kieszonkowy czytnik pdf

Data: 2009-12-28 13:18:47
Autor: Radosław Sokół
kieszonkowy czytnik pdf
smila pisze:
Szukam jakiegos kieszonkowego czytnika pdf. Dedykowane niestety cana

O jakich parametrach?

Bo czytanie PDFów zapewnia większo¶ć urz±dzeń mobilnych.
Windows Mobile pewnie sobie radzi (nie próbowałem, ale jest
wersja Acrobat Readera dla Windows Mobile), Symbian na 100%
sobie radzi (testowałem).

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-12-28 14:51:19
Autor: KILu
kieszonkowy czytnik pdf
Radosław Sokół wrote:
Bo czytanie PDFów zapewnia większo¶ć urz±dzeń mobilnych.
Windows Mobile pewnie sobie radzi (nie próbowałem, ale jest
wersja Acrobat Readera dla Windows Mobile), Symbian na 100%
sobie radzi (testowałem).

Radzi sobie, pewnie... ale z moich obserwacji wynika, ze wygodne czytanie
PDF (w szczegolnosci plikow z tekstem sformatowanym, podzielonym na
kolumny i zawierajacych grafiki, przygotowanych do druku w formacie ~A4)
nie jest mozliwe, jesli ekran nie ma przynajmniej tych ~600 linii
szerokosci oraz odpowiednich gabarytow. Powiedzmy, ze netbook i 8,9" to
absolutne minimum do w miare komfortowego czytania pdf w sytuacjach
awaryjnych.
Choc oczywiscie wszystko zalezy od zawartosci pliku. Czysty tekst mozna
przeniesc do pliku w formacie, z ktorym lepiej poradzi sobie dane
urzadzenie, ale jesli sa to np. skany ksiazek, to... zycze powodzenia.

--
KILu

Data: 2009-12-29 13:25:53
Autor: Radosław Sokół
kieszonkowy czytnik pdf
KILu pisze:
Radzi sobie, pewnie... ale z moich obserwacji wynika, ze wygodne czytanie
PDF (w szczegolnosci plikow z tekstem sformatowanym, podzielonym na

No i dlatego pytam o parametry, bo nie wiadomo, czy chodzi
o cokolwiek, co pozwoli czasem poczytać PDFy, czy co¶ do
ich wygodnego czytania przez długi czas.

szerokosci oraz odpowiednich gabarytow. Powiedzmy, ze netbook i 8,9" to
absolutne minimum do w miare komfortowego czytania pdf w sytuacjach
awaryjnych.

Dokładnie, ale netbook nie jest już tak przeno¶ny (a na pew-
no zdecydowana większo¶ć netbooków, waż±cych 1 kg lub nawet
więcej i maj±cych ekran 10" z grub± ramk±).

Choc oczywiscie wszystko zalezy od zawartosci pliku. Czysty tekst mozna
przeniesc do pliku w formacie, z ktorym lepiej poradzi sobie dane
urzadzenie, ale jesli sa to np. skany ksiazek, to... zycze powodzenia.

Dlatego według mnie PDF nie jest dobrym formatem na przecho-
wywanie ksi±żek na komputerze. A w ogóle robienie PDFa ze
skanów jest ¶rednio sensownym pomysłem :)

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-12-30 21:52:28
Autor: BartekK
kieszonkowy czytnik pdf
W dniu 2009-12-28 13:18, Radosław Sokół pisze:
smila pisze:
Szukam jakiegos kieszonkowego czytnika pdf. Dedykowane niestety cana

O jakich parametrach?

Bo czytanie PDFów zapewnia większość urządzeń mobilnych.
Windows Mobile pewnie sobie radzi (nie próbowałem, ale jest
wersja Acrobat Readera dla Windows Mobile), Symbian na 100%
sobie radzi (testowałem).
Ta tylko taki PDA z 400MHz prockiem, ekranem VGA - czyli niby wypasiony sprzęt - nie nadaje się do tego w ogóle, jak w PDF masz choć trochę grafiki. Z Adobe Reader "oficjalnym" - skalowanie, przesuwanie, rysowanie tego pdf jest z prędkością internet explorera na 386... Trochę lepiej na innych softach, Reader LE i jakichś w ogóle niezależnych, ale i tak np otwarcie datasheeta z tabelkami i paroma wykresami, gdzie trzeba sobie znaleźć interesujący fragment (na dużym widoku nie widać tekstu czytelnie, a po powiększeniu scrooluje się przez dwie minuty, z 0.5fps) jest po prostu bezsensowne.

--
| Bartlomiej Kuzniewski

kieszonkowy czytnik pdf