Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   katalizator ha³asuje

katalizator ha³asuje

Data: 2010-08-21 17:48:38
Autor: to
katalizator ha³asuje
begin Ada
Ford Focus - tłucze się na niskich obrotach kataliazator, tzn. jego
zawartość. Czy ktoś z Was miał z tym do czynienia? Sa jakieś zamienniki?

Na przykład: http://tiny.pl/h78wr

....a pewnie i jakiś tańszy się znajdzie. Absolutnie nie kupuj drożyzny z ASO. Aha, starego nie zostawiaj w zakładzie tylko oddaj do skupu katalizatorów. Odzyskasz 100-300 zł.

Czym grozi zignorowanie tego brzęku?

Na początku pewnie nic, ale jeśli będziesz miał pecha i Ci się zupełnie zapcha to grozi nawet uszkodzeniem silnika. Jak Ci szkoda pieniędzy na nowy, to lepiej już go zupełnie wywalić i wspawać rurkę ew. tłumik w obudowie katalizatora za 50 zł niż jeździć z oberwanym.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-21 20:50:38
Autor: MarcinJM
katalizator hałasuje
to pisze:
begin Ada

Ford Focus - tłucze się na niskich obrotach kataliazator, tzn. jego
zawartość. Czy ktoś z Was miał z tym do czynienia? Sa jakieś zamienniki?

Na przykład: http://tiny.pl/h78wr

...a pewnie i jakiś tańszy się znajdzie. Absolutnie nie kupuj drożyzny z ASO. Aha, starego nie zostawiaj w zakładzie tylko oddaj do skupu katalizatorów. Odzyskasz 100-300 zł.

Czym grozi zignorowanie tego brzęku?

Na początku pewnie nic, ale jeśli będziesz miał pecha i Ci się zupełnie zapcha to grozi nawet uszkodzeniem silnika. Jak Ci szkoda pieniędzy na nowy, to lepiej już go zupełnie wywalić i wspawać rurkę ew. tłumik w obudowie katalizatora za 50 zł niż jeździć z oberwanym.

akurat rurka to najgorszy pomysl.
W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-08-21 18:54:36
Autor: to
katalizator ha³asuje
begin MarcinJM
Na początku pewnie nic, ale jeśli będziesz miał pecha i Ci się zupełnie
zapcha to grozi nawet uszkodzeniem silnika. Jak Ci szkoda pieniędzy na
nowy, to lepiej już go zupełnie wywalić i wspawać rurkę ew. tłumik w
obudowie katalizatora za 50 zł niż jeździć z oberwanym.

akurat rurka to najgorszy pomysl.
W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek
rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na
fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach.

Na pewno lepszy niż jazda z oberwanym. Nie twierdzę, że to rozwiązanie dobre na stałe. A co do efektów to zależy w jakim silniku.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-21 21:59:09
Autor: Czarek Daniluk
katalizator hałasuje
W dniu 2010-08-21 20:54, to pisze:
begin MarcinJM

Na początku pewnie nic, ale jeśli będziesz miał pecha i Ci się zupełnie
zapcha to grozi nawet uszkodzeniem silnika. Jak Ci szkoda pieniędzy na
nowy, to lepiej już go zupełnie wywalić i wspawać rurkę ew. tłumik w
obudowie katalizatora za 50 zł niż jeździć z oberwanym.

akurat rurka to najgorszy pomysl.
W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek
rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na
fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach.

Na pewno lepszy niż jazda z oberwanym. Nie twierdzę, że to rozwiązanie
dobre na stałe. A co do efektów to zależy w jakim silniku.

He he - TDI dostaje jakby polotu :D

Pozdrawiam !!

Data: 2010-08-23 09:33:07
Autor: krzysiek82
katalizator hałasuje
Czarek Daniluk pisze:
He he - TDI dostaje jakby polotu :D


Bo diesel to zupełnie coś innego, turbina robi swoje.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-23 14:10:09
Autor: to
katalizator ha³asuje
begin krzysiek82
Bo diesel to zupełnie coś innego, turbina robi swoje.

W niektórych dieslach po wycięciu kata i bez korekty map wtrysku powstaje brzydkie zafalowanie w momencie. Nie ma reguły. Chociaż rzeczywiście można się spodziewać, że przeciętny silnik turbodoładowany lepiej to zniesie.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-21 22:25:54
Autor: Lewis
katalizator hałasuje
W dniu 2010-08-21 20:50, MarcinJM pisze:

akurat rurka to najgorszy pomysl.
W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek
rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na
fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach.

  Dziwne, wiÄ™kszość ludzi bawiÄ…ca siÄ™ modyfikacjami silników wycina katalizatory aby odetkać wydech i zyskać parÄ™ KM, ale pewnie siÄ™ mylÄ…...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2010-08-21 22:30:14
Autor: Grzegorz Prędki
katalizator hałasuje
W dniu 2010-08-21 22:25, Lewis pisze:
W dniu 2010-08-21 20:50, MarcinJM pisze:

akurat rurka to najgorszy pomysl.
W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek
rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na
fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach.

Dziwne, większość ludzi bawiąca się modyfikacjami silników wycina
katalizatory aby odetkać wydech i zyskać parę KM, ale pewnie się mylą...


Bo najczesciej ten ktory wycinaja jest zapchany i stad te "dodatkowe" KM.

Data: 2010-08-21 20:50:32
Autor: to
katalizator ha³asuje
begin Grzegorz Prędki
Bo najczesciej ten ktory wycinaja jest zapchany i stad te "dodatkowe"
KM.

Niezupełnie. Katalizator jako taki oczywiście nie sprzyja osiągom i zamontowany do silnika który fabrycznie katalizatora nie miał zabierze może i kilkanaście koni, jeśli jednak silnik był projektowany do pracy z katalizatorem (wałki, wydech, program) to wycięcie katalizatora bez zmiany ww. może rzeczywiście ograniczyć osiągi (najczęściej moment na niskich i średnich obrotach).

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-21 22:49:33
Autor: Tomasz Pyra
katalizator hałasuje
Lewis pisze:
W dniu 2010-08-21 20:50, MarcinJM pisze:

akurat rurka to najgorszy pomysl.
W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek
rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na
fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach.

 Dziwne, wiÄ™kszość ludzi bawiÄ…ca siÄ™ modyfikacjami silników wycina katalizatory aby odetkać wydech i zyskać parÄ™ KM, ale pewnie siÄ™ mylÄ…...

Dziś już się mylą, ale był krótki okres kiedy się nie mylili.

Kiedyś, jak weszła któraś tam norma emisji wymagająca użycia katalizatora, to producenci po prostu wzięli stare silniki i na wydechu zamontowali katalizator który zabrał jakąś tam część mocy.
Wtedy owszem wycięcie i wspawanie rury powodowało że było po staremu i silnik miał większą moc (np. w 126p)

Dziś masz elektronikę sterującą silnikiem która w mapie dawkowania paliwa uwzględnia to, że wydech jest doprężony katalizatorem, bo przekłada się na to, że po suwie wydechu w cylindrze pozostaje jakaś tam ilość spalin.
Również czasy otwarcia zaworów wydechowych i kolektor wydechowy policzone są na sytuację w której w kolektorze wydechowym panuje dane ciśnienie.

Jak to tak w szczegółach działa że po wycięciu katalizatora silnik traci moc to do końca nie wiem.
Głównie dlatego że zagadkowa jest dla mnie rola spalin pozostałych w cylindrze w procesie spalania (np. dlaczego zaślepienie EGR powoduje objawy takie same jak zbyt uboga mieszanka?).

W każdym razie hamownia mówi że we współczesnych silnikach wycięcie kata powoduje spadek mocy.

Nie mówiąc już o tych w ogóle nowych które za katalizatorem mają drugą sondę lambda (często szerokopasmową) i wtedy to już w ogóle silnik dostaje dla niego dziwne dane i nieprawidłowo się adaptuje.

Data: 2010-08-21 21:05:53
Autor: to
katalizator ha³asuje
begin Tomasz Pyra
Jak to tak w szczegółach działa że po wycięciu katalizatora silnik traci
moc to do końca nie wiem.

Chodzi zapewne o to, ze katalizator wykorzystywany jest do podtrzymania nieco dłużej ciśnienia w cylindrach, więc jego wycięcie pewnie działa tak, jak przesadne rozluźnienie wydechu (w silniku N/A).

Głównie dlatego że zagadkowa jest dla mnie rola spalin pozostałych w
cylindrze w procesie spalania (np. dlaczego zaślepienie EGR powoduje
objawy takie same jak zbyt uboga mieszanka?).

Stawiam na to, że ECU spodziewa się, że część zassanego "powietrza" to spaliny, które mają zapewne dużo niższą zawartość tlenu, a po zaślepieniu EGR na pałę (bez wyłączenia EGR w ECU czy modyfikacji map wtrysku) do silnika zasysane jest czyste powietrze, czyli tlenu jest więcej niż spodziewa się ECU. Ale to wytłumaczenie ma sens tylko w silnikach z MAP, a nie MAF.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-21 23:38:27
Autor: Tomasz Pyra
katalizator hałasuje
to pisze:
begin Tomasz Pyra

Jak to tak w szczegółach działa że po wycięciu katalizatora silnik traci
moc to do końca nie wiem.

Chodzi zapewne o to, ze katalizator wykorzystywany jest do podtrzymania nieco dłużej ciśnienia w cylindrach, więc jego wycięcie pewnie działa tak, jak przesadne rozluźnienie wydechu (w silniku N/A).

Głównie dlatego że zagadkowa jest dla mnie rola spalin pozostałych w
cylindrze w procesie spalania (np. dlaczego zaślepienie EGR powoduje
objawy takie same jak zbyt uboga mieszanka?).

Stawiam na to, że ECU spodziewa się, że część zassanego "powietrza" to spaliny, które mają zapewne dużo niższą zawartość tlenu, a po zaślepieniu EGR na pałę (bez wyłączenia EGR w ECU czy modyfikacji map wtrysku) do silnika zasysane jest czyste powietrze, czyli tlenu jest więcej niż spodziewa się ECU. Ale to wytłumaczenie ma sens tylko w silnikach z MAP, a nie MAF.

Z tego co napisali na wiki wychodzi że spaliny w cylindrze pozwalają na bezpieczne spalanie ubogiej mieszanki.

Czyli w sumie niezależnie czy MAP czy MAF, bez spalin przebieg spalania będzie inny niż w ECU zaplanowali.

Swoją drogą to strasznie dużo tych spalin (na wiki piszą że EGR-em 25-50% wraca). Ciekawe ile zostaje ich w cylindrze po suwie wydechu.

Data: 2010-08-21 23:22:52
Autor: to
katalizator ha³asuje
begin Tomasz Pyra
Z tego co napisali na wiki wychodzi że spaliny w cylindrze pozwalają na
bezpieczne spalanie ubogiej mieszanki.

EGR niby obniża temperaturę spalania. Nie wiem jednak jak to robi przy pomocy gorących przecież spalin.

Czyli w sumie niezależnie czy MAP czy MAF, bez spalin przebieg spalania
będzie inny niż w ECU zaplanowali.

Inny tak, ale z MAF ECU będzie wiedział, ze silnik zassał więcej czystego powietrza więc przypuszczam, że jeśli już, do mieszanka będzie zbyt bogata, a nie uboga (bo ECU założy, że oprócz tego co mu pokazał MAF ma jeszcze to, co powinno przejść przez EGR i da więcej paliwa). No, ale to takie gdybanie.

Swoją drogą to strasznie dużo tych spalin (na wiki piszą że EGR-em
25-50% wraca). Ciekawe ile zostaje ich w cylindrze po suwie wydechu.

Najgorsze jest to, że to wszystko zasyfia systematycznie dolot prowadząc po kilku latach do wyraźnego spadku mocy...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-22 00:55:44
Autor: Przembo
katalizator hałasuje
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i4pcoj$qfe$1news.onet.pl...
W dniu 2010-08-21 20:50, MarcinJM pisze:
akurat rurka to najgorszy pomysl.
W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek
rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na
fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach.
 Dziwne, wiÄ™kszość ludzi bawiÄ…ca siÄ™ modyfikacjami silników wycina katalizatory aby odetkać wydech i zyskać parÄ™ KM, ale pewnie siÄ™ mylÄ…...

Miałem kiedyś Poloneza z wtryskiem i katalizatorem. Jedno z ostatnich "współczesnych" auta w którym wycięcie katalizatora dało by wzost mocy :)
Co do tuningowców kolega kiedyś w sportowym pierdzidełku 1.7 125KM zrobił kompletny wydech 2" bez tłumików, robił mu to jakiś tuner, dzwięk był fajny... przed modyfikacja i po auto było na hamowni, efekt modyfikacji -10KM.

A teraz do rzeczy, każdy silnik N/A od dawna jest strojony dla uzyskania efektu doładowania falowego, usyskanie okreśłonego efektu jest możliwe w określonych warunkach, zaburzając ten proces robiąc coś na sztuke możemy często stracic.
Jak już wspomniałem Poloneza to wersja z silnikiem gaźnikowym miała bardzo dobrze zestrojony wydech i prawie każda modyfikacja odbierała troche mocy.
A wycięcie katalizatora przynosi odczuwalny wzrost mocy jak po katalizatorze zostało wspomnienie i po prostu zatyka wydech.

Pozdr

Data: 2010-08-22 03:25:49
Autor: to
katalizator ha³asuje
begin Przembo
A teraz do rzeczy, każdy silnik N/A od dawna jest strojony dla uzyskania
efektu doładowania falowego, usyskanie okreśłonego efektu jest możliwe w
określonych warunkach, zaburzając ten proces robiąc coś na sztuke możemy
często stracic.

To tak w teorii, a w praktyce w zwykłe autka często producent pakuje identyczny wydech do różnych silników.

A wycięcie katalizatora przynosi odczuwalny wzrost mocy jak
po katalizatorze zostało wspomnienie i po prostu zatyka wydech.

Przynosi jeśli idą za tym inne potrzebne modyfikacje (lub wydech w serii jest nieoptymalny).

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-23 09:33:40
Autor: krzysiek82
katalizator hałasuje
Lewis pisze:
 Dziwne, wiÄ™kszość ludzi bawiÄ…ca siÄ™ modyfikacjami silników wycina katalizatory aby odetkać wydech i zyskać parÄ™ KM, ale pewnie siÄ™ mylÄ…...


wtedy robi siÄ™ wydech pod silnik a nie wycina tylko kata.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-23 09:32:32
Autor: krzysiek82
katalizator hałasuje
MarcinJM pisze:
akurat rurka to najgorszy pomysl.
W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach.


wiesz, że w ten sposób zdołowałeś całą masę wiejskich tunerów dla których to był najpoważniejszy tuning? A po sprzedaży kata mieliby kasę na siatexy i inne tjunerowe akcesoria :d

--
krzysiek82

katalizator ha³asuje

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona