Data: 2010-08-22 11:55:06 | |
Autor: MZ | |
katalizator hałasuje | |
W dniu 2010-08-21 16:01, Ada pisze:
Ford Focus - tłucze się na niskich obrotach kataliazator, tzn. jegoFoka I 2004 rok. Katalizator padł przy 100km (4 letnie auto, dziwne, prawdopodobnie wystarczył jeden bak najwyraźniej lewego paliwa zakupionego na warszawskiej stacji koncernu znanego z akcji niedaleko Florydy:)). W zasadzie to też na wolnych obrotach usłyszałem jak zaczyna dzwonić, potem (tydzień później) zapaliła się Check Engine. Zamiennik zamontowany w ASO Forda w Warszawie (u L.) z niewiadomych przyczyn wytrzymał 2 miesiące i znów lampka CE. Kolejny - 3 miesiące i to samo. Kolejny wytrzymał dłużej, prawie pół roku. Przy ostatnim mechanik stwierdził że to wina lambdy, której nie pasuje jakość zamiennika i wywala błąd. Może trzeba ją przestroić, przeprogramować, nie wiem. Ogólnie poza irytującą lampką CE nic się nie powinno stać. Minus taki, że CE zapala się na stałe, więc jednocześnie nie będziesz wiedział, jeśli stanie się coś innego, poważniejszego. Kilka pytań pomocniczych: 1. katalizator (obudowa) czy jego zawartość (jesteś pewien?) - często się luzuje mocowanie kata i dzwoni blacha o blachę podłogi (wariant optymistyczny, wystarczy poprawić mocowanie). 2. Oryginał 3 lata temu kosztował w granicach 1500 zł, podróba 400 zł. Trwałość Ci opisałem. Możliwe że to też kwestia jakości montażu, ale na to nie masz wpływu (mój montowało ASO). Coś zrobić musisz, a co to już sobie sam wybierz zależnie od kwoty jaką chcesz na to przeznaczyć. Zamienniki są na półrocznej gwarancji (przynajmniej u mnie tak było) więc generalnie to będąc stanowczym i nie dając sobie wmówić że tankowałeś kiepską benzynę płacisz raz, tylko czasu szkoda. -- MZ |
|
Data: 2010-08-22 14:13:41 | |
Autor: Ada | |
katalizator hałasuje | |
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:i4qs5p$ivq$1news.onet.pl... W dniu 2010-08-21 16:01, Ada pisze: Ford Focus - tłucze się na niskich obrotach kataliazator, tzn. jegoFoka I 2004 rok. Katalizator padł przy 100km (4 letnie auto, dziwne, Dzięki za obszerną wypowiedź :) Ja też teraz dodam, jak było po kolei: 1. urwał się łącznik elestyczny i przejechano tak do domu ok. 400km 2. na następny dzień najbliższy "specjalista" od tłumików wymienił łącznik 3. Już w 1-szym dniu już coś dało się słychać (jakiś delikatny brzęk), ale nie byłem pewny, więc dopiero na drugi dzień wróciłem do speca z reklamacją, że coś się ociera i brzeczy 4. na kanale spec stwierdza, że nic nie obciera, ale to zawartość kata dzwoni i kat do wymiany... na co ja, że wcześniej nic się nie działo i czy czasem układ wydechowy nie jest przesztywniony i nie wpada w drgania. Zapytałem też, czy czasem nie potraktował układu wydechowego młotem i nie rozwalił wnętrzności kata, na co spec prawie obrażony stwierdził, że nic takiego nie miało miejsca i że on wie, że robota była dobrze zrobiona. 5. Minęło 2 tygodnie i jest coraz głośniej na biegu jałowym na ciepłym silniku. Na zimnym, gdy obroty są wyższe to nic nie brzęczy. Stąd ciągle moje przypuszczenie, że układ źle zespawany i przesztywniony i stąd te dragnia i brzęki... 6. Obecnie znalazłem na AlleDrogo http://allegro.pl/item1188543556_katalizator_ford_focus_fokus_1_6_1_8_16v_kat.html coś co ma 18 miesięcy gwrancju, tylko czy jest sen wkładać to do 10-letniego Focusa? Czy najlepiej to zaślepić? Macie namiar na zamienniki tłumikowe kata? |
|
Data: 2010-08-22 18:46:44 | |
Autor: MZ | |
katalizator hałasuje | |
W dniu 2010-08-22 14:13, Ada pisze:
5. Minęło 2 tygodnie i jest coraz głośniej na biegu jałowym na ciepłymKowal-mechanik przywalił młotem w kata, bo mu nie pasowało coś i rozwalił środek, który w oryginale jest ceramiczny. Tak mi się od razu nasunęło.... Ewentualnie coś pospawał jak p..da i drgania załatwiły sprawę. Ewentualnie jednak rajd 400km z urwanym mocowaniem go załatwił. 6. Obecnie znalazłem na AlleDrogoTo jest naprawdę niezła cena. Zamiennik tłumik kupisz może 100 zł taniej. Poza tym pamiętaj, że przynajmniej model z rocznika 2004 miał 2 sondy lambda, przed i po kacie, i to właśnie ta druga dawała CE. Jeśli Twój też tak ma i go wywalisz, to musisz to jakoś przerobić. No i poczytaj sobie wątki pt "wyciąłem kata i teraz auto źle ciągnie" bo silnik Foki "wie" że ma na wylocie kata, jak mu go wyjmiesz to może tak zareagować. -- MZ |
|
Data: 2010-08-23 20:05:58 | |
Autor: Ada | |
katalizator hałasuje | |
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:i4rk9j$5tk$1news.onet.pl... W dniu 2010-08-22 14:13, Ada pisze: 5. Minęło 2 tygodnie i jest coraz głośniej na biegu jałowym na ciepłymKowal-mechanik przywalił młotem w kata, bo mu nie pasowało coś i Dzięki za odp. Też podejrzewam speca, że mógł przywalić.... :) To rocznik 2000 z 1 Lambdą, więc nie jest tak źle ;) i stąd ten dylemat |
|