katra sim LTE i starszy modem ?

Data: 2017-04-23 10:35:44
Autor: john Stone
katra sim LTE i starszy modem ?
mailem kiedys net na karte w playu (zdaje sie ze LTE w kazdym razie wyciagal 3-4GB/h) pozniej mialem net w orange lte i dzialal na tym modemie z playa bez zadnych zmian

ostatnio sgubilem ten modem i kupilem z wygladu taki sam modem z playa ale bez LTE, mialem nadzieje ze bedzie dzialac
w jakims tam trybie "3G" jedynie wolniej .. nieststy nie dziala.. karta jest raczej ok po wlozeniu pyta o pin itd, komp wykrywa modem itd ale modem jakby nie wykrywa
sieci pytanie czy da sie cos z tym zrobic czy nie i po prostu musze kupic na allego jakis modem lte (a jak juz to wolalbym chyba wziac mozliwie jak najtanszy, jakies moze porady w tym temacie?)

Data: 2017-04-23 21:13:17
Autor: Krzysztof Staniorowski
john Stone <profesor.fir@gmail.com> wrote:
[...]

bo powinien działać

nieststy nie dziala.. karta jest raczej ok po wlozeniu pyta o pin itd,
komp wykrywa modem itd ale modem jakby nie wykrywa
sieci

albo modem jest uszkodzony albo ma simlocka na inną sieć niż Twoja

pytanie czy da sie cos z tym zrobic czy nie i po prostu musze kupic na
allego jakis modem lte (a jak juz to wolalbym chyba wziac mozliwie jak
najtanszy, jakies moze porady w tym temacie?)

powiedz coś więcej (marka i model modemu, Twój system operacyjny) to
zobaczymy czy da się coś zrobić

--
Sent from my iPad via NewsTap :-)

Data: 2017-04-23 23:40:13
Autor: ToMasz
W dniu 23.04.2017 o 23:13, Krzysztof Staniorowski pisze:
[...]

chyba że ma taryfę/kartę TYLKO lte z nadajników Play

ToMasz

Data: 2017-04-24 06:46:35
Autor: Krzysztof Staniorowski
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:
chyba że ma taryfę/kartę TYLKO lte z nadajników Play

Nie ma i nie było takiej taryfy (oczywiście pomijam promocje typu "nie
zliczamy transferu jeśli łączysz się po LTE" kilka lat temu). Nawet aero2
pozwala wybrać, w której technologi się łączysz jeśli jesteś w zasięgu obu.

--
Sent from my iPad via NewsTap :-)

Data: 2017-04-24 11:58:50
Autor: ToMasz
W dniu 24.04.2017 o 08:46, Krzysztof Staniorowski pisze:
[...]

masz racje. co nie zmienia faktu, że mam taką kartę, która łączy się tylko z lte, bo z g2 wogóle nie działa, z g3 może nawiązać kontakt, ale danych nie prześle bo nie mam środków na koncie. Więc stary modem huawei mf60 "tak jakby" nie działa. (bo niema lte) nowy, nie pamietam nazwy (huawei 5xxx z lte) działa już chyba drugi rok non stop

ToMasz

Data: 2017-04-24 14:25:33
Autor: ąćęłńóśźż
katra sim LTE i starszy modem ?
Tak może być, że przez LTE masz "za darmo" w abo, a przez G3 płacisz osobno za dane za każdy Mb.
To ma sens dla operatora, bo po LTE dane do Ciebie lecą jak błyskawica, a na G3 blokujesz kanały rozmowne.

-- -- -

Data: 2017-04-24 00:15:44
Autor: john Stone
W dniu niedziela, 23 kwietnia 2017 23:13:25 UTC+2 użytkownik Krzysztof Staniorowski napisał:
> [...]

> najtanszy, jakies moze porady w tym temacie?)

powiedz coś więcej (marka i model modemu, Twój system operacyjny) to

mam w sume 3 modemy wszystkie stare, ten kupiony ostatnio byl kupiony pod aero2 ale myslemem jak mowie ze to orange tez uciagnie,
to jest E3131 http://allegro.pl/modem-usb-huawei-e3131-h-2-bez-simlocka-aero2-play-i6089059015.html

z aero2 dziala super z orangle lte bierze pin pozniej zwisa "wyszukiwanie sieci" ze 2 minuty pozniej "karta sim
jest nieaktywna"

tych dwu starszych nie che mi sie na razie sprawdzac bo musialbym je wyciagac z szafy przekladac karte podlaczac, notowac itp a wychodze z domu - ale wczesniej sprawdzalem i oba tez nie łączą

system to xp sp3 na jednym kompie i win10 na drugim

chyba bede musial wybulic na 4 ty modem tylko nie wiem jaki chcialbym jakis tani (choc jak wszystkie w podobnej cenie to 10 zl w gore od minialnej ceny nie robi roznicy) bo kupowanie 5 modemow to troche wywalanie kasy (ale jak juz to chialbym taki ktory by dzialal z wiekszoscią tych internetow na karte ktore mozna kupic w kioskach)

jakies porady? tnx

Data: 2017-04-24 00:30:12
Autor: john Stone
W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 09:15:46 UTC+2 użytkownik john Stone napisał:
> [...]

chyba bede musial wybulic na 4 ty modem tylko nie wiem jaki chcialbym jakis tani (choc jak wszystkie w podobnej cenie to 10 zl w gore od minialnej ceny nie robi roznicy) bo kupowanie 5 modemow to troche wywalanie kasy (ale jak juz to chialbym taki ktory by dzialal z wiekszoscią tych internetow na karte ktore mozna kupic w kioskach)

mysle moze o tym:

http://allegro.pl/modem-lte-3g-4g-zte-mf823-100mb-s-aero2-play-plus-i6790073098.html?bi_s=ads&bi_m=p2,2&bi_c=249360

tam pisza cos o antence ale mieszkam niedaleko od nadajnika i antena w poprzednim nie byla potrzebna choc mial chyba na nia wejscie, gdzies ta antenke moze nawet mam w szafce

tylko male zmartwienie bo mam dwa nety aero2 i ten z orange i bede czasem przekladac jeden zamiast drugiego czy te softy z playa podobne nie pogryza sie? ale moze nie
czy moze jest jakas inna opcja nic ten wyzej, 157 zeta
troche duzo.. wolalbym wydac z 10-40 ;c ale chyba niema takiej opcji, na ten bez lte wydalem 90 zeta co mnie wpienia bo wszystko przez to ze poprzedni modem z lte po prostu wylecial mi z kieszeni jak jechalem na rowerze - przey*bane, tnx za info

Data: 2017-04-24 12:35:03
Autor: Krzysztof Staniorowski
Staniorowski napisał:
[...]

Dziwny ten Twój E3131... Jeśli serio jest bez simlocka (i jeśli sprzedawca
na allegro nie spier^%$#* na etapie zdejmowania powyższego i/lub wgrywania
firmware wolnego od brandingu) to oczywiście powinno działać bez
najmniejszych problemów. Testowałeś tę kartę SIM z jakimś innym
urządzeniem? Działa gdziekolwiek?

--
Sent from my iPad via NewsTap :-)

Data: 2017-04-24 06:58:05
Autor: john Stone
W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 14:35:05 UTC+2 użytkownik Krzysztof Staniorowski napisał:
> [...]
firmware wolnego od brandingu) to oczywiście powinno działać bez
najmniejszych problemów. Testowałeś tę kartę SIM z jakimś innym

nie testowalem bo nie mam na czym.. ale jesli tak to moze jutro zaniose do znajomego by sprawdzil...
karta jest nowa, tj ten modem lte co mialem zgubilem razem z kartą, zglosilem i orange przyslal duplikat pocztą
jesli to powinno dzialac to zaiste nie wiem

Data: 2017-04-24 16:30:01
Autor: Tasiorsa
W dniu 2017-04-24 o 15:58, john Stone pisze:
[...]

A nie jest tak ze karte wymienioną trzeba aktywowac? W Nju jak wymienialem starą kartę IDEA na micro SIM trzeba bylo ja aktywować przez BOK - po 2h starą wyłączyli nowa zaczeła działać.

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2017-04-24 18:29:47
Autor: Krzysztof Staniorowski
Tasiorsa <tasiorsa@poczta.fm> wrote:
A nie jest tak ze karte wymienioną trzeba aktywowac? W Nju jak wymienialem starą kartę IDEA na micro SIM trzeba bylo ja aktywować przez BOK - po 2h starą wyłączyli nowa zaczeła działać.

Jasne, że trzeba!

--
Sent from my iPad via NewsTap :-)

Data: 2017-04-25 00:54:13
Autor: john Stone
W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 20:29:55 UTC+2 użytkownik Krzysztof Staniorowski napisał:
> [...]
> A nie jest tak ze karte wymienioną trzeba aktywowac? W Nju jak > wymienialem starą kartę IDEA na micro SIM trzeba bylo ja aktywować przez > BOK - po 2h starą wyłączyli nowa zaczeła działać.

a jak to sie robi?

Data: 2017-04-25 00:55:27
Autor: john Stone
W dniu wtorek, 25 kwietnia 2017 09:54:14 UTC+2 użytkownik john Stone napisał:
> a jak to sie robi?

musze jeszcze zadzwonic gdzies i powiedziec, ze maja aktywowac? myslalem ze aktywowali przed wyslaniem

Data: 2017-04-28 11:30:39
Autor: john Stone
W dniu wtorek, 25 kwietnia 2017 09:55:29 UTC+2 użytkownik john Stone napisał:

musze jeszcze zadzwonic gdzies i powiedziec, ze maja aktywowac? myslalem ze aktywowali przed wyslaniem

moge dodac ze chyba dziala, faktycznie byl brak aktywacki (mowie chyba bo sprawdzilem w dodatkowym modemie gdzie zalapalo ale zaczelo po sekundzie rozlaczac - w tym glownym wspomnienym nie chcialo mi sie sprawdzac bo musze wyjmowac przkladac karty - ale mysle ze bedzie ok ;c tak czy owak chyba trzeba bedzie jendnak kuopic 2gi modem bo dwie karty na jednym modemie za duzo robioty z przekladaniem
 )

Data: 2017-04-28 12:17:25
Autor: john Stone
W dniu piątek, 28 kwietnia 2017 20:30:42 UTC+2 użytkownik john Stone napisał:

moge dodac ze chyba dziala, faktycznie byl brak aktywacki (mowie chyba bo sprawdzilem w dodatkowym modemie gdzie zalapalo ale zaczelo po sekundzie rozlaczac - w tym glownym wspomnienym nie chcialo mi sie sprawdzac bo musze wyjmowac przkladac karty - ale mysle ze bedzie ok ;c tak czy owak chyba trzeba bedzie jendnak kuopic 2gi modem bo dwie karty na jednym modemie za duzo robioty z przekladaniem
> [...]

a nie jednak nie dziala, wychwytuje siec ale jak kliknac polacz to rozłącza

jako ze mam ten soft od zgubionego modemu widze ze tam w dialogu do polaczenie jest wpisane numer dostepowy: *99#
nazwa uzytkownika: internet
hasło: ********

teraz moze cos sie zmienilo bo nie dziala ani jak zaloze nowy profil gdzi nie ma nazwy uzytkownika ani na tym starym gdzie to haslo jest chyba zapaamietane w dialogu

ktos moze wie czy to sie da rozwiazac?

Data: 2017-04-28 22:27:56
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
katra sim LTE i starszy modem ?
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 28 Apr 2017 12:17:25 -0700 (PDT)  doszła do mnie wiadomość
<310c51e0-dd98-48f5-9e6e-8fe255159018@googlegroups.com>  od john Stone <profesor.fir@gmail.com>  :

teraz moze cos sie zmienilo bo nie dziala ani jak zaloze nowy profil gdzi nie ma nazwy uzytkownika ani na tym starym gdzie to haslo jest chyba zapaamietane w dialogu

ktos moze wie czy to sie da rozwiazac?

Zobacz, czy ten program zadziała:
http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=9557

Data: 2017-04-28 14:46:53
Autor: john Stone
W dniu piątek, 28 kwietnia 2017 22:28:05 UTC+2 użytkownik Olaf Frikiov Skiorvensen napisał:
> [...]

>teraz moze cos sie zmienilo bo nie dziala ani jak zaloze nowy profil gdzi nie ma nazwy uzytkownika ani na tym >starym gdzie to haslo jest chyba zapaamietane w dialogu

-- Gdyby się wysadziło ich planety, zburzyło miasta,

wlozylem ta karte jeszcze do fona (przetpodtopowego htc wildfire, stary telefon ale nie uzywam praktycznie telefonów) : jaki efekt wykrywa siec orange, sam sie konfiguruje i pisze ze zarejestrowal w sieci ale na belce ma tylko schodki mocy sygnalu a nie ma zadnej litery przy schodkach (na starym orange bylo duze E (edge) aldo H (hdspa) teraz nie ma litery, przegladarka nie widzi polaczenia..  nie mam pojecie o co tu chodzi

Data: 2017-04-29 03:50:16
Autor: Krzysztof Staniorowski
[...]

W Polsce od niedawna istnieje obowiązek rejestracji kart SIM, polecam
wizytę w salonie i tam wyjaśnią o co chodzi. Wnikliwa i uważna lektura
forum podlinkowanego wcześniej (bez-kabli.pl) też nie powinna zaszkodzić.

--
Sent from my iPad via NewsTap :-)

Data: 2017-04-30 05:48:42
Autor: john Stone
W dniu sobota, 29 kwietnia 2017 05:50:17 UTC+2 użytkownik Krzysztof Staniorowski napisał:
> [...]
wizytę w salonie i tam wyjaśnią o co chodzi. Wnikliwa i uważna lektura
forum podlinkowanego wcześniej (bez-kabli.pl) też nie powinna zaszkodzić.

na tamtej poprzedniej raczej bylem zarejestrowany (tj ona byla wzieta jeszcze przed rejestracja ale podawalem nazwisko i chyba pin itd, moze tez cos podpisywalem nie pamietam juz) wiec wygladaloby ze na duplikacie tez chyba powinienem byc z marszu zarejestrowany

rozwazam jeszcze opcje ze (jako ze jest to jakis abonament z limitem 15 GB na miesiac, moze jak ktos znalazl ten stary modem (a ktos znalazl na pewno bo wylecial mi z kieszeni na ulicy 20 minut pozniej objechalem ta ulice jeszcze raz i juz nie bylo) to wyczerpal ten limit zanim zglosilem i w tym dupikacie
teraz moze jest po prostu wyczerpany limit? poczekam pare/parenascie dni i sprawdze moze jak dobija limit to ruszy, jak nie pojde jeszcze pogadac z kolesiem od tego orange'a zobacze co powie

nie spodziewalem sie ze wymiana tego modemu i zgubionej karty bedzie obfitowac w taki szereg trudnosci

Data: 2017-04-30 17:03:41
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
katra sim LTE i starszy modem ?
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 30 Apr 2017 05:48:42 -0700 (PDT)  doszła do mnie wiadomość
<f893d5ff-0b90-4f19-8200-2d3018af4cb0@googlegroups.com>  od john Stone <profesor.fir@gmail.com>  :

nie spodziewalem sie ze wymiana tego modemu i zgubionej karty bedzie obfitowac w taki szereg trudnosci

W salonie byłeś? Tam ci na miejscu załatwią problrm.
--
Całujmy wszyscy dupę Henryka.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

Data: 2017-05-01 04:21:15
Autor: john Stone
W dniu niedziela, 30 kwietnia 2017 17:03:44 UTC+2 użytkownik Olaf Frikiov Skiorvensen napisał:
> [...]

W salonie byłeś? Tam ci na miejscu załatwią problrm.

ja mam ta karte zalatwiona od pewnego kolesia-informatyka ktory posredniczy miedzy mna a salonem (przez takiego posrednika, wszystko legalnie ale nie chce mi sie tlumaczyc dlaczego, on to niby ogarnia z salonem) tak ze z nim gadam pojde do niego jak nie ruszy w te kilka dni

Data: 2017-05-23 12:38:08
Autor: john Stone
W dniu poniedziałek, 1 maja 2017 13:21:18 UTC+2 użytkownik john Stone napisał:
> [...]

ja mam ta karte zalatwiona od pewnego kolesia-informatyka ktory posredniczy miedzy mna a salonem (przez takiego posrednika, wszystko legalnie ale nie chce mi sie tlumaczyc dlaczego, on to niby ogarnia z salonem) tak ze z nim gadam pojde do niego jak nie ruszy w te kilka dni

ok moge podsumowac wątek.. poszedlem do tego kolesia i ten napisal maila do orange wyslali mi druga karte (nie wiem czy juz o tym mowilem0 ta karta rozpoznawala siec ale przy schodkach z moca sygnalu na telefonie nie pojawiala sie zadna literka (tylko schodki), otwieranie stron na fonie pokazywalo "btal polaczenia internetowego" laczenie w modemi powodowalo rozlaczanie, czy tam odmowe polaczenia

facet sprawdzil ze na jego modemach tez to nei dziala, napisal o przyslanie jeszczeee jednej karty i przyslali z tydzien temu ... i okazalo sie jest to samo.. znowu poszedlem mowaic ze jest to samo znowu wyslal maila do ornage i w koncu dzis wieczorem zadzialalo, laczy nawet na tym jednym zmoich zupelnie starych modemow wiec jestem zadowolony (ew poki cos sie znowu nie schrzani), dzieki za nakierowani emnie na mysl ze temn modem jest ok wyglada na toz e poprostu cos w tym orange chrzanili, nie aktywowali czegos lub cos w tym stylu, tnx

Data: 2017-05-23 12:44:16
Autor: john Stone
W dniu wtorek, 23 maja 2017 21:38:11 UTC+2 użytkownik john Stone napisał:

> [...]

facet sprawdzil ze na jego modemach tez to nei dziala, napisal o przyslanie jeszczeee jednej karty i przyslali z tydzien temu ... i okazalo sie jest to samo.. znowu poszedlem mowaic ze jest to samo znowu wyslal maila do ornage i w koncu dzis wieczorem zadzialalo, laczy nawet na tym jednym zmoich zupelnie starych modemow wiec jestem zadowolony (ew poki cos sie znowu nie schrzani), dzieki za nakierowani emnie na mysl ze temn modem jest ok wyglada na toz e poprostu cos w tym orange chrzanili, nie aktywowali czegos lub cos w tym stylu, tnx

ps na starym modemie (ktory nie jest lte) wyswietla sie napis HSUPA ale nawet w tym trybie na oko jest dosyc szybko (pod 1 MB/s (przynajmniej jak sciagam updaty do LOLa bo na innych polaczeniach jeszcze nie patrzylam) czyli niewiele wolniej niz bylo na tym LTE)

katra sim LTE i starszy modem ?