keep it simple - nowa kk w open

Data: 2009-12-11 15:52:10
Autor: ToRo999
keep it simple - nowa kk w open
Czy ktoś z Was posiada juz KK "keep it simple"?? Dzis zadzwonil do
mnie gosc z open i proponuje wlasnie ta KK, 1000 limitu i praktycznie
wszystkie opłaty 0zł. Zastanawia mnie tylko czy warto brać? Rozliczana
jest bodajze w USD, nigdy nie mialem kredytowki ale teraz mysle, ze
moglaby sie przydac. Istieje na rynku jakas alternatywa dla takiej
karty? Z tego co sie dowiedzialem narazie oferuja je ludziom
posiadajacym lokate w open, ale widze ze na stronie keepitsimple.pl
tez mozna skladac wnioski. Podzielcie sie opiniami na temat tej
karty ;-)

Data: 2009-12-12 01:56:22
Autor: JanKo
keep it simple - nowa kk w open
Agent ToRo999 nadaje:

nigdy nie mialem kredytowki ale teraz mysle, ze
moglaby sie przydac.

Warto, jeśli jej potrzebujesz. Jeśli nie potrzebujesz to nie warto. ;-)

+ na razie, przy umiejętnym korzystaniu, jest darmowa
+ procedura otrzymania jest łatwa i szybka
+ kontakt z infolinią

- podgląd internetowy czasem szwankuje
- karta przychodzi w otwartym opakowaniu
- unikać bankomatów, nie wywozić za granicę

Data: 2009-12-11 23:29:13
Autor: ToRo999
keep it simple - nowa kk w open
Znalazłem w mini cenniku ciekawy zapis:
"Transakcje bezgotówkowe: 0zł"
"Transakcje gotówkowe: 20%"
Co to w praktyce oznacza?
W sumie mysle, ze na przestrzeni 3 lat (bo na tyle mi proponowali) na
pewno sie przyda. Jakbys mogl dodac cos o tym, ze dla zabawy nie warto
- wpisy do BIK czy jak? Szczerze to nie znam sie kompletnie na tym
dlatego pytam na grupie. Co do bankomatow i wywozenia za granice
prosiłbym takze o rozwiniecie.

Data: 2009-12-12 08:50:22
Autor: JanKo
keep it simple - nowa kk w open
Agent ToRo999 nadaje:

Znalazłem w mini cenniku ciekawy zapis:
"Transakcje bezgotówkowe: 0zł"
"Transakcje gotówkowe: 20%"
Co to w praktyce oznacza?

To znaczy że jeśli za poomocą karty wyciągniesz np. gotówkę z bankomatu to od tej chwili do momentu spłaty płacisz dodatkowo 20% wartości transakcji.

Jakbys mogl dodac cos o tym, ze dla zabawy nie warto
- wpisy do BIK czy jak?

Wpis na 1000 zł raczej ci nie zaszkodzi

Co do bankomatow i wywozenia za granice
prosiłbym takze o rozwiniecie.

Bankomaty - patrz wyżej
Za granicą, w związku z tym że jak piszesz, karta jest rozliczana w USD więc np za trasakcje w Niemczech obejmie cię podwójne przewalutowanie. Euro-dolary, dolary-złotówki. Przez to możesz zapłacić ok 10% więcej niż np. kartą mBanku.

Data: 2009-12-12 09:03:48
Autor: JanKo
keep it simple - nowa kk w open
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Keep-it-simple-czyli-karta-od-Open-Finance-w-praktyce-2020111.html

http://www.grupy.egospodarka.pl/M-Maciezynski-testuje-Keep-It-Simple,t,374621,8.html

Czy wiesz że:
- możesz sobie wybrać kolor karty? - srebrna na 1000 zł daje prestiżu prawie jak platyna a różowa nigdy się nie zgubi wśród innych kart i świetnie działa na ekspedientki.
- możesz sobie wybrać termin spłaty? - 5, 15 lub 25 dzień miesiąca, dzięki temu nie znajdziesz się pod kreską na dwa dni przed wypłatą. Możesz też go zmienić w trakcie czyli wydłużyć Grace Period nawet o 20 dni.

Data: 2009-12-12 00:46:36
Autor: ToRo999
keep it simple - nowa kk w open
On 12 Gru, 09:03, "JanKo" <b...@maila.tu> wrote:
[...]

To wlasnie jest dla mnie bardzo ciekawe. Tabela opłat i prowizji nic
nie mowi na ten temat:
"Opłata za wypłatę gotówki w bankomacie w kraju 0 PLN"
Żadnych gwiazdek nic o prowizji. Wszystko mialo byc takie "simple" a
sie okazuje ze jest inaczej...
Chyba, że jest to jakiś błąd - dodam za ich strona:
"Brak prowizji przy wypłacie pieniędzy z bankomatu stwarza możliwość
wypłaty gotówki w dowolnej kwocie i w dowolnym miejscu.
" - https://www.keepitsimple.pl/index.php?p=6

Data: 2009-12-12 10:02:50
Autor: Valdi
keep it simple - nowa kk w open
"ToRo999"

[...]

W tym co zacytowałeś ze strony KIS nie ma nic nadzwyczajnego. Tak po prostu
działają KK. W przypadku KIS za wypłatę z bankomatu nie zapłacisz żadnych
prowizji (np. takich jakie mBank bierze od klienta za wypłatę z bankomatu
ING czy PKO BP), ale! kwota wypłaty od razu stanowi zadłużenie
(oprocentowane!) na karcie (najprościej rzecz ujmując). Dlatego też jeżeli
planujesz za pośrednictwem ww. karty "doić ściąnę" zrób nadpłatę na rachunku
karty (wpłać kwotę jaką planujesz "wypłacić ze ściany").

Pozdrawiam.

Data: 2009-12-12 01:28:56
Autor: ToRo999
keep it simple - nowa kk w open
@Valdi Dzieki za wyjasnienie. Tak jak pisalem nie mialem do czynienia
z KK dlatego wole najpierw spytac, niz wyplacic tysiaka i byc na start
w plecy... Czyli wychodzi na to, ze bezprowizyjne 59dni nie dotyczy
transakcji gotówkowych, wypłacam i od razu leci na 20% w skali roku.
Ciezko mi sie czyta wasze posty bez polskich znakow, dlatego jeszcze
mi powiedz co tutaj napisales: "doi ci n ". Czyli powiedzmy bym mial
1200zł na tej KK (nadpłata 200zł), wypłacam 200zł (z 0% prowizji), ale
jezelibym wypłacił kolejne 20zł to juz z 20% prowizji dobrze
rozumiem?

Data: 2009-12-12 10:44:26
Autor: RobertS
keep it simple - nowa kk w open
ToRo999 pisze:
[...]

i pamietaj, ze GP wynosi do 59 dni czyli praktycznie tyle masz tylko wtedy gdy transakcja zostanie rozliczona w pierwszym dniu okresu rozliczeniowego, im pozniej tym GP krotszy

Ciezko mi sie czyta wasze posty bez polskich znakow, dlatego jeszcze
mi powiedz co tutaj napisales: "doi ci n ".

Valdi napisal "doic sciane" czyli po polskiemu wyplacac z bankomatu, generalnie zapamietaj sobie, ze kk sie z bankomatu NIE wyplaca i unikniesz nieprzyjemnych niespodzianek ogladajac zestawienie transakcji

Czyli powiedzmy bym mial
1200zł na tej KK (nadpłata 200zł), wypłacam 200zł (z 0% prowizji), ale
jezelibym wypłacił kolejne 20zł to juz z 20% prowizji dobrze
rozumiem?

lepiej tak nie kombinuj, bo jezeli wczesniej wykonales jakies transakcje bezgotowkowe to wplata pojdzie na splate ww. operacji, a kredyt z tytulu platnosci z bankomatu i tak zaciagniesz; dlatego NIE kombinuj, zwlaszcza ze to Twoja pierwsza karta...

RobertS

Data: 2009-12-12 11:16:25
Autor: Valdi
keep it simple - nowa kk w open
"RobertS" news:hfvolq$nm6$1opal.icpnet.pl

[...]

Takie działanie ma sens jeżeli wypłata gotówkowa jest poprzedzona nadpłatą i
stanowi pierwszą transakcję w danym okresie rozliczeniowym - tak ogólnie.
Jeżeli autor wątku nie będzie się pilnował może sobie niezły % natrzaskać do
spłacenia. Dlatego też jeżeli karta ma mu w większości przypadków służyć
tylko do wypłacania pieniędzy z bankomatu niech jej wcale nie zamawia bo to
nie ma żadnego sensu.
Potrzebuje bezprowizyjnych bankomatów to niech sobie założy konto w DB albo
Aliorze i po sprawie.

PS.
I jeszcze jedna kwestia - tak jak napisał Robert KK służy do płacenia nie do
wyciągania kasy z bankomatu! :)

Data: 2009-12-12 12:02:44
Autor: MarekZ
keep it simple - nowa kk w open
Użytkownik "ToRo999" <toro999x@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0c531fb8-b493-4e84-893e-d2ab751d935e@k17g2000yqh.googlegroups.com...

jezelibym wypłacił kolejne 20zł to juz z 20% prowizji dobrze
rozumiem?

Nie ma żadnej prowizji 20% od wypłaty gotówki. Jest oprocentowanie, około 0,055% za każdy dzień.

Data: 2009-12-12 14:32:14
Autor: Przemysław Kowalik
keep it simple - nowa kk w open
Użytkownik MarekZ napisał:
[...]

Wreszcie się znalazł ktoś, kto naprosotował tę bzdurę o 20% prowizji :-P

A przy okazji, a propos pobierania gotówki z bankomatów przy pomocy karty kredytowej.
Spłacenie wypłaty z KIS nawet po miesiącu to raptem 1,67%. Ile kart debetowych ma wyższe prowizje procentowe w obcych bankomatach (i, co więcej, te prowizje są naliczane praktycznie natychmiast)?. No a limity kredytowe w rachunku? Niby można we własnych bankomatach brać gotówkę bez prowizji i będą naliczone tylko odsetki znacznie mniejsze niż 20%, ale ile kosztuje przyznanie/przedłużenie takiego kredytu? Z reguły minimalnie kilkadziesiąt PLN - na tyle dużo, że zwłaszcza mały limit w porównaniu z KIS może się nie opłacać.

Przemek

Data: 2009-12-12 15:23:06
Autor: RobertS
keep it simple - nowa kk w open

Wreszcie się znalazł ktoś, kto naprosotował tę bzdurę o 20% prowizji :-P

te nie żadna prowizja tylko oprocentowanie w skali roku...

[...]

to już zależy od konkretnego przypadku, jak ktoś ciągle jest "na debecie" to kredyt w KO będzie tańszy pomimo zaplacenia prowizji za jego przyznanie

RobertS

Data: 2009-12-12 11:40:01
Autor: Peet
keep it simple - nowa kk w open
On 2009-12-12 01:56, JanKo wrote:

- karta przychodzi w otwartym opakowaniu

Jak to w otwartym? Do mnie przyjechał kurier i przy mnie rozrywał kopertę i wyciągał z niej papiery do podpisania i kartę.

Data: 2009-12-12 05:10:59
Autor: Homzik
keep it simple - nowa kk w open
On 2009-12-12 01:56, JanKo wrote:

> - karta przychodzi w otwartym opakowaniu

Jak to w otwartym? Do mnie przyjechał kurier i przy mnie rozrywał
kopertę i wyciągał z niej papiery do podpisania i kartę.

Pewnie chodziło o to, że opakowanie (blister) nie jest zgrzewany i
gdyby ktoś bardzo chciał, mógłby go otworzyć, zeskanować kartę itp.

Data: 2009-12-12 15:23:48
Autor: RobertS
keep it simple - nowa kk w open

[...]

a tak BTW to czy bank odesłał Wam podpisaną przez siebie kopię umowy?

RobertS

Data: 2009-12-12 07:30:41
Autor: Homzik
keep it simple - nowa kk w open
a tak BTW to czy bank odesłał Wam podpisaną przez siebie kopię umowy?

Mi odesłał po jakichś 10 dniach.

Data: 2009-12-12 22:35:04
Autor: RobertS
keep it simple - nowa kk w open

a tak BTW to czy bank odesłał Wam podpisaną przez siebie kopię umowy?

Mi odesłał po jakichś 10 dniach.

no to muszę zadzwonić i się upomnieć

RobertS

Data: 2009-12-12 18:55:41
Autor: Rafał
keep it simple - nowa kk w open
RobertS pisze:
a tak BTW to czy bank odesłał Wam podpisaną przez siebie kopię umowy?

Citi tego nie robi to czemu niby Noble miałby? Jeszcze lepszy jest Polbank, bo w umowie nie ma wpisanego limitu karty. Zaczynam się zastanawiać jakie papiery ja im w banku zostawiłem...

--
Raf

keep it simple - nowa kk w open