kino domowe Sony

Data: 2009-02-22 12:02:19
Autor: M
kino domowe Sony
Witam,
jestem laikiem i nowy na tej grupie. Chciałbym zakupić kino domowe SONY HTP-RD6780. Na necie takie zestawy chodzą w cenie 2200-2500zł. Zestaw składa się z:
NAGRYWARKA  DVD SONY RDR-HX780B 160GB
AMPLITUNER SONY STR-DG520B 5.1
ZESTAW KOLUMN W SYSTEMIE 5.0 SONY SS-FCR6000
oczywiscie w kolorze czarnym. :)

Co sadzicie o tym zestawie? Jakie sa plusy i minusy tego zestawu.

Dodam, że ma to słuzyć w domowym zaciszu w pokoju ok 15m2 (3x5) no i lubie posluchać czasem muzyki z dobrym brzmieniem.
Z góry dzieki za porady

Data: 2009-02-22 17:35:58
Autor: byku
kino domowe Sony

[...]

Witam :)

Jestem tydzień po zakupie identycznego zestawu z tym że zamiast nagrywarki dvd ja mam zwykłe dvd.
Dałem za taki zestaw (ze zwykłym dvd)  w solpol 1490 zł. Więc po pierwsze nie widzę w tym dobrego interesu (coś droga ta nagrywarka).

No ale dobra przejdźmy do rzeczy. Jakość dźwięku jest średnia, obstawiam, że to jest wina głośników lub słabej akustyki (mam wielki pusty pokój i jest w nim duży pogłos). Ogólnie SZAŁU NIE MA :-)

Następnie sam amplituner - denerwuje brak regulacji treble/bass na froncie trzeba najpierw wejść do menu i tam wyszukać - to jest moim zdaniem minus. Samo menu jest niewygodne, żeby coś zmienić trzeba się naklikać pilotem.

No i teraz kwestia co chcesz podłączyć? Ja się zawiodłem bo mam do podłaczenia : cyfre+, dvd z zestawu oraz xbox360 i okazuje się, że na tym sprzęcie jest za mało wejść żeby wszysko poszło przez ampli i tak naprawdę jestem w kropce. Przede wszystkim jest tylko jedno wejście SPDIF!!! Jak podłącze pod nie dvd, to już nie mam czym puścić dźwięku z cyfry. Z xboxa wypuściłem dźwięk optycznym. No i masz tylko 2 wejścia hdmi (i jedno wyjście które wypuści sygnał do TV). Czyli w moim przypadku muszę dodatkowo puścić xboxa osobnym kablem hdmi albo kupować drogie kable komponent...Generalnie w kółko łaże i przekładam kable, zdaje się, że będę musiał zainwestować w tuner do cyfry z wyjściem optycznym (w dvd też nie ma optyka nie wiem czemu, głupia manta je ma i jakbym mante podpiął, nie byłoby problemu - dlatego z dvd mogę wypuścić dźwięk TYLKO spdif i tym samym to jedno jedyne SPDIF już mam zajęte).

Aha zaznaczam że jest to moje 1 kino więc nie wiem, czy np. onkyo też może ma tylko 1 wejście spdif (może wszystkie kina tak mają), ale ogólnie ja ten zestaw oceniam SŁABO bo gra średnio i do tego ma zdecydowanie za mało wejść żeby podpiąć raptem 3 urządzenia.

Polecam Ci zakup samego ampli + dwa dobre głośniki, ja mogłem tak zrobic i chyba byłoby lepiej. Chyba że potrzebujesz tej nagrywarki. Zamiast niej lepiej wziąć playstation 3 i mieć już blue ray.

pozdrawiam

Maciek

Data: 2009-02-22 20:52:35
Autor: Kot Prezydenta
kino domowe Sony

Użytkownik "byku" <maciek8791@nospam.pl> napisał w wiadomości news:gnrut5$7ii$1news.onet.pl...

Jestem tydzień po zakupie identycznego zestawu z tym że zamiast nagrywarki dvd ja mam zwykłe dvd.

Czyli nie jest identyczny.

Dałem za taki zestaw (ze zwykłym dvd)  w solpol 1490 zł. Więc po pierwsze nie widzę w tym dobrego interesu (coś droga ta nagrywarka).

Albo tanie to dvd

No ale dobra przejdźmy do rzeczy. Jakość dźwięku jest średnia, obstawiam, że to jest wina głośników lub słabej akustyki (mam wielki pusty pokój i jest w nim duży pogłos). Ogólnie SZAŁU NIE MA :-)

Czyli ?  słabym dźwięk czy akustyka bo dalej nie wiadomo

[...]

A nie możesz poprostu dvd i Xbox podłączyć przez hdmi ? masz wtedy dźwięk i obraz a wolne łacze cyfrowe zostaje na dźwięk z cyfry ?

[...]

??? Jesteś pewnie że za mało ?

Polecam Ci zakup samego ampli + dwa dobre głośniki, ja mogłem tak zrobic i chyba byłoby lepiej. Chyba że potrzebujesz tej nagrywarki. Zamiast niej lepiej wziąć playstation 3 i mieć już blue ray.

i jak rozumiem na tym playstation 3 nagrasz sobie film w nocy ? To ja polecam Forda focusa, lepiej od playstation bo już masz 4 koła !

Data: 2009-02-22 23:00:18
Autor: byku
kino domowe Sony

Jestem tydzień po zakupie identycznego zestawu z tym że zamiast nagrywarki dvd ja mam zwykłe dvd.

Czyli nie jest identyczny.

Ale ma dwie cechy wspólne i tylko jedną różniącą się. Nie szkoda Ci czasu na takie czepianie się? Coś ty taki nerwowy?

Dałem za taki zestaw (ze zwykłym dvd)  w solpol 1490 zł. Więc po pierwsze nie widzę w tym dobrego interesu (coś droga ta nagrywarka).

Albo tanie to dvd

W leclercu w Łodzi na wyprzedaży są nagrywarki dvd samsunga po 400 zł. Stąd wnioskowałem że coś drogawa.

[...]

Powiem tak, spodziewałem się lepszego dźwięku po tym sprzęcie. Obstawiam że akustyka może być tego przyczyną w max. 50%. Np. przy odtwarzaniu niektórych kawałków głośniki dają taki efekt że dźwięki poszczególnych instrumentów zlewają się w jeden szum, giną - dotyczy to szczególnie ostrego rocka którego bardzo lubię.

[...]

Na wstępie tej wypowiedzi ponownie podkreśłam, że jest to moje 1 kino domowe. Tak zrobiłem jak pisałeś na początku (czyli hdmi wyszedłem z dvd do ampli i z ampli przez hdmi out na tv) i niestety kino nie dawało żadnego dźwięku, była cisza, dopiero jak spdif zapiąłem - zagrało. Może się nie znam i np. może trzeba wyjść z tv z powrotem na ampli, nie wiem, jak napisałem to 1 kino i dopiero się ucze.

ma tylko 1 wejście spdif (może wszystkie kina tak mają), ale ogólnie ja ten zestaw oceniam SŁABO bo gra średnio i do tego ma zdecydowanie za mało wejść żeby podpiąć raptem 3 urządzenia.

> [...]

Nie, nie jestem pewien, bo jak napisałem powyżej "zaznaczam że jest to moje 1...". Myślałem że jakieś onkyo spasione ma więcej we/wyjść niż moje sony. Np. model wyżej od mojego 520 (czyli bodajże 720) ma 3 wejścia hdmi a nie 2 tak jak moje, stąd logiczne wydawało mi się, że im więcej dajesz kasy tym więcej wej/wyj i może np. moje budżetowe kino jest lipne z tym że ma raptem jedno wejście spdif.

[...]

Nie, nie nagrasz ale ogólnie mnie jakoś nie przekonuje sens posiadania DVD recordera, pewnie dlatego, że mam go w ramach tunera cyfry (nie używam funkcji nagrywania prawie wcale, jeden raz coś nagrałem) no i dlatego, że nie mam kamery. Moja rada jest oparta na rachunku ekonomicznym i subiektywnej ocenie korzyści. Ja za 2500 zł wolałbym mieć kino domowe + możliwości jakie daje PS3 - gry, BD - niż mieć za te same pieniądze kino ze zwykłą nagrywarką. Podkreślam subiektywną dlatego napisałem "chyba że potrzebujesz nagrywarki".

pozdrawiam i proszę się tak nie stresować niepotrzebnie bo szkoda nerwów :)

Maciek

Data: 2009-03-02 05:38:11
Autor: huk
kino domowe Sony
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Byku mam ten sam problem tzn, że jak zapodam obraz+dzwiek z DVD do
ampli poprzez HDMI, to cisza i brak obrazu. Dodam, że kabel
pozyzczylem od znajomego, ktory kino kupił z ponad rok temu. W
MediaMarkt powiedzieli, ze nie gra bo kabel HDMI zapewne jest w wersji
1.1, a trzeba kupić najnowszy w wersji 1.3b (u nich 149zł na Allegro
ok 20-30zł). Teraz moje pytanie do pozostałych furumowiczów: czy jak
zainwestuję w to 1.3b to będzie gralo i "widziało" ? Nie chciałbym się
rozczarowac po zakupie.
Dodam, że model ampli to STR-DG520B a dvdrec RDRHX780B - oba firmy
Sony.

Data: 2009-03-05 13:48:55
Autor: huk
kino domowe Sony

[...]

Byku napisz, czy Ci działa połączenie HDMI z DVD do amplitunera?
Jakiego kabla HDMI użyłeś, w jakiej wersji, ew kiedy ten kable był
kupiony? Z tym HDMI to tak jest, że nie działa ? :)
Jestem właśnie w trakcie oczekiwania z Allegro na kabel HDMI w wersji
1.3b PROLINK EXCLUSIVE. Jak u mnie zadziała lub nie to dam znać. Na
razie napisz jak problem dokładnie wygląda u Ciebie.

kino domowe Sony