kiedy umowa z datÄ? pewnÄ??

Data: 2011-02-28 12:50:06
Autor: Wiesiek
kiedy umowa z datÄ? pewnÄ??
Witam,

jakiś czas temu nabyłem kawałek ziemi rolnej, ziemia była w dzierżawie. Umowa dzierżawy zawarta z poprzednim właścicielem jest bardzo ogólnikowa, ot kartka w kratkę i parę słów - kiedy zawarto, co i na ile lat; ale jest na niej dodatkowo podpis ówczesnego sołtysa, sam podpis bez pieczątki i daty.

Chciałbym wypowiedzieć dzierżawę na zasadach umowy bezterminowej, tj. z rocznym wypowiedzeniem. Uważam bowiem, że wszedłem z nim w relacje umowy bezterminowej. Ale z zachowania dzierżawcy wynika, że on umowę z poprzednim właścicielem uważa za obowiązującą.

Jak uważacie, czy taką umowę dzierżawy z dodatkowym podpisem jakiegoś gościa (nigdzie nawet nie podano, że to podpis sołtysa) można traktować jako umowę z datą pewną (art. 678, kc)? Czyli w konsekwencji powinienem taką umowę respektować.

Wielkie dzięki za opinie i wskazówki, jak tu się tego dzierżawcy pozbyć. Pozdrawiam, wu

kiedy umowa z datÄ? pewnÄ??