kierunkowskaz na rondzie

Data: 2011-06-22 10:39:16
Autor: Big Jack
kierunkowskaz na rondzie
W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/itqvnc$1sg$1@news.net.icm.edu.pl
*pm* napisał(-a):

?nie patrzyłem w lusterka jadąc skuterem i jakiś debil próbował mnie
wyprzedzić na rondzie
(rondo małe, 1 pas)
ja chciałem zjechać 3 zjazdem a gość pewnie sądził , że skoro nie
wrzuciłem lewego kierunkowskazu to będę jechał prosto
w związku z czym prawie nastąpiło przecięcie torów jazdy w okolicach
2giego zjazdu.

może jestem w "mylnym błędzie" i powinienem sygnalizować lewym
kierunkiem że kręcę się w kółko po rondzie.
sam już nie wiem bo lewy kierunek na rondzie jest nagminny w Poznaniu
(zwłaszcza wśród L)

Jakiś czas temu nakładem Dziennika Gazety Prawnej wyszła jako dodatek do
niej broszura pt. "Trudne sytuacje na drodze - ronda". Autorem
opracowania jest Henryk Próchniewicz. W rozdziale 3 można przeczytać
punkt 3.1 - Jazda przez rondo o jednym pasie ruchu dla każdego kierunku
i czytamy tam na str. 13.

_Aby skręcić w lewo_
Jeśli zamierzamy skręcić w lewo, należy włączyć lewy kierunkowskaz i
będąc już na rondzie, przełączyć go na prawy w chwili mijania wylotu
położonego przed tym, w który zamierzamy wjechać w celu opuszczenia
skrzyżowania (rys. 15).

Nie są to moje przemyślenia, tak samo jak nie jestem współautorem PoRD i
ewentualną polemikę proszę kierować pod adresem pana którego wcześniej
wymieniłem jako autora.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-06-22 12:13:36
Autor: Paul
kierunkowskaz na rondzie
W dniu 2011-06-22 10:39, Big Jack pisze:

[...]

widać kolejny idiota, który nie zna przepisów.
Kierunkowskazem sygnalizujesz chęć skrętu w najbliższym możliwym
miejscu. czyli powtórzę po raz setny - jazdę pod prąd na rondzie.

Data: 2011-06-22 15:00:49
Autor: Big Jack
kierunkowskaz na rondzie
W wiadomości
*Paul* napisał(-a):

widać kolejny idiota, który nie zna przepisów.
Kierunkowskazem sygnalizujesz chęć skrętu w najbliższym możliwym
miejscu. czyli powtórzę po raz setny - jazdę pod prąd na rondzie.

Czyli w/g tego co piszesz na takim skrzyżowaniu
http://i56.tinypic.com/n20tav.png jadąc z dwolnego kierunku w lewo i
sygnalizując ten zamiar lewym kierunkowskazem muszę się wciąć pod prąd, bo za każdym razem będzie to _najbliższe możliwe_ miejsce. Zaiste, świat jest pełen
idiotów, całe szczęście Ty jeden sprawiedliwy nam się ostałeś...

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-06-24 10:58:37
Autor: Krzysiek Kielczewski
kierunkowskaz na rondzie
On 2011-06-22, Big Jack <aaaaa@bbbbb.zz> wrote:

[...]

No nie wiem, chyba jednak powinieneś zawrócić.

Zaiste, świat jest pełen
idiotów, całe szczęście Ty jeden sprawiedliwy nam się ostałeś...

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

Data: 2011-06-24 12:02:22
Autor: Big Jack
kierunkowskaz na rondzie
W wiadomości
*Krzysiek Kielczewski* napisał(-a):

[...]

Tak, dopuszczam taką myśl, że jedynym możliwym manewrem może być zawracanie ;)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-06-24 12:16:56
Autor: 'Tom N'
kierunkowskaz na rondzie
Big Jack w <news:iu1nbf$9g3$1news.onet.pl>:

[...]

Źle dopuszczasz -- jest jeszcze przejście dla pieszych... ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-24 12:28:30
Autor: Big Jack
kierunkowskaz na rondzie
W wiadomości
*'Tom N'* napisał(-a):

Źle dopuszczasz -- jest jeszcze przejście dla pieszych... ;-)

Ale w celu zawrócenia  ;) BTW, dajcie już spokój z tym licytowaniem o skręceniu w lewo w którym miejscu informuje kierunkowskaz  :D

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-06-24 12:34:10
Autor: 'Tom N'
kierunkowskaz na rondzie

*'Tom N'* napisał(-a):

Źle dopuszczasz -- jest jeszcze przejście dla pieszych... ;-)

Ale w celu zawrócenia  ;) BTW, dajcie już spokój z tym licytowaniem o skręceniu w lewo w którym miejscu informuje kierunkowskaz  :D

Nie możemy:
<http://www.youtube.com/watch?v=QhCN2m9Bzq4>

;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-24 13:55:35
Autor: Big Jack
kierunkowskaz na rondzie
W wiadomości
*'Tom N'* napisał(-a):

Nie możemy:
<http://www.youtube.com/watch?v=QhCN2m9Bzq4>

;-)

ROTFL   pass :D

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-06-22 16:02:57
Autor: Jakub Witkowski
kierunkowskaz na rondzie
W dniu 2011-06-22 12:13, Paul pisze:

Kierunkowskazem sygnalizujesz chęć skrętu w najbliższym możliwym
miejscu.

Czyli, jeśli chcę skręcić w lewo na najzwyklejszym skrzyżowaniu z drogą dwukierunkową,
to prawidłowa sygnalizacja wygląda tak: włączam lewy kierunkowskaz dopiero po minięciu
osi drogi poprzecznej.

Dlaczego?

Ano, włączenie go jeszcze przed skrzyżowaniem sygnalizowałoby "chęć skrętu w najbliższym
możliwym miejscu" czyli wjechania pod prąd na pierwszy dostępny drogi poprzecznej...

kierunkowskaz na rondzie