Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   katalizator hałasuje

katalizator hałasuje

Data: 2010-08-21 16:01:03
Autor: Ada
katalizator hałasuje
Ford Focus - tłucze się na niskich obrotach kataliazator, tzn. jego zawarto¶ć. Czy kto¶ z Was miał z tym do czynienia? Sa jakie¶ zamienniki? Czym grozi zignorowanie tego brzęku?

Data: 2010-08-21 16:11:06
Autor: P_ablo
katalizator hałasuje
Użytkownik "Ada" <Ada_PreczZeSpamem@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i4om6q$85d$1news.onet.pl...
Ford Focus - tłucze się na niskich obrotach kataliazator, tzn. jego zawarto¶ć. Czy kto¶ z Was miał z tym do czynienia? Sa jakie¶ zamienniki?

jesli nie stac na foke to wstawic kawal rury...

Czym grozi zignorowanie tego brzęku?

nerwica

--
picasso

Data: 2010-08-21 16:33:03
Autor: Piter
katalizator hałasuje
na  ** p.m.s **  Ada pisze tak:

Ford Focus - tłucze się na niskich obrotach kataliazator, tzn.
jego zawarto¶ć. Czy kto¶ z Was miał z tym do czynienia? Sa jakie¶
zamienniki? Czym grozi zignorowanie tego brzęku?

Może jeszcze tłuc blaszana osłona katalizatora.

Je¶li to nie osłona to można wstawić tak± giętk± ł±czówkę zamiast katalizatora.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2010-08-21 17:48:38
Autor: to
katalizator hałasuje
begin Ada
Ford Focus - tłucze się na niskich obrotach kataliazator, tzn. jego
zawartość. Czy ktoś z Was miał z tym do czynienia? Sa jakieś zamienniki?

Na przykład: http://tiny.pl/h78wr

....a pewnie i jakiś tańszy się znajdzie. Absolutnie nie kupuj drożyzny z ASO. Aha, starego nie zostawiaj w zakładzie tylko oddaj do skupu katalizatorów. Odzyskasz 100-300 zł.

Czym grozi zignorowanie tego brzęku?

Na początku pewnie nic, ale jeśli będziesz miał pecha i Ci się zupełnie zapcha to grozi nawet uszkodzeniem silnika. Jak Ci szkoda pieniędzy na nowy, to lepiej już go zupełnie wywalić i wspawać rurkę ew. tłumik w obudowie katalizatora za 50 zł niż jeździć z oberwanym.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-21 20:50:38
Autor: MarcinJM
katalizator hałasuje
to pisze:
begin Ada

Ford Focus - tłucze się na niskich obrotach kataliazator, tzn. jego
zawartość. Czy ktoś z Was miał z tym do czynienia? Sa jakieś zamienniki?

Na przykład: http://tiny.pl/h78wr

...a pewnie i jakiś tańszy się znajdzie. Absolutnie nie kupuj drożyzny z ASO. Aha, starego nie zostawiaj w zakładzie tylko oddaj do skupu katalizatorów. Odzyskasz 100-300 zł.

Czym grozi zignorowanie tego brzęku?

Na początku pewnie nic, ale jeśli będziesz miał pecha i Ci się zupełnie zapcha to grozi nawet uszkodzeniem silnika. Jak Ci szkoda pieniędzy na nowy, to lepiej już go zupełnie wywalić i wspawać rurkę ew. tłumik w obudowie katalizatora za 50 zł niż jeździć z oberwanym.

akurat rurka to najgorszy pomysl.
W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-08-21 18:54:36
Autor: to
katalizator hałasuje
begin MarcinJM
Na początku pewnie nic, ale jeśli będziesz miał pecha i Ci się zupełnie
zapcha to grozi nawet uszkodzeniem silnika. Jak Ci szkoda pieniędzy na
nowy, to lepiej już go zupełnie wywalić i wspawać rurkę ew. tłumik w
obudowie katalizatora za 50 zł niż jeździć z oberwanym.

akurat rurka to najgorszy pomysl.
W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek
rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na
fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach.

Na pewno lepszy niż jazda z oberwanym. Nie twierdzę, że to rozwiązanie dobre na stałe. A co do efektów to zależy w jakim silniku.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-21 21:59:09
Autor: Czarek Daniluk
katalizator hałasuje
W dniu 2010-08-21 20:54, to pisze:
begin MarcinJM

Na początku pewnie nic, ale jeśli będziesz miał pecha i Ci się zupełnie
zapcha to grozi nawet uszkodzeniem silnika. Jak Ci szkoda pieniędzy na
nowy, to lepiej już go zupełnie wywalić i wspawać rurkę ew. tłumik w
obudowie katalizatora za 50 zł niż jeździć z oberwanym.

akurat rurka to najgorszy pomysl.
W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek
rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na
fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach.

Na pewno lepszy niĹĽ jazda z oberwanym. Nie twierdzÄ™, ĹĽe to rozwiÄ…zanie
dobre na stałe. A co do efektów to zależy w jakim silniku.

He he - TDI dostaje jakby polotu :D

Pozdrawiam !!

Data: 2010-08-23 09:33:07
Autor: krzysiek82
katalizator hałasuje
Czarek Daniluk pisze:
He he - TDI dostaje jakby polotu :D


Bo diesel to zupełnie coś innego, turbina robi swoje.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-23 14:10:09
Autor: to
katalizator hałasuje
begin krzysiek82
Bo diesel to zupełnie coś innego, turbina robi swoje.

W niektórych dieslach po wycięciu kata i bez korekty map wtrysku powstaje brzydkie zafalowanie w momencie. Nie ma reguły. Chociaż rzeczywiście można się spodziewać, że przeciętny silnik turbodoładowany lepiej to zniesie.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-21 22:25:54
Autor: Lewis
katalizator hałasuje
W dniu 2010-08-21 20:50, MarcinJM pisze:

akurat rurka to najgorszy pomysl.
W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek
rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na
fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach.

  Dziwne, wiÄ™kszość ludzi bawiÄ…ca siÄ™ modyfikacjami silnikĂłw wycina katalizatory aby odetkać wydech i zyskać parÄ™ KM, ale pewnie siÄ™ mylÄ…...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2010-08-21 22:30:14
Autor: Grzegorz Prędki
katalizator hałasuje
W dniu 2010-08-21 22:25, Lewis pisze:
W dniu 2010-08-21 20:50, MarcinJM pisze:

akurat rurka to najgorszy pomysl.
W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek
rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na
fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach.

Dziwne, większość ludzi bawiąca się modyfikacjami silników wycina
katalizatory aby odetkać wydech i zyskać parę KM, ale pewnie się mylą...


Bo najczesciej ten ktory wycinaja jest zapchany i stad te "dodatkowe" KM.

Data: 2010-08-21 20:50:32
Autor: to
katalizator hałasuje
begin Grzegorz Prędki
Bo najczesciej ten ktory wycinaja jest zapchany i stad te "dodatkowe"
KM.

Niezupełnie. Katalizator jako taki oczywiście nie sprzyja osiągom i zamontowany do silnika który fabrycznie katalizatora nie miał zabierze może i kilkanaście koni, jeśli jednak silnik był projektowany do pracy z katalizatorem (wałki, wydech, program) to wycięcie katalizatora bez zmiany ww. może rzeczywiście ograniczyć osiągi (najczęściej moment na niskich i średnich obrotach).

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-21 22:49:33
Autor: Tomasz Pyra
katalizator hałasuje
Lewis pisze:
W dniu 2010-08-21 20:50, MarcinJM pisze:

akurat rurka to najgorszy pomysl.
W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek
rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na
fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach.

 Dziwne, wiÄ™kszość ludzi bawiÄ…ca siÄ™ modyfikacjami silnikĂłw wycina katalizatory aby odetkać wydech i zyskać parÄ™ KM, ale pewnie siÄ™ mylÄ…...

Dziś już się mylą, ale był krótki okres kiedy się nie mylili.

Kiedyś, jak weszła któraś tam norma emisji wymagająca użycia katalizatora, to producenci po prostu wzięli stare silniki i na wydechu zamontowali katalizator który zabrał jakąś tam część mocy.
Wtedy owszem wycięcie i wspawanie rury powodowało że było po staremu i silnik miał większą moc (np. w 126p)

Dziś masz elektronikę sterującą silnikiem która w mapie dawkowania paliwa uwzględnia to, że wydech jest doprężony katalizatorem, bo przekłada się na to, że po suwie wydechu w cylindrze pozostaje jakaś tam ilość spalin.
Również czasy otwarcia zaworów wydechowych i kolektor wydechowy policzone są na sytuację w której w kolektorze wydechowym panuje dane ciśnienie.

Jak to tak w szczegółach działa że po wycięciu katalizatora silnik traci moc to do końca nie wiem.
Głównie dlatego że zagadkowa jest dla mnie rola spalin pozostałych w cylindrze w procesie spalania (np. dlaczego zaślepienie EGR powoduje objawy takie same jak zbyt uboga mieszanka?).

W każdym razie hamownia mówi że we współczesnych silnikach wycięcie kata powoduje spadek mocy.

Nie mówiąc już o tych w ogóle nowych które za katalizatorem mają drugą sondę lambda (często szerokopasmową) i wtedy to już w ogóle silnik dostaje dla niego dziwne dane i nieprawidłowo się adaptuje.

Data: 2010-08-21 21:05:53
Autor: to
katalizator hałasuje
begin Tomasz Pyra
Jak to tak w szczegółach działa że po wycięciu katalizatora silnik traci
moc to do końca nie wiem.

Chodzi zapewne o to, ze katalizator wykorzystywany jest do podtrzymania nieco dłużej ciśnienia w cylindrach, więc jego wycięcie pewnie działa tak, jak przesadne rozluźnienie wydechu (w silniku N/A).

Głównie dlatego że zagadkowa jest dla mnie rola spalin pozostałych w
cylindrze w procesie spalania (np. dlaczego zaślepienie EGR powoduje
objawy takie same jak zbyt uboga mieszanka?).

Stawiam na to, że ECU spodziewa się, że część zassanego "powietrza" to spaliny, które mają zapewne dużo niższą zawartość tlenu, a po zaślepieniu EGR na pałę (bez wyłączenia EGR w ECU czy modyfikacji map wtrysku) do silnika zasysane jest czyste powietrze, czyli tlenu jest więcej niż spodziewa się ECU. Ale to wytłumaczenie ma sens tylko w silnikach z MAP, a nie MAF.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-21 23:38:27
Autor: Tomasz Pyra
katalizator hałasuje
to pisze:
begin Tomasz Pyra

Jak to tak w szczegółach działa że po wycięciu katalizatora silnik traci
moc to do końca nie wiem.

Chodzi zapewne o to, ze katalizator wykorzystywany jest do podtrzymania nieco dłużej ciśnienia w cylindrach, więc jego wycięcie pewnie działa tak, jak przesadne rozluźnienie wydechu (w silniku N/A).

Głównie dlatego że zagadkowa jest dla mnie rola spalin pozostałych w
cylindrze w procesie spalania (np. dlaczego zaślepienie EGR powoduje
objawy takie same jak zbyt uboga mieszanka?).

Stawiam na to, że ECU spodziewa się, że część zassanego "powietrza" to spaliny, które mają zapewne dużo niższą zawartość tlenu, a po zaślepieniu EGR na pałę (bez wyłączenia EGR w ECU czy modyfikacji map wtrysku) do silnika zasysane jest czyste powietrze, czyli tlenu jest więcej niż spodziewa się ECU. Ale to wytłumaczenie ma sens tylko w silnikach z MAP, a nie MAF.

Z tego co napisali na wiki wychodzi ĹĽe spaliny w cylindrze pozwalajÄ… na bezpieczne spalanie ubogiej mieszanki.

Czyli w sumie niezależnie czy MAP czy MAF, bez spalin przebieg spalania będzie inny niż w ECU zaplanowali.

SwojÄ… drogÄ… to strasznie duĹĽo tych spalin (na wiki piszÄ… ĹĽe EGR-em 25-50% wraca). Ciekawe ile zostaje ich w cylindrze po suwie wydechu.

Data: 2010-08-21 23:22:52
Autor: to
katalizator hałasuje
begin Tomasz Pyra
Z tego co napisali na wiki wychodzi ĹĽe spaliny w cylindrze pozwalajÄ… na
bezpieczne spalanie ubogiej mieszanki.

EGR niby obniĹĽa temperaturÄ™ spalania. Nie wiem jednak jak to robi przy pomocy gorÄ…cych przecieĹĽ spalin.

Czyli w sumie niezaleĹĽnie czy MAP czy MAF, bez spalin przebieg spalania
będzie inny niż w ECU zaplanowali.

Inny tak, ale z MAF ECU będzie wiedział, ze silnik zassał więcej czystego powietrza więc przypuszczam, że jeśli już, do mieszanka będzie zbyt bogata, a nie uboga (bo ECU założy, że oprócz tego co mu pokazał MAF ma jeszcze to, co powinno przejść przez EGR i da więcej paliwa). No, ale to takie gdybanie.

SwojÄ… drogÄ… to strasznie duĹĽo tych spalin (na wiki piszÄ… ĹĽe EGR-em
25-50% wraca). Ciekawe ile zostaje ich w cylindrze po suwie wydechu.

Najgorsze jest to, ĹĽe to wszystko zasyfia systematycznie dolot prowadzÄ…c po kilku latach do wyraĹşnego spadku mocy...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-22 00:55:44
Autor: Przembo
katalizator hałasuje
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i4pcoj$qfe$1news.onet.pl...
W dniu 2010-08-21 20:50, MarcinJM pisze:
akurat rurka to najgorszy pomysl.
W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek
rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na
fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach.
 Dziwne, wiÄ™kszość ludzi bawiÄ…ca siÄ™ modyfikacjami silnikĂłw wycina katalizatory aby odetkać wydech i zyskać parÄ™ KM, ale pewnie siÄ™ mylÄ…...

Miałem kiedyś Poloneza z wtryskiem i katalizatorem. Jedno z ostatnich "współczesnych" auta w którym wycięcie katalizatora dało by wzost mocy :)
Co do tuningowców kolega kiedyś w sportowym pierdzidełku 1.7 125KM zrobił kompletny wydech 2" bez tłumików, robił mu to jakiś tuner, dzwięk był fajny... przed modyfikacja i po auto było na hamowni, efekt modyfikacji -10KM.

A teraz do rzeczy, każdy silnik N/A od dawna jest strojony dla uzyskania efektu doładowania falowego, usyskanie okreśłonego efektu jest możliwe w określonych warunkach, zaburzając ten proces robiąc coś na sztuke możemy często stracic.
Jak już wspomniałem Poloneza to wersja z silnikiem gaźnikowym miała bardzo dobrze zestrojony wydech i prawie każda modyfikacja odbierała troche mocy.
A wycięcie katalizatora przynosi odczuwalny wzrost mocy jak po katalizatorze zostało wspomnienie i po prostu zatyka wydech.

Pozdr

Data: 2010-08-22 03:25:49
Autor: to
katalizator hałasuje
begin Przembo
A teraz do rzeczy, kaĹĽdy silnik N/A od dawna jest strojony dla uzyskania
efektu doładowania falowego, usyskanie okreśłonego efektu jest możliwe w
określonych warunkach, zaburzając ten proces robiąc coś na sztuke możemy
często stracic.

To tak w teorii, a w praktyce w zwykłe autka często producent pakuje identyczny wydech do różnych silników.

A wycięcie katalizatora przynosi odczuwalny wzrost mocy jak
po katalizatorze zostało wspomnienie i po prostu zatyka wydech.

Przynosi jeśli idą za tym inne potrzebne modyfikacje (lub wydech w serii jest nieoptymalny).

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-23 09:33:40
Autor: krzysiek82
katalizator hałasuje
Lewis pisze:
 Dziwne, wiÄ™kszość ludzi bawiÄ…ca siÄ™ modyfikacjami silnikĂłw wycina katalizatory aby odetkać wydech i zyskać parÄ™ KM, ale pewnie siÄ™ mylÄ…...


wtedy robi siÄ™ wydech pod silnik a nie wycina tylko kata.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-23 09:32:32
Autor: krzysiek82
katalizator hałasuje
MarcinJM pisze:
akurat rurka to najgorszy pomysl.
W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach.


wiesz, że w ten sposób zdołowałeś całą masę wiejskich tunerów dla których to był najpoważniejszy tuning? A po sprzedaży kata mieliby kasę na siatexy i inne tjunerowe akcesoria :d

--
krzysiek82

Data: 2010-08-21 18:32:19
Autor: Tomasz Pyra
katalizator hałasuje
Ada pisze:
Ford Focus - tłucze się na niskich obrotach kataliazator, tzn. jego zawarto¶ć. Czy kto¶ z Was miał z tym do czynienia? Sa jakie¶ zamienniki? Czym grozi zignorowanie tego brzęku?

Jeżeli faktycznie dzwoni co¶ w ¶rodku (a nie np. jakie¶ mocowanie czy blacha osłaniaj±ca go od spodu żeby¶ trawy nie podpalił), to po prostu trzeba go wyci±ć i wspawać nowy, spokojnie może być zamiennik.

Zignorowanie grozi brzękiem :)
Jak masz sondę za katalizatorem, to mog± się też błędy zapalać jeżeli katalizator przestanie funkcjonować.

PojedĽ do serwisu układów wydechowych i niech wymieni± Ci katalizator na nowy.

Data: 2010-08-22 11:55:06
Autor: MZ
katalizator hałasuje
W dniu 2010-08-21 16:01, Ada pisze:
Ford Focus - tłucze się na niskich obrotach kataliazator, tzn. jego
zawarto¶ć. Czy kto¶ z Was miał z tym do czynienia? Sa jakie¶ zamienniki?
Czym grozi zignorowanie tego brzęku?
Foka I 2004 rok. Katalizator padł przy 100km (4 letnie auto, dziwne,
prawdopodobnie wystarczył jeden bak najwyraĽniej lewego paliwa
zakupionego na warszawskiej stacji koncernu znanego z akcji niedaleko
Florydy:)). W zasadzie to też na wolnych obrotach usłyszałem jak zaczyna
dzwonić, potem (tydzień póĽniej) zapaliła się Check Engine. Zamiennik
zamontowany w ASO Forda w Warszawie (u L.) z niewiadomych przyczyn
wytrzymał 2 miesi±ce i znów lampka CE. Kolejny - 3 miesi±ce i to samo.
Kolejny wytrzymał dłużej, prawie pół roku. Przy ostatnim mechanik
stwierdził że to wina lambdy, której nie pasuje jako¶ć zamiennika i
wywala bł±d. Może trzeba j± przestroić, przeprogramować, nie wiem.
Ogólnie poza irytuj±c± lampk± CE nic się nie powinno stać. Minus taki,
że CE zapala się na stałe, więc jednocze¶nie nie będziesz wiedział,
je¶li stanie się co¶ innego, poważniejszego.
Kilka pytań pomocniczych:
1. katalizator (obudowa) czy jego zawarto¶ć (jeste¶ pewien?) - często
się luzuje mocowanie kata i dzwoni blacha o blachę podłogi (wariant
optymistyczny, wystarczy poprawić mocowanie).
2. Oryginał 3 lata temu kosztował w granicach 1500 zł, podróba 400 zł.
Trwało¶ć Ci opisałem. Możliwe że to też kwestia jako¶ci montażu, ale na
to nie masz wpływu (mój montowało ASO). Co¶ zrobić musisz, a co to już
sobie sam wybierz zależnie od kwoty jak± chcesz na to przeznaczyć.
Zamienniki s± na półrocznej gwarancji (przynajmniej u mnie tak było)
więc generalnie to będ±c stanowczym i nie daj±c sobie wmówić że
tankowałe¶ kiepsk± benzynę płacisz raz, tylko czasu szkoda.

--
MZ

Data: 2010-08-22 14:13:41
Autor: Ada
katalizator hałasuje
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:i4qs5p$ivq$1news.onet.pl... W dniu 2010-08-21 16:01, Ada pisze:
Ford Focus - tłucze się na niskich obrotach kataliazator, tzn. jego
zawarto¶ć. Czy kto¶ z Was miał z tym do czynienia? Sa jakie¶ zamienniki?
Czym grozi zignorowanie tego brzęku?
Foka I 2004 rok. Katalizator padł przy 100km (4 letnie auto, dziwne,
prawdopodobnie wystarczył jeden bak najwyraĽniej lewego paliwa
zakupionego na warszawskiej stacji koncernu znanego z akcji niedaleko
Florydy:)). W zasadzie to też na wolnych obrotach usłyszałem jak zaczyna
dzwonić, potem (tydzień póĽniej) zapaliła się Check Engine. Zamiennik
zamontowany w ASO Forda w Warszawie (u L.) z niewiadomych przyczyn
wytrzymał 2 miesi±ce i znów lampka CE. Kolejny - 3 miesi±ce i to samo.
Kolejny wytrzymał dłużej, prawie pół roku. Przy ostatnim mechanik
stwierdził że to wina lambdy, której nie pasuje jako¶ć zamiennika i
wywala bł±d. Może trzeba j± przestroić, przeprogramować, nie wiem.
Ogólnie poza irytuj±c± lampk± CE nic się nie powinno stać. Minus taki,
że CE zapala się na stałe, więc jednocze¶nie nie będziesz wiedział,
je¶li stanie się co¶ innego, poważniejszego.
Kilka pytań pomocniczych:
1. katalizator (obudowa) czy jego zawarto¶ć (jeste¶ pewien?) - często
się luzuje mocowanie kata i dzwoni blacha o blachę podłogi (wariant
optymistyczny, wystarczy poprawić mocowanie).
2. Oryginał 3 lata temu kosztował w granicach 1500 zł, podróba 400 zł.
Trwało¶ć Ci opisałem. Możliwe że to też kwestia jako¶ci montażu, ale na
to nie masz wpływu (mój montowało ASO). Co¶ zrobić musisz, a co to już
sobie sam wybierz zależnie od kwoty jak± chcesz na to przeznaczyć.
Zamienniki s± na półrocznej gwarancji (przynajmniej u mnie tak było)
więc generalnie to będ±c stanowczym i nie daj±c sobie wmówić że
tankowałe¶ kiepsk± benzynę płacisz raz, tylko czasu szkoda.

Dzięki za obszern± wypowiedĽ :)
Ja też teraz dodam, jak było po kolei:
1.  urwał się ł±cznik elestyczny i przejechano tak do domu ok. 400km
2. na następny dzień najbliższy "specjalista" od tłumików wymienił ł±cznik
3. Już w 1-szym dniu już co¶ dało się słychać (jaki¶ delikatny brzęk), ale nie byłem pewny, więc dopiero na drugi dzień wróciłem do speca z reklamacj±, że co¶ się ociera i brzeczy
4. na kanale spec stwierdza, że nic nie obciera, ale to zawarto¶ć kata dzwoni i kat do wymiany... na co ja, że wcze¶niej nic się nie działo i czy czasem układ wydechowy nie jest przesztywniony i nie wpada w drgania. Zapytałem też, czy czasem nie potraktował układu wydechowego młotem i nie rozwalił wnętrzno¶ci kata, na co spec prawie obrażony stwierdził, że nic takiego nie miało miejsca i że on wie, że robota była dobrze zrobiona.
5. Minęło 2 tygodnie i jest coraz gło¶niej na biegu jałowym na ciepłym silniku. Na zimnym, gdy obroty s± wyższe to nic nie brzęczy. St±d ci±gle moje przypuszczenie, że układ Ľle zespawany i przesztywniony i st±d te dragnia i brzęki...

6. Obecnie znalazłem na AlleDrogo http://allegro.pl/item1188543556_katalizator_ford_focus_fokus_1_6_1_8_16v_kat.html
co¶ co ma 18 miesięcy gwrancju, tylko czy jest sen wkładać to do 10-letniego Focusa? Czy najlepiej to za¶lepić?
Macie namiar na zamienniki tłumikowe kata?

Data: 2010-08-22 18:46:44
Autor: MZ
katalizator hałasuje
W dniu 2010-08-22 14:13, Ada pisze:

5. Minęło 2 tygodnie i jest coraz gło¶niej na biegu jałowym na ciepłym
silniku. Na zimnym, gdy obroty s± wyższe to nic nie brzęczy. St±d ci±gle
moje przypuszczenie, że układ Ľle zespawany i przesztywniony i st±d te
dragnia i brzęki...

Kowal-mechanik przywalił młotem w kata, bo mu nie pasowało co¶ i
rozwalił ¶rodek, który w oryginale jest ceramiczny. Tak mi się od razu
nasunęło.... Ewentualnie co¶ pospawał jak p..da i drgania załatwiły
sprawę. Ewentualnie jednak rajd 400km z urwanym  mocowaniem go załatwił.
6. Obecnie znalazłem na AlleDrogo
http://allegro.pl/item1188543556_katalizator_ford_focus_fokus_1_6_1_8_16v_kat.html

co¶ co ma 18 miesięcy gwrancju, tylko czy jest sen wkładać to do
10-letniego Focusa? Czy najlepiej to za¶lepić?
Macie namiar na zamienniki tłumikowe kata?
To jest naprawdę niezła cena. Zamiennik tłumik kupisz może 100 zł
taniej. Poza tym pamiętaj, że przynajmniej model z rocznika 2004 miał 2
sondy lambda, przed i po kacie, i to wła¶nie ta druga dawała CE. Je¶li
Twój też tak ma i go wywalisz, to musisz to jako¶ przerobić. No i
poczytaj sobie w±tki pt "wyci±łem kata i teraz auto Ľle ci±gnie" bo
silnik Foki "wie" że ma na wylocie kata, jak mu go wyjmiesz to może tak
zareagować.

--
MZ

Data: 2010-08-23 20:05:58
Autor: Ada
katalizator hałasuje
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:i4rk9j$5tk$1news.onet.pl... W dniu 2010-08-22 14:13, Ada pisze:
5. Minęło 2 tygodnie i jest coraz gło¶niej na biegu jałowym na ciepłym
silniku. Na zimnym, gdy obroty s± wyższe to nic nie brzęczy. St±d ci±gle
moje przypuszczenie, że układ Ľle zespawany i przesztywniony i st±d te
dragnia i brzęki...
Kowal-mechanik przywalił młotem w kata, bo mu nie pasowało co¶ i
rozwalił ¶rodek, który w oryginale jest ceramiczny. Tak mi się od razu
nasunęło.... Ewentualnie co¶ pospawał jak p..da i drgania załatwiły
sprawę. Ewentualnie jednak rajd 400km z urwanym  mocowaniem go załatwił.
6. Obecnie znalazłem na AlleDrogo
http://allegro.pl/item1188543556_katalizator_ford_focus_fokus_1_6_1_8_16v
_kat.html co¶ co ma 18 miesięcy gwrancju, tylko czy jest sen wkładać
to do 10-letniego Focusa? Czy najlepiej to za¶lepić?
Macie namiar na zamienniki tłumikowe kata?
To jest naprawdę niezła cena. Zamiennik tłumik kupisz może 100 zł
taniej. Poza tym pamiętaj, że przynajmniej model z rocznika 2004 miał 2
sondy lambda, przed i po kacie, i to wła¶nie ta druga dawała CE. Je¶li
Twój też tak ma i go wywalisz, to musisz to jako¶ przerobić. No i
poczytaj sobie w±tki pt "wyci±łem kata i teraz auto Ľle ci±gnie" bo
silnik Foki "wie" że ma na wylocie kata, jak mu go wyjmiesz to może tak
zareagować.



Dzięki za odp. Też podejrzewam speca, że mógł przywalić.... :)
To rocznik 2000 z 1 Lambd±, więc nie jest tak Ľle ;) i st±d ten dylemat

katalizator hałasuje

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona