Data: 2010-08-21 17:48:38 | |
Autor: to | |
katalizator ha³asuje | |
begin Ada
Ford Focus - tłucze się na niskich obrotach kataliazator, tzn. jego Na przykład: http://tiny.pl/h78wr ....a pewnie i jakiś tańszy się znajdzie. Absolutnie nie kupuj drożyzny z ASO. Aha, starego nie zostawiaj w zakładzie tylko oddaj do skupu katalizatorów. Odzyskasz 100-300 zł. Czym grozi zignorowanie tego brzęku? Na początku pewnie nic, ale jeśli będziesz miał pecha i Ci się zupełnie zapcha to grozi nawet uszkodzeniem silnika. Jak Ci szkoda pieniędzy na nowy, to lepiej już go zupełnie wywalić i wspawać rurkę ew. tłumik w obudowie katalizatora za 50 zł niż jeździć z oberwanym. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-08-21 20:50:38 | |
Autor: MarcinJM | |
katalizator hałasuje | |
to pisze:
begin Ada akurat rurka to najgorszy pomysl. W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-08-21 18:54:36 | |
Autor: to | |
katalizator ha³asuje | |
begin MarcinJM
Na początku pewnie nic, ale jeśli będziesz miał pecha i Ci się zupełnie Na pewno lepszy niż jazda z oberwanym. Nie twierdzę, że to rozwiązanie dobre na stałe. A co do efektów to zależy w jakim silniku. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-08-21 21:59:09 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
katalizator hałasuje | |
W dniu 2010-08-21 20:54, to pisze:
begin MarcinJMHe he - TDI dostaje jakby polotu :D Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-08-23 09:33:07 | |
Autor: krzysiek82 | |
katalizator hałasuje | |
Czarek Daniluk pisze:
He he - TDI dostaje jakby polotu :D Bo diesel to zupełnie coś innego, turbina robi swoje. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-08-23 14:10:09 | |
Autor: to | |
katalizator ha³asuje | |
begin krzysiek82
Bo diesel to zupełnie coś innego, turbina robi swoje. W niektórych dieslach po wycięciu kata i bez korekty map wtrysku powstaje brzydkie zafalowanie w momencie. Nie ma reguły. Chociaż rzeczywiście można się spodziewać, że przeciętny silnik turbodoładowany lepiej to zniesie. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-08-21 22:25:54 | |
Autor: Lewis | |
katalizator hałasuje | |
W dniu 2010-08-21 20:50, MarcinJM pisze:
akurat rurka to najgorszy pomysl.Dziwne, większość ludzi bawiąca się modyfikacjami silników wycina katalizatory aby odetkać wydech i zyskać parę KM, ale pewnie się mylą... -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1181081583.html Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-08-21 22:30:14 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
katalizator hałasuje | |
W dniu 2010-08-21 22:25, Lewis pisze:
W dniu 2010-08-21 20:50, MarcinJM pisze: Bo najczesciej ten ktory wycinaja jest zapchany i stad te "dodatkowe" KM. |
|
Data: 2010-08-21 20:50:32 | |
Autor: to | |
katalizator ha³asuje | |
begin Grzegorz Prędki
Bo najczesciej ten ktory wycinaja jest zapchany i stad te "dodatkowe" Niezupełnie. Katalizator jako taki oczywiście nie sprzyja osiągom i zamontowany do silnika który fabrycznie katalizatora nie miał zabierze może i kilkanaście koni, jeśli jednak silnik był projektowany do pracy z katalizatorem (wałki, wydech, program) to wycięcie katalizatora bez zmiany ww. może rzeczywiście ograniczyć osiągi (najczęściej moment na niskich i średnich obrotach). -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-08-21 22:49:33 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
katalizator hałasuje | |
Lewis pisze:
W dniu 2010-08-21 20:50, MarcinJM pisze: Dziś już się mylą, ale był krótki okres kiedy się nie mylili. Kiedyś, jak weszła któraś tam norma emisji wymagająca użycia katalizatora, to producenci po prostu wzięli stare silniki i na wydechu zamontowali katalizator który zabrał jakąś tam część mocy. Wtedy owszem wycięcie i wspawanie rury powodowało że było po staremu i silnik miał większą moc (np. w 126p) Dziś masz elektronikę sterującą silnikiem która w mapie dawkowania paliwa uwzględnia to, że wydech jest doprężony katalizatorem, bo przekłada się na to, że po suwie wydechu w cylindrze pozostaje jakaś tam ilość spalin. Również czasy otwarcia zaworów wydechowych i kolektor wydechowy policzone są na sytuację w której w kolektorze wydechowym panuje dane ciśnienie. Jak to tak w szczegółach działa że po wycięciu katalizatora silnik traci moc to do końca nie wiem. Głównie dlatego że zagadkowa jest dla mnie rola spalin pozostałych w cylindrze w procesie spalania (np. dlaczego zaślepienie EGR powoduje objawy takie same jak zbyt uboga mieszanka?). W każdym razie hamownia mówi że we współczesnych silnikach wycięcie kata powoduje spadek mocy. Nie mówiąc już o tych w ogóle nowych które za katalizatorem mają drugą sondę lambda (często szerokopasmową) i wtedy to już w ogóle silnik dostaje dla niego dziwne dane i nieprawidłowo się adaptuje. |
|
Data: 2010-08-21 21:05:53 | |
Autor: to | |
katalizator ha³asuje | |
begin Tomasz Pyra
Jak to tak w szczegółach działa że po wycięciu katalizatora silnik traci Chodzi zapewne o to, ze katalizator wykorzystywany jest do podtrzymania nieco dłużej ciśnienia w cylindrach, więc jego wycięcie pewnie działa tak, jak przesadne rozluźnienie wydechu (w silniku N/A). Głównie dlatego że zagadkowa jest dla mnie rola spalin pozostałych w Stawiam na to, że ECU spodziewa się, że część zassanego "powietrza" to spaliny, które mają zapewne dużo niższą zawartość tlenu, a po zaślepieniu EGR na pałę (bez wyłączenia EGR w ECU czy modyfikacji map wtrysku) do silnika zasysane jest czyste powietrze, czyli tlenu jest więcej niż spodziewa się ECU. Ale to wytłumaczenie ma sens tylko w silnikach z MAP, a nie MAF. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-08-21 23:38:27 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
katalizator hałasuje | |
to pisze:
begin Tomasz Pyra Z tego co napisali na wiki wychodzi że spaliny w cylindrze pozwalają na bezpieczne spalanie ubogiej mieszanki. Czyli w sumie niezależnie czy MAP czy MAF, bez spalin przebieg spalania będzie inny niż w ECU zaplanowali. Swoją drogą to strasznie dużo tych spalin (na wiki piszą że EGR-em 25-50% wraca). Ciekawe ile zostaje ich w cylindrze po suwie wydechu. |
|
Data: 2010-08-21 23:22:52 | |
Autor: to | |
katalizator ha³asuje | |
begin Tomasz Pyra
Z tego co napisali na wiki wychodzi że spaliny w cylindrze pozwalają na EGR niby obniża temperaturę spalania. Nie wiem jednak jak to robi przy pomocy gorących przecież spalin. Czyli w sumie niezależnie czy MAP czy MAF, bez spalin przebieg spalania Inny tak, ale z MAF ECU będzie wiedział, ze silnik zassał więcej czystego powietrza więc przypuszczam, że jeśli już, do mieszanka będzie zbyt bogata, a nie uboga (bo ECU założy, że oprócz tego co mu pokazał MAF ma jeszcze to, co powinno przejść przez EGR i da więcej paliwa). No, ale to takie gdybanie. Swoją drogą to strasznie dużo tych spalin (na wiki piszą że EGR-em Najgorsze jest to, że to wszystko zasyfia systematycznie dolot prowadząc po kilku latach do wyraźnego spadku mocy... -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-08-22 00:55:44 | |
Autor: Przembo | |
katalizator hałasuje | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i4pcoj$qfe$1news.onet.pl...
W dniu 2010-08-21 20:50, MarcinJM pisze: Miałem kiedyś Poloneza z wtryskiem i katalizatorem. Jedno z ostatnich "współczesnych" auta w którym wycięcie katalizatora dało by wzost mocy :) Co do tuningowców kolega kiedyś w sportowym pierdzidełku 1.7 125KM zrobił kompletny wydech 2" bez tłumików, robił mu to jakiś tuner, dzwięk był fajny... przed modyfikacja i po auto było na hamowni, efekt modyfikacji -10KM. A teraz do rzeczy, każdy silnik N/A od dawna jest strojony dla uzyskania efektu doładowania falowego, usyskanie okreśłonego efektu jest możliwe w określonych warunkach, zaburzając ten proces robiąc coś na sztuke możemy często stracic. Jak już wspomniałem Poloneza to wersja z silnikiem gaźnikowym miała bardzo dobrze zestrojony wydech i prawie każda modyfikacja odbierała troche mocy. A wycięcie katalizatora przynosi odczuwalny wzrost mocy jak po katalizatorze zostało wspomnienie i po prostu zatyka wydech. Pozdr |
|
Data: 2010-08-22 03:25:49 | |
Autor: to | |
katalizator ha³asuje | |
begin Przembo
A teraz do rzeczy, każdy silnik N/A od dawna jest strojony dla uzyskania To tak w teorii, a w praktyce w zwykłe autka często producent pakuje identyczny wydech do różnych silników. A wycięcie katalizatora przynosi odczuwalny wzrost mocy jak Przynosi jeśli idą za tym inne potrzebne modyfikacje (lub wydech w serii jest nieoptymalny). -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-08-23 09:33:40 | |
Autor: krzysiek82 | |
katalizator hałasuje | |
Lewis pisze:
Dziwne, większość ludzi bawiąca się modyfikacjami silników wycina katalizatory aby odetkać wydech i zyskać parę KM, ale pewnie się mylą... wtedy robi się wydech pod silnik a nie wycina tylko kata. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-08-23 09:32:32 | |
Autor: krzysiek82 | |
katalizator hałasuje | |
MarcinJM pisze:
akurat rurka to najgorszy pomysl. wiesz, że w ten sposób zdołowałeś całą masę wiejskich tunerów dla których to był najpoważniejszy tuning? A po sprzedaży kata mieliby kasę na siatexy i inne tjunerowe akcesoria :d -- krzysiek82 |