Data: 2011-06-13 18:30:26 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
kilka pytań odnośnie sprzęgła | |
W dniu 2011-06-13 15:55, Mateusz pisze:
Cześć Wam, Jeżeli przy puszczonym pedale sprzęgła obroty rosną, a prędkość nie, to sprzęgło jest niesprawne. Albo padł docisk (ale to się też objawia tym że łatwiej wciska się pedał sprzęgła), albo skończyła się okładzina, ewentualnie jest jakiś inny problem ze sterowaniem sprzęgłem, ale najbardziej prawdopodobne że po prostu się zużyło. > Nie ma właściwie dramatu, bo auto ma takie same przyspieszenie jak miało. No to się zdecyduj :) Bo albo prędkość rośnie, albo nie. Nie ma takiej możliwości żeby obroty "uciekały" przy przyspieszaniu, a przyspieszenie było takie jak ma być. Gdzieś słyszałem, że jak sprzęgło się ślizga to można spróbować ruszyć z To to już by był objaw sprzęgła w stanie zupełnego rozkładu. Jakimś tam parametrem jest to czy jesteś w stanie zerwać przyczepność strzałem ze sprzęgła (zakładając że masz napęd na jedną oś) w stojącym samochodzie - czyli po prostu ruszyć z piskiem opon. |
|
Data: 2011-06-13 18:51:58 | |
Autor: Olo | |
kilka pytań odno¶nie sprzęgła | |
W dniu 2011-06-13 18:30, Tomasz Pyra pisze:
Jakim¶ tam parametrem jest to czy jeste¶ w stanie zerwać przyczepno¶ć niekoniecznie, tak jak pisałem sprzęgło mi umierało, ale z silnikiem 150KM bez problemu mogłem ruszyć z piskiem na ¶lizgaj±cym się sprzęgle :) |
|
Data: 2011-06-13 19:06:49 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
kilka pytań odno¶nie sprzęgła | |
W dniu 2011-06-13 18:51, Olo pisze:
W dniu 2011-06-13 18:30, Tomasz Pyra pisze: Oczywi¶cie to że się da zerwać przyczepno¶ć nie znaczy że sprzęgło na pewno jest dobre. Chodzi mi o to, że jeżeli przyczepno¶ci zerwać się nie da, to znaczy że sprzęgło nie trzyma. |
|
Data: 2011-06-13 19:11:31 | |
Autor: Olo | |
kilka pytań odno¶nie sprzęgła | |
W dniu 2011-06-13 19:06, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-06-13 18:51, Olo pisze: i odwrotnie, je¶li sprzęgło się ¶lizga, to również (przynajmniej u mnie) da się zerwać przyczepno¶ć
czytałe¶ co napisałem w poprzednich postach? |
|