kilka pytań z tematyki kolarstwa (?)

Data: 2009-08-27 06:17:41
Autor: Mateusz
kilka pytań z tematyki kolarstwa (?)
Mam takie pytanie - nie startuję w zawodach bo nie mam odpowiedniego
sprzętu/umiejętności ale czasami na asfalcie jak widzę zawodnika który
mnie wyprzedza to zapala mi się taka lampka i nie daję za wygraną.
Może to trochę świńskie zachowanie ale przeważnie jest tak, że jak tak
sobie prujemy i jest przed nami jakiś podjazd to chowam się za gościem
a jak podjazd się kończy to go biorę. Jak się zapatrujecie na takie
praktyki ? na zawodach też się tak robi ?

Jak wygląda sytuacja w momencie jak np. idzie jakaś lokomotywa i
prowadzący nagle stwierdzi ze nie chcę mu się ciągnąć. Co wtedy ?
zjeżdża na bok dosyć konkretnie czy co ?

Znacie jakieś inne obyczaje tego typu ?

Data: 2009-08-27 15:44:08
Autor: mmateusz
kilka pytań z tematyki kolarstwa (?)
Znacie jakieś inne obyczaje tego typu ?

http://www.rowerowy.bialystok.pl/index.php?art=46

dodatkowo jak jesteś np. Lance Armstrongiem, to cały zespół przez cały wyścig
jedzie z przodu, żebyś był wypoczęty przed sprintem do mety.

--
mk

Data: 2009-08-27 16:12:40
Autor: pianagol[LUB]

Użytkownik <mmateusz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:33ae.0000003a.4a968da8newsgate.onet.pl...

dodatkowo jak jesteś np. Lance Armstrongiem, to cały zespół przez cały wyścig
jedzie z przodu, żebyś był wypoczęty przed sprintem do mety.

A od kiedy to Armstrong jest sprinterem?

--
zdrowya życzę,
pianagol

Data: 2009-08-27 17:04:27
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 27.08.2009 15:44 użytkownik mmateusz@poczta.onet.pl napisał :
[...]

Lance Armstrong nie jest sprinterem.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-27 09:11:26
Autor: Michał Wolff
On 27 Sie, 17:04, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

Lance Armstrong nie jest sprinterem.

Kolega nie napisał, że Lance Armstrong jest spinterem, ale "dodatkowo
jak jesteś np. Lance Armstrongiem, to cały zespół przez cały wyścig
jedzie z przodu, żebyś był wypoczęty przed sprintem do mety."

A to jednak nie to samo. Armstrong nieraz pokazywał, że finiszować
lubi i umie, nie zapominajcie, że przed swoją chorobą, zanim stał się
zawodnikiem walczącym o zwycięstwo Wielkiej Pętli był zawodnikiem
specjalizującym się w wyścigach klasycznych i jako taki dysponował
dobrym sprintem.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-27 21:43:00
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 27.08.2009 18:11 użytkownik Michał Wolff napisał :
[...]

Przytoczysz jakiś wyścig z kilku ostatnich lat, w którym LA finiszował sprintem z peletonu?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-28 01:58:43
Autor: Michał Wolff
On 27 Sie, 21:43, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

Przytoczysz jakiś wyścig z kilku ostatnich lat, w którym LA finiszował
sprintem z peletonu?

A skąd to dość karkołomne założenie, że sprintem można nazwać tylko
sprint z peletonu? Odkąd to sprintem nie popisują się kolarze nawet i
na górskich etapach? Dlaczego Alessandro Ballan wygrał tegoroczny Tour
de Pologne? Bo tak świetnie jeździł po górach, czy dlatego że miał
najlepszy sprint na górskich etapach? Szmyd w górach nic do niego nie
stracił, tylko umiejętności finiszowania nie ma za grosz - i dlatego
nie miał z Ballanem szans
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-28 12:26:29
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 28.08.2009 10:58 użytkownik Michał Wolff napisał :
[...]

Może i popisują się sprintami, ale z kontekstu jasno wynikało, że
chodziło o klasyczny sprint z peletonu. A gdy do takiego dochodzi to
tacy jak LA wcale nie wygrywają, co jasno pokazuje, że wcale nie są
sprinterami.

[...]

Nie miał szans, bo po prostu jest słabszy i nie ma co tu się doszukiwać
jakichś tajemnic sukcesu.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-28 05:50:04
Autor: Michał Wolff
On 28 Sie, 12:26, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

Może i popisują się sprintami, ale z kontekstu jasno wynikało, że
chodziło o klasyczny sprint z peletonu.

Wcale nie wynikało. ""dodatkowo
jak jesteś np. Lance Armstrongiem, to cały zespół przez cały wyścig
jedzie z przodu, żebyś był wypoczęty przed sprintem do mety."  Ten
opis równie dobrze wpisuje się w scenariusz etapu górskiego

A gdy do takiego dochodzi to
tacy jak LA wcale nie wygrywają, co jasno pokazuje, że wcale nie są
sprinterami.

Ja na Twoim miejscu wystrzegałbym się tekstów w stylu "jasno
pokazuje". Sprinter to pojęcie bardzo szerokie i nie można go
zacieśniać do tych co umieją finiszować z peletonu. A czasem nawet
tacy jak LA jak im naprawdę zależy - to umieją finiszować i z grupy..
Aleksander Winokurow wygrał na TdF najbardziej prestiżowy finisz z
grupy - na Polach Elizejskich (zależało mu na bonifikacie czasowej),
Fabian Cancellara (bodajże w zeszłym roku na TdF) wygrał finisz z
pełnej grupy, wygrywał na Vuelcie Alejandro Valvedre, wygrywał na Giro
Stefano Garzelli.

Nie miał szans, bo po prostu jest słabszy i nie ma co tu się doszukiwać
jakichś tajemnic sukcesu.

Ale słabszy był tylko i wyłącznie o tą umiejętność finiszowania, w
górach mu Ballan ani razu nie odjechał. Ballan umiał finiszować i
dzięki temu zdobył bonifikaty, które dały mu zwycięstwo; innymi słowy
wygrał cały TdP dlatego, że dobrą jazdę w górach umiał połączyć z
dobrym sprintem; uniwersalność to cholernie istotna cecha kolarza, a
umiejętność finiszu to kluczowa sprawa na dziesiątkach wyścigów,
bynajmniej nie tylko na tych kończących się finiszem z pełnej grupy
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-27 15:47:24
Autor: lenicz
kilka pytań z tematyki kolarstwa (?)

Użytkownik "Mateusz"  ale czasami na asfalcie jak widzę zawodnika który
mnie wyprzedza to zapala mi się taka lampka i nie daję za wygraną.

Tzn widzisz osobnika jadącego na rowerze. Generalnie to chyba każdy ma to w dupie co zrobisz. Możesz sie wozić nawet za ciężarówką czy furmanką. Twoja broszka co na drodze robisz

Data: 2009-08-27 16:20:38
Autor: Łukasz Bieńkowski
kilka pytań z tematyki kolarstwa (?)
jak nie masz piszczacego lancucha itp, to nie widze problemu, jak masz to albo Ci uciekne albo zwolnie.

Data: 2009-08-27 22:13:04
Autor: Dżejm
[...]

Ale blokujesz mu wyprzedzenie czy nie ?
Jeżeli się wleczesz na drodze i jesteś wypoczęty, a tu dogania cię i wyprzedza ktoś kto się nie oszczędza i ty nagle postanawiasz go przyblokować to IMHO jest to świńskie. IMHO asfalt to nie Vmax tylko Vavg.
Jak mnie wyprzedza jakiś koleś to raczej zwalniam bo nie lubię oglądać czyjejś dupy (a kobiety niestety jakoś mnie nie wyprzedzają ;)).
Ale ja tam ścigam się tylko ze sobą i nie potrzebuję żadnych "lampek" do motywacji.

pozdro

Data: 2009-08-27 15:08:01
Autor: Mateusz
kilka pytań z tematyki kolarstwa (?)
Jezu broń boże - nie blokuję nikogo - wręcz przeciwnie, zawsze gość ma
kawałek gruntu jakby chciał jednak podjąć wyzwanie.

z tym Vmaxem to też masz rację. Generalnie to obserwuję czasami gości
i jak stwierdzam ze dam przez kilka km pociągnąć z jego av to biorę -
zazwyczaj się chowają za mną i jedziemy...

Poza tym, krew mnie zalewa czasami jak jakis zawodnik bierze mnie na
góralu. Tak już mam - to mnie mobilizuje. Sam jeżdżę na slickach i 28'
więc do cholery, nie może być tak że jakiś gość który uprawia mtb mnie
bierze :D możę to chore ale taką zrytą mam już psychę przez te
wszystkie lata... zwłaszcza po tym jak w tym sezonie założyłem SPD.

Oczywiście mam też takie dni, że jeżdżę wolniej, czasami nawet nie
pedałuję, wtedy mi wszystko zwisa ;)

Dziękuję za linka :)

Data: 2009-08-28 21:36:23
Autor: Dżejm
kilka pytań z tematyki kolarstwa (?)
Jezu broń boże - nie blokuję nikogo - wręcz przeciwnie, zawsze gość ma
kawałek gruntu jakby chciał jednak podjąć wyzwanie.
[...]

A no to luz ;).

pozdro

Data: 2009-08-29 14:04:04
Autor: maksWYTNIJTO
[...]

   ...np. mnie to nie przeszkadza bo wiem na co mnie stać ile mogę...natomiast
  w..ją mnie jedynici co zachowują się prowokacyjnie czyli sprawdzają
  kontem oka czy jadę za nimi...prawdziwe "debeściaki" tego nie robią natomiast
  "leszcze" owszem notorycznie...wtedy jadę z palantem i z premedytacją go nie
  wyprzedzam aż do "zajechania"...najczęściej jednak nie daję się prowokować.

  Ignac

Data: 2009-08-29 07:08:31
Autor: Mateusz
[...]

myślimy bardzo podobnie. Też czasami trafiam na takich debeściaków i
trochę mi się śmiać chce. Mam ich głęboko gdzieś, bo nie chcę żeby się
kolo dowartościował, że mnie wyprzedził potem :P

Zauważyliście, że w momencie wyprzedzania i chęci szybszej jazdy
lepiej jest jechać jednak w jednej lini ? i nie chodzi tu nawet o opór
powietrza tylko o psychikę ;) ja parę razy jechałem ramie w ramię z
zawodnikiem i było o niebo gorzej - była jakaś presja czy coś w tym
rodzaju... też tak macie ? chyba najlepiej jest unikać kontaktu
wzrokowego :D

Data: 2009-08-29 16:37:51
Autor: maksWYTNIJTO
kilka pytań z tematyki kolarstwa (?)

Zauważyliście, że w momencie wyprzedzania i chęci szybszej jazdy
lepiej jest jechać jednak w jednej lini ? i nie chodzi tu nawet o opór
powietrza tylko o psychikę

  ...jesteś swego rodzaju kilerem mnie na coś takiego nie stać.

  Ignac

Data: 2009-08-29 07:57:32
Autor: Saurus
On 29 Sie, 16:37, maksWYTNI...@lama.net.pl wrote:
> [...]
> powietrza tylko o psychikę

  ...jesteś swego rodzaju kilerem mnie na coś takiego nie stać.

Od razu mi się przypomniał film "Chłopaki nie płaczą" - "...bo ja mam
zajebistą psychikę!" :-)

Data: 2009-08-28 14:20:05
Autor: Moper
"Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> wrote in message news:54c27ad1-6cb6-4c25-8bf5-ff0077e0f9a2t13g2000yqt.googlegroups.com...
[...]

Wydaje mi się, że jeśli na zjeździe mocno dokręcasz, a on jedzie za tobą, to na całej akcji on wychodzi lepiej. Więc nic w tym świńskiego.

Data: 2009-08-28 06:23:00
Autor: Mateusz
On 28 Sie, 14:20, "Moper" <b...@meilu.pl> wrote:
Wydaje mi się, że jeśli na zjeździe mocno dokręcasz, a on jedzie za tobą, to
na całej akcji on wychodzi lepiej. Więc nic w tym świńskiego.

masz rację ;) tyle że na zjeździe człowiek się nie męczy tak bardzo
jak na podjeździe ;) poza tym, energię ze zjazdu można wykorzystać do
ewentualnego podjazdu który jest przed nami dla przykładu. Druga
sprawa: więc nie ma sensu dociskać na zjeździe bo on i tak Cię nie
wyprzedzi, bo będzie wiedział, że schowasz się zaraz za nim przy
ewentualnym podjeździe ? ;)

Jeszce jedna sprawa: czasami poprostu może być tak że gościu spasuje
jak poczuje moją prędkość... ale to rzadkość ;)

Data: 2009-08-28 17:27:39
Autor: Moper
"Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> wrote in message news:9a117890-c485-4c16-aa98-9b4d25028a46s15g2000yqs.googlegroups.com...
[...]

Założyłem że dokręcasz mocno, żeby już się nie dać wyprzedzić :)
A tak naprawdę to trzeba uściślić co to za podjazd i jaka prędkość na nim, bo jeśli 20 km/h to chowanie się nie ma tu chyba żadnego sensu...

Data: 2009-08-28 16:19:02
Autor: pianagol[LUB]
[...]

Uwielbiam takich gości...
Zwykle to się dzieje w mieście lub bliskich okolicach.

Wracam sobie na cieniarce po treningowej setuni, dojeżdżam do miasta więc na czilałcie i kuldałnie sobie lekko kręcę...
Wyprzedzam jakiegoś gościa na rowerku... Oczywiście ambicja gościa bierze i na podjeździe siada mi na koło.
Na zjeździe nagle wystrzela i poszedł...

Ja dojeżdżam sobie spokojnie do domku w strefie regeneracyjnej, a gościo później wszystkim na podwórku opowiada, jak to "wziął" szoszona...

--
zdrowya życzę,
pianagol

Data: 2009-08-28 07:42:09
Autor: Michał Wolff
On 28 Sie, 16:19, "pianagol[LUB]" <prana...@poczta.onet.pl> wrote:

Ja dojeżdżam sobie spokojnie do domku w strefie regeneracyjnej, a gościo
później wszystkim na podwórku opowiada, jak to "wziął" szoszona....

No a nie wziął?
Co w tym niby złego, że ktoś się lubi pościgać? Bo z moich obserwacji
- to najczęściej to ten wzięty szoszon wcale nie odpuszcza i też
dociskać zaczyna, nie będzie mu tu w końcu jakiś flaczek i to jeszcze
nie na szosówce podskakiwał. :)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-28 16:43:24
Autor: pianagol[LUB]
Użytkownik "Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> napisał w wiadomości news:baf8bcf2-27c5-4716-98d7-5da4af2573e6a13g2000yqc.googlegroups.com...
On 28 Sie, 16:19, "pianagol[LUB]" <prana...@poczta.onet.pl> wrote:

Co w tym niby złego

A kto mówi, że zaraz złego?

--
zdrowya życzę,
pianagol

Data: 2009-08-28 07:52:54
Autor: Michał Wolff
kilka pytań z tematyki kolarstwa (?)
On 28 Sie, 16:43, "pianagol[LUB]" <prana...@poczta.onet.pl> wrote:

A kto mówi, że zaraz złego?

No taki jest wydźwięk Twojej wypowiedzi:"Uwielbiam takich gości...
" :)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-28 16:56:56
Autor: pianagol[LUB]

Użytkownik "Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> napisał w wiadomości news:f64edde6-cdcd-42b6-bd0e-a31a9ece92b8e27g2000yqm.googlegroups.com...
On 28 Sie, 16:43, "pianagol[LUB]" <prana...@poczta.onet.pl> wrote:

A kto mówi, że zaraz złego?

No taki jest wydźwięk Twojej wypowiedzi:"Uwielbiam takich gości...
"

Każdy sądzi podług siebie.

--
zdrowya życzę,
pianagol

Data: 2009-09-01 09:53:50
Autor: Jan Cytawa
pianagol[LUB] napisał:

Ja dojeżdżam sobie spokojnie do domku w strefie regeneracyjnej, a gościo później wszystkim na podwórku opowiada, jak to "wziął" szoszona...

I o to chodzi. Dzieki tobie (i mnie czasem tez) poziom samozadowolenia
spoleczenstwa roscnie. Ja to milo tanim kosztem komus zrobic
przyjemnosc.

Jan Cytawa

Data: 2009-09-01 14:52:46
Autor: drops
On 1 Wrz, 09:53, Jan Cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
pianagol[LUB] napisał:

> [...]

I o to chodzi. Dzieki tobie (i mnie czasem tez) poziom samozadowolenia
spoleczenstwa roscnie. Ja to milo tanim kosztem komus zrobic

Wracałem ja dziś z robo i na takiej bocznej drodze trochę niezbyt
równej i mającej duuużo śpiących policjantów dojechałem do jakiegoś
Hjundaja (czy innego koreańskiego badziewia) ... gościu mi hamuje
przed każdym śpiącym i oczywiście jedzie przy prawej krawędzi - więc
ja też muszę hamować - no to spokojnie "lewy migaczyk" i chcę
wyprzedzać  - mało zawieszenia nie rozwalił tak pedał wcisnął - w
sumie to miałem potem spokój, bo sobie odjechał .... potem były
światła/korek to mu pomachałem :-)

drops

Data: 2009-09-04 10:25:27
Autor: kenubi
kilka pytań z tematyki kolarstwa (?)
pianagol[LUB] wrote:

[ciach]

[...]

Myślę, że nad interpretujesz sytuację. Oczywiście są ewidentne przypadki ale patrząc po sobie co czasem jadę na max. średnią odcinka - to czasem tak wychodzi jak na jakimś fragmencie zdycham i odpoczywam a potem zbieram się i znowu próbuję wycisnąć max. prędkość. A że się z kimś spotkam akurat co potem opowiada na podwórku jak to go "wziął" gościu co myślał, że "wziął" szoszona :)

ps. to raczej nie ja bo z cieniarkami raczej się nie ścigam (za stary jestem) na "góralu", chociaż.. odkąd mam hurricane na kołach coś tam zaczepiam :P
pozdrawiam

Data: 2009-09-04 15:26:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
kilka pytań z tematyki kolarstwa (?)
pianagol[LUB] bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

Jak jedzie do przodu to i tak dobrze.
Kiedyś dobre 15 minut "bawiłem się" z kolesiem na rowerze pseudodirtowym
(korba 22/24/26, kaseta 9-rzędowa 23-34, tarcze hamulcowe z g*wna ale
ważne, że mają średnicę bliżoną do koła ;-) ), który wyprzedzał mnie przy
prędkości 30km/h, wjeżdżał przede mnie i zwalniał do 20km/h. Gdy go
wyprzedziłem to on znów swoje... K***a mać. Opieprzyłem w końcu, że albo
jedzie albo nie spada do tyłu kręcić swoje, wtedy się odczepił.

Data: 2009-09-04 15:41:30
Autor: fabian
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Jak dla mnie szacunek dla kolesia, 30km/h przyprzelozeniu 26/23 :)
Trzeba było chwilę pociągnąć powyżej 30 to byś kolesia zgubił.

Fabian.

Data: 2009-09-04 18:52:25
Autor: maksWYTNIJTO
kilka pytań z tematyki kolarstwa (?)
pianagol[LUB] bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić): > Wracam sobie na cieniarce po treningowej setuni, dojeżdżam do miasta więc
> [...]

wyprzedziłem to on znów swoje... K***a mać. Opieprzyłem w końcu, że albo
jedzie albo nie spada do tyłu kręcić swoje, wtedy się odczepił.

-- Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies cię j***ł,
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | bo to mezalians byłby dla psa.

  ...interwencje słowne są bardzo skuteczne zwłaszcza jeżeli "kolo" ma   poczucie humoru...jeden taki próbuje mnie wyprzedzić a ja do niego dla   żartu oczywiście...chłopie nie wygłupiaj się bo "kejlisom" nie odpuszczam...
  i wiecie że zrezygnował.

  Ignac

Data: 2009-09-04 15:23:47
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
kilka pytań z tematyki kolarstwa (?)
Mateusz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Jak wygląda sytuacja w momencie jak np. idzie jakaś lokomotywa i
prowadzący nagle stwierdzi ze nie chcę mu się ciągnąć. Co wtedy ?
zjeżdża na bok dosyć konkretnie czy co ?

Na zawodach to nie wiem, bo mnie zawody potrzebne nie są. Mogę Ci
powiedzieć jak to wygląda z jazdą w grupie w moim przypadku:
1) albo prowadzę całą trasę ;-)
2) jak oddaję prowadzenie to zjeżdżam na środek pasa i pokazuję wyraźnie
ręką drugiej (i ewentualnym kolejnym) osobom żeby jechały, a sam wpadam na
koniec stawki

kilka pytań z tematyki kolarstwa (?)