Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"

[pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"

Data: 2010-11-29 11:53:13
Autor: Jakub Witkowski
[pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
W dniu 2010-11-27 11:16, Eli pisze:

Buspas - choć nielubiany przez kierowców - będzie pojawiał się coraz czę¶ciej, choćby z uwagi na to, że autobus przegubowy zabiera ¶rednio 180 pasażerów, zastępuj±c 120 jad±cych obok aut.

Z samego porównania liczy pasażerów na pojazd nic nie wynika.

Ważne jest, czy aby MPK dysponuje wystarczaj±co liczn± flot±
aby wypełnić ten buspas tak± liczb± pojazdów, aby całkowita
realna przepustowo¶ć przewyższyła istniej±cy *) pas dla samochodów.
Oraz czy znajdzie się tylu chętnych pasażerów.
Dopiero po 2x TAK jest sens wyznaczać tor dla autobusów,
inaczej jest to marnowanie miejsca.

*) Istniej±cy - czyli dla pomiar musiałby być wykonany jeszcze przed zrobieniem
buspasu. Bo post factum, jak już buspas istnieje a korki na pozostałych pasach
s± powiększone, to pomiar ich przepustowo¶ci nie odzwierciedla tego, co by było
bez buspasa.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2010-11-30 09:44:58
Autor: LEPEK
[pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
W dniu 2010-11-29 11:53, Jakub Witkowski pisze:

Ważne jest, czy aby MPK dysponuje wystarczaj±co liczn± flot±
aby wypełnić ten buspas tak± liczb± pojazdów, aby całkowita
realna przepustowo¶ć przewyższyła istniej±cy *) pas dla samochodów.
Oraz czy znajdzie się tylu chętnych pasażerów.
Dopiero po 2x TAK jest sens wyznaczać tor dla autobusów,
inaczej jest to marnowanie miejsca.

*) Istniej±cy - czyli dla pomiar musiałby być wykonany jeszcze przed
zrobieniem
buspasu. Bo post factum, jak już buspas istnieje a korki na pozostałych
pasach
s± powiększone, to pomiar ich przepustowo¶ci nie odzwierciedla tego, co
by było
bez buspasa.

Że¶ waln±ł teorię wymy¶lon± na prędce...

Przy wyznaczaniu buspasów nie chodzi li tylko o przepustowo¶ć na danym odcinku. Buspas powinien być (choć często nie jest - to fakt) ELEMENTEM polityki transportowej miasta zmierzaj±cej do ograniczenia ruchu samochodów w centrum. Z jednej strony polepszenie jako¶ci zbiorkomu: buspasy, trambuspasy, gęstsze rozkłady, nowe linie, lepszy tabor, koordynacja rozkładów, tanie i łatwe w zakupie bilety okresowe, zadaszone przystanki i węzły przesiadkowe...; z drugiej utrudnienia dla kierowców: buspasy, opłaty za wjazd do centrum, opłaty za parkowanie w centrum, zmniejszenie liczby miejsc parkingowych w centrum a z trzeciej ł±cz±ce to wszystko P+R na peryferiach.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

Data: 2010-11-30 22:41:22
Autor: Jacek_P
[pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
LEPEK napisal:
Przy wyznaczaniu buspasów nie chodzi li tylko o przepustowość na danym odcinku. Buspas powinien być (choć często nie jest - to fakt) ELEMENTEM polityki transportowej miasta zmierzającej do ograniczenia ruchu samochodów w centrum. Z jednej strony polepszenie jakości zbiorkomu: buspasy, trambuspasy, gęstsze rozkłady, nowe linie, lepszy tabor, koordynacja rozkładów, tanie i łatwe w zakupie bilety okresowe, zadaszone przystanki i węzły przesiadkowe...; z drugiej utrudnienia dla kierowców: buspasy, opłaty za wjazd do centrum, opłaty za parkowanie w centrum, zmniejszenie liczby miejsc parkingowych w centrum a z trzeciej łączące to wszystko P+R na peryferiach.

Ech, socjalizm kwitnący. Jakby ten zbiorkom był tak śliczny, jak go opisujesz,
to żaden normalny człowiek nie pchałby się własnym samochodem do centrum, bo
byłoby to zwyczajnie niewygodne. Ale że nie jest, to trzeba 'uniewygodnić'
sztucznie te samochody, co?

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-12-01 10:34:13
Autor: Eli
[pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:id3uii$2t1$2srv.cyf-kr.edu.pl...

Ech, socjalizm kwitnący. Jakby ten zbiorkom był tak śliczny, jak go opisujesz,
to żaden normalny człowiek nie pchałby się własnym samochodem do centrum, bo
byłoby to zwyczajnie niewygodne. Ale że nie jest, to trzeba 'uniewygodnić'
sztucznie te samochody, co?

Gdyby _każdy_ poszedł do roboty piechotą, to nie byłoby żadnego korka, żadnego wypadku, smrodu, hałasu itp. Gdyby _każdy_ pojechał na rowerze, też by nie było korka, może jakiś mały wypadek by się trafił ;) i wszyscy szybko by się znaleźli u celu. Gdyby _każdy_ pojechał zbiorkomem (mowa o podstawieniu tylu pojazdów, aby _każdy_ miał miejsce siedzące), to już trochę by się ruch zwiększył, ale nadal nie byłoby korków i każdy dojechałby wszędzie migiem.

Natomiast gdyby _każdy_ chciał jechać autem (nawet Ci, którzy teraz chodzą z obuwia i jeżdzą autobusem), to nikt by nigdzie nie dojechał. Zanim byś wyjechał z korka, to już by było po robocie i pewnie byłbyś zwolniony. No chyba że szef też by nie dojechał. :D Poza tym trzeba by było wyburzyć pół miasta pod dodatkowe pasy ruchu i parkingi.

I kto tu najbardziej 'uniewygadnia'? Pieszych, rowerzystów i zbiorkom należy szczególnie szanować, nawet jak się jedzie autem. Bo jak jeszcze oni się przesiądą do auta, to już w ogóle wszystko stanie.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-12-01 22:05:53
Autor: Jacek_P
[pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
Eli napisal:
I kto tu najbardziej 'uniewygadnia'? Pieszych, rowerzystów i zbiorkom należy szczególnie szanować, nawet jak się jedzie autem.

Na szacunek to trzeba sobie zasłużyć ;)

A na razie nieoświetlonych batmanów i lemingów pchających się pod maskę
ĹĽadnym szacunkiem nie daĹĽÄ™.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-12-01 23:49:15
Autor: Eli
[pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości
news:id6gs1$5q7$2srv.cyf-kr.edu.pl...

Na szacunek to trzeba sobie zasłużyć ;)

A na razie nieoświetlonych batmanów i lemingów pchających się pod maskę
ĹĽadnym szacunkiem nie daĹĽÄ™.

Ech, czekam z utęsknieniem czasów kiedy w Polsce ludzie zaczną być ważniejsi
niĹĽ samochody, ale chyba nie doczekam siÄ™ tego nigdy. Auto = religia pĂłki
co, a z takim podejściem Polsce bliżej do Turkmenistanu niż na tzw. Zachód. :(

BTW, jako ostatnio niestety tylko okazjonalny rowerzysta ale za to z kaskiem, oświetleniem i odblaskowymi kalesonami stwierdzam iż w/w elementy nie mają żadnego wpływu na baranów zza kierki. Jestem chyba jedyną osobą w moim mieście (130 tys. ludzi, w zeszłym tygodniu dostałem rejestrację z nr 82xxx), która skręcając w prawo na strzałce zatrzymuje się i patrzy czy nie jedzie rower! :/

Piesi też g... znaczą, co widać po wielu chodnikach wręcz obrzyganych samochodami na całej szerokości...

I za takie podejście - gnijcie w korkach do usranej śmierci! ;)

--
pzdr, Eli

Data: 2010-12-01 16:03:48
Autor: SW3
[pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejsk i, głupcze"
Dnia 30-11-2010 o 09:44:58 LEPEK <nobody@nowhere.net> napisał(a):

z drugiej utrudnienia dla kierowców

W końcu kto¶ ze zwolenników buspasów napisał to otwarcie.

"Zbiorkom nie jest najlepsz± metod± komunikacji? WprowadĽmy odpowiednie  szykany dla innych to będzie." ;)

--
SW3
-- --
"Trudniej jest nie dać rz±dzić sob± niż rz±dzić innymi."
/Franciszek de La Rochefoucaul

[pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona