kiedy mozna odholowac samochod?

Data: 2013-09-12 09:44:59
Autor: masti
kiedy mozna odholowac samochod?
Dnia pięknego Thu, 12 Sep 2013 10:28:57 +0200 osobnik zwany K napisał:

witam,
na osiedlowym parkingu ktos postawil sobie 1,5 roku temu fiata punto.
samochod stoi, a pod nim i na okolo niego wyrosla trawa oraz mech.
ewidentnie auto jest nie uzywane, nie ma oc oraz badan technicznych

w przeciwieństwie do OC, które trzeba mieć zawsze samochód, który stoi nie musi mieć ważnych badań. A OC można wykupić bez ruszania samochodu. Więc to tylko wymymsły

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-12 04:50:19
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 12 wrze¶nia 2013 11:44:59 UTC+2 użytkownik masti napisał:
> [...]

w przeciwieństwie do OC, które trzeba mieć zawsze samochód, który stoi nie musi mieć ważnych badań. A OC można wykupić bez ruszania samochodu. Więc to tylko wymymsły

-- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

mst <at> gazeta <.> pl

"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Samochód którego wła¶ciciel nie wykupił OC ma ważne ubezpieczenie. OC to ubezpieczenie obowi±zkowe. W przypadku ujawnienia że samochód nie ma wykupionego OC i spwodował zdarzenie wymagaj±ce likwidacji szkody. Szkoda likwidowana jest przez stosowny urz±d. A wła¶ciciel je¶li się go znajdzie obci±żony karna składk±. Jest kilka przypadków kiedy musi oddać wszystko. Ale przy nieruchomo¶ci pod postaci± samochodu raczej one nie występuj±.

Data: 2013-09-12 11:58:15
Autor: masti
kiedy mozna odholowac samochod?
Dnia pięknego Thu, 12 Sep 2013 04:50:19 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

W dniu czwartek, 12 września 2013 11:44:59 UTC+2 użytkownik masti
napisał:
> [...]

w przeciwieństwie do OC, które trzeba mieć zawsze samochód, który stoi

nie musi mieć ważnych badań. A OC można wykupić bez ruszania samochodu.

"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

-Wiem co mĂłwiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

Samochód którego właściciel nie wykupił OC ma ważne ubezpieczenie. OC to
ubezpieczenie obowiÄ…zkowe. W przypadku ujawnienia ĹĽe samochĂłd nie ma
wykupionego OC i spwodował zdarzenie wymagające likwidacji szkody.
Szkoda likwidowana jest przez stosowny urząd. A właściciel jeśli się go
znajdzie obciążony karna składką. Jest kilka przypadków kiedy musi oddać
wszystko. Ale przy nieruchomości pod postacią samochodu raczej one nie
występują.

i jak zwykle podajesz prawie prawdy. Za niewykupienie ubezpieczenia OC jest kara.

 OpĹ‚aty karne za brak obowiÄ…zkowego ubezpieczenia OC w 2013 roku:
     do 3 dni – 20% peĹ‚nej opĹ‚aty karnej,
    4 do 14 dni – 50% peĹ‚nej opĹ‚aty karnej,
    powyĹĽej 14 dni – 100% opĹ‚aty karnej;
     gradacja samochody samochody ciężarowe
opĹ‚aty  osobowe ciÄ…gniki samochodowe
i autobusy
100% 3 200 zł 4 800 zł
50% 1 600 zł 2 400 zł
20% 640 zł 960zł

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-12 13:20:47
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-09-12 11:44, Użytkownik masti napisał:

[...]

OC też, przy czym nie jest to do końca legalne.

Pozdrawiam

Data: 2013-09-12 11:50:05
Autor: masti
kiedy mozna odholowac samochod?
Dnia pięknego Thu, 12 Sep 2013 13:20:47 +0200 osobnik zwany RadoslawF
napisał:

[...]

wiele rzeczy można ale nie wolno. tak jest z OC. Masz je mieć. Niewykupione raz się przedłuży a potem dostaniesz liścik z prośbą o darowiznę z UFG

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-12 21:10:40
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-09-12 13:50, Użytkownik masti napisał:

[...]

wiele rzeczy można ale nie wolno. tak jest z OC. Masz je mieć. Niewykupione raz się przedłuży a potem dostaniesz li¶cik z pro¶b± o darowiznę z UFG

Sorki ale miało być "badanie techniczne też".

Pozdrawiam

Data: 2013-09-12 19:14:30
Autor: masti
kiedy mozna odholowac samochod?
Dnia pięknego Thu, 12 Sep 2013 21:10:40 +0200 osobnik zwany RadoslawF
napisał:

[...]

darowiznÄ™ z UFG

Sorki ale miało być "badanie techniczne też".

a czemu miałoby to yć nie do końca legalne?
nie ma obowiązku mania badań dopóki się nie poruszasz

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-12 22:27:17
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-09-12 21:14, Użytkownik masti napisał:

[...]

nie ma obowi±zku mania badań dopóki się nie poruszasz

Ale sposób uzyskanie badania technicznego na pojazd zaparkowany
gdzie¶ na parkingu nie będzie do końca legalny.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-09-12 22:38:02
Autor: Cavallino
kiedy mozna odholowac samochod?

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:l0t836$ltd$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Może jechać lawet± na przegl±d.

Data: 2013-09-12 20:45:30
Autor: masti
kiedy mozna odholowac samochod?
Dnia pięknego Thu, 12 Sep 2013 22:38:02 +0200 osobnik zwany Cavallino
napisał:

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup
[...]

Ale sposĂłb uzyskanie badania technicznego na pojazd zaparkowany gdzieĹ›
na parkingu nie bÄ™dzie do koĹ„ca legalny.  :-)

Może jechać lawetą na przegląd.

zwłaszcza złomem :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-13 00:06:30
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-09-12 22:45, Użytkownik masti napisał:

[...]

a czemu miałoby to yć nie do końca legalne? nie ma obowi±zku mania
[...]

Teoretycznie to można wszystko, w praktyce do¶wiadczenie podpowiada
że diagnosta samochodu nie zobaczył, dowód w chwili podbijania
owszem.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-09-14 17:48:29
Autor: Artur Maśląg
kiedy mozna odholowac samochod?
W dniu 2013-09-12 11:44, masti pisze:
(...)
nie musi mieć ważnych badań. A OC można wykupić bez ruszania samochodu.
Więc to tylko wymymsły

OC bez problemu można sprawdzić.

kiedy mozna odholowac samochod?