Data: 2012-05-29 00:40:14 | |
Autor: __Maciek | |
kawa ZZR 600 | |
Mon, 28 May 2012 21:28:42 +0000 (UTC) robson2325
<bojkaksw@_NOSPAM_op.pl> napisał: Witam; mam takie pytanko, mam kawe ZZR 600 i dzieje się takie coś wrzucam[...] objawami w moto to prosił bym o pomoc. Ja ujeżdzam narazie tylko dwusuwowego starocia o pojemności 50cc, więc moja odpowiedź może nijak nie przystawać do nowoczesnej japońskiej maszyny, ale spróbuję, wydaje mi się że przyczyną może być np.: - Rozregulowanie lub zanieczyszczenie gaźnika - za niski poziom paliwa w komorze pływakowej, zły skład mieszanki (za mało paliwa), przytkana dysza w gaźniku. - Spadek kompresji silnika - uszkodzenie pierścieni tłokowych, zużycie tłoku/cylindra, nieszczelna komora spalania. - Źle ustawiony zapłon Swoją drogą ja też tak mam że moto nie wyciąga pełnej mocy, większe dodanie gazu na trzecim biegu (lub na niższych przy powolnej jeździe) powoduje że silnik zaczyna wydawać głuchy dźwięk i zdychać. Odpuszczenie gazu powoduje że odżywa. Daje się z tym jeździć, ale motur jest trochę mułowaty i wolno się rozpędza. Podobne zdychanie ale chwilowe zdarza się np. przy gwałtownym bujnięciu - np. przy przejeźdżaniu progów zwalniających. Obstawiałbym tu jednak chwilowy odpływ paliwa w komorze pływakowej od dyszy. Gaźnik już cały rozbierałem i myłem, niestety w nim (14MC) da się tylko regulować skład mieszanki biegu jałowego oraz wolne obroty. Skoro jednak pozostałe elementy są nieregulowane (a więc gaźnik ma fabryczne ustawienia) to stawiam na nieszczelność/brak kompresji silnika. Prawdopodobnie winne są simerringi na wale korbowym, ale na razie nie mam czasu pogrzebać. Może bardziej doświadczeni koledzy coś więcej powiedzą/zweryfikują. |
|
Data: 2012-05-29 00:46:37 | |
Autor: __Maciek | |
kawa ZZR 600 | |
Tue, 29 May 2012 00:40:14 +0200 __Maciek <i80c586@cyberspace.org>
napisał: - Spadek kompresji silnika - uszkodzenie pierścieni tłokowych, zużycie Dodam jeszcze że w czterosuwie mogą zapewne wystąpić dodatkowe problemy z zaworami, rozrządem itp. ale to już niech ktoś inny powie. |
|
Data: 2012-05-29 21:11:25 | |
Autor: Ivam | |
kawa ZZR 600 | |
Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54v7s7hj22a3q9a82s0l3e46424dfqp4kr@4ax.com...
Gaźnik już cały rozbierałem i myłem, niestety w nim (14MC) da się Powaznie? W hondzie dali opcje regulacji skladu mieszanki wolnych obrotow i regulacje wolnych obrotow? -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo |
|
Data: 2012-05-29 22:25:25 | |
Autor: __Maciek | |
kawa ZZR 600 | |
Tue, 29 May 2012 21:11:25 +0200 "Ivam" <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm>
napisał: Gaźnik już cały rozbierałem i myłem, niestety w nim (14MC) da się Nie w Hondzie tylko w Charcie :-) Piszę tutaj o swoim sprzęcie (Romet Chart, silnik Dezamet 027, gaźnik 14MC). Tak przy okazji fotka gaźnika rozmontowanego na części pierwsze: http://maciek100.boo.pl/inne/14mc.jpg |
|
Data: 2012-05-29 22:51:32 | |
Autor: Ivam | |
kawa ZZR 600 | |
Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nqaas7l3gbpno8ld6cbo4trro58htp90dn@4ax.com...
Nie w Hondzie tylko w Charcie :-) Piszę tutaj o swoim sprzęcie (Romet Aaa... To masz przynajmniej trzy regulacje: - obrotow biegu jalowego - wplywa na bieg jalowy - mieszanki (nie biegu jalowego, ale w ogole) - wplywa na bieg jalowy oraz wkrecanie sie na obroty - ilosci paliwa (przy pomocy polozenia iglicy) - wplywa na wkrecanie sie na obroty oraz prace w srednim i wysokim zakresie obrotow Ponadto - poziom paliwa (komora plywakowa) - niskie, wysokie obroty - problemy, kiedy plywak jest nieoryginalny lub dziurawy - dysze - tez wszystkie obroty - zuzyte lub zatkane dysze -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo |
|
Data: 2012-05-29 23:59:05 | |
Autor: __Maciek | |
kawa ZZR 600 | |
Tue, 29 May 2012 22:51:32 +0200 "Ivam" <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm>
napisał: - obrotow biegu jalowego - wplywa na bieg jalowy Zgadza się. - mieszanki (nie biegu jalowego, ale w ogole) - wplywa na bieg jalowy oraz wkrecanie sie na obroty Jest tylko śrubka od składu mieszanki biegu jałowego, nie zauważyłem żeby wpływała na bieg "roboczy", ale poeksperymentuję. - ilosci paliwa (przy pomocy polozenia iglicy) - wplywa na wkrecanie sie na obroty oraz prace w srednim i wysokim zakresie obrotow Nie ma takiej regulacji w tym gaźniku. Jeżeli popatrzysz na przepustnicę na fotce którą zamieściłem to wychodząca z niej iglica, jest przymocowana do przepustnicy na stałe, nie da się jej regulować. Chętnie bym tym pokręcił, ale nie da się. Chyba żeby wsadzić przepustnicę w imadło i wcisnąć lekko tę iglicę do środka (bo pewnie jest tylko włożona na wcisk). Dopóki jednak nie mam pewności że to na pewno gaźnik a nie lewe powietrze albo brak kompresji to nie chcę robić takich radykalnych operacji. - poziom paliwa (komora plywakowa) - niskie, wysokie obroty - problemy, kiedy plywak jest nieoryginalny lub dziurawy Tego niestety również nie da się w tym gaźniku regulować. Na fotce widzisz pływak, powyżej jego oś, a nad osią - iglicę zaworu. Nie ma to żadnej regulacji, to co widać to już wszystko. Chyba żeby np. skrócić trochę dół iglicy tego zaworka, ale tego też nie chcę na razie robić. - dysze - tez wszystkie obroty - zuzyte lub zatkane dysze Szczerze mówiąc nie wyglądają na zużyte, chociaż nie wiem. Natomiast co do zatkania to zdjęcie przedstawia właśnie elementy dosychające po umyciu w myjce ultradźwiękowej i wypłukaniu oraz przedmuchaniu sprężonym powietrzem. Zwłaszcza dyszę przedmuchałem bardzo starannie. Zastanawiam się czy by nie kupić innego gaźnika. Są np. gaźniki K60B i inne, ale wstrzymam się z tym do czasu aż sprawdzę kompresję i simerringi, bo problem może nie leżeć w gaźniku. Niemniej dzięki za zainteresowanie i odpowiedź. |
|
Data: 2012-05-30 18:28:00 | |
Autor: Ivam | |
kawa ZZR 600 | |
Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e4has71ilcopr0cen2iqprhnrsas6enisj@4ax.com...
Jest tylko śrubka od składu mieszanki biegu jałowego, nie zauważyłem Wplywa - moze malo, ale jak konkretnie zepsujesz to poznasz;) Nie ma takiej regulacji w tym gaźniku. Jeżeli popatrzysz na ??? Napewno? Powiem szczerze - charta nie mialem, ale w kadecie i komarze byla regulowana (normalnie przy pomocy blaszki i rowkow ustalajacych). Tego niestety również nie da się w tym gaźniku regulować. Na fotce Akurat w rometach sie nie reguluje, ale zly, nieoryginalny, inny wagowo, etc. plywak moze powodowac zaburzenia spalania. Szczerze mówiąc nie wyglądają na zużyte, chociaż nie wiem. Kup nowe - do rometow, mz'tek, wsk zawsze kosztowaly pare groszy. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo |
|
Data: 2012-05-30 21:30:19 | |
Autor: Sir Piernik | |
kawa ZZR 600 | |
Ivam pisze:
....>8 Kup nowe - do rometow, mz'tek, wsk zawsze kosztowaly pare groszy. Jesli chodzi o MZ to naprawde nie polecam nic co nie jest oryginalne. Nawet gumowe podrobki oslony lancucha sie nie sprawdzaja, nie mowiac o innych czesciach. No, moze linke nieoryginalna bym zaryzykowal... I opony :) Pozdrawiam Sir Piernik Betvelwe |
|
Data: 2012-05-30 22:13:39 | |
Autor: Tadzik | |
kawa ZZR 600 | |
On Wed, 30 May 2012 21:30:19 +0200, Sir Piernik <sirpiernik@gazeta.pl> wrote:
Jesli chodzi o MZ to naprawde nie polecam nic co nie jestoryginalne. To gdzies jeszcze mozna kupic oryginalne DDR-owskie czesci do MZetek? Pytam powaznie bo potrzebuje jakies graty a nigdzie nie moge znalezc -- Pozdro Tadzik |
|
Data: 2012-05-30 22:19:26 | |
Autor: Sir Piernik | |
kawa ZZR 600 | |
Tadzik pisze:
....>8 To gdzies jeszcze mozna kupic oryginalne DDR-owskie czesci do MZetek? Dawno juz nie musialem korzystac ale kupowalem na gieldzie samochodowej we wrocku. Byl tam (a moze bywa i nadal) facet ktory po zjednoczeniu niemiec kupil kontenero czesci w Zwikau... O ile pamietam to gosc byl z Legnicy lub z Lubina. Pozdrawiam Sir Piernik Betvelwe |
|
Data: 2012-05-30 23:00:37 | |
Autor: Ivam | |
kawa ZZR 600 | |
Użytkownik "Tadzik" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.9015681120482214817@news.neostrada.pl...
Jesli chodzi o MZ to naprawde nie polecam nic co nie jest oryginalne. Zgadza sie. Ale dysze byly (jeszcze z 5 lat temu) bardzo latwo dostepne. To gdzies jeszcze mozna kupic oryginalne DDR-owskie czesci do MZetek? Pytam powaznie bo potrzebuje jakies graty a nigdzie nie moge znalezc Nie wiem jak teraz, ale kiedys torunski wilmat mial sporo ddr'owskich gratow. Tylko tam pracowalo 2 kolesi - jeden kumaty, a drugi w tematach MZ'tek... coz, lepiej nie mowic. Napisz jeszcze co i do jakiej MZ'tki potrzebujesz - mam jeszcze szafe roznych gratow od roznych 250'tek. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo |
|
Data: 2012-05-31 22:20:38 | |
Autor: __Maciek | |
kawa ZZR 600 | |
Wed, 30 May 2012 23:00:37 +0200 "Ivam" <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm>
napisał: Napisz jeszcze co i do jakiej MZ'tki potrzebujesz - mam jeszcze szafe roznych gratow od roznych 250'tek. To trzymaj jeszcze, bo jak zrobię prawko to planuję sobie ETZ250 kupić :-) |
|
Data: 2012-05-31 22:19:50 | |
Autor: __Maciek | |
kawa ZZR 600 | |
Wed, 30 May 2012 18:28:00 +0200 "Ivam" <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm>
napisał: ??? Napewno? Powiem szczerze - charta nie mialem, ale w kadecie i komarze byla regulowana (normalnie przy pomocy blaszki i rowkow ustalajacych). Kurde, obejrzę tę przepustnicę jeszcze raz w takim razie. Ale naprawdę nie wygląda jakby dało się to regulować. Akurat w rometach sie nie reguluje, ale zly, nieoryginalny, inny wagowo, etc. plywak moze powodowac zaburzenia spalania. Więc może jakby lekko dociążyć ten pływak (nalać paliwa do jakiegoś naczynia i dobrać jakąś blaszkę dociążającą żeby pływał trochę głębiej) to uda się podnieść poziom - w najbliższym czasie wypróbuję. Szczerze mówiąc nie wyglądają na zużyte, chociaż nie wiem.Kup nowe - do rometow, mz'tek, wsk zawsze kosztowaly pare groszy. Ok, zobaczę przy okazji jakichś zakupów, chociaż ta dysza naprawdę wygląda zdrowo. Jak wygląda zużycie dyszy? Powiększają się te otworki po bokach? BTW wiesz/wiecie może czy w Rometach trzeba rozpołowić silnik żeby simerringi wymienić, czy są one dostępne po zdjęciu bocznych pokryw i zębatki zdawczej oraz koła magnesowego? |
|
Data: 2012-06-01 07:01:24 | |
Autor: Kefir | |
kawa ZZR 600 | |
Elou!
On 31 Maj, 22:19, __Maciek <i80c...@cyberspace.org> wrote: BTW wiesz/wiecie może czy w Rometach trzeba rozpołowić silnik żeby Jesli pytasz o simmeringi na wale korbowym to tak, trzeba rozpolowic silnik. Zaznaczam jednak, ze ostatni raz dlubalem w takim sprzecie z 28 lat temu. Mialem "oczobijaco" zielonego Rometa 50-T1. -- Pozdrawiam, Artur vel Kefir & XT660X (do sprzedania), Tiger 955i UWAGA! Badania dowodza, ze czytanie sikacza moze pozbawiac szarych komorek oraz powodowac nieodwracalne zmiany skorne. |
|
Data: 2012-06-02 16:33:27 | |
Autor: Ivam | |
kawa ZZR 600 | |
Użytkownik "Kefir" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:394b61e7-5028-4258-9bd5-2bdd94e8bd1a@z19g2000vbe.googlegroups.com...
Jesli pytasz o simmeringi na wale korbowym to tak, trzeba rozpolowic No co Ty? W komarze i kadecie wystarczylo: - zdjac magneto - zdjac sprzeglo - zdjac zabezpieczenie segera - wkrecic po 2 blachowkrety w simmeringi - kombinerkami wyciagac Udawalo sie to bez rozpolawiania, wyciagania z ramy czy nawet zdejmowania lancucha. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2012-06-02 08:37:04 | |
Autor: Kefir | |
kawa ZZR 600 | |
On 2 Cze, 16:33, "Ivam" <filipz_WYTNIJ...@poczta.fm> wrote:
Użytkownik "Kefir" napisał w wiadomości grup Przeczytales calosc, czy tylko pierwsze zdanie? Czas zaciera szczegoly. _Macku, pomylilem sie, kolega Ivam slusznie skorygowal. -- Pozdrawiam, Artur vel Kefir & XT660X (do sprzedania), Tiger 955i UWAGA! Badania dowodza, ze czytanie sikacza moze pozbawiac szarych komorek oraz powodowac nieodwracalne zmiany skorne. |
|
Data: 2012-06-02 22:24:57 | |
Autor: __Maciek | |
kawa ZZR 600 | |
Sat, 2 Jun 2012 08:37:04 -0700 (PDT) Kefir
<artur.gwizdowski@gmail.com> napisał: Przeczytales calosc, czy tylko pierwsze zdanie? Czas zaciera Dzięki Wam obu, a więc nie będzie to aż taka poważna operacja jak myślałem. Fajnie. |
|
Data: 2012-06-11 22:32:48 | |
Autor: __Maciek | |
kawa ZZR 600 | |
Wed, 30 May 2012 18:28:00 +0200 "Ivam" <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm>
napisał: ??? Napewno? Powiem szczerze - charta nie mialem, ale w kadecie i komarze byla regulowana (normalnie przy pomocy blaszki i rowkow ustalajacych). Zweryfikowałem - w przepustnicy gaźnika 14MC nie ma takiej regulacji, "klocek" regulujący przepływ powietrza jest z iglicą połączony na stałe, nie da się tego regulować. Akurat w rometach sie nie reguluje, ale zly, nieoryginalny, inny wagowo, etc. plywak moze powodowac zaburzenia spalania. Nie ma regulacji, próbowałem dociążyć oplatając pływak dobraną długością drutu miedzianego (najpierw dobrałem w naczyniu żeby pływał glębiej), trochę pomogło, ale zaczęły się problemy z odpalaniem - prawdopodobnie silnik był zalewany, więc przywróciłem normalny stan. Zresztą skoro pewnych rzeczy nie da się reuglować, to znaczy że są one w ustawieniu fabrycznym i problem najprawdopodobniej leży gdzie indziej. Wymienię na razie te simerringi na wale korbowym, może problemy z niedostatkiem mocy znikną. |