kilka pytań odnośnie sprzęgła

Data: 2011-06-13 18:30:26
Autor: Tomasz Pyra
kilka pytań odnośnie sprzęgła
W dniu 2011-06-13 15:55, Mateusz pisze:
Cześć Wam,

Pierwsza rzecz: w trakcie jazdy tego nie słychać, ale jak się podniesie
maskę to wydaje mi się, że przy wciskaniu sprzęgła słychać wysprzęglik
(takie typowe skrzypienie). Można coś z tym zrobić ? smarowałem
poczÄ…tkowe punkty zaraz przy pedale, ale to nie to. Czy to nie
przypadkiem jakiś z elementów sprzęgła ?

Druga rzecz: Nie wiem czy to dobrze określę, ale wydaje mi się, że
sprzęgło mi się ślizga. Objawia się to mniej więcej tym, że w trakcie
jazdy, przy pomniejszym wciśnięciu gazu obroty rosną nieporównywalnie
szybciej niż prędkość (można wysłyszeć takie lekkie wycie silnika).

Jeżeli przy puszczonym pedale sprzęgła obroty rosną, a prędkość nie, to sprzęgło jest niesprawne.

Albo padł docisk (ale to się też objawia tym że łatwiej wciska się pedał sprzęgła), albo skończyła się okładzina, ewentualnie jest jakiś inny problem ze sterowaniem sprzęgłem, ale najbardziej prawdopodobne że po prostu się zużyło.

> Nie
ma właściwie dramatu, bo auto ma takie same przyspieszenie jak miało.

No to siÄ™ zdecyduj :)
Bo albo prędkość rośnie, albo nie.

Nie ma takiej możliwości żeby obroty "uciekały" przy przyspieszaniu, a przyspieszenie było takie jak ma być.

Gdzieś słyszałem, że jak sprzęgło się ślizga to można spróbować ruszyć z
piątki np i jak faktycznie się ślizga to obroty pójdą w górę.

To to już by był objaw sprzęgła w stanie zupełnego rozkładu.

Jakimś tam parametrem jest to czy jesteś w stanie zerwać przyczepność strzałem ze sprzęgła (zakładając że masz napęd na jedną oś) w stojącym samochodzie - czyli po prostu ruszyć z piskiem opon.

Data: 2011-06-13 18:51:58
Autor: Olo
kilka pytań odno¶nie sprzęgła
W dniu 2011-06-13 18:30, Tomasz Pyra pisze:

Jakim¶ tam parametrem jest to czy jeste¶ w stanie zerwać przyczepno¶ć
strzałem ze sprzęgła (zakładaj±c że masz napęd na jedn± o¶) w stoj±cym
samochodzie - czyli po prostu ruszyć z piskiem opon.

niekoniecznie, tak jak pisałem sprzęgło mi umierało, ale z silnikiem 150KM bez problemu mogłem ruszyć z piskiem na ¶lizgaj±cym się sprzęgle :)

Data: 2011-06-13 19:06:49
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-06-13 18:51, Olo pisze:
[...]

Oczywi¶cie to że się da zerwać przyczepno¶ć nie znaczy że sprzęgło na pewno jest dobre.

Chodzi mi o to, że jeżeli przyczepno¶ci zerwać się nie da, to znaczy że sprzęgło nie trzyma.

Data: 2011-06-13 19:11:31
Autor: Olo
W dniu 2011-06-13 19:06, Tomasz Pyra pisze:
[...]

i odwrotnie, je¶li sprzęgło się ¶lizga, to również (przynajmniej u mnie) da się zerwać przyczepno¶ć

Chodzi mi o to, że jeżeli przyczepno¶ci zerwać się nie da, to znaczy że
sprzęgło nie trzyma.

czytałe¶ co napisałem w poprzednich postach?

kilka pytań odnośnie sprzęgła