kierownicy autobus贸w

Data: 2012-04-18 07:39:08
Autor: WOJO
kierownicy autobus贸w
A kierowc贸w autobus贸w, jeszcze raz pozdrawiam.

Nie je偶d偶臋 zawodowo autobusem, jednak mam prawko kat. D i podczas robienia sporo rzeczy uda艂o mi si臋 zaobserwowa膰.
"Zwyk艂y" kierowca (kat. B) ma zwyczajnie w dalekim powa偶aniu innych kierowc贸w. Niestety musz臋 to napisa膰 - jest bardzo niewiele szk贸艂 jazdy, kt贸re opr贸cz technicznej nauki prowadzenia samochodu, ucz膮 kultury, empatii i paru innych rzeczy potrzebnych na drodze. Dopiero kierowcy, kt贸ry robi wy偶sze kategorie PJ (zazwyczaj po kilku latach do艣wiadczenia z kat. B) otwieraj膮 si臋 oczy i zaczyna dostrzega膰 sporo innych rzeczy na drodze, zaczyna przewidywa膰, stawia膰 si臋 w sytuacji innych uczestnik贸w ruchu. Jeszcze wi臋cej dostrzegaj膮 przyszli kierowcy kat. D i E. Je偶eli "przy okazji" taki kierowca jest posiadaczem kat. A to ma pe艂ne spojrzenie na to co tak naprawd臋 dzieje si臋 na drodze. Dlatego kiedy艣 z czystej ciekawo艣ci postanowi艂em si臋 doszkoli膰 i teraz bezpieczne wypuszczenie przy du偶ym ruchu z podporz膮dkowanej, kierowcy chc膮cego w艂膮czy膰 si臋 do ruchu jest dla mnie czym艣 zupe艂nie naturalnym. Obserwuj臋, 偶e taki "trend" sie nasila. Zwi膮zane jest to poniek膮d z rosn膮cym nat臋偶eniem ruchu, ale tak "po cichu" licz臋 tak偶e na to, 偶e zmienia si臋 profil psychologiczny kierowc贸w. My艣l臋, 偶e jeszcze kilka lata i b臋dziemy si臋 dziwi膰 zjawisku odwrotnemu :)
Pozdrawiam !
WOJO

kierownicy autobus贸w