Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   kawa ZZR 600

kawa ZZR 600

Data: 2012-05-29 00:40:14
Autor: __Maciek
kawa ZZR 600
Mon, 28 May 2012 21:28:42 +0000 (UTC) robson2325
<bojkaksw@_NOSPAM_op.pl> napisał:

Witam; mam takie pytanko, mam kawe ZZR 600 i dzieje się takie coś wrzucam
[...]
objawami w moto to prosił bym o pomoc. 

Ja ujeżdzam narazie tylko dwusuwowego starocia o pojemności 50cc, więc
moja odpowiedź może nijak nie przystawać do nowoczesnej japońskiej
maszyny, ale spróbuję, wydaje mi się że przyczyną może być np.:

- Rozregulowanie lub zanieczyszczenie gaźnika - za niski poziom paliwa
w komorze pływakowej, zły skład mieszanki (za mało paliwa), przytkana
dysza w gaźniku.

- Spadek kompresji silnika - uszkodzenie pierścieni tłokowych, zużycie
tłoku/cylindra, nieszczelna komora spalania.

- Źle ustawiony zapłon

Swoją drogą ja też tak mam że moto nie wyciąga pełnej mocy, większe
dodanie gazu na trzecim biegu (lub na niższych przy powolnej jeździe)
powoduje że silnik zaczyna wydawać głuchy dźwięk i zdychać.
Odpuszczenie gazu powoduje że odżywa. Daje się z tym jeździć, ale
motur jest trochę mułowaty i wolno się rozpędza.
Podobne zdychanie ale chwilowe zdarza się np. przy gwałtownym
bujnięciu - np. przy przejeźdżaniu progów zwalniających. Obstawiałbym
tu jednak chwilowy odpływ paliwa w komorze pływakowej od dyszy.

Gaźnik już cały rozbierałem i myłem, niestety w nim (14MC) da się
tylko regulować skład mieszanki biegu jałowego oraz wolne obroty.
Skoro jednak pozostałe elementy są nieregulowane (a więc gaźnik ma
fabryczne ustawienia) to stawiam na nieszczelność/brak kompresji
silnika. Prawdopodobnie winne są simerringi na wale korbowym, ale na
razie nie mam czasu pogrzebać.

Może bardziej doświadczeni koledzy coś więcej powiedzą/zweryfikują.

Data: 2012-05-29 00:46:37
Autor: __Maciek
kawa ZZR 600
Tue, 29 May 2012 00:40:14 +0200 __Maciek <i80c586@cyberspace.org>
napisał:

- Spadek kompresji silnika - uszkodzenie pierścieni tłokowych, zużycie
tłoku/cylindra, nieszczelna komora spalania.

Dodam jeszcze że w czterosuwie mogą zapewne wystąpić dodatkowe
problemy z zaworami, rozrządem itp. ale to już niech ktoś inny powie.

Data: 2012-05-29 21:11:25
Autor: Ivam
kawa ZZR 600
Użytkownik "__Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54v7s7hj22a3q9a82s0l3e46424dfqp4kr@4ax.com...
Gaźnik już cały rozbierałem i myłem, niestety w nim (14MC) da się
tylko regulować skład mieszanki biegu jałowego oraz wolne obroty.

Powaznie? W hondzie dali opcje regulacji skladu mieszanki wolnych obrotow i regulacje wolnych obrotow?

--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

Data: 2012-05-29 22:25:25
Autor: __Maciek
kawa ZZR 600
Tue, 29 May 2012 21:11:25 +0200 "Ivam" <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm>
napisał:

Gaźnik już cały rozbierałem i myłem, niestety w nim (14MC) da się
tylko regulować skład mieszanki biegu jałowego oraz wolne obroty.

Powaznie? W hondzie dali opcje regulacji skladu mieszanki wolnych obrotow i regulacje wolnych obrotow?

Nie w Hondzie tylko w Charcie :-) Piszę tutaj o swoim sprzęcie (Romet
Chart, silnik Dezamet 027, gaźnik 14MC).

Tak przy okazji fotka gaźnika rozmontowanego na części pierwsze:
http://maciek100.boo.pl/inne/14mc.jpg

Data: 2012-05-29 22:51:32
Autor: Ivam
kawa ZZR 600
Użytkownik "__Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nqaas7l3gbpno8ld6cbo4trro58htp90dn@4ax.com...
Nie w Hondzie tylko w Charcie :-) Piszę tutaj o swoim sprzęcie (Romet
Chart, silnik Dezamet 027, gaźnik 14MC).

Aaa...

To masz przynajmniej trzy regulacje:
- obrotow biegu jalowego - wplywa na bieg jalowy
- mieszanki (nie biegu jalowego, ale w ogole) - wplywa na bieg jalowy oraz wkrecanie sie na obroty
- ilosci paliwa (przy pomocy polozenia iglicy) - wplywa na wkrecanie sie na obroty oraz prace w srednim i wysokim zakresie obrotow

Ponadto
- poziom paliwa (komora plywakowa) - niskie, wysokie obroty - problemy, kiedy plywak jest nieoryginalny lub dziurawy
- dysze - tez wszystkie obroty - zuzyte lub zatkane dysze


--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

Data: 2012-05-29 23:59:05
Autor: __Maciek
kawa ZZR 600
Tue, 29 May 2012 22:51:32 +0200 "Ivam" <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm>
napisał:

- obrotow biegu jalowego - wplywa na bieg jalowy

Zgadza się.

- mieszanki (nie biegu jalowego, ale w ogole) - wplywa na bieg jalowy oraz wkrecanie sie na obroty

Jest tylko śrubka od składu mieszanki biegu jałowego, nie zauważyłem
żeby wpływała na bieg "roboczy", ale poeksperymentuję.

- ilosci paliwa (przy pomocy polozenia iglicy) - wplywa na wkrecanie sie na obroty oraz prace w srednim i wysokim zakresie obrotow

Nie ma takiej regulacji w tym gaźniku. Jeżeli popatrzysz na
przepustnicę na fotce którą zamieściłem to wychodząca z niej iglica,
jest przymocowana do przepustnicy na stałe, nie da się jej regulować.
Chętnie bym tym pokręcił, ale nie da się. Chyba żeby wsadzić
przepustnicę w imadło i wcisnąć lekko tę iglicę do środka (bo pewnie
jest tylko włożona na wcisk). Dopóki jednak nie mam pewności że to na
pewno gaźnik a nie lewe powietrze albo brak kompresji to nie chcę
robić takich radykalnych operacji.

- poziom paliwa (komora plywakowa) - niskie, wysokie obroty - problemy, kiedy plywak jest nieoryginalny lub dziurawy

Tego niestety również nie da się w tym gaźniku regulować. Na fotce
widzisz pływak, powyżej jego oś, a nad osią - iglicę zaworu. Nie ma to
żadnej regulacji, to co widać to już wszystko. Chyba żeby np. skrócić
trochę dół iglicy tego zaworka, ale tego też nie chcę na razie robić.

- dysze - tez wszystkie obroty - zuzyte lub zatkane dysze

Szczerze mówiąc nie wyglądają na zużyte, chociaż nie wiem. Natomiast
co do zatkania to zdjęcie przedstawia właśnie elementy dosychające po
umyciu w myjce ultradźwiękowej i wypłukaniu oraz przedmuchaniu
sprężonym powietrzem. Zwłaszcza dyszę przedmuchałem bardzo starannie.

Zastanawiam się czy by nie kupić innego gaźnika. Są np. gaźniki K60B i
inne, ale wstrzymam się z tym do czasu aż sprawdzę kompresję i
simerringi, bo problem może nie leżeć w gaźniku.
Niemniej dzięki za zainteresowanie i odpowiedź.

Data: 2012-05-30 18:28:00
Autor: Ivam
kawa ZZR 600
Użytkownik "__Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e4has71ilcopr0cen2iqprhnrsas6enisj@4ax.com...
Jest tylko śrubka od składu mieszanki biegu jałowego, nie zauważyłem
żeby wpływała na bieg "roboczy", ale poeksperymentuję.

Wplywa - moze malo, ale jak konkretnie zepsujesz to poznasz;)

Nie ma takiej regulacji w tym gaźniku. Jeżeli popatrzysz na
przepustnicę na fotce którą zamieściłem to wychodząca z niej iglica,
jest przymocowana do przepustnicy na stałe, nie da się jej regulować.

??? Napewno? Powiem szczerze - charta nie mialem, ale w kadecie i komarze byla regulowana (normalnie przy pomocy blaszki i rowkow ustalajacych).

Tego niestety również nie da się w tym gaźniku regulować. Na fotce
widzisz pływak, powyżej jego oś, a nad osią - iglicę zaworu. Nie ma to

Akurat w rometach sie nie reguluje, ale zly, nieoryginalny, inny wagowo, etc. plywak moze powodowac zaburzenia spalania.

Szczerze mówiąc nie wyglądają na zużyte, chociaż nie wiem.

Kup nowe - do rometow, mz'tek, wsk zawsze kosztowaly pare groszy.


--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

Data: 2012-05-30 21:30:19
Autor: Sir Piernik
kawa ZZR 600
Ivam pisze:
....>8
Kup nowe - do rometow, mz'tek, wsk zawsze kosztowaly pare groszy.

Jesli chodzi o MZ to naprawde nie polecam nic co nie jest oryginalne.
Nawet gumowe podrobki oslony lancucha sie nie sprawdzaja, nie mowiac o innych czesciach.
No, moze linke nieoryginalna bym zaryzykowal...
I opony :)

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

Data: 2012-05-30 22:13:39
Autor: Tadzik
kawa ZZR 600
On Wed, 30 May 2012 21:30:19 +0200, Sir Piernik <sirpiernik@gazeta.pl> wrote:
Jesli chodzi o MZ to naprawde nie polecam nic co nie jest
oryginalne.

To gdzies jeszcze mozna kupic oryginalne DDR-owskie  czesci do MZetek? Pytam powaznie bo potrzebuje jakies graty a nigdzie nie moge znalezc

--
Pozdro
Tadzik

Data: 2012-05-30 22:19:26
Autor: Sir Piernik
kawa ZZR 600
Tadzik pisze:
....>8
To gdzies jeszcze mozna kupic oryginalne DDR-owskie czesci do MZetek?
Pytam powaznie bo potrzebuje jakies graty a nigdzie nie moge znalezc

Dawno juz nie musialem korzystac ale kupowalem na gieldzie samochodowej we wrocku.
Byl tam (a moze bywa i nadal) facet ktory po zjednoczeniu niemiec kupil kontenero czesci w Zwikau...
O ile pamietam to gosc byl z Legnicy lub z Lubina.

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

Data: 2012-05-30 23:00:37
Autor: Ivam
kawa ZZR 600
Użytkownik "Tadzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.9015681120482214817@news.neostrada.pl...
Jesli chodzi o MZ to naprawde nie polecam nic co nie jest oryginalne.

Zgadza sie. Ale dysze byly (jeszcze z 5 lat temu) bardzo latwo dostepne.

To gdzies jeszcze mozna kupic oryginalne DDR-owskie  czesci do MZetek? Pytam powaznie bo potrzebuje jakies graty a nigdzie nie moge znalezc

Nie wiem jak teraz, ale kiedys torunski wilmat mial sporo ddr'owskich gratow. Tylko tam pracowalo 2 kolesi - jeden kumaty, a drugi w tematach MZ'tek... coz, lepiej nie mowic.

Napisz jeszcze co i do jakiej MZ'tki potrzebujesz - mam jeszcze szafe roznych gratow od roznych 250'tek.


--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

Data: 2012-05-31 22:20:38
Autor: __Maciek
kawa ZZR 600
Wed, 30 May 2012 23:00:37 +0200 "Ivam" <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm>
napisał:

Napisz jeszcze co i do jakiej MZ'tki potrzebujesz - mam jeszcze szafe roznych gratow od roznych 250'tek.

To trzymaj jeszcze, bo jak zrobię prawko to planuję sobie ETZ250 kupić
:-)

Data: 2012-05-31 22:19:50
Autor: __Maciek
kawa ZZR 600
Wed, 30 May 2012 18:28:00 +0200 "Ivam" <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm>
napisał:

??? Napewno? Powiem szczerze - charta nie mialem, ale w kadecie i komarze byla regulowana (normalnie przy pomocy blaszki i rowkow ustalajacych).

Kurde, obejrzę tę przepustnicę jeszcze raz w takim razie. Ale naprawdę
nie wygląda jakby dało się to regulować.

Akurat w rometach sie nie reguluje, ale zly, nieoryginalny, inny wagowo, etc. plywak moze powodowac zaburzenia spalania.

Więc może jakby lekko dociążyć ten pływak (nalać paliwa do jakiegoś
naczynia i dobrać jakąś blaszkę dociążającą żeby pływał trochę
głębiej) to uda się podnieść poziom - w najbliższym czasie wypróbuję.

Szczerze mówiąc nie wyglądają na zużyte, chociaż nie wiem.
Kup nowe - do rometow, mz'tek, wsk zawsze kosztowaly pare groszy.

Ok, zobaczę przy okazji jakichś zakupów, chociaż ta dysza naprawdę
wygląda zdrowo. Jak wygląda zużycie dyszy? Powiększają się te otworki
po bokach?

BTW wiesz/wiecie może czy w Rometach trzeba rozpołowić silnik żeby
simerringi wymienić, czy są one dostępne po zdjęciu bocznych pokryw i
zębatki zdawczej oraz koła magnesowego?

Data: 2012-06-01 07:01:24
Autor: Kefir
kawa ZZR 600
Elou!
On 31 Maj, 22:19, __Maciek <i80c...@cyberspace.org> wrote:

BTW wiesz/wiecie może czy w Rometach trzeba rozpołowić silnik żeby
simerringi wymienić, czy są one dostępne po zdjęciu bocznych pokryw i
zębatki zdawczej oraz koła magnesowego?

Jesli pytasz o simmeringi na wale korbowym to tak, trzeba rozpolowic
silnik.
Zaznaczam jednak, ze ostatni raz dlubalem w takim sprzecie z 28 lat
temu.
Mialem "oczobijaco" zielonego Rometa 50-T1.

--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & XT660X (do sprzedania), Tiger 955i
UWAGA! Badania dowodza, ze czytanie sikacza moze pozbawiac szarych
komorek oraz powodowac nieodwracalne zmiany skorne.

Data: 2012-06-02 16:33:27
Autor: Ivam
kawa ZZR 600
Użytkownik "Kefir"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:394b61e7-5028-4258-9bd5-2bdd94e8bd1a@z19g2000vbe.googlegroups.com...
Jesli pytasz o simmeringi na wale korbowym to tak, trzeba rozpolowic
silnik.

No co Ty? W komarze i kadecie wystarczylo:
- zdjac magneto
- zdjac sprzeglo
- zdjac zabezpieczenie segera
- wkrecic po 2 blachowkrety w simmeringi
- kombinerkami wyciagac

Udawalo sie to bez rozpolawiania, wyciagania z ramy czy nawet zdejmowania lancucha.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-06-02 08:37:04
Autor: Kefir
kawa ZZR 600
On 2 Cze, 16:33, "Ivam" <filipz_WYTNIJ...@poczta.fm> wrote:
Użytkownik "Kefir"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:394b61e7-5028-4258-9bd5-2bdd94e8b...@z19g2000vbe.googlegroups.com...

> Jesli pytasz o simmeringi na wale korbowym to tak, trzeba rozpolowic
> silnik.

No co Ty? W komarze i kadecie wystarczylo:
- zdjac magneto
- zdjac sprzeglo
- zdjac zabezpieczenie segera
- wkrecic po 2 blachowkrety w simmeringi
- kombinerkami wyciagac

Udawalo sie to bez rozpolawiania, wyciagania z ramy czy nawet zdejmowania
lancucha.

Przeczytales calosc, czy tylko pierwsze zdanie? Czas zaciera
szczegoly.
 _Macku, pomylilem sie, kolega Ivam slusznie skorygowal.

--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & XT660X (do sprzedania), Tiger 955i
UWAGA! Badania dowodza, ze czytanie sikacza moze pozbawiac szarych
komorek oraz powodowac nieodwracalne zmiany skorne.

Data: 2012-06-02 22:24:57
Autor: __Maciek
kawa ZZR 600
Sat, 2 Jun 2012 08:37:04 -0700 (PDT) Kefir
<artur.gwizdowski@gmail.com> napisał:

Przeczytales calosc, czy tylko pierwsze zdanie? Czas zaciera
szczegoly.
_Macku, pomylilem sie, kolega Ivam slusznie skorygowal.

Dzięki Wam obu, a więc nie będzie to aż taka poważna operacja jak
myślałem. Fajnie.

Data: 2012-06-11 22:32:48
Autor: __Maciek
kawa ZZR 600
Wed, 30 May 2012 18:28:00 +0200 "Ivam" <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm>
napisał:

??? Napewno? Powiem szczerze - charta nie mialem, ale w kadecie i komarze byla regulowana (normalnie przy pomocy blaszki i rowkow ustalajacych).

Zweryfikowałem - w przepustnicy gaźnika 14MC nie ma takiej regulacji,
"klocek" regulujący przepływ powietrza jest z iglicą połączony na
stałe, nie da się tego regulować.

Akurat w rometach sie nie reguluje, ale zly, nieoryginalny, inny wagowo, etc. plywak moze powodowac zaburzenia spalania.

Nie ma regulacji, próbowałem dociążyć oplatając pływak dobraną
długością drutu miedzianego (najpierw dobrałem w naczyniu żeby pływał
glębiej), trochę pomogło, ale zaczęły się problemy z odpalaniem -
prawdopodobnie silnik był zalewany, więc przywróciłem normalny stan.
Zresztą skoro pewnych rzeczy nie da się reuglować, to znaczy że są one
w ustawieniu fabrycznym i problem najprawdopodobniej leży gdzie
indziej.

Wymienię na razie te simerringi na wale korbowym, może problemy z
niedostatkiem mocy znikną.

kawa ZZR 600

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona