kilka głupich pytań o sensory silnika (E GT, Boost itp)

Data: 2011-10-23 01:21:44
Autor: BartekK
kilka głupich pytań o sensory silnika (E GT, Boost itp)
Jako że mam lada chwila wyjęty silnik z pudełka, to chciałbym go od razu uzbroić w dodatkowe pomiary egt (temp. spalin), temp turbo i boost.
Silnik to V6 turbo (w sumie biturbo, ale nie ma znaczenia, bo wydech schodzi się do jednego kanału i napędza obie turbiny).
Pytanie pewnie idiotyczne, ale ...
- sensor EGT (temperatury gazów wydechowych) mierzy co? temperaturę spalin zaraz za wydechem z bloku, czyli w kolektorze? tuż przed turbiną? Za turbiną?
- jeśli na kolektorze - to czy jest sens monitorować dwa czujniki do Vki, dla obu głowic?
- jak montować by nie musieć poprawiać? (wpisująć EGT w google-images "egt sensor dyi" widze przedziwne cepelie, montaż na opaskę do rury, wiercenie i gwintowanie kolektora, wspawywane nakrętki w rurę itp)

- boost mierzymy jako ciśnienie za turbiną? Czy za turbiną oraz za intercoolerem?

No i na końcu - czy jakieś konkretne zegarki polecacie? Będę raczej z HK ściągał http://www.aliexpress.com/category/200000256/instruments.html

Data: 2011-10-23 10:40:22
Autor: Lewis
W dniu 2011-10-23 01:21, BartekK pisze:
[...]
Za turbinÄ…?
[...]

EGT mierzy się zaraz na wyjściu z silnika (kolektor)
BOOST mierzy się zaraz za turbiną w sumie to możesz na tym wyjściu z muszli dać trójnik i tam wpiąć się z miernikiem. Za IC też można mierzyć i wtedy będziesz miał ciśnienie jakie dostaje silnika po stłumieniu przez IC ale w ten sposób można przesadzić z doładowaniem które generuje turbina i ją uwalić bo często gdy mamy jakiś cienki IC ciśnienie na nim mocno spada.

Jeżeli planujesz te V6 mieć na seryjnych nastawach to daruj sobie EGT i BOOSTA a lepiej kup ciśnienie i temp oleju. Jeżeli planujesz grube modyfikacje oprogramowania i osprzętu to EGT i BOOST jak najbardziej zalecane a do tego sonda szerokopasmowa i pomiar AFR (air fuel ratio). Jak już tak planujesz kilka wskaźników to jeszcze dokup TurboTimer i zadbaj o odpowiedni czas wygaszania auta ;)

Tak swoją drogą darowałbym sobie zakupy gdzieś u chińczyków i kupił u nas Auto Gauge. Całkiem niezła jakość, tanie i łatwo dostępne.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-10-23 13:25:13
Autor: BartekK
W dniu 2011-10-23 10:40, Lewis pisze:
[...]
Temp i ciśnienie oleju już mam, AFR mam ale się zastanawiam też nad podłączeniem - są 2 sondy lambda...

Tak swoją drogą darowałbym sobie zakupy gdzieś u chińczyków i kupił u
nas Auto Gauge. Całkiem niezła jakość, tanie i łatwo dostępne.
A czym różni się Auto Gauge u nas (zaimportowany przez jakiegoś polaka) od tego samego Auto Gauge od chińczyka? Oglądałem je w sklepie w PL (~120zł), ściągnąłem od chinczyka (17$) i zero różnicy, aczkolwiek dostałem z inną tarczą niż chciałem (cała biała, dla mnie obciach, za jasno świeci po oczach) i zbyłem koledze, sobie ściągnę jakieś kolejne inne.

Data: 2011-10-23 19:16:54
Autor: Lewis
W dniu 2011-10-23 13:25, BartekK pisze:
[...]

To już połowa sukcesu. ;)

[...]

Są różne modele ten co mówisz to chyba indigloo, faktycznie lipa.

A możesz to zaimportować w ilościach na pojedyncze sztuki a nie na XXXsztuk?
Policzmy 17$ plus jakieś 30$ przesyłka to da jakieś plus minus 150zł... I do tego żadnej gwarancji a jak trafi się kontrola celna to jeszcze kilka tygodni opóźnienia i dodatkowe papiery.
Kupując na autogaue.pl masz praktycznie wszystko z głowy.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-10-23 19:21:17
Autor: BartekK
W dniu 2011-10-23 19:16, Lewis pisze:
A możesz to zaimportować w ilościach na pojedyncze sztuki a nie na
XXXsztuk?
Oczywiście
Policzmy 17$ plus jakieś 30$ przesyłka to da jakieś plus minus 150zł...
A przesyłka z HK jest darmowa :) (co prawda trwa ~ miesiąc przy drobnicy, darmowy UPS w tydzień jest ale dla większych zamówień)

I do tego żadnej gwarancji a jak trafi się kontrola celna to jeszcze
kilka tygodni opóźnienia i dodatkowe papiery.
Poniżej ileśtam (~200$ ?) nie ma cła i vatu, wiec kontrola przepuszcza wszystko. Jedynie brak gwarancji (albo opłacalności odsyłania w ramach gwarancji) może odstraszać.

Kupując na autogaue.pl masz praktycznie wszystko z głowy.
Może i tak. Ale te serie które mnie interesują (z silnikiem krokowym i elektroniką, a nie mechaniczne wskaźniki ciśnienia itp) są już znacznie droższe u nas.

Data: 2011-10-23 19:45:21
Autor: Lewis
W dniu 2011-10-23 19:21, BartekK pisze:

Policzmy 17$ plus jakieś 30$ przesyłka to da jakieś plus minus 150zł...
A przesyłka z HK jest darmowa :) (co prawda trwa ~ miesiąc przy
drobnicy, darmowy UPS w tydzień jest ale dla większych zamówień)

Hmm to ciekawe.

[...]

Elektroniczne wskaźniki kosztują w okolicy 100zł sztuka więc czy taka znów duża cena?

Co innego STACK, który kosztuje w zależności od wskaźnika ale od 300-800zł

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-10-25 06:55:01
Autor: Rafal Lorenc
BartekK [sibi@NOSPAMdrut.org]   na: pl.misc.samochody napisal/la:

 W dniu 2011-10-23 19:16, Lewis pisze:
> A możesz to zaimportować w ilościach na pojedyncze sztuki a nie na
> XXXsztuk?
 OczywiÅ›cie
> Policzmy 17$ plus jakieś 30$ przesyłka to da jakieś plus minus 150zł...
 A przesyÅ‚ka z HK jest darmowa :) (co prawda trwa ~ miesiÄ…c przy  drobnicy, darmowy UPS w tydzieÅ„ jest ale dla wiÄ™kszych zamówieÅ„)

Podrzuć proszę link do sklepu, w którym kupowałeś.

--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119

kilka głupich pytań o sensory silnika (E GT, Boost itp)