kilka pytań odnośnie sprzęgła

Data: 2011-06-13 17:08:51
Autor: Olo
kilka pytań odnośnie sprzęgła
W dniu 2011-06-13 15:55, Mateusz pisze:

szybciej niż prędkość (można wysłyszeć takie lekkie wycie silnika). Nie
ma właściwie dramatu, bo auto ma takie same przyspieszenie jak miało.

jeśli ma takie samo przyspieszenie to raczej się nie ślizga, albo masz takie wrażenie tylko.

Gdzieś słyszałem, że jak sprzęgło się ślizga to można spróbować ruszyć z
piątki np i jak faktycznie się ślizga to obroty pójdą w górę. U mnie
silnik gaśnie, więc chyba jest dobrze nie ?

no niekoniecznie, taka sytuacja jaką opisujesz wystąpi jak już porządnie Ci się ślizga. Na początku za to sprzęgło "popuszcza" np. jak jedziesz na 4/5 i dajesz mu w gaz np. na trasie przy wyprzedzaniu. W którymś momencie obroty skaczą do góry, a auto nie jedzie. Potem taka sama sytuacja na 3 i 2, a potem któregoś dnia po prostu nie możesz ruszyć z miejsca ;)

Data: 2011-06-13 17:43:01
Autor: Mateusz
W dniu 2011-06-13 17:08, Olo pisze:
[...]

Rozjaśniłeś mi nieco, dzięki. Pojeździłem dzisiaj trochę i powiem Ci, że starty są ok. Mam do pokonania duuuże wzniesienie jadąc na działkę w górach po takich płytach i tam trzyma obroty i ciągnie. Jeżeli chodzi o trasę, to te objawy o których mówisz pojawiają się się na 2-3 biegu - wyżej już nie...

Na razie kiepsko z kasą niestety, ale jak będę normalnie ruszał i nie jeździł na półsprzęgle to podejrzewam, że jeszce z miesiąc posłuży nie ? ;) od czego to właściwie zależy?

Data: 2011-06-13 17:51:34
Autor: Olo
W dniu 2011-06-13 17:43, Mateusz pisze:

[...]

pisałem na podstawie własnych doświadczeń... u mnie zaczęło się od popuszczania przy wyprzedzaniu na 4... Redukcja z 5ki , gaz, a auto stoi i obroty coraz większe... masakra. Później na 3 i 2 przy dynamicznym przyspieszaniu również się ślizgało. Co ciekawe - ten test na ślizganie sprzęgła na każdym biegu nie zdawał rezultatu i auto mi po prostu gasło, więc domniemywam, że sprzęgło musi na prawdę słabo działać, żeby taki test się powiódł, tylko wtedy żaden test już nie jest potrzeny.

Na razie kiepsko z kasą niestety, ale jak będę normalnie ruszał i nie
jeździł na półsprzęgle to podejrzewam, że jeszce z miesiąc posłuży nie ?
;) od czego to właściwie zależy?

Powiem Ci , że ja tak przejeździłem 3 miesiące i w sumie mogłem dłużej, ale już mnie taka jazda dobijała :) Po prostu emeryt mode on i jedziesz - delikatne ruszanie i ciśnięcie na gaz. Jak tylko poczujesz, że sprzęgło "puszcza" to noga z gazu.

Data: 2011-06-14 00:01:38
Autor: Mateusz
kilka pytań odnośnie sprzęgła
Dzięki za uwagi Panowie. Ja i tak jeżdżę jak emeryt teraz, bo kasy na paliwo nie ma (udało mi się zejść do 5,5 na mieście z 7) i to jest moja największa bolączka w sumie.

Jeżeli chodzi o zwlekanie z tą wymianą to coś mi się wydaje, że koło zamachowe też może ulec zniszczeniu za sprawą nitów, które są na tarczy sprzęgła, jak się już zetrze do granic. Czasami tez podobno zjawisko ślizgania się to efekt wycieku oleju ze skrzyni ale to mnie na szczęście nie dotyczy.

Data: 2011-06-13 18:05:22
Autor: BrunoJ
Mateusz <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał(a):
> [...]

Na razie kiepsko z kasą niestety, ale jak będę normalnie ruszał i nie jeździł na półsprzęgle to podejrzewam, że jeszce z miesiąc posłuży nie ? ;) od czego to właściwie zależy?
U mnie slizgalo sie wyraznie przy ruszaniu z 1go biegu (praktycznie
identycznie ruszalem z drugiego, jesli nie lepiej), a potem juz bylo ok, moze
faktycznie przy gwaltownym dodaniu gazu (wyprzedzanie itp). Da sie jezdzic, ale wkurza bardzo. Natomiast ile jezdzic? wydaje sie ze mozna jezdzic do upadlego, az przestanie
dzialac, ale to troche zalezy co dokladnie sie slizga. Z tego co zrozumialem
mechanika moze sie slizgac miedzy tarcza i dociskiem, wtedy faktycznie mozesz
jezdzic az padnie. Ale rownie dobrze moze byc tak ze docisk z tarcza trzymaja
sie dobrze,a slizga sie po zewnetrznych elementach (nie pamietam co
dokladnie), wtedy moze sie okazac ze sama wymiana sprzegla nie wystarczy. nie do konca umiem technicznie wytlumaczyc i powtorzyc, ale ogolna konkluzja
byla taka ze jesli tylko nie trzeba to nalezy wymienic, zeby sie nie okazalo
ze uszkodzenia sa wieksze.

CHociaz ja jezdzilem ladnych pare miesiecy, i wymiana sprzegla wystarczyla,
wiec moze to takie gadanie mechanika tylko? (i moze zalezec od konstrukcji,
modelu auta?)

--
pozdr
BrunoJ, Bydg

Data: 2011-06-14 02:27:54
Autor: marek
[...]

jakies bzdury piszesz.
albo sie slizga, abo nie.
tarcza jest pomiedzy kolem zamachowym a dociskiem. docisk i kolo zamachowe sa skrecone na sztywno. uzyj wyobrazni.
http://www.youtube.com/watch?v=GRDWO5qo_iI
http://www.youtube.com/watch?v=6BaECAbapRg&NR=1&feature=fvwp

kilka pytań odnośnie sprzęgła