kierunek transmisji DVI - HDMI

Data: 2015-12-29 21:25:42
Autor: zhbick
kierunek transmisji DVI - HDMI
Czy kabel DVI - HDMI pozwala na transmisję w obydwu kierunkach, tzn nie ma znaczenia, czy karta to DVI a monitor HDMI lub na odwrót: karta HDMI a monitor DVI?

Data: 2015-12-29 22:00:03
Autor: PiteR
zhbick pisze tak:

Czy kabel DVI - HDMI pozwala na transmisję w obydwu kierunkach,
tzn nie ma znaczenia, czy karta to DVI a monitor HDMI lub na
odwrót: karta HDMI a monitor DVI?

Sprawdzone osobi¶cie, że na monitorze z DVI można ogl±dać sygnał HDMI
z tunera DVB-T i odtwarzacza DVD. --
Piter

Let me see your war face.

Data: 2015-12-29 22:23:49
Autor: zhbick
kierunek transmisji DVI - HDMI
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA57FDFCE5F96DPanElektronik@localhost.net...

Sprawdzone osobi¶cie, że na monitorze z DVI można ogl±dać sygnał HDMI
z tunera DVB-T i odtwarzacza DVD.

Super! Dzięki za odpowiedĽ.

Data: 2015-12-30 08:04:15
Autor: ±ćęłń󶼿
kierunek transmisji DVI - HDMI
Ale nie zawsze, z paru przyczyn.
Monitor może nie łapać synchronizacji lub nie czytać sygnału kodowanego z HDMI.

-- -- -
na monitorze z DVI można ogl±dać sygnał HDMI z tunera DVB-T i odtwarzacza DVD.

Data: 2015-12-30 15:44:14
Autor: JaNus
kierunek transmisji DVI - HDMI
W dniu 2015-12-29 o 22:00, PiteR pisze:
zhbick pisze tak:

Czy kabel DVI - HDMI pozwala na transmisjÄ™ w obydwu kierunkach,
tzn nie ma znaczenia, czy karta to DVI a monitor HDMI lub na
odwrĂłt: karta HDMI a monitor DVI?

Sprawdzone osobiście, że na monitorze z DVI można oglądać sygnał HDMI
z tunera DVB-T i odtwarzacza DVD.

PodepnÄ™ siÄ™ do wÄ…tku z innym pytankiem:
Są w sprzedaży monitory komputerowe z wbudowanym tunerem TV. Wachluję się uszami nad zakupem takiego, i jednym z czynników "na tak" byłaby możliwość komunikacji "odwrotnej":
czy audycję oglądaną z tegoż tunera będę mógł zapisywać równocześnie na dysk tkwiący w PC-cie? Czy też wymagało to będzie kupienia jakichś kosztownych, dodatkowych przejściówek / dekoderów?

Data: 2015-12-30 20:04:35
Autor: Michal Lukasik
kierunek transmisji DVI - HDMI
On 30/12/2015 14:44, JaNus wrote:

czy audycję ogl±dan± z tegoż tunera będę mógł zapisywać równocze¶nie na
dysk tkwi±cy w PC-cie?

Nie.

Czy też wymagało to będzie kupienia jakich¶
kosztownych, dodatkowych przej¶ciówek / dekoderów?

Je¶li firmware tegoż monitora-TV pozwala (dalej będę nazywał go TV bo wła¶ciwie nim jest), to podł±czysz dysk lub pendrive do USB w TV i na nim możesz nagrywać, przy czym odtwarzać możesz potem przeważnie tylko na TV, na którym to nagrałe¶ (prawa autorskie, i takie tam...). W zwi±zku z prawami dochodzi jeszcze kwestia, że nie wszystko nagrasz - czę¶ć jest blokowana przez nadawcę.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-01-01 12:14:09
Autor: z
W dniu 2015-12-30 o 21:04, Michal Lukasik pisze:
On 30/12/2015 14:44, JaNus wrote:
Je¶li firmware tegoż monitora-TV pozwala

Chyba jednak kupienie tunera do PC jest wygodniejsze.
Mój potrafi wykorzystywać GPU do pracy więc CPU mam do dyspozycji.
Przy dwóch głowicach za (tuner kosztował 100 zł) można nagrywać i ogl±dać co innego.
Albo nagrywać dwa kanały na raz. Wolno¶ć i swoboda
:-)

S± też minusy:
- sygnał jest zazwyczaj potrzebny lepszej jako¶ci niż do TV
- Jak to z dodatkowymi urz±dzeniami bywa nie każda platforma sprzętowa dogaduje się z tunerem a i nie każdy system.

Miałem duże problemy z używaniem na laptopie z win7 64 bit.
Wieszało się, zacinał się obraz losowo. Nie znalazłem rozwi±zania.
Po aktualizacji windowsa do w10 przeszło jak ręk± odj±ł.

Teraz walczę na innym sprzęcie. (może przez to że to że nie lubię AMD a on też mnie :-) )
W7 32 bit, XP - działa z buta
w7 64 bit - nie chce za chiny ludowe
w10 czy 32 czy 64 działa zawsze.

PS. Żeby nie było. Testowałem na dwóch różnych usb dvb-t różnych producentów.

Data: 2016-01-01 16:04:18
Autor: JaNus
kierunek transmisji DVI - HDMI
W dniu 2016-01-01 o 12:14, z pisze:

- Jak to z dodatkowymi urządzeniami bywa nie każda platforma sprzętowa
dogaduje siÄ™ z tunerem a i nie kaĹĽdy system.

Miałem duże problemy z używaniem na laptopie z win7 64 bit.
Wieszało się, zacinał się obraz losowo. Nie znalazłem rozwiązania.
Po aktualizacji windowsa do w10 przeszło jak ręką odjął.

Teraz walczę na innym sprzęcie. (może przez to że to że nie lubię AMD a
on teĹĽ mnie :-) )
W7 32 bit, XP - działa z buta
w7 64 bit - nie chce za chiny ludowe
w10 czy 32 czy 64 działa zawsze.

PS. Żeby nie było. Testowałem na dwóch różnych usb dvb-t różnych
producentĂłw.

A próbowałeś kombinacyjnej-kmbinacji: wirtual XP na Win-7?

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przewaĹĽnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2016-01-01 16:18:17
Autor: z
kierunek transmisji DVI - HDMI
W dniu 2016-01-01 o 16:04, JaNus pisze:
A próbowałe¶ kombinacyjnej-kmbinacji: wirtual XP na Win-7?

Co¶ próbowałem ale mi nie szło a komputery mam raczej budżetowe.
Nie lubię jak mi się system muli :-)

Dlatego bardzo podoba mi się opcja wykorzystania przez tuner GPU.
Przynajmniej do tego się grafika przydaje bo nie gram. :-)

PS. Wła¶nie stawiam 32 bitowe Win7. Mam nadzieję na sukces i na powrót do normalnego interfejsu. Od tych kafli w win10 już mnie mdli :-)
Taki dziwny jestem że mam otwarte dvbt + horizon.tv z UPC + normalne używanie netu. :-) Trochę to dużo jak na sprzęt warty 400-500 zł :-)

Data: 2016-01-01 23:21:32
Autor: z
[...]

Wykrakałem sobie :-(

Nie chodzi o bity tylko o sp1 do win7.
Po aktualizacjach nie da się mojego tunera zainstalować na win7
Aktualizacja do win10 przebiega pomy¶lnie i niczego nie psuje w tunerze który już działał
Muszę znaleĽć obraz iso bez sp1. Kto¶ pomoże? :-)

Data: 2015-12-30 22:50:10
Autor: PiteR
kierunek transmisji DVI - HDMI
JaNus pisze tak:

Podepnę się do w±tku z innym pytankiem:
S± w sprzedaży monitory komputerowe z wbudowanym tunerem TV.
Wachluję się uszami nad zakupem takiego, i jednym z czynników "na
tak" byłaby możliwo¶ć komunikacji "odwrotnej":
czy audycję ogl±dan± z tegoż tunera będę mógł zapisywać
równocze¶nie na dysk tkwi±cy w PC-cie? Czy też wymagało to będzie
kupienia jakich¶ kosztownych, dodatkowych przej¶ciówek /
dekoderów?

Lepiej sobie kup tuner usb będziesz mogł nagrywać na dysk kompa jako normalne niezaszyfrowane .mov albo .avi nawiguj±c myszka po programach, przestawiajać ulubione, epg i inne telegazety. Tylko proc kompa musi być w miarę mocny.

--
Piter

Let me see your war face.

Data: 2015-12-31 12:37:29
Autor: Radosław Sokół
kierunek transmisji DVI - HDMI
W dniu 29.12.2015 o 21:25, zhbick pisze:
Czy kabel DVI - HDMI pozwala na transmisjÄ™ w obydwu kierunkach, tzn nie ma znaczenia, czy karta to DVI a monitor HDMI lub na odwrĂłt: karta HDMI a monitor DVI?

DVI przesyła tylko nieszyfrowany sygnał obrazowy. Dane DVI można
przesyłać do urządzeń HDMI i będą poprawnie go interpretowały.

HDMI przesyła kanały dźwiękowe i (opcjonalnie zaszyfrowany)
sygnał obrazowy. Podłączenie do DVI spowoduje utratę dźwięku,
a jeżeli sygnał obrazowy będzie zaszyfrowany, to nie zostanie
rozpoznany.

Zatem wprost odpowiadajÄ…c na pytanie: takim kablem moĹĽesz
wyjście DVI podłączyć do wejścia HDMI, ale jeżeli wyjście
HDMI podłączyć do wejścia DVI to na pewno stracisz dźwięk,
a prawdopodobnie teĹĽ obraz (jeĹĽeli jest szyfrowany).

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |                                        |

Data: 2015-12-31 13:18:44
Autor: zhbick
kierunek transmisji DVI - HDMI

UĹĽytkownik "RadosĹ‚aw Sokół"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:2015123111420300@grush.one.pl...

[...]

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Data: 2015-12-31 14:28:40
Autor: ąćęłńóśźż
kierunek transmisji DVI - HDMI
Przy czym w dużym skrócie jeżeli monitor ma wejście HDMI, to prawdopodobnie rozszyfruje sygnał podany mu po drugim wejściu DVI.
Jeżeli to starszy monitor tylko z DVI (bez wejść HDMI / DP), to zwykle nie rozszyfruje sygnału cyfrowego ze źródła multimedialnego (tuner TV/ odtwarzacz).
Ale ostatecznie przekonasz się po połączeniu Twoich konkretnych urządzeń.

-- -- -
HDMI przesyła kanały dźwiękowe i (opcjonalnie zaszyfrowany) sygnał obrazowy.
Podłączenie do DVI spowoduje utratę dźwięku, a jeżeli sygnał obrazowy będzie zaszyfrowany, to nie zostanie rozpoznany.
Zatem wprost odpowiadając na pytanie: [...] jeżeli wyjście HDMI podłączyć do wejścia DVI to na pewno stracisz dźwięk, a prawdopodobnie też obraz (jeżeli jest szyfrowany).

Data: 2015-12-31 15:47:16
Autor: zhbick
kierunek transmisji DVI - HDMI

UĹĽytkownik " ąćęłńóśźż"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n63ai9$u0e$1@node2.news.atman.pl...

Ale ostatecznie przekonasz się po połączeniu Twoich konkretnych urządzeń.

No właśnie zamierzam kupić jeszcze dwa monitory z wejściem DVI i korzystać z trzech a karta graficzna (Gigabyte 750 Ti) ma 2x DVI i 2x HDMI

Data: 2015-12-31 20:33:54
Autor: JaNus
W dniu 2015-12-31 o 15:47, zhbick pisze:

[...]

Gdzieś tu już była poruszana sprawa monitorów w ilości n>2 bo okazywało się, że sama tylko ilość wyjść na karcie - w żadnym wypadku nie jest równoważna możliwej do obsłużenia ilości monitorów. Najczęściej jest tak (zdaj się) że karta obsługiwała tylko dwa monitory równocześnie, choć wyjść było 4. Zerknij w starsze wątki przeszukując:
https://groups.google.com/forum/#!forum/pl.comp.pecet

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przewaĹĽnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2016-01-01 10:36:57
Autor: m
W dniu 31.12.2015 o 20:33, JaNus pisze:
> [...]

Gdzieś tu już była poruszana sprawa monitorów w ilości n>2 bo okazywało się, że sama tylko ilość wyjść na karcie - w żadnym wypadku nie jest równoważna możliwej do obsłużenia ilości monitorów. Najczęściej jest tak (zdaj się) że karta obsługiwała tylko dwa monitory równocześnie, choć wyjść było 4. Zerknij w starsze wątki przeszukując:

Trochę OT, ale się wypowiem :). W moim laptopie objawiła się jeszcze
nowa zasada - nie liczba jednocześnie obsługiwanych wyjść się liczy do 2
tylko liczba unikalnych sygnałów.

Tj jak mam klon, to wyświetli i na LVDS1, HDMI1 i VGA1, jak chcę mieć
obok siebie to tylko 2 z 3 powyĹĽej.

p. m.

Data: 2016-01-01 17:11:28
Autor: JaNus
W dniu 2016-01-01 o 10:36, m pisze:

Trochę OT, ale się wypowiem :). W moim laptopie objawiła się jeszcze
nowa zasada

Bo ja wiem czy to taka "nowa". Przecież to chyba dość łatwo wytłumaczyć.

- nie liczba jednocześnie obsługiwanych wyjść się liczy do 2
tylko liczba unikalnych sygnałów.

Tj jak mam klon, to wyświetli i na LVDS1, HDMI1 i VGA1, jak chcę mieć
obok siebie to tylko 2 z 3 powyĹĽej.

No bo aby mieć kolejny "blat", czyli pulpit poszerzony o możliwe kładzenie tam kolejnych elementów - to potrzeba obrabiania tego przez pełno-funkcjną kartę (kanał wizyjny). Natomiast gdy chodzi tylko o sklonowanie widoku - to wystarczy dla odmiennego niby sygnału - wystarczy "zatrudnić" jedynie przetwornik. A ten w cały tym kombajnie musi być obecny tak, czy siak. Czyli: nic dziwnego w tym nie ma...

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przewaĹĽnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2016-01-05 08:52:20
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 31 Dec 2015 20:33:54 +0100, JaNus napisał(a):

W dniu 2015-12-31 o 15:47, zhbick pisze:

Użytkownik " ±ćęłń󶼿"  napisał w wiadomo¶ci grup
Ale ostatecznie przekonasz się po poł±czeniu Twoich konkretnych urz±dzeń.

No wła¶nie zamierzam kupić jeszcze dwa monitory z wej¶ciem DVI i
korzystać z trzech a karta graficzna (Gigabyte 750 Ti) ma 2x DVI i 2x HDMI

Gdzie¶ tu już była poruszana sprawa monitorów w ilo¶ci n>2 bo okazywało się, że sama tylko ilo¶ć wyj¶ć na karcie - w żadnym wypadku nie jest równoważna możliwej do obsłużenia ilo¶ci monitorów. Najczę¶ciej jest tak (zdaj się) że karta obsługiwała tylko dwa monitory równocze¶nie, choć wyj¶ć było 4.

Najczę¶ciej jest tak, że po DVI bez problemów id± dwa monitory. Jeżeli ma
być ich więcej, to najbezpieczniejszym wyj¶ciem jest podpinanie ich kablem
DisplayPort. Przy czym nie może to być przej¶ciówka DisplayPort->DVI, tylko
w pełni aktywne poł±czenie. DVI i HDMI z tego co kojarzę współdziel± układ
wypuszczaj±cy sygnał, wobec czego DVI + DVI + HDMI raczej nie będzie
działać.

[ Je¶li chcesz prowadzić fascynuj±c± rozmowę z kobiet±, to w zupełno¶ci    ]
[ wystarczy aby¶ od czasu do czasu kiwn±ł głow±.          (JoeMonster.org) ]

Data: 2016-01-05 12:24:35
Autor: JDX
On 2016-01-05 08:52, Przemysław Ryk wrote:
[...]
[...]
Taki nie najnowszy już artykulik: http://pclab.pl/art46390.html
IMO to co piszesz to było prawd± jeszcze z te 3 lata temu, ale obecnie
karta która ma więcej niż dwa wyj¶cia do monitora, ale potrafi
niezależnie obsłużyć tylko dwa to totalny low end lub prehistoria.

Z miesi±c temu przegl±dałem też ofertę płyt głównych ze ¶rednio-wyższej
półki i AFAIR te które miały na pokładzie trzy wyj¶cia wideo potrafiły
obsługiwać je niezależnie.

Data: 2016-01-05 19:45:00
Autor: Przemysław Ryk

On 2016-01-05 08:52, Przemysław Ryk wrote:
[...]
[...]

Bardzo możliwe. Choć fakt faktem, że swego czasu się bardzo niemiło
zdziwiłem podpinaj±c trzeci monitor do mojego HD7850 przez przej¶ciówkę mini
DisplayPort->DVI. :) Niemniej jednak jak mogę, to podpinam co się da przez
DisplayPort i mam ¶więty spokój.

Z miesi±c temu przegl±dałem też ofertę płyt głównych ze ¶rednio-wyższej
półki i AFAIR te które miały na pokładzie trzy wyj¶cia wideo potrafiły
obsługiwać je niezależnie.

Szkoda tylko, że wiele z nich ma niestety ograniczenie rozdzielczo¶ci, któr±
s± w stanie dać na wyj¶ciu. :(

[ Richard B. Riddick: [about the universe] Had to end sometime.            ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]

Data: 2016-01-05 08:52:20
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 31 Dec 2015 12:37:29 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

[...]

przesyłać do urz±dzeń HDMI i będ± poprawnie go interpretowały. HDMI przesyła kanały dĽwiękowe i (opcjonalnie zaszyfrowany) sygnał
obrazowy. Podł±czenie do DVI spowoduje utratę dĽwięku, a jeżeli sygnał
obrazowy będzie zaszyfrowany, to nie zostanie rozpoznany. Zatem wprost odpowiadaj±c na pytanie: takim kablem możesz wyj¶cie DVI
podł±czyć do wej¶cia HDMI, ale jeżeli wyj¶cie HDMI podł±czyć do wej¶cia
DVI to na pewno stracisz dĽwięk, a prawdopodobnie też obraz (jeżeli jest
szyfrowany).

Przecież masz na kartach wyj¶cia DVI zgodne z HDCP, więc jaki problem z
szyfrowanym materiałem?

[ Szczero¶ć. Zaleta, przez wielu nazywana chamstwem.                       ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

kierunek transmisji DVI - HDMI