Zresztą wpisanie hasła sms przy logowaniu jakoś bardzo upierdliwe nie jest

Data: 2019-10-06 15:59:59
Autor: Budzik
[...]

Nikt nie broni ci wypiąc dupy :)))
Ja bym powiedział ze jednak jest upierdliwe.

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2019-10-06 13:14:56
Autor: Kris
W dniu niedziela, 6 października 2019 18:00:01 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

Nikt nie broni ci wypiąc dupy :)))
Ja bym powiedział ze jednak jest upierdliwe.

Ja na swoje konto bankowe loguje się raz maks dwa razy w miesiącu więc dla mnie to żadna uciążliwość. Ale każdy wg swoich potrzeb niech patrzy

Data: 2019-10-07 07:59:58
Autor: Budzik
[...]

Ano własnie!
A bank powinien patrzec na potrzeby ogołu a nie tylko tych najmniej wymagajacych.

--
Pozdrawia... Budzik
Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

Data: 2019-10-03 01:34:29
Autor: Dawid Rutkowski
> [...]

> A koleś sam sobie problemy generuje

A skąd miał wiedzieć, że to samo urządzenie zostanie za każdym razem uznane za kolejne?

Przypuścić się da, przyglądając się temu procesowi - co prawna mój komputer identyfikowany jest za każdym razem jako "komputer firefox/linux", ale już przy drugim razie nie można zapisać go pod tą nazwą, trzeba np. zrobić "komputer firefox/linux1". Więc "średnio inteligentny matoł(TM)" powinien jednak zacząć coś podejrzewać ("By the time they had diminished from 50 to 8, the other dwarves began to suspect "Hungry."" ;).
Ja bym nie przypuszczał, że można liczbę urządzeń ograniczyć do 10 i jednocześnie nie dać możliwości ich kasowania - ale w mBąku można uwierzyć w 6 niemożliwych rzeczy jeszcze przed śniadaniem ;)

[...]

Pawlak, a stopkiełka ty znasz? Tfu, AdBlocka?
W internecie naprawdę jest sporo ludzi, których wkurza głupota (bo głupków jest o wiele więcej - dużo przed InternetOfThings był InternetOfIdiots niestety) - i którzy wkładają nieco pracy w to, żeby sobie jednak codzienne korzystanie z niego ułatwić.

Data: 2019-10-03 12:12:29
Autor: Piotr Gałka
kasowanie urządzeń zaufanych - mbank
W życiu bym nie przypuszczał.

Przypuścić się da, przyglądając się temu procesowi

Nie przypuszczałem, ale też ani razu nie spróbowałem dodać urządzenia jako zaufane.
Po napisaniu tamtego a przed przeczytaniem tego dowiedziałem się, że w czasie dopisywania urządzenia trzeba mu nadać nazwę i za każdym razem inną.

Cieszę, że przy okazji się dowiedziałem o istnieniu trybu prywatnego bo
może to jest lepsze rozwiązanie.

Pawlak, a stopkiełka ty znasz? Tfu, AdBlocka?

Nazwę gdzieś słyszałem.
Szkoda mi czasu na zapoznawanie się ze wszystkim o czym słyszałem.
Mam kilka zaplanowanych "rzeczy do nauczenia się" i przy moim ślamazarnym tempie zapoznawania się starczy mi na lata.
P.G.

Data: 2019-10-05 22:42:11
Autor: Krzysztof Halasa
Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> writes:

[...]

No dobrze, ale możesz chyba zablokować kasowanie akurat tego
ciastka/ciastek (z mBanku)?

Cieszę, że przy okazji się dowiedziałem o istnieniu trybu prywatnego
bo może to jest lepsze rozwiązanie.

Ale stosowanie trybu prywatnego w ogóle nie wymusza stosowania go
zawsze.

Inną sprawą jest to, że zapewne obsługa tych "zaufanych urządzeń" jest
skwaszona - tak to niestety bywa, gdy się coś robi w ostatniej chwili.
Domyślam się, że to poprawią.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-08 09:42:43
Autor: Piotr Gałka
kasowanie urządzeń zaufanych - mbank

No dobrze, ale możesz chyba zablokować kasowanie akurat tego
ciastka/ciastek (z mBanku)?

Pierwsze słyszę o możliwości kasowania wybiórczo.
Ja wybieram Historia > Wyczyść dane przeglądanie > Ostatnie 24h
P.G.

Data: 2019-10-08 10:58:22
Autor: J.F.
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qnhelh$mva$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
W dniu 2019-10-05 o 22:42, Krzysztof Halasa pisze:
No dobrze, ale możesz chyba zablokować kasowanie akurat tego
ciastka/ciastek (z mBanku)?

Pierwsze słyszę o możliwości kasowania wybiórczo.
Ja wybieram Historia > Wyczyść dane przeglądanie > Ostatnie 24h

W Firefox w "Zachowane Dane" mozna wybrac ciasteczka i usunac wybrane .... ale to sie raczej malo przyda, szczegolnie ze te z mbanku porozrzucane.

Ale jest "usuwanie ciasteczek i stron podczas zamykania przegladarki" i tam widze przycisk
"wyjatki".

Tak jakby jednak nie to, bo pozwala okreslic reguly przyjmowania ... moze da sie okreslic, ze mbank to na dluzej, a reszta to tylko na czas sesji ..

A jak nie ... przyjdzie program napisac, albo poszukac gotowego :-)

Albo po prostu skorzystac z profili
https://support.mozilla.org/pl/kb/zarzadzanie-profilami

J.

Data: 2019-10-08 15:02:54
Autor: Krzysztof Halasa
kasowanie urządzeń zaufanych - mbank
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[Firefox]

[...]

Da się bez profili itp. ustalić, że normalne ciasteczka są kasowane
podczas zamykania, ale niektóre zostają - właśnie w tych wyjątkach
(u mnie to się nazywa cookies and site data -> manage permissions ->
exceptions i następnie block / allow for session / allow).

Firefox ma różne wady, niewątpliwie, ale tego jeszcze nie zepsuli.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-08 15:33:06
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3lftvtmo1.fsf@pm.waw.pl...
[...]

Tylko napisy sugeruja jakby co innego - nie kasowanie przy zakonczeniu,
tylko jakby pozwolenie na zalozenie.

I co mam ustawic - ze "*" ma "allow for session",
a "*.mbank.pl" "allow" ?

J.

Data: 2019-10-08 17:57:25
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Widzę że nie mam żadnej gwiazdy, nie wiem czy zadziała.
Ja mam po prostu www.xxx.yyy = allow, i to się nie czyści po zamknięciu
przeglądarki (i wyczyszczeniu wszelkich "zwykłych" ciastek).

Niestety nie ma chyba (prostej) możliwości zostawienia konkretnych
ciastek, i kasowania pozostałych (z tego samego serwera). Oczywiście
jakimiś np. skryptowymi kombinacjami można coś takiego zrobić.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-09 10:36:43
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3k19fs00q.fsf@pm.waw.pl...
[...]

Co zaraz budzi moje watpliwosci - "a co z innymi" i "dlaczego tak" :-)

Czy w ogole to ustawienie sie tyczy kasowania przy zamknieciu ?
Kiepsko opisany ten Firefox...

J.

Data: 2019-10-10 17:15:56
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

No, pozostałe zależą od generalnego ustawienia.

Czy w ogole to ustawienie sie tyczy kasowania przy zamknieciu ?

Są trzy możliwości - block / allow for session / allow. Jasne jest, że
zamknięcie przeglądarki (z ustawionym kasowaniem "generalnym") mogą
przeżyć tylko te ostatnie. To akurat jest zrobione dobrze, szkoda
jedynie, że nie można bardziej szczegółowo określić ciastek (np. ich
nazw, a nie tylko nazw serwerów).
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-10 18:28:49
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3wodczl5f.fsf@pm.waw.pl...
[...]

No - u mnie przycisk jest obok haczyka "usuwanie podczas zamykania",
ale pod przyciskami "Usun dane" i "zachowane dane", a w ogole w sekcji
"ciasteczka i dane stron".

I tak nie bardzo wiadomo -  dotyczy sekcji czy haczyka ...

A mozliwosci do wyboru raczej do usuwania nie pasuja.
Zreszta w opisie okienka napisali "okresl zasady akceptacji ciasteczek i danych stron".

https://support.mozilla.org/pl/kb/storage-api?redirectlocale=en-US&as=u&redirectslug=permission-store-data&utm_source=inproduct

Angielski opis lepszy
https://support.mozilla.org/en-US/kb/enable-and-disable-cookies-website-preferences

"To remove all cookies and site data when Firefox is closed:  ..."

Dodaj do tego, ze sa cookie sesyjne i dluzsze ...

J.

Data: 2019-10-11 14:38:45
Autor: Krzysztof Halasa
kasowanie urządzeń zaufanych - mbank
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

No - u mnie przycisk jest obok haczyka "usuwanie podczas zamykania",

Domyślam się że to:
"Usuwanie ciasteczek i danych stron podczas zamykania przeglądarki
Firefox" i następnie "Wyjątki".

ale pod przyciskami "Usun dane" i "zachowane dane", a w ogole w sekcji
"ciasteczka i dane stron".

Ja tu mam "Wyczyść dane", "Zachowane dane" i "Wyjątki". Może w starszym
(nowszym?) FF było jakoś inaczej? Ale także działało.

I tak nie bardzo wiadomo -  dotyczy sekcji czy haczyka ...

Wyjątki - haczyka. Tu jest to jasne.

Dodaj do tego, ze sa cookie sesyjne i dluzsze ...

To nie ma znaczenia, usuwane są wszystkie sesyjne oraz wszystkie, które
nie mają być zostawione.

--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-06 15:59:59
Autor: Budzik
> [...]

pozwala dodać 10 urządzeń jako zaufane i wtedy logujesz się z nich
bez smsa A koleś sam sobie problemy generuje

A to mbank nie przewidział ze kasowanie ciasteczek spowoduje znikniecie tego zaufanego urzadzenia?

[...]
nie, nie uzywam, ale kolega tez nie uzywa. Po prostu mbank opracował to technologicznie w ten sposób ze to samo urzadzenie jest co chwile nowym urzqadzeniem zaufanym. Spieprzyli i tyle.

--
Pozdrawia... Budzik
"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2019-10-06 22:00:19
Autor: J.F.
Dnia 06 Oct 2019 15:59:59 GMT, Budzik napisał(a):
> [...]

bez smsa A koleś sam sobie problemy generuje

A to mbank nie przewidział ze kasowanie ciasteczek spowoduje znikniecie tego zaufanego urzadzenia?

Raczej mbank nie przewidzial, ze niektorzy kasuja ciasteczka
codziennie, czy leca z trybu prywatnego.

nie, nie uzywam, ale kolega tez nie uzywa. Po prostu mbank opracował to technologicznie w ten sposób ze to samo urzadzenie jest co chwile nowym urzqadzeniem zaufanym. Spieprzyli i tyle.

Hm, czy spieprzyli ... a inni lepiej zrobili ?
Niby im jakos dziala ... ale na czym sie opieraja ?

J.

Data: 2019-10-01 13:58:48
Autor: J.F.
Użytkownik "mariusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d933970$0$529$65785112@news.neostrada.pl...
To ładne info dostałeś, kompletne, nie ma co, godne mBąka oraz jego typowego klienta, który kocha ten bank miłością BDSM ;P

Myslisz, ze inne maja lepiej ?

Już nie raz internety pisały, że nie da się tego pousuwać w ST - więc może na mPartyLine? Najlepiej zacznij od zadzwonienia tam z pytaniem, "gdzie to się usuwa" -  i wróć do nas koniecznie z odpowiedzią.

O to to to ...

Jeszcze jakis opis tych komputerow by sie przydal, a z tym tez roznie bywa - tylko nie pamietam - w mBanku czy u innych ...

Nie jest mozliwe usunięcie, męczące logowanie z jednorazowym dostepem mnie czego, przynajmniej do czasu aż czegoś ułatwiającego korzystanie nie wymyslą

No ale teoretycznie to nie ich wina.
Takich sobie europoslow wybrales, oni chca twojego dobra :)

J.

Data: 2019-10-01 14:23:09
Autor: ąćęłńóśźż
kasowanie urządzeń zaufanych - mbank
Euroosły nie mają żadnego wpływu na wybór eurokratów.

-- -- -
Takich sobie europoslow wybrales, oni chca twojego dobra

Data: 2019-10-01 15:29:38
Autor: Robert Tomasik
kasowanie urz?dze? zaufanych - mbank
W dniu 01.10.2019 o 12:39, mariusz pisze:
[...]

Dodaj do wyjątku te akurat cookies. Będzie łatwiej :-)

Data: 2019-10-02 03:45:31
Autor: Heniek
[...]

Ustawienia - Dostęp do banku - Wyłącz dostęp i w następnym kroku Usuń.

--
Heniek

Data: 2019-10-02 03:57:52
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 2 października 2019 12:45:33 UTC+2 użytkownik Heniek napisał:
> [...]

Ustawienia - Dostęp do banku - Wyłącz dostęp i w następnym kroku Usuń.

Chyba Ci się pomyliło z "zaufanymi urządzeniami" z apkami mobilnymi.

kasowanie urządzeń zaufanych - mbank