kierowcy zwolnili

Data: 2014-07-01 13:54:59
Autor: J.F.
kierowcy zwolnili
.... na widok FR

http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,126477,16245566,__Fotoradary_dzialaja__W_ciagu_dwoch_lat_liczba_zdjec_.html

" W ciągu pięciu miesięcy wystawiliśmy ponad 170 tys. mandatów ...
W połowie 2012 roku, gdy rozpoczynaliśmy instalację 300 nowych urządzeń zakupionych z unijnego projektu, jeden fotoradar wykonywał w ciągu doby średnio około 60 zdjęć. Dziś są to mniej więcej 22-23 zdjęcia dziennie na jedno urządzenie. To oznacza, że udało się przekonać ponad połowę kierowców do tego, żeby w tych miejscach, gdzie te urządzenia są zamontowane, zdejmowali nogę z gazu. "

Ale jedno mi sie spodobalo:
"W ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku najwyższe przekroczenie prędkości, jakie zarejestrowaliśmy, popełniła osoba, która jechała motocyklem. W miejscu, gdzie dopuszczalna prędkość to 50 km na godzinę, jechała 214 km/h. W takiej sytuacji nikt nie ma szans na to, by wyjść cało z ewentualnego wypadku. Przewrócenie się motocykla oznacza wyłącznie śmierć. Nie ma możliwości oszukania praw fizyki."

To jest wlasciwy sposob tlumaczenia

J.

Data: 2014-07-01 12:04:15
Autor: masti
kierowcy zwolnili
Dnia pięknego Tue, 01 Jul 2014 13:54:59 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

[...]

niewłaściwy. Nie prędkość zabija a jej gwałtowne wytracenie. Samo przewrócenie nie powoduje gwałtownego zatrzymania :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-01 14:09:53
Autor: J.F.
kierowcy zwolnili
UĹźytkownik "masti"  napisał w wiadomości
[...]

Wlasciwy, bo przemawia do wlasnej osoby, a nie straszy jakimis dziecmi w szkole (sprawdzic czy nie ksiadz).

A motocyklista raczej nie ma umiejetnosci kapitana Wrony i nie utrzyma sie na pasie w czasie szorowania :-)

J.

Data: 2014-07-01 12:43:53
Autor: masti
kierowcy zwolnili
Dnia pięknego Tue, 01 Jul 2014 14:09:53 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

UĹźytkownik "masti"  napisał w wiadomości Dnia pięknego Tue, 01 Jul 2014
[...]

to zalezy jak się przewrócisz :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-01 17:16:50
Autor: Shrek
kierowcy zwolnili
On 2014-07-01 14:04, masti wrote:

To jest wlasciwy sposob tlumaczenia

niewłaściwy. Nie prędkość zabija a jej gwałtowne wytracenie. Samo
przewrócenie nie powoduje gwałtownego zatrzymania :)

Ale powoduje brak możliwości skutecznego hamowania i kierowania kierunkiem ruchu. Co i tak zwykle kończy się gwałtownym zatrzymaniem:P

Shrek.

Data: 2014-07-01 12:16:06
Autor: tᴏ
kierowcy zwolnili
J.F. wrote:

[...]

A jakieś 2 lata temu grupowi trolle wyzywali mnie, gdy pisałem, że motocykliści często tak jeżdżą i twierdzili, że mi się zdaje, a oni tak naprawdę jadą 120. :D

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-07-01 14:21:28
Autor: J.F.
kierowcy zwolnili
Użytkownik "t?" napisał w wiadomości
J.F. wrote:
[...]

Tu mowa o jednym motocykliscie.
Czesto, to motocyklisci wymiekkaja, i jak czlowiek przyspieszy, to zostaja w tyle :-)

Tylko ze to autostrady wymaga, najlepiej szkopskiej :-)

J.

Data: 2014-07-01 17:16:26
Autor: Adam
kierowcy zwolnili
J.F. wrote:
[...]

Ale w aucie nie czujesz profilu zakrętu.
Wystarczy się przejechać autostradą czy inną szybszą drogą i poobserwować, jak się motocyklista musi wychylić na zakręcie. Z samochodu czasem się wydaje, że to lekki łuk, jednak motocyklista przy tej samej prędkości już prawie szoruje łokciem po asfalcie.

Wystarczy troszkę pojeździć moto, to ma się respekt przed zakrętami.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-07-19 19:04:00
Autor: Tengu
kierowcy zwolnili
On 2014-07-01 17:16, Adam wrote:

[...]

Wszystko się zgadza - tam gdzie dla motocykla jest ostry zakręt, to dla samochodu jest szybki łuk. Motocykle przyspieszają lepiej niż większość samochodów ale gorzej hamują i skręcają. Praw fizyki nie oszukasz.

--
Tengu

Data: 2014-07-01 17:04:20
Autor: PiteR
kierowcy zwolnili
na  ** p.m.s **  gazeta.pl pisze tak:

[...]

Teraz panie bida. Na życie 7zł dziennie. Takie najechanie na radar może się skończyć tragedią rodzinną. Ciche dni przez kwartał i micha do góry dnem. Mój kolega jak kiedyś sobie kupił truskawek to na drugi dzień mówił, że się w drzwi uderzył.

--
Piter

golf - nic nie póka nic nie stóka

Data: 2014-07-01 18:20:44
Autor: WW
kierowcy zwolnili
W dniu 2014-07-01 13:54, J.F. pisze:
[...]

Albo
Dzięki aplikacjom, Coyote, CB, itp coraz więcej kierowców wie, gdzie przed nimi jest działający fotoradar i/lub suszarka.
Czy przyszło to Wam do głowy "panowie urzędnikowie"?

:-P

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

Data: 2014-07-01 17:34:54
Autor: masti
kierowcy zwolnili
Dnia pięknego Tue, 01 Jul 2014 18:20:44 +0200 osobnik zwany WW napisał:

[...]

tu jest mowa o fotoradarach ITD. A one wszystkie są żółte i oznakowane :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-19 11:28:02
Autor: MarcinJM
kierowcy zwolnili
[...]

.... co oczywiście przełożyło się w sposób znaczący na ograniczenie liczby oraz skutków wypadków?
Bo jeśli nie, to jest sztuka dla sztuki.

MarcinJM      gg: 978510    http://www.supervw.com.pl
kompleksowe remonty old i youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "tego sie nie da zrobic"

kierowcy zwolnili