kieszonkowy czytnik pdf

Data: 2009-12-26 08:31:07
Autor: smila
kieszonkowy czytnik pdf
Szukam jakiegos kieszonkowego czytnika pdf. Dedykowane niestety cana kosmiczna. Czy ktos przerabial juz ten temat. Wiem ze mozna "przerobic" psp, ale najlepiej odpowiadaloby mi GPS+czytnik w jednym. Czy ktos przerabial juz ten temat?

ps

Data: 2009-12-26 16:27:08
Autor: Mikolaj Machowski
kieszonkowy czytnik pdf
smila napisała:
[...]

Może N810?

m.
--
LaTeX + Vim = http://vim-latex.sourceforge.net/
Vim Universal Templates: http://vim.sf.net/script.php?script_id=1078

Data: 2009-12-26 16:49:40
Autor: RadoslawF
kieszonkowy czytnik pdf
Dnia 2009-12-26 16:31, Użytkownik smila napisał:
[...]

PDF to graficzne odwzorowanie wydruku na ekranie monitora
więc czytnik dedykowany temu formatowi powinien mieć ekran A4.
Czytniki ebooków najbardziej zbliżone wymiarami są monochromatyczne
i niekoniecznie potrafią wyświetlić PDFa.
Jeśli jeszcze w dodatku chcesz mieć czytnik z GPSem to nie widzę
nic innego jak jakiś PDA z GPS i ekranem 640x480 (może być
z telefonem na dokładkę, zawsze to o jeden wypychający kieszenie
gadżet mniej).
Tylko jedna ważna informacja, taki zestaw nie nadaje się do
PDFów wyładowanych grafikami (rysunki, schematy czy wykresy).
Do takiego z samym tekstem owszem.

Pozdrawiam

Data: 2009-12-26 19:17:26
Autor: ToMasz
kieszonkowy czytnik pdf
RadoslawF pisze:
[...]

potwierdzam
Do takiego z samym tekstem owszem.
zgadza sie.
mimo wszystko, im wieksza rozdzielczość tym wieksza szansa ze jednak
zobaczysz to co chcesz. O ile wiem to biorac pod uwagę wielosć,
rozdzielczość i cene to toshiba G900 byłaby dobrym typem.
inna możliwość to nawigacja z biedronki. ale tam za pare stów dostaniesz
wprawdzie wiekszy ekran, ale najczęsciej 240x320...

ToMasz

Data: 2009-12-26 14:21:01
Autor: smila
kieszonkowy czytnik pdf
ToMasz wrote:
RadoslawF pisze:
[...]

a co powiesz na to
http://tinyurl.com/yl9se8p

Data: 2009-12-26 14:30:49
Autor: Szymon von Ulezalka
kieszonkowy czytnik pdf
a co powiesz na tohttp://tinyurl.com/yl9se8p

to juz lepsza jest wspomniana wyzej nokia n800/810

Data: 2009-12-26 23:06:19
Autor: RadoslawF
kieszonkowy czytnik pdf
Dnia 2009-12-26 22:21, Użytkownik smila napisał:
ToMasz wrote:
RadoslawF pisze:
[...]

Nie ma GPSa i stary windows.
Jak możesz to poszukaj takiego w okolicy, weź w łapki, pomacaj
i przymierz do kieszeni (czy się zmieści i czy jej nie urwie).
:-)

Pozdrawiam

Data: 2009-12-29 11:33:08
Autor: rs
kieszonkowy czytnik pdf
On Sat, 26 Dec 2009 23:06:19 +0100, RadoslawF <radoslawfl@wp.pl>
wrote:

[...]

przy takich zalozenieach to w gre wchodzi chyba tylko iphone,
androidy. <rs>

Data: 2009-12-29 17:47:47
Autor: RadoslawF
kieszonkowy czytnik pdf
Dnia 2009-12-29 17:33, Użytkownik rs napisał:

[...]

Jest trochę PDA z WindowsMobile, np. taki:
http://www.allegro.pl/item855900891_hp_ipaq_hx4700_wm_6_1_gps_nawigacja_tomtom_512_mb.html
I z uwagi na wybór oprogramowania właśnie jakieś PDA bym polecał
zamiast nietypowych wynalazków.
Iphone z uwagi na małą funkcjonalność jak najbardziej zaliczam do
nietypowych wynalazków.
W androidach nie bardzo orientuje się jak jest z oprogramowaniem.
Podejrzewam że nie ma tego za wiele ale chętnie poczytam opinie
jakiegoś użytkownika.

Pozdrawiam

Data: 2009-12-29 12:54:06
Autor: rs
kieszonkowy czytnik pdf
On Tue, 29 Dec 2009 17:47:47 +0100, RadoslawF <radoslawfl@wp.pl>
wrote:

[...]

tylko, ze to jest wymarly dinozaur i NIE ma wbudowanego GPS. mozna
uzywac np. tomtoma za posrednictwem dodatkowego odbiornika GPS na BT.
predkosc synchronizacji i funkcjonalnosc takiego ma sie nijak do tego
jaka oferuje iphone i inne podobne smartphony. chyba jedyny klasyczny
PDA z wbudowanym GPSem mial GARMIN, ale to tez juz dinozaur.
Iphone z uwagi na małą funkcjonalność jak najbardziej zaliczam do
nietypowych wynalazków.

iphone jest obecnie juz jak najbardziej typowy i to jest wlasnie
kierunek rozwoju podobnych urzadzen, rowniez i e-bookiw, a ponad
80.000 aplikacji plus natychmiastowy dostep do interentu daje
funkcjonalnosc, o jakiej dowolny PDA mogl jedynie pomarzyc.
W androidach nie bardzo orientuje się jak jest z oprogramowaniem.

na razie 12.000 programow, ale w zwiazku otwarta platforma bardzo
szybko nadrabiaja dyskans z iphonami.

Podejrzewam że nie ma tego za wiele ale chętnie poczytam opinie
jakiegoś użytkownika.

zle podejrzewasz. co cie dokladnie interesuje? pytaj. <rs>

Data: 2009-12-29 19:43:36
Autor: RadoslawF
kieszonkowy czytnik pdf
Dnia 2009-12-29 18:54, Użytkownik rs napisał:

[...]

Konkretny model podałem jako przykład, zmyliło mnie też to GPS
w tytule.
Sam mam podobny kombajn PDA + GPS + telefon ale niestety z małym
ekranem i małą rozdzielczością 240x320 więc w tym przypadku nie polecam.
Jakiś rok temu mogłem wybrać coś podobnego z ekranem 480x640
ale cena mnie zniechęciła, prawie trzy razy większa od mojego.

[...]

W porównaniu do PDA ilość aplikacji jest mała.
Zaporowa cena i brak np. WiFi oznacza za drogi internet
dla wielu ludzi.

[...]

Jesteś w stanie porównać czytniki do ebooków z tej platformy
do mobipocketa z PDA i Isilo z Palma ?
A może istnieje jakaś ciekawa strona w naszym języku dla posiadaczy,
chętnie poczytam jakieś opisy ?

Pozdrawiam

Data: 2009-12-29 15:22:21
Autor: rs
kieszonkowy czytnik pdf
On Tue, 29 Dec 2009 19:43:36 +0100, RadoslawF <radoslawfl@wp.pl>
wrote:

[...]

to jest niestety bryndza w porownaniu z wygoda jaka daja smarphony,
nawet jak masz wielka rozdzielczosc ekranu. przerabialem to wiele
razy.
[...]

rynek aplikacji PDA byl od pewnego momentu posegmetowany na glownie
palmOS i windows. tych aplikacji nie bylo zmowu az tak wiele na
konkretna platforme, a sposob nawigacji pomiedzy nimi i ergonomia
interfaceu moze sie jedynie schowac w porowaniu z wygoda jaka oferuja
obecne systemy. nowy palmOS sie chyba tez nie przyjmie, nawet mimo
emulacji starego systemu. problem z niekompatybilnoascia z kolejnymi
wersjami systemow i rozdzielczosciami. koszmar.

Zaporowa cena i brak np. WiFi oznacza za drogi internet
dla wielu ludzi.

jaki brak WiFi? ktory model nie ma WiFi?  jak kogos stac to kupuje, nie stac to nie kupuje. proste.
za drogi to jest kewstia indywidualna, nie ma co o niej dyskutowac.
zaporowa cena nie jest znowu taka zaporowa, bo w cenie jednego
urzadzenia masz player AV, GPS, czytnik plikow textowych, konsole gier
z rozpoznawaniem ruchu, telefon, kamerka video i aparat cyfrowy juz
nie taki kiepski, terminal internetowy z  bezposrednia integracja z
serwisami spolecznosciowwymi, a nawet instrument muzyczny jak okaryna
i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy, o ktorych nie wiem. za tyle zabawek, to cena nie jest znowu az tak wygorowana.
[...]

masz czytniki chyba wszystkich formatow plikow textowych, lacznie z
wordowym, isilo nie jest znowu zadna rewelacja. jest chyba faktycznie
najlepszym readerem pod palmOSa, ale czytnik to czytnik, co tu znowu
wymagac? wygodna nawigacja i skalowanie na zasadzie multipoint, dodatkowa
szybka zmiana wielkosci czcionek.
troche slabiej z pisaniem, na tych urzadzeniach, bo wirtulana
klawiatura mnie osobiscie irytuje, a czegos takiego jak grafitti czy
jot, to tam nei ma. mam nadzieje, ze HTC wypusci cos w stylu touch pro
2 z androidem, ale inni mowia, ze sie szybko przyzwyczaili. jest niby
motoraola z zndroidem na pokladzie, to to dosc obskurne pudelko.
A może istnieje jakaś ciekawa strona w naszym języku dla posiadaczy,
chętnie poczytam jakieś opisy ?

nie wiem. nie szukalem, ale skoro taki magazyn jak CHIP opisuje w
miare nowe telefony HTC, to na pewno cos jest. <rs>

Data: 2009-12-29 21:54:54
Autor: ToMasz
kieszonkowy czytnik pdf
rs pisze:

[...]

(cut)
Panowie. fajnie Wam sie dyskutuje, ale spróbujcie postawić sie w roli
nabywcy, dla którego priorytetem jest możliwość czytania PDFów, cena, a
potem wifi, gps i inne. _jeśli_ pdfy będą tekstowe, tzn tekst sie
przeformatuje, to nawet na 1.8 cala da sie wygodnie przeczytać wszystko.
 Apetyt rośnie w miarę jedzenia, ale eboki w świecie GSM wystartowały w
okolicy siemensa c35? tzn 80x100punktów?
Gorzej jeśli te pdfy są skanowane z książki. Taki plik mający 100 stron
ma 50-150 mega. RAz ze trudno to otworzyć, dwa przewijać. tak wiec w tym
przypadku każdy pixel na wagę złota.
Cena. O ile sprżęt z ekranem 320x240 można kupić za 150zł to iPhona....
za jedyne... i..który co? ma fajnijsze przewijanie? GPS ale do google
maps? W cenie iPhona mozna mieć coś co ma 800punktów w poziomie, wiec o
czym ta dyskusja?
ToMasz

Data: 2009-12-29 16:33:53
Autor: rs
kieszonkowy czytnik pdf
On Tue, 29 Dec 2009 21:54:54 +0100, ToMasz <twitek4@gazzeetta.pl>
wrote:

rs pisze:

[...]

temat zboczyl, jak to bywa w takich dyskusjach. wymieniamy po prostu
informacje na tematy nas interesujace.

dla którego priorytetem jest możliwość czytania PDFów, cena, a
potem wifi, gps i inne.

nabywca, mimo ze nagabywany, nie podal jakiego rodzaju pdfy chce
czytac. jesli sa to wykresy, duze arkusza kalkulacyjne, to nawet
kindle DX bedzie za maly. moze za to kupic tablet PC a tu limitem jest
tylko wielkosc portfela i plecaka.

[...]

i to jest zupelnie bez sensu. taka ksiazke, po skanowaniu przepuszcza
sie przez OCR. zaden rozsadny wydawca (a i rozsadny pirat rowniez) nie
bedzie wydawal e-booka w postacji jpegow, a np. albumy fotograficzne
czy z reprodukcjami dziel sztuki w postaci papierowej beda mialy sie
jeszcze dobrze jakis czas.

RAz ze trudno to otworzyć, dwa przewijać. tak wiec w tym
przypadku każdy pixel na wagę złota.

tyle, ze od/do pewnego momentu trudno taki reader nosic juz w
kieszeni.

Cena. O ile sprżęt z ekranem 320x240 można kupić za 150zł to iPhona....
za jedyne... i..który co?

no kanapek ci nie zrobi, piwa nie przyniesie, ale pizze i wodke mozesz
zamowic.

ma fajnijsze przewijanie?

przeszkadza ci? nie kupuj. mnie obsluga interfaceu palcem albo
kilkoma, bardzoej pasuje niz dziobanie piorkiem.

GPS ale do google
maps?

co w tym zlego? ma tez kilka aplikacji do augmented reality, ktore juz
pewnie niedlugo beda czyms tak naturalnym jak google map.

W cenie iPhona mozna mieć coś co ma 800punktów w poziomie, wiec o
czym ta dyskusja?
ToMasz

zastanow sie czym jest jeszcze i-phone czym nie jest reader e-bookow.
masz wolnosc wyboru. nie rozumiem twojego problemu. nie chcesz iphona?
nie ma obowiazku kupowania. chcesz przyzwoite dedykowane urzadzenie do
czytania e-bokow kup: ktoregos z kindli z amazona, sony readera, nook
z B&N albo plastic logic jak wyjdzie. jest tez kilka innych. chcesz
kombain iphone i smartphoney sa niezlym rozwiazaniem. najpierw jednak
musisz wiedziec czego chcesz. <rs>

Data: 2009-12-29 21:20:57
Autor: Mikolaj Machowski
kieszonkowy czytnik pdf
ToMasz napisał:
[...]

Hmm. Na allegro znalazłem używaną N810 za 600 zł. Ekran 800x480, GPS,
itd. Sam się zaczynam zastanawiać czy czekać na Maemo6 czy może
jednak... (w tej chwili mam N800 :).

m.

Data: 2009-12-29 22:14:16
Autor: RadoslawF
kieszonkowy czytnik pdf
Dnia 2009-12-29 21:22, Użytkownik rs napisał:

[...]

Powiedział bym że to zależy od twoich wymagań i oczekiwań.

[...]

PalmOS odpadł już wcześniej, przez jakiś czas liczyło się tylko WM
i nawet jeśli przyjmie się jakiś inny system to większy wybór aplikacji
będzie na WM.
A że chętnych jest kilka systemów to żadnemu nie wróżę łatwego
i szybkiego zwycięstwa.

Zaporowa cena i brak np. WiFi oznacza za drogi internet
dla wielu ludzi.

jaki brak WiFi? ktory model nie ma WiFi?

Rozmawiamy o iphonah, pierwsze zdaje się nie miały.
A teraz tez zdaje się nie wszystkie.

[...]

Przerywa ciąże i krawaty wiąże.
A tak naprawdę to funkcjonuje jako modny gadżet o miernej
rzeczywistej przydatności.

[...]

Dostają za darmo na kilka miesięcy do zabawy to opisują.
Tak dziś funkcjonuje taka prasa.

Pozdrawiam

Data: 2009-12-29 16:53:02
Autor: rs
kieszonkowy czytnik pdf
On Tue, 29 Dec 2009 22:14:16 +0100, RadoslawF <radoslawfl@wp.pl>
wrote:

[...]

no skoro wolisz czekac pare minut az ci sie wszystko posynchronizuje,
a BT zerzre baterie to PDA + GPS jest faktycznie dobrym wyjsciem.
[...]

widac, ze kiespko sledzisz ten rynek. iphone juz ma znacznie wiecej
aplikacji niz windows mobile (android pewnie tez niedlugo przegoni) i
sadze, ze to wlasnie ta platforma jest na wymarciu, podobnie jak to
bylo kiedys z niekwestionowanym krolem systemow urzadzen przenosnych
palmOSem.

[...]

mialy i maja.
[...]

chyba zupelnie nie orientujesz sie o czym mowisz. jaka przydatnosc
masz na mysli? jaka jest podstawowa funkcja iphona? telefon?
zadzwonisz? zadzwonisz. media player. swietny. pokaz mi inne
urzadzenie, o podobnych gabarytach, ktore by mialo taka rzeczywista
przydatnosc, cokolwiek to w ogole znaczy?
[...]

jak dziala prasa kazdy widzi, ale skoro nic nie wiesz w temacie i
szukasz informacji, to jest to jedno zrodlo, z ktorego czegos sie
mozesz dowiedziec, chocby tech specs. tam pewnie znajdziesz rowniez i
jakies linki, o ktore pytales. <rs>

Data: 2009-12-29 23:59:47
Autor: ToMasz
kieszonkowy czytnik pdf

Powiedział bym że to zależy od twoich wymagań i oczekiwań.

no skoro wolisz czekac pare minut az ci sie wszystko posynchronizuje,
a BT zerzre baterie to PDA + GPS jest faktycznie dobrym wyjsciem.
nieprawda. Dowolne urządzenie z GPS i BT, czerpie wiecej   mocy na GPS
niż BT. Inaczej, jeśli zewnętrzny GPS ma bareie to zespół PDA+GPS ma
_dwie_baterie.

[...]

nieprawda. druga rzecz ze na automape na WM przypada 1000 programów typu
rengen, albo piwko na iPhona.

chyba zupelnie nie orientujesz sie o czym mowisz. jaka przydatnosc
masz na mysli? jaka jest podstawowa funkcja iphona? telefon?
zadzwonisz? zadzwonisz.
tak
media player. swietny.
tak
pokaz mi inne
urzadzenie, o podobnych gabarytach, ktore by mialo taka rzeczywista
przydatnosc, cokolwiek to w ogole znaczy?
każdy telefon z WM/symbianem. iPhone przesciga go interfejsem i
dwudotykiem.
Tyle ze jak masz naprawde poczytać te pdfy, to ile mozesz to robić non
stop? ( w drugim dniu od ładowania) 2 godzinki? Ja mam 4 telefon
dotykowy, w tym 2 posiadały fabrycznie 2 bateire i stacje ładująca. Wtym
2 inne posiadały klawisze. JEden miał latarke, inny miał autofokus.
JEden z nich miał WM ale dzieki małemu ekranowi wytrzymywał 5 dni bez
ładowania. cena żadnego nie przekroczyła 50% nnimalnej pensji, pomimo ze
2 z nich miały oryginalną automape...
NAszczęscie jest wybór! szkoda ze iPhone to w praktyce jeden model...
ToMasz

Data: 2009-12-29 18:13:45
Autor: rs
kieszonkowy czytnik pdf
On Tue, 29 Dec 2009 23:59:47 +0100, ToMasz <twitek4@gazzeetta.pl>
wrote:

[...]

pogadaj z moimi treo, ktorym praktycznie widac jak bateria sie
rozladowywuje po wlaczeniu BT.

[...]

co nieprawda? moglbys zdekodowac to zdanie?

[...]

chyba sie smiejesz. sorry, ale obecne bogactwo aplikacji na iphona,
deklasuje WM i symbiana w przedbiegach.

iPhone przesciga go interfejsem i
dwudotykiem.
Tyle ze jak masz naprawde poczytać te pdfy, to ile mozesz to robić non
stop? ( w drugim dniu od ładowania) 2 godzinki?

ze 3, ale fakt, baterie to jest mankament tego sprzetu, jednak zawsze
mozna dokupic zewnetrzna baterie, albo ladowarke sloneczna. dlatego pisalem gdzie indziej. chcesz miec powazny pdf reader, kup
powazny do tego przeznaczony sprzet. bedziesz mogl czytac przez pare
tygodni non stop.

[...]

to jest argument na cos czy po prstu opisujesz swoje doswiadczenia?

NAszczęscie jest wybór! szkoda ze iPhone to w praktyce jeden model...
ToMasz

ale juz ktorys z kolei. taka jest polityka apple'a. robia jedna rzecz,
ale w miare dobrze. <rs>

Data: 2009-12-30 06:28:36
Autor: Mikolaj Machowski
kieszonkowy czytnik pdf
rs napisał:
[...]

Dekoduję za kolegę: podaj adres do ściągnięcia AM na iP.

Nie prościej wymienić baterię? :>

m.

Data: 2009-12-30 01:32:19
Autor: rs
kieszonkowy czytnik pdf
On Wed, 30 Dec 2009 06:28:36 +0000 (UTC), Mikolaj Machowski
<mikmach@wp.pl> wrote:

rs napisał:
[...]

rozumiem, ze po zdekodowaniu iP ma cos wspolnego z piwem.
ale po co? jesli automapa to glowny program, ktorego uzywasz, to
iphone nie jest sprzetem dla ciebie. to proste. nie kazdy program musi
byc portowany na inne systemy. sa odpowiedniki. totez powinno byc
oczywiste. google maps jest w zdecydowanej wieksozsci wypadkow w
zupelnosci wystarczajacy.
[...]

w iphonie? a wiesz z czym to sie wiaze, i niby dlaczego mialbym to
robic i na co wymieniac? <rs>

Data: 2009-12-30 18:51:56
Autor: Mikolaj Machowski
kieszonkowy czytnik pdf
<mikmach@wp.pl> wrote:

rs napisał:
[...]

Jasne :) Pozostaje tylko kwestia jakości tych odpowiedników.

[...]

Gdy bateria siądzie a w pobliżu nie ma odpowiedniego gniazdka. I owszem,
wiem dlaczego proponujesz żałosne protezy a nie zwykłą wymianę
baterii.

m.

Data: 2009-12-30 15:33:55
Autor: rs
kieszonkowy czytnik pdf

<mikmach@wp.pl> wrote:

rs napisał:
[...]

no ale to juz jest twoje zmarwienie. prawda? mnie to co oferuje google
maps w zupelnosci wystarcza.
[...]

od razu widac, ze nigdy nie rozbierales iphone'a. proponuje, bo sa o
niebo praktyczniejesze, szybsze i brzpieczniejsze w zastosowaniu, niz
wymiana iphonowej baterii. <rs>

Data: 2009-12-31 16:51:39
Autor: Mikolaj Machowski
kieszonkowy czytnik pdf
rs napisał:
no ale to juz jest twoje zmarwienie. prawda? mnie to co oferuje google
maps w zupelnosci wystarcza.
[cut]

od razu widac, ze nigdy nie rozbierales iphone'a. proponuje, bo sa o
niebo praktyczniejesze, szybsze i brzpieczniejsze w zastosowaniu, niz
wymiana iphonowej baterii. <rs>

Z tych powodów iphone to dla mnie zabawka, ciekawostka a nie poważny
sprzęt :)

m.

Data: 2009-12-31 14:24:02
Autor: rs
kieszonkowy czytnik pdf
On Thu, 31 Dec 2009 16:51:39 +0000 (UTC), Mikolaj Machowski
<mikmach@wp.pl> wrote:

rs napisał:
[...]

jak jestes upierdliwy, lub nawet malostkowy, to do kazdego dowolnego
sprzetu sie mozesz przyczepic, z takiego lub podobnego powodu. nie ma
idealow. do iphona masz przynajmniej milion gadzetow i protez, korych mozesz
uzyc w zaleznosci od zaistnialej potrzeby. do innych wynalazkow, jesli
zajdzie potrzeba, nie masz.  <rs>

Data: 2010-01-02 15:22:00
Autor: Mikolaj Machowski
kieszonkowy czytnik pdf
rs napisał:
do iphona masz przynajmniej milion gadzetow i protez, korych mozesz
uzyc w zaleznosci od zaistnialej potrzeby. do innych wynalazkow, jesli
zajdzie potrzeba, nie masz.  <rs>

W zdecydowanej większości przypadków do "innych wynalazków" nie trzeba.
Do iphona potrzebne są do podstawowej funkcjonalności.

m.

Data: 2010-01-02 15:00:53
Autor: rs
kieszonkowy czytnik pdf
On Sat, 2 Jan 2010 15:22:00 +0000 (UTC), Mikolaj Machowski
<mikmach@wp.pl> wrote:

rs napisał:
[...]

ok. pokaz mi zatem kilka takich wynalazkow, ktore zapewniaja podobna
funkcjonalnosc co iphone prosto z pudelka.
Do iphona potrzebne są do podstawowej funkcjonalności.

ale iphona w reku dluzej niz 15sek to nie miales. prawda? <rs>

Data: 2009-12-28 10:13:06
Autor: Jacek Kauch
kieszonkowy czytnik pdf
On 09-12-26 16:49, in article hh59tf$ed$1@node1.news.atman.pl, "RadoslawF"
<radoslawfl@wp.pl> wrote:

PDF to graficzne odwzorowanie wydruku na ekranie monitora
więc czytnik dedykowany temu formatowi powinien mieć ekran A4.

bzdura kolego. PDF może mieć rozmiar dowolny jaki zadasz w aplikacji z której go generujesz
np. 5 cm na 3 cm. To żaden problem. Pozostaje zatem kwestia rozdzielczości
wyświetlacza (sprzęt) i możliwości powiększania/pomniejszania obrazu na nim
(kwestia programowa). Mogłem sobie na Noki e90 wyświetlać PDFy a ekran na
niej jest wielokrotnie mniejszy niż A4 i mogę na iPhonie gdzie skalowanie
działa w porównaniu z Nokią jak miód. Przy czym oba urządzenia spełniają
założenie kieszonkowych. ZTCW wiele urządzeń opartych na Symbianie ma
Readera w wersji Lite i radzi sobie z czytaniem PDF'ów niezależnie od ich
rozmiarów (nie mylić z objętością). Nie wiem jak Windows Mobile, nie
używam...

J.

--
Odpowiadając, nie pisz na e-maila z nagłówka, wszystko ląduje w koszu.

Data: 2009-12-28 10:57:44
Autor: RadoslawF
kieszonkowy czytnik pdf
Dnia 2009-12-28 10:13, Użytkownik Jacek Kauch napisał:

[...]

To może jeszcze napisz "kolego" do jakiej wielkości są najczęściej
generowane pliki PDF ?
:-)
W przypadku czytania lub przeglądania dokumentu gdzie dla każdej
linijki trzeba całość przesuwać na boki bo na ekranie się nie
mieści można napisać że da się taki wyświetlić, napisanie że da
się tak czytać jest nieprawdą zwana przez znawców sloganem
marketingowym.

Pozdrawiam

Data: 2009-12-28 19:45:03
Autor: Jacek Kauch
kieszonkowy czytnik pdf
On 09-12-28 10:57, in article hh9u0k$jfv$1@node1.news.atman.pl, "RadoslawF"
<radoslawfl@wp.pl> wrote:

To może jeszcze napisz "kolego" do jakiej wielkości są najczęściej
generowane pliki PDF ?
:-)

Akurat odpowiedź jest kompletnie bez znaczenia ponieważ pytanie jest bez
sensu. Znaczenie ma to jakiego typu PDF'y będzie czytał inicjator wątku. Ba,
urządzenie którego będzie używał, kieszonkowe przypominam, może mieć świetny
system obsługi tychże jak powiększanie/pomniejszanie, przewijanie itp. a
rozdzielczość wyświetlacza spowoduje, że czytanie nie będzie stanowiło
problemu. Teraz przeglądam sobie np. manual do typografii Audi, gdzie z
podglądu całej strony wystarczy dwuklik na bloku tekstu by ów blok wypełnił
ekran i stał się bardzo czytelny, przewijanie na dotykowym ekranie jest
bajecznie proste i funkcjonalne. Ponowny dwuklik przywraca podgląd na całą
stronę. Mam podręczne urządzenie, formatu kieszonkowego z ekranem 3,5", z
rozdzielczością 480/320 pixeli i mogę bez żadnego problemu korzystać z
manuala serwisowego do mojego komputera kiedy zachodzi taka potrzeba... albo
poczytać sobie jakąś gazetę w PDF'ie przygotowaną. :-)
Jak na razie nie istnieje kieszonkowy wyświetlacz PDF formatu A4 dostępny w
handlu. Może kiedyś opracują składane jak chusteczka ale to pieśń
przyszłości.

[...]

Magiczne słowo: kieszonkowy. Mało kto chce tachać ze sobą kolejnego klamota
sugerowanej przez Ciebie wielkości. Jeżeli ktoś zakłada, że ma być
kieszonkowy to założenia liczy się z ograniczeniami i konsekwencjami. I li
tylko od urządzenia a przede wszystkim od jego oprogramowania zależy jak
wygodnie będzie się przeglądać/czytać.

Odpowiadając, nie pisz na e-maila z nagłówka, wszystko ląduje w koszu.

Data: 2009-12-28 13:18:47
Autor: Radosław Sokół
kieszonkowy czytnik pdf
smila pisze:
Szukam jakiegos kieszonkowego czytnika pdf. Dedykowane niestety cana

O jakich parametrach?

Bo czytanie PDFów zapewnia większość urządzeń mobilnych.
Windows Mobile pewnie sobie radzi (nie próbowałem, ale jest
wersja Acrobat Readera dla Windows Mobile), Symbian na 100%
sobie radzi (testowałem).

Data: 2009-12-28 14:51:19
Autor: KILu
kieszonkowy czytnik pdf
Radosław Sokół wrote:
Bo czytanie PDFów zapewnia większość urządzeń mobilnych.
Windows Mobile pewnie sobie radzi (nie próbowałem, ale jest
wersja Acrobat Readera dla Windows Mobile), Symbian na 100%
sobie radzi (testowałem).

Radzi sobie, pewnie... ale z moich obserwacji wynika, ze wygodne czytanie
PDF (w szczegolnosci plikow z tekstem sformatowanym, podzielonym na
kolumny i zawierajacych grafiki, przygotowanych do druku w formacie ~A4)
nie jest mozliwe, jesli ekran nie ma przynajmniej tych ~600 linii
szerokosci oraz odpowiednich gabarytow. Powiedzmy, ze netbook i 8,9" to
absolutne minimum do w miare komfortowego czytania pdf w sytuacjach
awaryjnych.
Choc oczywiscie wszystko zalezy od zawartosci pliku. Czysty tekst mozna
przeniesc do pliku w formacie, z ktorym lepiej poradzi sobie dane
urzadzenie, ale jesli sa to np. skany ksiazek, to... zycze powodzenia.

--
KILu

Data: 2009-12-29 13:25:53
Autor: Radosław Sokół
kieszonkowy czytnik pdf
KILu pisze:
Radzi sobie, pewnie... ale z moich obserwacji wynika, ze wygodne czytanie
PDF (w szczegolnosci plikow z tekstem sformatowanym, podzielonym na

No i dlatego pytam o parametry, bo nie wiadomo, czy chodzi
o cokolwiek, co pozwoli czasem poczytać PDFy, czy coś do
ich wygodnego czytania przez długi czas.

szerokosci oraz odpowiednich gabarytow. Powiedzmy, ze netbook i 8,9" to
absolutne minimum do w miare komfortowego czytania pdf w sytuacjach
awaryjnych.

Dokładnie, ale netbook nie jest już tak przenośny (a na pew-
no zdecydowana większość netbooków, ważących 1 kg lub nawet
więcej i mających ekran 10" z grubą ramką).

Choc oczywiscie wszystko zalezy od zawartosci pliku. Czysty tekst mozna
przeniesc do pliku w formacie, z ktorym lepiej poradzi sobie dane
urzadzenie, ale jesli sa to np. skany ksiazek, to... zycze powodzenia.

Dlatego według mnie PDF nie jest dobrym formatem na przecho-
wywanie książek na komputerze. A w ogóle robienie PDFa ze
skanów jest średnio sensownym pomysłem :)

Data: 2009-12-30 21:52:28
Autor: BartekK
kieszonkowy czytnik pdf
W dniu 2009-12-28 13:18, Radosław Sokół pisze:
smila pisze:
[...]

Ta tylko taki PDA z 400MHz prockiem, ekranem VGA - czyli niby wypasiony sprzęt - nie nadaje się do tego w ogóle, jak w PDF masz choć trochę grafiki. Z Adobe Reader "oficjalnym" - skalowanie, przesuwanie, rysowanie tego pdf jest z prędkością internet explorera na 386... Trochę lepiej na innych softach, Reader LE i jakichś w ogóle niezależnych, ale i tak np otwarcie datasheeta z tabelkami i paroma wykresami, gdzie trzeba sobie znaleźć interesujący fragment (na dużym widoku nie widać tekstu czytelnie, a po powiększeniu scrooluje się przez dwie minuty, z 0.5fps) jest po prostu bezsensowne.

--
| Bartlomiej Kuzniewski

kieszonkowy czytnik pdf