kasy fiskalne a faktury/rachunki

Data: 2009-07-22 02:01:46
Autor: Rafał Kowalczyk
kasy fiskalne a faktury/rachunki
Dlaczego niektórzy przedsiębiorcy mają obowiązek posiadania kas
fiskalnych skoro mogą klientom wystawiać rachunki bądź faktury?
Czy jeżeli przedsiębiorcą nie osiągnął określonego dochodu (bodajże 20
000 zł albo 40 000 zł) to zawsze jest zwolniony z konieczności
posiadania kasy czy są od tej reguły jakieś wyjątki?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-07-22 11:18:35
Autor: ..:: mAnDeLbRoT ::..
Rafał Kowalczyk wrote:
Czy jeżeli przedsiębiorcą nie osiągnął określonego dochodu (bodajże 20
000 zł albo 40 000 zł) to zawsze jest zwolniony z konieczności
posiadania kasy czy są od tej reguły jakieś wyjątki?

Są wyjątki. Ale bez szukania w internecie znam tylko jeden: sprzedaż oprogramowania na nośnikach typu płyty CD, DVD już od pierwszej złotówki _przychodu_, nie dochodu - drobna różnica :)

pozdrowienia
--
...:: mAnDeLbRoT ::..
mandelbrot zawijasek :) tlen kropka pl

Data: 2009-07-22 06:48:25
Autor: Rafał Kowalczyk
kasy fiskalne a faktury/rachunki
On 22 Lip, 11:18, "..:: mAnDeLbRoT ::.."
<mandelb...@adres.w.stopce.pl> wrote:
Rafał Kowalczyk wrote:
> [...]

oprogramowania na nośnikach typu płyty CD, DVD już od pierwszej złotówki
_przychodu_, nie dochodu - drobna różnica :)

Odnośnie sprzedaży oprogramowania -  czy chodzi o to poniższe
wyłączenie?
"# przy dostawie nagranych, z zapisanymi danymi lub zapisanymi
pakietami oprogramowania komputerowego, np. z e-bookami,
oprogramowaniem, innymi plikami,  (w tym również sprzedawanymi łącznie
z licencją na użytkowanie):

    * płyt CD;
    * płyt DVD;
    * kaset magnetofonowych;
    * taśm magnetycznych (w tym kaset wideo);
    * dyskietek;
    * kart pamięci;
    * kartridży."
Źródło: http://www.vat.pl/zwolnienia_i_wylaczenia_kasy_fiskalne_twoja_kasa_fiskalna_722.php

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - lotto

Data: 2009-07-22 06:55:07
Autor: Rafał Kowalczyk

Data: 2009-07-22 07:18:37
Autor: Rafał Kowalczyk
> [...]

>     * płyt DVD;
>     * kaset magnetofonowych;
>     * taśm magnetycznych (w tym kaset wideo);

Tak, dokładnie.

A co jezeli nie sprzedaje programów na plytach tylko w formie
elektronicznej?
Np. gdy ktoś wpłaci pieniądze to daje mu dostęp do konta na serwerze z
którego będzie mógł ściągnąć plik. Sprzedaż odbywa się więc wyłącznie
w formie elektronicznej, niematerialnej.

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-07-22 16:41:05
Autor: ..:: mAnDeLbRoT ::..
Rafał Kowalczyk wrote:
[...]

To aż do przekroczenia limitu nie potrzebujesz kasy fiskalnej. To samo tyczy się czystych nosników CD i DVD. Możesz więc sprzedać osobno czystą płytę, osobno licencję na program, instalkę udostępnić na serwerze i poprosić, żeby sobie klient sam nagrał :)

pozdrowienia

Data: 2009-07-23 00:49:31
Autor: Rafał Kowalczyk
kasy fiskalne a faktury/rachunki
On 22 Lip, 16:41, "..:: mAnDeLbRoT ::.."
[...]

Ale gdy już przekroczę ten limit to czy nie będę mógł wysyłać klientom
paragonów z kasy. Chyba, że w formie elektronicznej, razem z
programem.

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-07-23 01:02:32
Autor: Rafał Kowalczyk
kasy fiskalne a faktury/rachunki
Przepraszam za błąd, powinno być:
"Ale gdy już przekroczę ten limit to nie będę mógł wysyłać klientom
paragonu z kasy. Chyba, że w formie elektronicznej, razem z
programem."

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-07-23 10:25:41
Autor: ..:: mAnDeLbRoT ::..
Rafał Kowalczyk wrote:
Przepraszam za błąd, powinno być:
"Ale gdy już przekroczę ten limit to nie będę mógł wysyłać klientom
paragonu z kasy. Chyba, że w formie elektronicznej, razem z
programem."

Jeżeli chodzi Ci o to, czy musisz fizycznie wysłać paragon za licencję na program (który klient potem ściąga z serwera), to szczerze powiedziawszy nie wiem, niech się wypowie ktoś z praktyką...

Data: 2009-07-23 05:26:31
Autor: Rafał Kowalczyk
kasy fiskalne a faktury/rachunki
On 23 Lip, 10:25, "..:: mAnDeLbRoT ::.."
[...]

Tak o to mi dokładnie chodzi.

Pozdrawiam.