kiedy zarzadzca ma prawo wejsc do mieszkania

Data: 2010-05-22 14:42:54
Autor: Maciej
kiedy zarzadzca ma prawo wejsc do mieszkania
Witam

Mam taką sytuację. Mieszkam w budynku 2 piętrowym na 1 pietrze, rodzina na 2-gim pietrze nie płaci rachunków za wodę, ciepło etc. Zarządca wywiesił zawiadomienie, że dn takiego, mam udostępnić mieszkanie w celu .... odcięcia mediów sąsiadowi z góry (budynek jest dość stary, wszystkie rury są wspólne dla całego pionu) i jeśli tego nie zrobię to zjawi się z policją. Pytanie, czy mam obowiązek w takiej sytuacji udostępnić mieszkanie ? Doczytałem, że muszę wpuścić zarządce gdy stanie się jakaś awaria w celu jej usunięcia ale w tym przypadku nie ma mowy o awarii a tylko nieudolność zarządcy, który nie potrafi ściągnąć należności. Z góry dziękuje za odpowiedź.

Data: 2010-05-22 15:41:07
Autor: Pyrtek
Maciej pisze:
[...]

Ustawa o własności lokali:

Na żądanie zarządu właściciel lokalu jest obowiązany zezwalać na wstęp do lokalu, ilekroć jest to niezbędne do przeprowadzenia konserwacji, remontu albo usunięcia awarii w nieruchomości wspólnej,

Odcięcie sąsiada zarządca może uznać za konserwację. A może Ci w ogóle nie mówić po co chce się tam dostać.

To, że sąsiad nie płaci, uderza także w Twoje interesy - nieprawdaż?

--

Tnx. Pzdr.         Pyrtek

Data: 2010-05-22 15:56:41
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Pyrtek" <upixb_at_lykamspam_pl@null.com> napisał w wiadomości news:ht8mtm$5ai$1news.onet.pl...
Maciej pisze:

Odcięcie sąsiada zarządca może uznać za konserwację. A może Ci w ogóle nie mówić po co chce się tam dostać.

Skoro ustawa określa cele, w jakim ma udostępniać te lokale, no to moim zdaniem nie bardzo może wejść nie mówiąc po co. Bo z kolei użytkownik loikalu może go nie wpuścić.

To, że sąsiad nie płaci, uderza także w Twoje interesy - nieprawdaż?

No ale on może załóżmy być znajomym tego sąsiada i z rozlicznych przyczyn może mu być nie na rękę udział w odcięciu mu mediów. Różnie z tym bywa.

Data: 2010-05-22 18:04:44
Autor: Jotte
kiedy zarzadzca ma prawo wejsc do mieszkania
W wiadomości news:ht8mtm$5ai$1news.onet.pl Pyrtek
<upixb_at_lykamspam_pl@null.com> pisze:

[...]
KonserwacjÄ™ czego?

A może Ci w ogóle nie mówić po co chce się tam dostać.
Ani trochę. Sam przecież zacytowałeś - "ilekroć jest to niezbędne". Tę niezbędność, chcąc wejść, musi wykazać.

--
Jotte

Data: 2010-05-24 01:31:42
Autor: gr
Kiedy zarzadca ma prawo wejsc do mieszkania?
On 24 Maj, 09:44, " 666" <j...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Na odcinanie zimnej wody komukolwiek bym siê nie godzi³, gdy¿ stanowi to
zagro¿enie epidemiologiczne i nie chcia³bym mieæ nad sob± s±siada bez
bie¿±cej wody, ¿eby robi³ k..ê do suchego WC piêtro wy¿ej.

No to albo pozostali mieszkañcy (czyt. frajerzy) zap³ac± za tego który
nie p³aci albo przyjedzie pogotowie wodoci±gowe i zamknie zawór g³ówny
na przy³±czu do budynku.

Data: 2010-05-25 17:25:59
Autor: ±æê³ñ󶼿
Kiedy zarzadca ma prawo wejsc do mieszkania?
Pod warunkiem, ¿e podstawi beczkowóz.

-- -- -

przyjedzie pogotowie wodoci±gowe i zamknie zawór g³ówny

Data: 2010-05-25 22:36:59
Autor: gr
On 25 Maj, 17:25, ±æê³ñ󶼿 <antys...@interia.pl> wrote:
Pod warunkiem, ¿e podstawi beczkowóz.

Nie musi.
Art. 8 ust..2
Ma wskazaæ zastêpczy punkt poboru wody i poinformowaæ o zasadach
korzystania z niego.

Data: 2010-05-26 08:00:26
Autor: maciej
Kiedy zarzadca ma prawo wejsc do mieszkania?
gr <jagrechu@wp.pl> napisa³(a):
On 25 Maj, 17:25, =B1=E6=EA=B3=F1=F3=B6=BC=BF <antys...@interia.pl> wrote:
> Pod warunkiem, =BFe podstawi beczkow=F3z.

Nie musi.
Art. 8 ust..2
Ma wskaza=E6 zast=EApczy punkt poboru wody i poinformowa=E6 o zasadach
korzystania z niego.

No w³a¶nie, a je¶li wska¿e zastêpczy punkt czerpania wody, to ma prawo odci±æ
wodê w ca³ym pionie, przy okazji odcinaj±c wodê tym co p³ac±, wprowadzaj±c
odpowiedzialno¶æ zbiorow± ?

Data: 2010-05-26 10:14:15
Autor: Icek
> [...]

odci±æ
wodê w ca³ym pionie, przy okazji odcinaj±c wodê tym co p³ac±, wprowadzaj±c

no wiesz, wystarczy, ze nie zaplaci za wode do dostawcy (bo nie zebral kasy
od mieszkancow) to wodociagi same odetna swojego odbiorce jakim jest
wspolnota

Moim zdaniem odcinanie za nieplacenie jest w interesie wspolnoty. Trzeba
jednak dbac o swoj interes i nie powzwolic na jakiekolwiek prace bez
zabezpieczenia swojego interesu (odbudowy zniszczonego mienia, zalanej
lazienki itp)

Icek

Data: 2010-05-26 08:35:34
Autor: maciej
Kiedy zarzadca ma prawo wejsc do mieszkania?
Icek <icek@do.pl> napisa³(a):

> [...]

jednak dbac o swoj interes i nie powzwolic na jakiekolwiek prace bez
zabezpieczenia swojego interesu (odbudowy zniszczonego mienia, zalanej

Zgadzam siê, ¿e nale¿y odcinaæ d³u¿ników. Chodzi teraz mi o inn± kwestiê a
mianowicie odciêcie tylko i wy³±cznie pionu gdzie jest 1 d³u¿nik + 2 rodziny
p³ac±ce regularnie rachunki a reszta bloku ma wodê. Zastêpczy punkt czerpania
wody zosta³ wskazany. Czy mo¿e mnie pozbawiæ w takim przypadku bie¿±cej wody ?

Data: 2010-05-26 10:51:04
Autor: Icek
> [...]

czerpania
wody zosta³ wskazany. Czy mo¿e mnie pozbawiæ w takim przypadku bie¿±cej

ale zarzadca jak bedzie chcial pokazac, ze jest "dobry" to pozwoli odlaczyc
wodociagom cala wspolnote

Bo jak sam odlaczy caly pion to doprowadzi do zlosci po stronie mieszkancow

Icek

Data: 2010-05-26 10:33:42
Autor: Nostradamus
Kiedy zarzadca ma prawo wejsc do mieszkania?

U¿ytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:htimlr$n8o$1node2.news.atman.pl...

Moim zdaniem odcinanie za nieplacenie jest w interesie wspolnoty.

A utrudnianie tego, jest dzia³aniem na jej szkodê.

Data: 2010-05-26 22:56:40
Autor: gr
On 26 Maj, 10:00, "maciej" <mspalek.SKA...@gazeta.pl> wrote:
gr <jagre...@wp.pl> napisa³(a):

> [...]

wodê w ca³ym pionie, przy okazji odcinaj±c wodê tym co p³ac±, wprowadzaj±c

Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

Nie w pionie ale w ca³ym budynku. Klientem dla wodociagów jest
w³a¶ciciel przy³±cza czyli w tym przypadku wspólnota reprezentowana
przez jakiego¶ zarz±dcê.

Data: 2010-05-24 19:15:27
Autor: Maciej
Kiedy zarzadca ma prawo wejsc do mieszkania?
W dniu 2010-05-24 09:44,  666 pisze:
I je¶li w³a¶ciciel nie zechce udostêpniæ swojego lokalu "po dobroci", to
konieczny jest wyrok s±du i egzekucja tego wyroku poprzez [obecno¶æ]
komornika.

Je¶li zarz±dca chce odcinaæ dop³yw wody lokalowi u góry (co jest mi znane
incydentalnie w spó³dzielniach mieszkaniowych, ale dotyczy WY£¡CZNIE CIEP£EJ
WODY!!) to po pierwsze robotnicy narobi± ba³aganu przy odcinaniu, i po raz
drugi narobi± ba³aganu przy w³±czaniu.

Przyda³aby sie jakas kwota gwarancyjna deponowana przez administracjê na
poczet naprawienia ewentualnych szkód w lokalu.

Na odcinanie zimnej wody komukolwiek bym siê nie godzi³, gdy¿ stanowi to
zagro¿enie epidemiologiczne i nie chcia³bym mieæ nad sob± s±siada bez
bie¿±cej wody, ¿eby robi³ k..ê do suchego WC piêtro wy¿ej.

Boje sie o to, ze zamontuja mi w mieszkaniu zawór, ktorym beda "szantazowac" sasiada z gory a ja nie mam najmniejszej ochoty wchodzic z sasiadem na sciezke k³otni.
Czy istnieje jakies prawo, ktore zobowiazuje dostarczenie zimnej wody?

Nie wspomnialem o tym, ze byly juz proby straszenie mnie ze strony zarzadcy, ze jesli nie wpuszcze ich do mieszkania to zjawi sie z policja lub tez odetnie wode poziom nizej

Maciej

Data: 2010-05-24 20:34:29
Autor: 666
Kiedy zarzadca ma prawo wejsc do mieszkania?
Tak, OIDP ustawa o zaopatrzeniu w wodê.

A jesli chodzi o policjê, to nawet smiaæ siê szkoda, i tak nie przyjd±, a Ty nie masz obowi±zku ich wpuszczaæ.

-- -- -

Data: 2010-05-24 22:47:58
Autor: gr
On 24 Maj, 19:15, Maciej <mspalek_wytnij_to_df...@gazeta.pl> wrote:
W dniu 2010-05-24 09:44,  666 pisze:

Czy istnieje jakies prawo, ktore zobowiazuje dostarczenie zimnej wody?

Ustawa o zbiorowym zaopatrzeniu w wodê i zbiorowym odprowadzeniu
¶cieków.

Data: 2010-05-26 10:35:44
Autor: Nostradamus
Kiedy zarzadca ma prawo wejsc do mieszkania?

U¿ytkownik "Maciej" <mspalek_wytnij_to_dfgto@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:htec75$t95$1inews.gazeta.pl...

Boje sie

Ja rozumiem, ¿e kto¶ ze spapran± psychik± ju¿ nigdy nie za¶nie w "zgwa³conym" mieszkaniu. No, ale s± przecie¿ lekarze ;)

Data: 2010-05-26 20:20:06
Autor: Maciej
W dniu 2010-05-26 10:35, Nostradamus pisze:

[...]

Jak masz udzielaæ takich rad to lepiej nie wypowiadaj sie wcale

Data: 2010-05-26 21:16:24
Autor: Nostradamus
Kiedy zarzadca ma prawo wejsc do mieszkania?

U¿ytkownik "Maciej" <mspalek_wytnij_to_dfgto@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:htjooa$lkb$1inews.gazeta.pl...

Ja rozumiem, ¿e kto¶ ze spapran± psychik± ju¿ nigdy nie za¶nie w
"zgwa³conym" mieszkaniu. No, ale s± przecie¿ lekarze ;)
Jak masz udzielaæ takich rad to lepiej nie wypowiadaj sie wcale

Przemy¶l to ;)

Data: 2010-05-23 08:26:57
Autor: Nostradamus

Użytkownik "Maciej" <mspalek_wytnij_to_dfgto@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ht8jg6$f0j$1inews.gazeta.pl...
[...]

Najlepiej zapłać za sąsiada z góry i po kłopocie. Pozbędziesz się traumy jaką jest wejscie do twojego mieszkania;)
Albo skontaktuj siÄ™ z lekarzem .

kiedy zarzadzca ma prawo wejsc do mieszkania