kilka pytań odnośnie organizacji wyprawy

Data: 2009-08-02 00:29:09
Autor: Mateusz
kilka pytań odnośnie organizacji wyprawy
Witam !

Robię pętlę (Bratysława, Wiedeń, Praga itp) w najbliższym tygodniu.
Ponieważ jest to mój właściwie pierwszy dystans powyzej 1000km mam
kilka wątpliwości. Pierwsza rzecz:

Musiałbym wymienić suport. Czy ktoś mógłby mi polecić wkład suportu na
łożyskach maszynowych, które byłyby wymienialne ?

Druga sprawa: ponieważ będę egzystował wyłącznie w warunkach polowych
- nie wiem za bardzo jak dopasować żarcie do tego. Co bierzecie na
takie wyprawy ? chodzi mi o coś, co można z powodzeniem wziąć na
sakwę, coś co się nie zepsuje i będzie jednocześnie dosyć
energetyzujące. Będę robił dziennie tak ok 200 km (tak się
przyzwyczaiłem). O makaronie wiem, banany itp wiadomo. Tylko chciałbym
to urozmaicić trochę ;)

Trzecia sprawa: z racji tego, że będę jechał na Wiedeń, chciałbym się
dowiedzieć czy jeździliście tam ostatnio. Jak tam się jeździ ? na co
trzeba uważać ? Tak w ogóle, to trzeba mieć tą odblaskową kamizelkę ?
Dzwonek mam, oświetlenie, kask już są od dawna ;)

Ubezpieczenie turystyczne: Gdzie najlepiej wybrać ?
Ja mam na następujących warunkach:
Ubezpieczenie kosztów leczenia 80 000 zł
Ubezpieczenie transportu medycznego 50 000 zł
Ubezpieczenie transportu zwłok 30 000 zł
Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków 25 000 zł
Ubezpieczenie pomocy natychmiastowej Assistance  Tak
bezpieczenie utraty lub uszkodzenia bagażu podróżnego  1 000 zł
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilne 100 000 zł

składka:   47,2 zł.

Czy to jest wystarczające ? gdzieś można dostać lepsze warunki ?

Pozdrawiam

Data: 2009-08-02 09:46:01
Autor: Artur
kilka pytań odnośnie organizacji wyprawy
niedziela, 02 sie, Mateusz:
Musiałbym wymienić suport. Czy ktoś mógłby mi polecić wkład suportu na
łożyskach maszynowych, które byłyby wymienialne ?

Wymienialnych łożysk w suportach nie widziałem, zresztą nie ma co przesadzać,
to jedna z najbardziej trwałych części w rowerze (mój suport VP za 30zł jest
jedyną częścią, która została ze starego roweru, ma już jakies 15kkm i kręci
się idealnie). No i tam gdzie jedziesz przecież pustyni nie ma i w wypadku
awarii jakoś sobie poradzisz. Już lepiej zabrać zapasową oponę zwijaną (nie
mówiąc o standardowych rzeczach typu szprychy, linki, kawałek łańcucha).

[...]

Przecież tam gdzie jedziesz i jedzenie, i ceny są strawne. Więc pakować w
sakwy kilogramy ryżu i makaronu nie ma sensu.

Ubezpieczenie turystyczne: Gdzie najlepiej wybrać ?

Czy jest sens brać dodatkowe ubezpieczenie, nie wiem. Można wziąć jakiś
świstek z NFZu (a nawet on nie jest potrzebny) i leczenie w europie masz
darmowe.

Data: 2009-08-02 14:28:04
Autor: Mateusz
kilka pytań odnośnie organizacji wyprawy
Przecież tam gdzie jedziesz i jedzenie, i ceny są strawne. Więc pakować w
sakwy kilogramy ryżu i makaronu nie ma sensu.

troszeczkę źle się wyraziłem. Chodziło mi o sam jadłospis ;)

> [...]

Czy jest sens brać dodatkowe ubezpieczenie, nie wiem. Można wziąć jakiś
świstek z NFZu (a nawet on nie jest potrzebny) i leczenie w europie masz

i tutaj niestety Cię zaskoczę, bo aktualnie nie posiadam
ubezpieczzenia zdrowotnego w ramach NFZ. Dlatego od dłuższego czasu
decyduję się na turystyczne.

Pejot: ten suport ma juzprzejechane ok 20k km. Poprostu juz nie
pracuję tak jak powinien - co gorsza - pojawiły się stuki. sam suport,
który mam nie jest na kwadrat tylko ma patent zwany isis. Zastanowię
się jeszce na tym bo i tak będę musiał ściągnąć korby, odkręcić miski
suportu, wyczyścić wszystko i przesmarować - może wtedy stuki ustąpią.

Data: 2009-08-02 23:22:46
Autor: Adampio
Artur pisze:
  > Można wziąć jakiś
świstek z NFZu (a nawet on nie jest potrzebny) i leczenie w europie masz
darmowe.
To sie nazywa karta EKUZ (taka plastikowa, podobna do bankomatowej). Wydaje darmo NFZ.
Ale ja zawsze biore jakies ubezpiecznie typu "travel", kupuje w przeddzien wyjazdu z konta Inteligo

Data: 2009-08-02 20:05:19
Autor: PeJot
Mateusz pisze:

Musiałbym wymienić suport. Czy ktoś mógłby mi polecić wkład suportu na
łożyskach maszynowych, które byłyby wymienialne ?

Chodzi o kwadrat, czy coś współcześniejszego ? Dlaczego *musiałbyś* wymieniać suport ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-08-02 23:23:43
Autor: Adampio
PeJot pisze:
Dlaczego *musiałbyś* wymieniać suport ?

No wlasnie, tez mnie to zaintrygowalo ;-)

kilka pytań odnośnie organizacji wyprawy