kasy fiskalne a faktury/rachunki

Data: 2009-07-22 11:18:35
Autor: ..:: mAnDeLbRoT ::..
kasy fiskalne a faktury/rachunki
Rafał Kowalczyk wrote:
Czy jeżeli przedsiębiorcą nie osiągnął określonego dochodu (bodajże 20
000 zł albo 40 000 zł) to zawsze jest zwolniony z konieczności
posiadania kasy czy są od tej reguły jakieś wyjątki?

Są wyjątki. Ale bez szukania w internecie znam tylko jeden: sprzedaż oprogramowania na nośnikach typu płyty CD, DVD już od pierwszej złotówki _przychodu_, nie dochodu - drobna różnica :)

pozdrowienia
--
...:: mAnDeLbRoT ::..
mandelbrot zawijasek :) tlen kropka pl

Data: 2009-07-22 06:48:25
Autor: Rafał Kowalczyk
kasy fiskalne a faktury/rachunki
On 22 Lip, 11:18, "..:: mAnDeLbRoT ::.."
<mandelb...@adres.w.stopce.pl> wrote:
Rafał Kowalczyk wrote:
> [...]

oprogramowania na nośnikach typu płyty CD, DVD już od pierwszej złotówki
_przychodu_, nie dochodu - drobna różnica :)

Odnośnie sprzedaży oprogramowania -  czy chodzi o to poniższe
wyłączenie?
"# przy dostawie nagranych, z zapisanymi danymi lub zapisanymi
pakietami oprogramowania komputerowego, np. z e-bookami,
oprogramowaniem, innymi plikami,  (w tym również sprzedawanymi łącznie
z licencją na użytkowanie):

    * płyt CD;
    * płyt DVD;
    * kaset magnetofonowych;
    * taśm magnetycznych (w tym kaset wideo);
    * dyskietek;
    * kart pamięci;
    * kartridży."
Źródło: http://www.vat.pl/zwolnienia_i_wylaczenia_kasy_fiskalne_twoja_kasa_fiskalna_722.php

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - lotto

Data: 2009-07-22 06:55:07
Autor: Rafał Kowalczyk

http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-07-22 07:18:37
Autor: Rafał Kowalczyk
> [...]

>     * płyt DVD;
>     * kaset magnetofonowych;
>     * taśm magnetycznych (w tym kaset wideo);

Tak, dokładnie.

A co jezeli nie sprzedaje programów na plytach tylko w formie
elektronicznej?
Np. gdy ktoś wpłaci pieniądze to daje mu dostęp do konta na serwerze z
którego będzie mógł ściągnąć plik. Sprzedaż odbywa się więc wyłącznie
w formie elektronicznej, niematerialnej.

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-07-22 16:41:05
Autor: ..:: mAnDeLbRoT ::..
Rafał Kowalczyk wrote:
[...]

To aż do przekroczenia limitu nie potrzebujesz kasy fiskalnej. To samo tyczy się czystych nosników CD i DVD. Możesz więc sprzedać osobno czystą płytę, osobno licencję na program, instalkę udostępnić na serwerze i poprosić, żeby sobie klient sam nagrał :)

pozdrowienia

Data: 2009-07-23 00:49:31
Autor: Rafał Kowalczyk
kasy fiskalne a faktury/rachunki
On 22 Lip, 16:41, "..:: mAnDeLbRoT ::.."
[...]

Ale gdy już przekroczę ten limit to czy nie będę mógł wysyłać klientom
paragonów z kasy. Chyba, że w formie elektronicznej, razem z
programem.

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-07-23 01:02:32
Autor: Rafał Kowalczyk
kasy fiskalne a faktury/rachunki
Przepraszam za błąd, powinno być:
"Ale gdy już przekroczę ten limit to nie będę mógł wysyłać klientom
paragonu z kasy. Chyba, że w formie elektronicznej, razem z
programem."

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-07-23 10:25:41
Autor: ..:: mAnDeLbRoT ::..
Rafał Kowalczyk wrote:
Przepraszam za błąd, powinno być:
"Ale gdy już przekroczę ten limit to nie będę mógł wysyłać klientom
paragonu z kasy. Chyba, że w formie elektronicznej, razem z
programem."

Jeżeli chodzi Ci o to, czy musisz fizycznie wysłać paragon za licencję na program (który klient potem ściąga z serwera), to szczerze powiedziawszy nie wiem, niech się wypowie ktoś z praktyką...

Data: 2009-07-23 05:26:31
Autor: Rafał Kowalczyk
kasy fiskalne a faktury/rachunki
On 23 Lip, 10:25, "..:: mAnDeLbRoT ::.."
[...]

Tak o to mi dokładnie chodzi.

Pozdrawiam.