Data: 2011-01-30 18:46:13 | |
Autor: sth | |
kat wtrysku w dizlu | |
jaka bedzie roznica w pracy dizla jesli ustawimy kat wtrysku na 9st, a do tej pory byl na 7 ?
Pytam poniewaz jest nieslislosc w manualach do mojego auta. Angielski podaje ze ma byc 7 a hiszpanski ze 9 stopni. Niestety nie wiem jak bylo ustawione fabrycznie bo nie wpadlem na to aby pomierzyc przed rozbiorka :/ |
|
Data: 2011-01-30 19:48:16 | |
Autor: Karolek | |
kat wtrysku w dizlu | |
W dniu 2011-01-30 18:46, sth pisze:
jaka bedzie roznica w pracy dizla jesli ustawimy kat wtrysku na 9st, a Wczesniejszy kat wtrysku moze spowodowac bardziej "twarda" prace silnika, spadek mocy (moze nie byc odczuwalny), powinien latwiej odpalac. Ale mozesz nawet nie zauwazyc roznicy w pracy silnika (zmiany sa dosc subtelne). No i jezeli silnik posiada wtryskiwacz sterujacy i komputer to moze sobie zrekompensowac pewna roznice w ustawieniu kata i w ogole nie odczujesz roznicy. A jaki to silnik, ze masz problem znalezc dane na temat kata wtrysku? -- Karolek |
|
Data: 2011-01-30 20:04:20 | |
Autor: sth | |
kat wtrysku w dizlu | |
Wczesniejszy kat wtrysku moze spowodowac bardziej "twarda" prace silnika, spadek mocy (moze nie byc odczuwalny), powinien latwiej odpalac. silnik to 4d56 z mitsu. manuale mowia sprzeczne informacje. zadnych komputronow tam nie ma, czysta mechanika. nic to. po prostu sprawdze przy dwoch roznych katach co sie bedzie dzialo. sklonny jestem ustawic 9, bo chyba byl za wczesny wtrysk do tej pory gdyz zdarzylo mi sie w te wakacje zagotowac lekko plyn w turcji przy stromym podjezdzie kilkunasto kilometrowym. wyczytalem ze wczesny wtrysk powoduje zwiekszenie tem komory spalania. |
|
Data: 2011-01-30 20:09:10 | |
Autor: J.F. | |
kat wtrysku w dizlu | |
On Sun, 30 Jan 2011 20:04:20 +0100, sth wrote:
silnik to 4d56 z mitsu. manuale mowia sprzeczne informacje. zadnych komputronow tam nie ma, czysta mechanika. A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ? Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ? Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ? J. |
|
Data: 2011-01-30 20:14:17 | |
Autor: sth | |
kat wtrysku w dizlu | |
A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ? jest podzialka na obudowie rozrzadu. od lewej 0 do 9. przy zero jest TDC. w kazdym razie przy 7 lub przy 9 mam miec na czujniku zegarowym 0,97-1,03 mm ustawie tak i tak i opisze na grupie wrazenia :) |
|
Data: 2011-01-30 20:17:27 | |
Autor: sth | |
kat wtrysku w dizlu | |
A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ? Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ? Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ? http://img21.imageshack.us/img21/8990/screenshot2011013020154.jpg |
|
Data: 2011-01-30 20:30:29 | |
Autor: Karolek | |
kat wtrysku w dizlu | |
W dniu 2011-01-30 20:09, J.F. pisze:
On Sun, 30 Jan 2011 20:04:20 +0100, sth wrote: Tak wlasnie jest. Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ? Zalezy od silnika, ale raczej dosc typowe wartosci. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-30 20:45:40 | |
Autor: sth | |
kat wtrysku w dizlu | |
A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ? w mojej logiki nie bardzo. zobacz na rysunek. 9 jest pozniej niz 7. Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ? problem w tym ze dla mojegi silnika i 7 i 9 jest poprawne. tzn nie wiadomo jaki mam typ silnika poniewaz na glowicy nie ma oznaczen w miejscu gdzie powinny byc. silnik turbo. |
|
Data: 2011-01-30 20:54:55 | |
Autor: Karolek | |
kat wtrysku w dizlu | |
W dniu 2011-01-30 20:45, sth pisze:
A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ? Nie jest. To jest poczatek tloczenia. A tloczyc zaczyna troche wczesniej niz GMP (jak J.F. juz wspomnial, wyprzedzenie poczatku wtrysku), zatem 9 jest wczesniej niz 7 :> Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ? Moze glowica od wersji bez turbo jest zamontowana... no nic, ustaw 7 stopni, a jakby ciezko odplal na zimnym to mozesz przestawic na 9. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-30 20:47:21 | |
Autor: sth | |
kat wtrysku w dizlu | |
A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ? 9st ATDC (after TDC) jest pozniej niz 7 ATDC http://img21.imageshack.us/img21/8990/screenshot2011013020154.jpg chyba ze ja czegos nie rozumiem ? |
|
Data: 2011-01-30 21:06:37 | |
Autor: Karolek | |
kat wtrysku w dizlu | |
W dniu 2011-01-30 20:47, sth pisze:
A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ? A widzisz, nie zwrocilem uwagi, ze w tym Twoim linku jest ATDC, w autodacie mam BTDC :> Ale olej te stopnie. I tak ustawiasz na zegar poczatek tloczenia? Jak tak, to ustawiasz na zegarze 1 +- 0,03 i wszystko. Stopnie Cie nie interesuja. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-30 21:12:19 | |
Autor: sth | |
kat wtrysku w dizlu | |
Ale olej te stopnie. szczerze mowiac nic z tego nie zrozumialem :P przeciez musze ustawic wal na jakis kat zeby ustawic pompe czujnikiem :) |
|
Data: 2011-01-30 21:45:11 | |
Autor: Karolek | |
kat wtrysku w dizlu | |
W dniu 2011-01-30 21:12, sth pisze:
Ale olej te stopnie. Najpierw musisz znalezc punkt 0, masz to w tym Twoim linku opisane. Znajdujesz najnizsze polozenie w okolicy GMP, zerujesz czujnik zegarowy, ustawiasz wal na znaki (mniemam, ze takowe tam widnieja) i ustawiasz pompe tak, aby zegar wskazywal 1mm +-0,03mm. Skrecasz, robisz pelny obrot i patrzysz, czy w danym punkcie na wale masz prawdilowe wskazanie na zegarze. Krecisz walem tylko zgodnie ze wskazowkami zegara, bez cofania bo moze przeklamac Ci wynik. I to tyle. A jak masz znaki dla 7 i 9 stopni jednoczesnie, to ustaw najpierw pozniejszy wtrysk, czyli w Twoim przypadku to bedzie jak pisales na poczatku 9 stopni i sprawdz jak silnik pracuje i odpala, jak bedzie ciezko odplal, to wyreguluj na znaki dla 7 stopni, ale mowie to tylko w przypdku jezeli masz podwojne oznaczenia. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-30 21:57:15 | |
Autor: sth | |
kat wtrysku w dizlu | |
> Najpierw musisz znalezc punkt 0, masz to w tym Twoim linku opisane.
Znajdujesz najnizsze polozenie w okolicy GMP, zerujesz czujnik zegarowy, ustawiasz wal na znaki (mniemam, ze takowe tam widnieja) i ustawiasz pompe tak, aby zegar wskazywal 1mm +-0,03mm. Skrecasz, robisz pelny obrot i patrzysz, czy w danym punkcie na wale masz prawdilowe wskazanie na zegarze. Krecisz walem tylko zgodnie ze wskazowkami zegara, bez cofania bo moze przeklamac Ci wynik. I to tyle. kurde pokreciles strasznie. Ustawiasz wal na 0. Cofasz ~30st w lewo Zerujesz czujnik Krecisz treoche lewo prawo zeby sprawdzic czy czujnik nie ma dewiacji, jak nie ma to nastepnie ustawiasz wal na zadany kat (7 lub 9) i regulujesz pompa tak zeby na czujniku wyszlo 1mm +-0,03mm Na podzialce masz kreski i cyferki 1 3 5 7 9 |
|
Data: 2011-01-30 23:10:59 | |
Autor: Karolek | |
kat wtrysku w dizlu | |
W dniu 2011-01-30 21:57, sth pisze:
kurde pokreciles strasznie. Nie przepisywalem tej instrukcji, ktora Ty masz, bo nawet nie widze jej w calosci :> Jak chcesz ustawic te 30 stopni? Masz tam jakis znak, ze wiesz gdzie bedzie 30 stopni? Zerujesz czujnik Tyle, co widze z tej instrukcji, ktora wrzuciles to niewiele wynika. Normalnie to sie robi tak, ze ustwiasz wal w GMP, pompe z grubsza, krecisz walem i szukasz najnizszego wskazania, zerujesz w tym miejscu, ustawiasz wal w odpowiednim miejscu (zazwyczj jest to GMP, a u Ciebie 7 albo 9 stopni) i regulujesz pompa na zadana wartosc i to tyle filozofii. Wrzuc calosc tej instrukcji, bo z tego kawalka, ktory da sie odczytac to tylko zamieszanie wynika. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-30 23:47:19 | |
Autor: sth | |
kat wtrysku w dizlu | |
Nie przepisywalem tej instrukcji, ktora Ty masz, bo nawet nie widze jej w calosci :> http://img156.imageshack.us/img156/6380/screenshot2011013023451.jpg Jak chcesz ustawic te 30 stopni? Masz tam jakis znak, ze wiesz gdzie bedzie 30 stopni? approx 30st czyli mniej wiecej zeby wyzerowac czujnik, czyli zeby koncowka czujnika szla po walku a nie po krzywce :) |
|
Data: 2011-01-31 07:47:58 | |
Autor: Karolek | |
kat wtrysku w dizlu | |
W dniu 2011-01-30 23:47, sth pisze:
Nie przepisywalem tej instrukcji, ktora Ty masz, bo nawet nie widze No, teraz to cos widac. Czyli tak jak pislem, nie wiem po co w tej instrukcji tak komplikuja prosta regulacje. Jak chcesz ustawic te 30 stopni? Masz tam jakis znak, ze wiesz gdzie To nie tak, to nie chodzi po zadnej krzywce, czy walku. Na ten czujnik naciska tlokorozdzielacz. Oni po prostu orientacyjnie podaja (te 30 stopni) gdzie powinienes miec poziom 0 na zegarze. Po prostu zamiast krecic dookola, to szukasz w okolicy 30 stopni minimalnego wskazania, w ktorym wskazowka ztrzymuje sie na chwile i tam go zerujesz. Potem jedziesz na znak 7 lub 9 i ustawiasz pompe. Czyli zadnej filozofii. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-31 18:25:41 | |
Autor: sth | |
kat wtrysku w dizlu | |
To nie tak, to nie chodzi po zadnej krzywce, czy walku. a orientujesz sie czy szkodzi pompie krecenie sie do tylu? pokrecilem dzisiaj troche w lewo i sie tak zastanawiam :) |
|
Data: 2011-01-31 18:29:24 | |
Autor: J.F. | |
kat wtrysku w dizlu | |
On Mon, 31 Jan 2011 18:25:41 +0100, sth wrote:
To nie tak, to nie chodzi po zadnej krzywce, czy walku. Skoro sie dalo bez oporow to chyba nie szkodzi. Za to przy regulacjach luzy sa z innej strony i lepiej krecic tylko w jedna wlasciwa. J. |
|
Data: 2011-01-31 18:40:47 | |
Autor: sth | |
kat wtrysku w dizlu | |
Skoro sie dalo bez oporow to chyba nie szkodzi. czuc bylo taka pulsacje jakby kompresja sie robila w pewnym polozeniu :P |
|
Data: 2011-02-01 00:00:22 | |
Autor: Karolek | |
kat wtrysku w dizlu | |
W dniu 2011-01-31 18:40, sth pisze:
Skoro sie dalo bez oporow to chyba nie szkodzi. Bo w pompie jest cos tkiego jak fala po ktorej chodza rolki. Ta fala to wlasnie takie krzywki, ktore odpychaja rolki podczas obrotu i powoduja, ze tlokorozdzielcz wykonuje ruch obrotowy i zrazem posuwisto zwrotny. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-31 23:53:27 | |
Autor: Karolek | |
kat wtrysku w dizlu | |
W dniu 2011-01-31 18:25, sth pisze:
To nie tak, to nie chodzi po zadnej krzywce, czy walku. Nie szkodzi. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-30 20:24:37 | |
Autor: Karolek | |
kat wtrysku w dizlu | |
W dniu 2011-01-30 20:04, sth pisze:
Wczesniejszy kat wtrysku moze spowodowac bardziej "twarda" prace 9 bedzie wczesniejszy niz 7. Teoretycznie moze sie grzac, przy zbyt wczesnym, ale czy az tak mocno miales przestawiony...? Wedlug moich informacji to wersja A/B ma 7 stopni, a C/D 9 stopni, ale to w wersjch z turbosprezarka, czyli 4d56t. Musisz zatem zobaczyc jak Ty tam masz oznaczone i odpowiednio ustawic (odpowiednia literke powinienes znalezc na glowicy). No chyba, ze to silnik bez turbo, czyli jak pisales 4d56 z L200 czy cos takiego to wtedy ustwiasz 9 stopni. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-30 22:22:20 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
kat wtrysku w dizlu | |
Użytkownik "sth" <ksdbqa@ldwcvwqvc.vk> napisał w wiadomości news:ii4cnm$gt$1inews.gazeta.pl...
silnik to 4d56 z mitsu. manuale mowia sprzeczne informacje. zadnych Zajrzyj i ew. zapytaj na : http://forum.mitsumaniaki.pl/index.php Są tam też mechanicy, ktoś powinien wiedzieć. -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg |
|
Data: 2011-01-31 11:12:59 | |
Autor: kamil | |
kat wtrysku w dizlu | |
On 30/01/2011 17:46, sth wrote:
jaka bedzie roznica w pracy dizla jesli ustawimy kat wtrysku na 9st, a Calkiem mozliwe, ze paliwo sprzedawane na rynku angielskim ma inna liczbe cetanowa od dostepnego standardowo na kazdej hiszpanskiej stacji, stad roznica. Identyczna sytuacja jest w przypadku PB RON, na wyspach znajdziesz 95, 97 i 100, nie ma 98 wiec bywaja silniki nieco inaczej strojone na rynek UK i EU. -- Pozdrawiam Kamil |