kiedy mozna odholowac samochod?

Data: 2013-09-12 10:28:57
Autor: K
kiedy mozna odholowac samochod?
witam,
na osiedlowym parkingu ktos postawil sobie 1,5 roku temu fiata punto. samochod stoi, a pod nim i na okolo niego wyrosla trawa oraz mech. ewidentnie auto jest nie uzywane, nie ma oc oraz badan technicznych, posiada natomiast tablice rejestracyjne. auto jest zarejestrowane w obcym powiacie. czytalem, ze odholowac mozna pojazd ktory zagraza bezpieczenstwu, nie posiada tablic, lub wyglada na nieuzywany. nie mozna za to odhlowac pojazdu, gdy ten nie ma oc.
samochod nie zagraza, ale zajmuje 1,5 miejsca. straz miejska twierdzi ze odholowac nie moze, bo samochod nie jest wrakiem bez szyb, otwartym itp. dopiero po miesiacu gdy zapytalem sie jak wyglada sprawa, strazak stwierdzil ze moze wyslac informacje do funduszu gwarancyjnego.

czy po za kradzieza tablic, mozna zmusic wlasciciela zeby cos z tym fantem zrobil?

Data: 2013-09-12 09:44:59
Autor: masti
Dnia pięknego Thu, 12 Sep 2013 10:28:57 +0200 osobnik zwany K napisał:

[...]

w przeciwieństwie do OC, które trzeba mieć zawsze samochód, który stoi nie musi mieć ważnych badań. A OC można wykupić bez ruszania samochodu. Więc to tylko wymymsły

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-12 04:50:19
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 12 wrze¶nia 2013 11:44:59 UTC+2 użytkownik masti napisał:
> [...]

w przeciwieństwie do OC, które trzeba mieć zawsze samochód, który stoi nie musi mieć ważnych badań. A OC można wykupić bez ruszania samochodu. Więc to tylko wymymsły

-- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

mst <at> gazeta <.> pl

"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Samochód którego wła¶ciciel nie wykupił OC ma ważne ubezpieczenie. OC to ubezpieczenie obowi±zkowe. W przypadku ujawnienia że samochód nie ma wykupionego OC i spwodował zdarzenie wymagaj±ce likwidacji szkody. Szkoda likwidowana jest przez stosowny urz±d. A wła¶ciciel je¶li się go znajdzie obci±żony karna składk±. Jest kilka przypadków kiedy musi oddać wszystko. Ale przy nieruchomo¶ci pod postaci± samochodu raczej one nie występuj±.

Data: 2013-09-12 11:58:15
Autor: masti
kiedy mozna odholowac samochod?
Dnia pięknego Thu, 12 Sep 2013 04:50:19 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

W dniu czwartek, 12 września 2013 11:44:59 UTC+2 użytkownik masti
napisał:
> [...]

w przeciwieństwie do OC, które trzeba mieć zawsze samochód, który stoi

nie musi mieć ważnych badań. A OC można wykupić bez ruszania samochodu.

"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

-Wiem co mĂłwiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

Samochód którego właściciel nie wykupił OC ma ważne ubezpieczenie. OC to
ubezpieczenie obowiÄ…zkowe. W przypadku ujawnienia ĹĽe samochĂłd nie ma
wykupionego OC i spwodował zdarzenie wymagające likwidacji szkody.
Szkoda likwidowana jest przez stosowny urząd. A właściciel jeśli się go
znajdzie obciążony karna składką. Jest kilka przypadków kiedy musi oddać
wszystko. Ale przy nieruchomości pod postacią samochodu raczej one nie
występują.

i jak zwykle podajesz prawie prawdy. Za niewykupienie ubezpieczenia OC jest kara.

 OpĹ‚aty karne za brak obowiÄ…zkowego ubezpieczenia OC w 2013 roku:
     do 3 dni – 20% peĹ‚nej opĹ‚aty karnej,
    4 do 14 dni – 50% peĹ‚nej opĹ‚aty karnej,
    powyĹĽej 14 dni – 100% opĹ‚aty karnej;
     gradacja samochody samochody ciężarowe
opĹ‚aty  osobowe ciÄ…gniki samochodowe
i autobusy
100% 3 200 zł 4 800 zł
50% 1 600 zł 2 400 zł
20% 640 zł 960zł

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-12 13:20:47
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-09-12 11:44, Użytkownik masti napisał:

[...]

OC też, przy czym nie jest to do końca legalne.

Pozdrawiam

Data: 2013-09-12 11:50:05
Autor: masti
kiedy mozna odholowac samochod?
Dnia pięknego Thu, 12 Sep 2013 13:20:47 +0200 osobnik zwany RadoslawF
napisał:

[...]

wiele rzeczy można ale nie wolno. tak jest z OC. Masz je mieć. Niewykupione raz się przedłuży a potem dostaniesz liścik z prośbą o darowiznę z UFG

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-12 21:10:40
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-09-12 13:50, Użytkownik masti napisał:

[...]

wiele rzeczy można ale nie wolno. tak jest z OC. Masz je mieć. Niewykupione raz się przedłuży a potem dostaniesz li¶cik z pro¶b± o darowiznę z UFG

Sorki ale miało być "badanie techniczne też".

Pozdrawiam

Data: 2013-09-12 19:14:30
Autor: masti
kiedy mozna odholowac samochod?
Dnia pięknego Thu, 12 Sep 2013 21:10:40 +0200 osobnik zwany RadoslawF
napisał:

[...]

darowiznÄ™ z UFG

Sorki ale miało być "badanie techniczne też".

a czemu miałoby to yć nie do końca legalne?
nie ma obowiązku mania badań dopóki się nie poruszasz

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-12 22:27:17
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-09-12 21:14, Użytkownik masti napisał:

[...]

nie ma obowi±zku mania badań dopóki się nie poruszasz

Ale sposób uzyskanie badania technicznego na pojazd zaparkowany
gdzie¶ na parkingu nie będzie do końca legalny.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-09-12 22:38:02
Autor: Cavallino
kiedy mozna odholowac samochod?

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:l0t836$ltd$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Może jechać lawet± na przegl±d.

Data: 2013-09-12 20:45:30
Autor: masti
kiedy mozna odholowac samochod?
Dnia pięknego Thu, 12 Sep 2013 22:38:02 +0200 osobnik zwany Cavallino
napisał:

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup
[...]

Ale sposĂłb uzyskanie badania technicznego na pojazd zaparkowany gdzieĹ›
na parkingu nie bÄ™dzie do koĹ„ca legalny.  :-)

Może jechać lawetą na przegląd.

zwłaszcza złomem :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-13 00:06:30
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-09-12 22:45, Użytkownik masti napisał:

[...]

a czemu miałoby to yć nie do końca legalne? nie ma obowi±zku mania
[...]

Teoretycznie to można wszystko, w praktyce do¶wiadczenie podpowiada
że diagnosta samochodu nie zobaczył, dowód w chwili podbijania
owszem.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-09-14 17:48:29
Autor: Artur Maśląg
kiedy mozna odholowac samochod?
W dniu 2013-09-12 11:44, masti pisze:
(...)
nie musi mieć ważnych badań. A OC można wykupić bez ruszania samochodu.
Więc to tylko wymymsły

OC bez problemu można sprawdzić.

Data: 2013-09-12 10:32:30
Autor: Chris
kiedy mozna odholowac samochod?
K nabazgrał(a):

czy po za kradzieza tablic, mozna zmusic wlasciciela zeby cos z tym fantem zrobil?

Nie właściciela tylko SM która wtedy może już zlecić odholowanie wraku :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-09-12 11:40:17
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-09-12 10:28, Użytkownik K napisał:

czy po za kradzieza tablic, mozna zmusic wlasciciela zeby cos z tym fantem zrobil?

W±tpię czy można zmusić wła¶ciciela, zaparkował i parkuje w miejscu
do tego przeznaczonym. Bardziej mnie interesuje sk±d informacja o braku
ważnych badań i OC ?

Pozdrawiam

Data: 2013-09-12 11:51:54
Autor: Nathan
W dniu 2013-09-12 11:40, RadoslawF pisze:
Dnia 2013-09-12 10:28, Użytkownik K napisał:

czy po za kradzieza tablic, mozna zmusic wlasciciela zeby cos z tym
fantem zrobil?

Bardziej mnie interesuje skÄ…d informacja o braku
ważnych badań i OC ?

co do OC https://www.ufg.pl/en/web/guest/sprawdzenie-oc-sprawcy-wypadku

Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, ktĂłrzy schodzÄ… z drzew,  na ktĂłre nie wchodzili" Charles Lindbergh
bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com; http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB

Data: 2013-09-12 11:52:09
Autor: Chris
kiedy mozna odholowac samochod?
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

Co do OC to nie ma problemu sprawdzić ale badań już chyba się nie da.

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2013-09-12 13:59:40
Autor: K
kiedy mozna odholowac samochod?
W dniu 12-09-2013 11:52, Chris pisze:
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

no brak badan to jest moje smiale zalozenie i chyba nie ma tu nikogo kto w tej sytuacji bedzie twierdzil ze jest inaczej.

Data: 2013-09-12 15:11:58
Autor: Chris
[...]

Ja swego czasu miałem samochód i stał sobie z rok czasu na parkingu bo miałem drugi a z tamtym mi się nie spieszyło za to OC było zapłacone, co do przegl±du to fakt nie miał ale pojazd stoj±cy nie musi mieć.

Data: 2013-09-12 14:50:05
Autor: cef
K wrote:

czy po za kradzieza tablic, mozna zmusic wlasciciela zeby cos z tym
fantem zrobil?

Puknij siÄ™ w Ĺ‚eb.

Data: 2013-09-14 10:33:55
Autor: A.L.
On Thu, 12 Sep 2013 14:50:05 +0200, "cef" <cezfar@interia.pl> wrote:

K wrote:

czy po za kradzieza tablic, mozna zmusic wlasciciela zeby cos z tym
fantem zrobil?

Puknij się w łeb.

Dlaczego?

A.L.

Data: 2013-09-14 17:52:30
Autor: cef

K wrote:

czy po za kradzieza tablic, mozna zmusic wlasciciela zeby cos z tym
fantem zrobil?

Puknij się w łeb.

Dlaczego?

My¶lę, że już wystarczaj±co dużo napisano w tym w±tku,
żeby było wiadomo dlaczego.
Ten samochód ma prawo tam stać i wymy¶lanie
podchodów typu kradzież tablic jest jedynie ¶wiadectwem,
że pod kopuł± u autora pierwszego posta
 jest wyj±tkowo pusto i pukanie może dać
niezwykłe efekty audio (także dla  obserwatorów).

Data: 2013-09-14 11:02:54
Autor: A.L.

K wrote:

[...]

A kto jest wlascicielem parkingu? Miasto czy ktos inny, na przykald
wspolnota mieszkaniowa? Bo jezeli wspolnota, to pewnie ma regulamin
korzystania z parkingu, albo cos takiego

A.L.

Data: 2013-09-12 16:58:35
Autor: Marek Dyjor
K wrote:
[...]

ale dlaczego chcesz kogoś zmuszać aby usuwał swoją własność?

skoro samochód nie wygląda jak wrak, to ma takie samo zasrane prawo go tam trzymac jak ktos kto codziennie jeżdżący czy jeżdżący tylko w niedziele do kościoła.

Data: 2013-09-12 20:20:45
Autor: misiek
kiedy mozna odholowac samochod?

Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomo¶ci news:l0ru18$9st$1node2.news.atman.pl...
witam,
na osiedlowym parkingu ktos postawil sobie 1,5 roku temu fiata punto.

Ty - pajacu - epoka ORMO i zyczliwych obywateli donoszacych waaadzy juz sie chyba dawno definitywnie skonczyla ?. Chyba ze sie myle....

Data: 2013-09-14 10:24:40
Autor: tor
kiedy mozna odholowac samochod?
A Tobie co do tego? Może wła¶ciciel miał fanaberie i auto sobie stoi. Może pojechał za granicę, albo jest chory i nie może jezdzić. Moje auto swego czasu stało 2,5 roku na parkingu , bo miałem auto firmowe. I wdłg ciebie z tego powodu straż miała mi go odcholować? Jak jest miejsce parkingowe , a auto ma wszystko całe oraz blachy, to może sobie stać. Chyba , że zazdro¶c Cię kłuje w dołku ,że kto¶ ma a nie używa?
Czasy komunizmu i podpierdalaczy (stoi i mi przeszkadza, stoi i mi gula z zazdro¶ci skacze) już się skończyły. Był u nas na osiedlu taki jeden stary Ormo'wiec , co mu wsio przeszkadzało. Na szczę¶cie (albo i nie , zalezy od pkt widzenia) przeniósł się na drug± stronę i problemy się skończyły.

Pozdrawiam

Data: 2013-09-14 18:24:01
Autor: tor
kiedy mozna odholowac samochod?
A kto jest wlascicielem parkingu?

Min. Ja . W końcu płacę w czynszu za wybudowanie i utrzymanie tego cuda (opłaty gruntowe, dozorca biegaj±cy z miotł± i itp). Przecież spółdzielnia finansuje takie rzeczy z oplat wnoszonych przez mnie i s±siadów. Jeszcze jakie¶ pytania?

Data: 2013-09-14 09:43:18
Autor: kogutek444
W dniu sobota, 14 wrze¶nia 2013 18:24:01 UTC+2 użytkownik tor napisał:
> [...]

Min. Ja . W końcu płacę w czynszu za wybudowanie i utrzymanie tego cuda (opłaty gruntowe, dozorca biegaj±cy z miotł± i itp). Przecież spółdzielnia finansuje takie rzeczy z oplat wnoszonych przez mnie i s±siadów. Jeszcze jakie¶ pytania?

Sk±d wiesz że tamten nie jest członkiem spółdzielni i nie wnosi takich samych opłat?

kiedy mozna odholowac samochod?