katowice - DTŚ - czy ktoś też to widział ?

Data: 2009-05-06 20:21:34
Autor: dt
katowice - DTŚ - czy ktoś też to widział ?
Dziś jadąc DTŚ w kierunku Chorzowa - mniej więcej na wysokości CH SILESIA, na pasie rozdzielającym 2 kierunki ruchu (ten i ten od Chorzowa) - jeszcze przed wjazdem na wiadukt DTŚ, zauważyłem postawione na stelażu - takim jak szkolna tablica lub coś w ten deseń - po LEWEJ stronie, znak ograniczenia prędkości do 60km/h + zakaz wyprzedzania.

O co chodzi ?

Tam właśnie kończy się teren zabudowany - także dla tych, którzy jadą od Sokolskiej, Stęślickiego, itd. i można jechać aż do wiaduktu 100 km/h,a potem ograniczenie do 70km/h na obszarze wiaduktu.

Droga jak stół, śladu jakichkolwiek robót nie widać. Może drogowcy pozostawili ? ;-) To tak a pro pos ciekawostek z naszych dróg.

Data: 2009-05-06 20:35:13
Autor: huri_khan
dt pisze:

Droga jak stół, śladu jakichkolwiek robót nie widać. Może drogowcy pozostawili ? ;-) To tak a pro pos ciekawostek z naszych dróg.

Droga jak stół 4 pasy, a wczoraj i tak jeden wjechał drugiemu w zadek i mimo że stali na prawym skrajnym pasie to wszystkie 3 pozostałe pasy stały bo każdy jak przejeżdżał to musiał sobie popatrzeć.

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

Data: 2009-05-06 20:44:45
Autor: dt

Użytkownik "huri_khan" <ewrwer@wp.pl> napisał w wiadomości
dt pisze:

[...]

To prawda - czasem włos się na głowie jeży, gdy człowiek widzi, co tam
wyprawiają. Niemniej jednak prawdopodobnie ktoś przez pomyłkę pozostawił ten
znak. Na wszelki wypadek zastosowałem się do ograniczenia,ale reszta sobie
nic z tego nie robiła, jak zresztą nic nie robią sobie z ograniczenia do
70km/h na wiadukcie i gdy tam zwalniam, jestem bodaj jedynym tak czyniącym
:)

Data: 2009-05-06 21:20:54
Autor: Adam Franik
Dnia Wed, 6 May 2009 20:44:45 +0200, dt napisał(a):

[...]

Nie chce flejmowac, ale po cholere te 70 skoro można _BEZPECZNIE_ i bez
szaleństw 100km/h tak jak na reszcie średnicówki.
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2009-05-06 21:27:15
Autor: dt

Użytkownik "Adam Franik" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:1ok46ssle9eym$.143x74xvvsuzl.dlg40tude.net...
[...]

Podejrzewam, że lada moment ograniczenie zostanie usunięte - pojawiło się w czasie zimy i myślę, że postawiono je po to,aby ci,którzy jadą tam normalnie 120-150km/h,jak w innych częściach DTŚ, zwolnili chociaż do 70km/h. Wielu jakoś tak od siebie dokłada 20-50 km/h do dozwolonej prędkości w wielu miejscach :)

Niestety takich geniuszy nie brakuje...

Data: 2009-05-06 21:39:59
Autor: Adam Franik
Dnia Wed, 6 May 2009 21:27:15 +0200, dt napisał(a):

[...]

Na wiadkukie przed Chebziem już je obrócili, tutaj tego chyba nie zrobia.
Swoja drogą mało kto jeździ średnicówką szybciej niż 110. Według moich
obserwacji max 5-10%.
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2009-05-06 21:28:32
Autor: Ramok
Adam Franik napisał(a)/has written:
Nie chce flejmowac, ale po cholere te 70 skoro można _BEZPECZNIE_ i bez
szaleństw 100km/h tak jak na reszcie średnicówki.
To się już zaczęło ;D Równocześnie z tobą pisałem dt moją odpowiedź...
niekoniecznie zgodną z Twoją ;>

Pozdrawiam!
/Ramok

Data: 2009-05-06 22:51:07
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2009-05-06 21:20,  *Adam Franik* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Nie jestem pewien, czy dokładnie o to miejsce chodzi, ale może starają się zabezpieczyć przed wylatującymi z SCC bezpośrednio na DTŚ - mają do przeskoczenia 2 pasy na bardzo krótkim odcinku (linie ciągłe oczywiście :) ).

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-05-06 22:57:47
Autor: Adam Franik
Dnia Wed, 06 May 2009 22:51:07 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

[...]
Nieee, odnosiłem sie juz bezpośrednio do 70 na wiadukcie nad Bocheńskiego

--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2009-05-06 23:01:52
Autor: Ramok
Mirek Ptak napisał(a)/has written:
Nie jestem pewien, czy dokładnie o to miejsce chodzi, ale może starają
się zabezpieczyć przed wylatującymi z SCC bezpośrednio na DTŚ - mają do
przeskoczenia 2 pasy na bardzo krótkim odcinku (linie ciągłe oczywiście
:) ).
Chodzi mniej więcej o to miejsce, ale tam już/jeszcze nie obowiązuje
70km/h OIDP (70 ustawione jest na początku i odwołane na końcu wiaduktu
-w obu kierunkach). Jakaś "partyzancko" postawiona 60 raczej wiele nie
zmieni (o ile dobrze wyobrażam sobie jej usytuowanie na podstawie opisu
OP-a). Gdyby chodziło o "przeskakujących", to znaki powinni ustawić
znacznie wcześniej IMHO ;>

/Ramok

Data: 2009-05-06 21:26:22
Autor: Ramok
[OT] Re: katowice - DTŚ - czy ktoś te ż to widział ?
dt napisał(a)/has written:
jak zresztą nic nie robią sobie z ograniczenia do 70km/h na wiadukcie
i gdy tam zwalniam, jestem bodaj jedynym tak czyniącym :)
Nie chę wywoływać wojny, ale moim zdaniem ta 70 to akurat rozsądnie
postawiona jest (z tym że wg mnie powinna być raczej sugerowaną
prędkością -IMHO powinno się wprowadzić taką kategorię znaków
informujących ;> -, a nie ograniczeniem ;) ) Chodzi mi o to, że zanim ją
postawili, zwłaszcza gdy było wilgotno/mokro -choć nie tylko- i jadąc w
stronę "do Katowic", non stop były wypadki (był okres, że co dwa dni
ktoś "zaliczał" barierki) -auta wylatywały ze swojego pasa. Odkąd
postawili 70-tki, chyba tylko raz widziałem taki przypadek.

Jezdnia jest tam nie najlepiej wyprofilowana na 100km/h, do tego
łączenia "przęseł" i nieznający drogi byli "zaskakiwani"* przez drogę
(zwłaszcza, jak jechali więcej, niż "setką"). Teraz prze/przy-jezdni, o
ile nawet nie do 70, to jednak zwalniają.

/Ramok

*) Znając drogę, nawet przy wilgotnej nawierzchni można ją było -przed
wprowadzeniem ograniczenia- spokojnie pokonać dopuszczalną wówczas
"setką" nawet przeciętnym autem, ale nie znając jej, mniej doświadczeni
kierowcy mogli mieć (i jak dowiodła ilość wypadków: mieli) z tym problemy...

Data: 2009-05-06 21:32:12
Autor: dt

Użytkownik "Ramok" <com@com.com> napisał w wiadomości news:gtso8v$12q$1inews.gazeta.pl...
dt napisał(a)/has written:
[...]

Tak, z pewnością do 70 zwalnia zdecydowana mniejszość. Osobiście, zawsze stosuję się do tego ograniczenia i najczęściej wszystko, co tamtędy przejeżdża, wyprzedza mnie. Parę razy miałem radość, gdy takiego mistrza zatrzymywała Vectra zaraz za wiaduktem :)))

Przychylam się do Twojej opinii,że 70km/h jest tam rozsądnym ograniczeniem,bo zamiast 120 jadą tam 100.

Data: 2009-05-06 21:43:56
Autor: Adam Franik
Dnia Wed, 06 May 2009 21:26:22 +0200, Ramok napisał(a):

[...]

Zgadzam sie. Niestety w PL tak jst ze jak sie chce zeby ludzie jechali 100
to się daje znak 70. W deszczu da sie 90-100, ale faktycznie - trzeba
uważac. Pominąłbym już prędkość zalecaną, ale za Odrą maja taki fajny napis
"Bei nasse" pod ograniczeniami na autostradach. --
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]
gg#4423822

Data: 2009-05-06 22:41:06
Autor: Szop
[...]
Podatki, złodziejstwo.

Data: 2009-05-07 18:02:36
Autor: dt
katowice - DTŚ - czy ktoś też to widział ?

Dziś ograniczenia zostały usunięte. W ich miejsce pojawił się znak A-32 :)

katowice - DTŚ - czy ktoś też to widział ?