kierunkowskaz na rondzie

Data: 2011-06-21 22:46:36
Autor: Michał Gut
kierunkowskaz na rondzie
mnie uczono tak, ze  wjezdzajac na rondo i jezdzac w kolko robisz to normalnie bez sygnalizowania a włączasz kierunkowskaz przed planowanym zjazdem.

wot cala filozofia.

ja jedynie jeszcze dodaje do tego prawy kierunek przed wjechaniem na rondo jesli planuje zjechac na nastepnym zjezdzie, coby niektorym ulatwic zycie( i sobie tez bo niektorzy wtedy zwyczajnie wpuszczaja - mowa o malym zakorkowanym rondzie niedaleko mnie).

Data: 2011-06-21 23:08:20
Autor: pm
kierunkowskaz na rondzie
?

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:itqvvb$sh5$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
mnie uczono tak, ze  wjezdzajac na rondo i jezdzac w kolko robisz to normalnie bez sygnalizowania a włączasz kierunkowskaz przed planowanym zjazdem.

mnie też

ale pod wpływem obserwacji zacząłem wątpić w tą naukę i myśleć że może sie cos zmieniło w tej kwestii

Data: 2011-06-21 23:12:37
Autor: WĂłdz
kierunkowskaz na rondzie
Dnia Tue, 21 Jun 2011 23:08:20 +0200, pm napisał(a):

[...]

mnie teĹź

ale pod wpływem obserwacji zacząłem wątpić w tą naukę i myśleć że może sie cos zmieniło w tej kwestii

Mnie uczono, że jak się skręca w lewo i zawraca włącza się lewy kierunek i
przed zjazdem z ronda prawy. Jest to przydatne innym kierowcom szczegĂłlnie
na małych rondach.

WĂłdz

Data: 2011-06-21 23:20:20
Autor: Paul
kierunkowskaz na rondzie
W dniu 2011-06-21 23:12, WĂłdz pisze:
[...]

po pierwsze to nie jest przydatne, a po drugie nielegalne.

Data: 2011-06-21 21:23:27
Autor: to
kierunkowskaz na rondzie
begin Paul
po pierwsze to nie jest przydatne, a po drugie nielegalne.

Nielegalne... lol.

Data: 2011-06-21 23:28:21
Autor: Paul
kierunkowskaz na rondzie
W dniu 2011-06-21 23:23, to pisze:
begin Paul

po pierwsze to nie jest przydatne, a po drugie nielegalne.

Nielegalne... lol.

sygnalizujesz, że chcesz jechać pod prąd, a tego nie robisz - stwarzasz
zagrożenie dla innych. może przy skręcie w lewo włączaj prawy i na
odwrĂłt, skoro twierdzisz, Ĺźe to legalne.

Data: 2011-06-22 19:48:41
Autor: Excite
kierunkowskaz na rondzie
W dniu 2011-06-21 23:28, Paul pisze:
sygnalizujesz, że chcesz jechać pod prąd, a tego nie robisz - stwarzasz
zagrożenie dla innych.

Ale bzdury wypisujesz. Dowiedz się do czego służą kierunkowskazy i co nimi sygnalizujesz zanim zaczniesz wypisywać podobne bzdety.

Data: 2011-06-21 23:23:18
Autor: WĂłdz
kierunkowskaz na rondzie
Dnia Tue, 21 Jun 2011 23:20:20 +0200, Paul napisał(a):

[...]

Skręcając w lewo miałem na myśli wybranie 3 zjazdu w klasycznym
skrzyĹźowaniu 4-ro kierunkowym...

Kto  Cię tak okłamał mĂłwiąc, Ĺźe to nielegalne??

WĂłdz

Data: 2011-06-21 23:30:13
Autor: Paul
kierunkowskaz na rondzie
W dniu 2011-06-21 23:23, WĂłdz pisze:
Skręcając w lewo miałem na myśli wybranie 3 zjazdu w klasycznym
skrzyĹźowaniu 4-ro kierunkowym...

Kto  Cię tak okłamał mĂłwiąc, Ĺźe to nielegalne??

3 zjazdu na skrzyżowaniu... nic nie rozumiem. to w końcu rondo, czy
klasyczne skrzyĹźowanie?

z wyjątkiem ronda, gdzie masz domyślnie pasy zjeżdżające, to nie
włączasz kierunku. chyba, że chcesz jechać pod prąd.

Data: 2011-06-21 23:45:16
Autor: WĂłdz
kierunkowskaz na rondzie
Dnia Tue, 21 Jun 2011 23:30:13 +0200, Paul napisał(a):

[...]

To było małe przejęzyczenie.

z wyjątkiem ronda, gdzie masz domyślnie pasy zjeżdżające, to nie
włączasz kierunku. chyba, że chcesz jechać pod prąd.
 No tak, ale sam wcześniej pisałeś, Ĺźe włączasz prawy kierunek zmieniając
pas, zjeżdżając z ronda, ale jak wjeżdżasz i też ten kierunek zmieniasz a
kierunkowskazu nie włączasz...
Powtarzam rondo to rondo, a nie (jak według Ciebie) kolejny normalny pas
ruchu po obwodzie okręgu, koła

WĂłdz

Data: 2011-06-21 23:52:38
Autor: Paul
kierunkowskaz na rondzie
W dniu 2011-06-21 23:45, WĂłdz pisze:
No tak, ale sam wcześniej pisałeś, że włączasz prawy kierunek zmieniając
pas, zjeżdżając z ronda, ale jak wjeżdżasz i też ten kierunek zmieniasz a
kierunkowskazu nie włączasz...

wjeżdżając nie zmieniam kierunku.

to się nawet jakoś ładnie nazywa w prawie, coś "zmiana kierunku
wymuszona warunkami drogowymi" czy jakoś podobnie to szło.

Nawet jakby uznać, że to nie ma zastosowania i twierdzisz, że przy
wjeździe należy włączyć kierunek, to co najwyżej prawy, bo na rondo
*zawsze* wjeżdżasz w prawo. no chyba, że pod prąd - wtedy lewy.

Data: 2011-06-21 23:57:09
Autor: WĂłdz
kierunkowskaz na rondzie
Dnia Tue, 21 Jun 2011 23:52:38 +0200, Paul napisał(a):

[...]

Zgadza się, ale nikt przy wjeździe tego nie robi, bo rondo to skrzyżowanie
o ruchu okrężnym, a nie jak próbujesz mi wmówić, normalny pas ruchu...

WĂłdz

Data: 2011-06-22 00:01:33
Autor: Paul
kierunkowskaz na rondzie
W dniu 2011-06-21 23:57, WĂłdz pisze:
Zgadza się, ale nikt przy wjeździe tego nie robi, bo rondo to skrzyżowanie
o ruchu okrężnym, a nie jak próbujesz mi wmówić, normalny pas ruchu...

nic takiego nie mówiłem.
mówiłem, że *na* rondzie masz normalne pasy ruchu, czyli jak jedziesz
sobie dookoła 5 razy, to nie włączasz kierunku.

Jak widzę coraz więcej osób zapomina o czym jest temat - "czy na rondzie
skręcając w lewo włącza się lewy kierunek".
Nie, nie włącza się. włączasz prawy przy zjeździe, niezależnie, którym
zjazdem zjeĹźdĹźasz.

Data: 2011-06-22 07:18:12
Autor: Shrek
kierunkowskaz na rondzie
W dniu 2011-06-22 00:01, Paul pisze:

[...]

Też nie do końca, bo na "rondach" będących skrzyżowaniami w z wyspą centralną kierunków używa się normalnie. Przykładem niech będzie "rondo" pod Centralnym w DC i wiele innych. Przecież nikt normalny nie będzie tam używał prawego kierunku jadąc na wprost.

Shrek.

Data: 2011-06-22 08:06:50
Autor: Robson
kierunkowskaz na rondzie
W dniu 2011-06-22 07:18, Shrek pisze:
[...]

zjazdem zjeżdżasz.

[...]

AFAIR byl zapis (nie chce mi sie teraz szukac), ze rondo, czy tez skrzyzowanie z ruchem okreznym traci swoj charakter w momencie zainstalowania na nim sygnalizacji swietlnej, wtedy traktuje sie jak normalne skrzyzowanie i przy zjezdzie nie wlacza sie prawego kierunkowskazu.

Data: 2011-06-22 09:02:11
Autor: Marcin Stankiewicz
kierunkowskaz na rondzie
Dnia Wed, 22 Jun 2011 07:18:12 +0200, Shrek na pl.misc.samochody
napisał(a):

Przecież nikt normalny nie będzie tam używał prawego kierunku jadąc na wprost.

A dlaczego by nie ? Jest C-12 ? Jest - więc należy postępować tak jak na każdym innym skrzyżowaniu tego typu.

"To, co zdobyliśmy największym trudem, najmocniej kochamy."

Data: 2011-06-22 19:24:08
Autor: Shrek
kierunkowskaz na rondzie
napisał(a):

Przecież nikt normalny nie będzie tam używał prawego kierunku
jadąc na wprost.

A dlaczego by nie ? Jest C-12 ? Jest - więc należy postępować tak
jak na każdym innym skrzyżowaniu tego typu.

Jakoś ciężko sobie to wyobrazić. Zresztą zmieniając pas (a np skręcając w lewo zmieniasz) trzeba migać na mocy przepisów. Dla odmiany jadąc na wprost swoim pasem ani kierunku, ani pasa nie zmieniasz. A w kodeksie nigdzie nie jest napisane jak używac kierunków jak jest znak ronda. IMHO zmieniasz pas - kierunek i tyle.

Shrek.

Data: 2011-06-22 12:15:26
Autor: Paul
kierunkowskaz na rondzie
[...]

pisałem w tym temacie już wiele razy, że na rondzie gdzie namalowane
pasy domyślnie prowadzą do pierwszego zjazdu lub jazdy na wprost, to
kierunków używa się zgodnie z pasami. tylko nie o tym jest wątek.

Data: 2011-06-22 19:25:44
Autor: Shrek
kierunkowskaz na rondzie
W dniu 2011-06-22 12:15, Paul pisze:
[...]

Zgoda. Właśnie dlatego napisałem, że rondo "rondzie" nie równe i decydujące znaczenie ma pozostałe oznakowanie, nie znak ronda.

Shrek.

Data: 2011-07-06 08:21:05
Autor: Andrzej Ława
kierunkowskaz na rondzie
W dniu 21.06.2011 23:23, WĂłdz pisze:

Skręcając w lewo miałem na myśli wybranie 3 zjazdu w klasycznym
skrzyĹźowaniu 4-ro kierunkowym...

Rondo może mieć dowolną liczbę "zjazdów". Powiedzmy, że ma 15. Który
kierunkowskaz włączysz, jeśli chcesz zjechać siódmym, a który jeśli
chcesz zjechać ósmym?

A jeśli na takim dużym rondzie nie jesteś pewien, który zjazd jest
"twój" i chcesz pojechać sobie parę razy "dookoła" aż znajdziesz ten
właściwy - co włączysz?

Data: 2011-06-21 23:51:07
Autor: Borys Pogoreło
kierunkowskaz na rondzie
Dnia Tue, 21 Jun 2011 23:12:37 +0200, Wódz napisał(a):

ale pod wpływem obserwacji zacząłem wątpić w tą naukę i myśleć że może sie cos zmieniło w tej kwestii

Mnie uczono, że jak się skręca w lewo i zawraca włącza się lewy kierunek

 I co to ma dać w praktyce? Jadącym za Tobą nie robi różnicy gdzie
zjedziesz, a dojeżdżający do ronda są bardziej zainteresowani ruchem na
nim, niż analizą migaczy zbliżających się pojazdów. Zresztą, im to też nie
robi różnicy.

przed zjazdem z ronda prawy. Jest to przydatne innym kierowcom szczególnie
na małych rondach.

 To jest *zawsze* przydatne tym, którzy z tego zjazdu chcą wjechać na
rondo.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-06-22 00:15:48
Autor: Bartosz Czerwonka
kierunkowskaz na rondzie
Borys Pogoreło napisał:

[...]

Niestety nie do końca. Poniżej przykład mikro-ronda w WAW, gdzie przed
dojechaniem do ronda Elbląską (z zamiarem skrętu w Saperską w lewo) włączam
kierunek - i to zarówno widząc nadjeżdżających z przeciwka, jak i jadących
za mną.
<http://maps.google.pl/?ll=52.264154,20.962343&spn=0.001284,0.002857&t=h&z=19>

Mało kto tam zwalnia, traktując Elbląską jako skrót w szczycie, pomimo
znaku ustąp pierwszeństwa przed rondem z każdej strony. Akurat na takich
mikrobach moim zdaniem nie powinno być A-7. I oczywiście mało kto włącza
prawy kierunek, zjeżdżając - dlatego jadący z naprzeciwka są zdumieni,
widząc skręcający w lewo samochód. A ci z tyłu zdumieni, gdy przed czy na
rondzie ktoś zwalnia. No, rano się często zatrzymują - w poprzek wyjazdu z Saperskiej, by nie
przeszkadzać jadącym Elbląską na wprost - rodzice dowożący dzieci do
gimnazjum i liceum :).

--
Becer

Data: 2011-06-21 22:22:40
Autor: masti
kierunkowskaz na rondzie
Dnia pięknego Wed, 22 Jun 2011 00:15:48 +0200 osobnik zwany Bartosz
Czerwonka wystukał:

Borys Pogoreło napisał:

Mnie uczono, że jak się skręca w lewo i zawraca włącza się lewy
kierunek

 I co to ma dać w praktyce? Jadącym za Tobą nie robi róşnicy gdzie
zjedziesz, a dojeżdżający do ronda są bardziej zainteresowani ruchem na
nim, niż analizą migaczy zbliżających się pojazdów. Zresztą, im to też
nie robi róşnicy.

Niestety nie do końca. Poniżej przykład mikro-ronda w WAW,

są znaki o ruchu okrężnym?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-06-22 00:33:01
Autor: Bartosz Czerwonka
kierunkowskaz na rondzie
Masti napisał:

Niestety nie do końca. Poniżej przykład mikro-ronda w WAW,

są znaki o ruchu okrężnym?

Tak. Tutaj na jednym ze zdjęć widać wyraźnie
http://warszawa.wikia.com/wiki/Ulica_Elbląska

--
Becer

Data: 2011-06-21 22:36:55
Autor: masti
kierunkowskaz na rondzie
Dnia pięknego Wed, 22 Jun 2011 00:33:01 +0200 osobnik zwany Bartosz
Czerwonka wystukał:

to po co migasz w lewo?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-06-22 00:50:49
Autor: Bartosz Czerwonka
kierunkowskaz na rondzie
masti napisał:

są znaki o ruchu okrężnym?

Tak. Tutaj na jednym ze zdjęć widać wyraźnie
http://warszawa.wikia.com/wiki/Ulica_Elbląska

to po co migasz w lewo?

Ponieważ wychodzę z być może dziwnego założenia, że samochód ma mi służyć
do jeżdżenia, a nie do bycia naprawianym, nawet na czyjś koszt. Być może poprzednio napisałem niezbyt czytelnie - określenie "zdumieni"
było, hm, eufemizmem. Wystarczająco wiele razy ktoś próbował wymusić, lub
wymusił pierwszeństwo. Hamowanie za mną z piskiem opon (i trąbienie - jak
śmiem jechać wolno) już też było grane.

--
Becer

Data: 2011-06-21 22:54:03
Autor: masti
kierunkowskaz na rondzie
Dnia pięknego Wed, 22 Jun 2011 00:50:49 +0200 osobnik zwany Bartosz
Czerwonka wystukał:

masti napisał:

[...]

łamanie przepisów drogą do niebycia sprawcą/uczestnikiem wypadku?
mocne

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-06-22 07:00:42
Autor: Bartosz Czerwonka
kierunkowskaz na rondzie
masti napisał:

łamanie przepisów drogą do niebycia sprawcą/uczestnikiem wypadku?
mocne

No to poproszę o konkrety. Jakich przepisów? I jak w opisanej przeze mnie
sytuacji miałbym być sprawcą.

--
Becer

Data: 2011-06-22 11:52:21
Autor: Krzysiek Kielczewski
kierunkowskaz na rondzie
On 2011-06-21, masti <gone@to.hell> wrote:

są znaki o ruchu okrężnym?

[...]

Wskaż złamany przepis.

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

Data: 2011-06-22 08:00:39
Autor: pm
kierunkowskaz na rondzie
?

Użytkownik "Bartosz Czerwonka" <bcr@wupe.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k9tcl54j7k4.16agwfy8ua2r8.dlg@40tude.net...
Masti napisał:

Niestety nie do końca. Poniżej przykład mikro-ronda w WAW,

są znaki o ruchu okrężnym?

Tak. Tutaj na jednym ze zdjęć widać wyraźnie
http://warszawa.wikia.com/wiki/Ulica_Elbląska

opisana sytuacja dotyczy praktycznie takiego samego ronda na jakim zaszło zdarzenie.
Nijak mi się nie widzi włączanie tu lewego kierunku gdy chcę zjechać trzecim albo czwartym zjazdem, lub jechać 6 razy w kółko.
Dodam że jadąc "na wprost" włączę prawy kierunek gdzieś przy środku ronda.

jaką logiką się kierujesz?
 "małe rondo" to skrzyżowanie, "średnie rondo" to rondo, "duże rondo" ...a tu już trzeba improwizować. ;-)

Data: 2011-06-22 08:18:36
Autor: Bartosz Czerwonka
kierunkowskaz na rondzie
pm napisał:

jaką logiką się kierujesz?
 "małe rondo" to skrzyżowanie, "średnie rondo" to rondo, "duże rondo" ...a tu już trzeba improwizować. ;-)

Nie. Sygnalizuję *zamiar*. *Przed* rondem - ewentualnie do wysokości
pierwszego zjazdu - gdy nadjeżdżający z naprzeciwka ma szansę zobaczyć
jeszcze mój lewy kierunkowskaz. Przed zjazdem z ronda - oczywiście włączany prawy kierunkowskaz.

Poza tym - to chyba jasne, że na rondzie o dwóch lub więcej pasach ruchu
tego robić nie należy. Aż sprawdziłem - w poprzednim poście napisałem o włączaniu lewego
kierunkowskazu, zdawałoby się, wyraźnie - "przed dojechaniem do ronda".
O tym, że przy zjeździe mam nadal włączony lewy chyba ktoś sobie
dośpiewał...

--
Becer

Data: 2011-06-22 12:11:07
Autor: Paul
kierunkowskaz na rondzie
W dniu 2011-06-22 08:18, Bartosz Czerwonka pisze:
pm napisał:

[...]

no to zrozum wreszcie, ze w ten sposób sygnalizujesz chęć wjechania pod
prąd na rondo.

Data: 2011-06-22 12:20:13
Autor: WOJO
kierunkowskaz na rondzie
no to zrozum wreszcie, ze w ten sposób sygnalizujesz chęć wjechania pod
prąd na rondo.
Przestań udawać idiotę - dobrze wiesz, że w Polsce na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym obowiązuje kierunek ruchu w prawo, więc nikt o zdrowych zmysłach, kto
zdał egzamin nie skręca w lewo na rondzie.
Wszyscy wiedzą, że włączając lewy kierunkowskaz przed rondem sygnalizujesz zamiar skrętu w lewo lub zawracania, a Ty się uparłeś, jak kozioł w kapuście i piszesz farmazony.
Nikt Cię siłą nie zmusi do włączania, jednak czasem trzeba pomyśleć o innych uczestnikach ruchu, a nie widzieć tylko koniec własnego fiuta.
WOJO

Data: 2011-06-22 12:27:26
Autor: Paul
kierunkowskaz na rondzie
W dniu 2011-06-22 12:20, WOJO pisze:
[...]

widzę, że jak argumentów brakuje, to nerwy puszczają.

gdybyś zdał egzamin to byś wiedział, że np. przy znaku C-2 musisz
włączyć kierunek, mimo, że w teorii możesz pojechać tylko w jedną stronę.
Kierunkiem pokazujesz innym, w którą stronę pojedziesz, niezależnie od
przepisów.
A jadąc przez rondo dokonujesz *zawsze* skrętu w prawo, niezależnie
którym zjazdem zjeżdżasz. Oczywiście z wyłączeniem rond, gdzie pasy
prowadzą inaczej niż dookoła.

Data: 2011-06-23 20:50:05
Autor: Excite
kierunkowskaz na rondzie
W dniu 2011-06-22 12:27, Paul pisze:
A jadąc przez rondo dokonujesz *zawsze* skrętu w prawo, niezależnie
którym zjazdem zjeżdżasz. Oczywiście z wyłączeniem rond, gdzie pasy
prowadzą inaczej niż dookoła.

A zawracając na skrzyżowaniu gdzie wykonuje się skręty w lewo wykonuję skręt w lewo na skrzyżowaniu czy zawracanie ? Czy to że wykonuję zawracanie na skrzyżowaniu przeczy wykonywaniu tego manewru przez skręty w lewo ? Jak już odpowiesz na to pytanie to zastanów się czy coś stoi na przeszkodzie aby skręcić na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym w lewo wykonując w odpowiednim miejscu zmianę kierunku jazdy w prawo ? Czy może według ciebie są jakieś odmienne zasady stawiające skrzyżowania o ruchu okrężnym w innej kategorii niż skrzyżowania bez ruchu okrężnego ? Jeśli tak to wskaż takie paragrafy w przepisach ruchu drogowego.

Data: 2011-06-22 00:26:16
Autor: Paul
kierunkowskaz na rondzie
W dniu 2011-06-22 00:15, Bartosz Czerwonka pisze:

[...]

ja często wjeżdżam na rondo na awaryjnych, bo tak bezpieczniej, a jak
jest duży ruch to jeszcze trąbię podczas wjazdu i migam długimi.

idąc dalej Twoim tokiem rozumowania, to skoro tak robię, to jest to legalne.

Data: 2011-07-06 08:34:47
Autor: Andrzej Ława
kierunkowskaz na rondzie
W dniu 21.06.2011 23:12, WĂłdz pisze:

Mnie uczono, że jak się skręca w lewo i zawraca włącza się lewy kierunek i
przed zjazdem z ronda prawy. Jest to przydatne innym kierowcom szczegĂłlnie
na małych rondach

Jak na rondzie (takim prawdziwym, z pasem/pasami ruchu "w kółko")
skręcisz w lewo, to wjedziesz na wysepkę.

Zawracać na rondzie bym nie radził - wybitnie nielegalne.

Data: 2011-06-22 13:00:00
Autor: J.F
kierunkowskaz na rondzie
Użytkownik "pm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:itr187$4hj$1@news.net.icm.edu.pl...
[...]

Bo "przepisy" w tej sprawie to teraz ustala jakis krajowy zjazd egzaminatorow i przekazuje krajowemu zjazdowi instruktorow :-)

J.

kierunkowskaz na rondzie