kino domowe - glosniki

Data: 2010-02-03 15:35:19
Autor: m
kino domowe - glosniki
witam,
prosze o wytlumaczenie jak podlaczyc glosniki 5.1 do komputera.
Szczegol jest taki, ze to nie beda glosniki komputerowe.
Interesuje mnie cos tego typu:
http://www.megamedia.pl/zestaw-glosnikow-kina-domowego-canton-movie-60-cx.php?off=0
Bede kupowal wszystko dopiero za pare miesiecy, ale teraz przeprowadzam
remont mieszkania i musze wiedziec gdzie w podlodze puscic kable
i jakiego typu, zeby pozniej to podlaczyc. Nie wiem jakimi kablami
i co z czym trzeba polaczyc z karta dzwiekowa w komputerze.
Komputer bedzie jedynym zrodlem sygnalu. Nie zamierzam nigdy
podlaczac zadnych zewnetrznych odtwarzaczy dvd, blue-ray, wiez itd.

Data: 2010-02-03 14:39:38
Autor: kamil
kino domowe - glosniki

"m" <fake@fake.pl> wrote in message news:20100203153519.08a3c004fake.pl...
[...]

Amplituner, ktory zdekoduje sygnal 5.1 wliczyles w cene? Bo samo podlaczenie tych glosnikow do wyjsc karty nic bez wzmacniacza tez nie da.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-03 15:45:47
Autor: m
kino domowe - glosniki
On Wed, 3 Feb 2010 14:39:38 -0000
"kamil" <kamil@spam.com> wrote:

> [...]

Amplituner, ktory zdekoduje sygnal 5.1 wliczyles w cene? Bo samo
podlaczenie tych glosnikow do wyjsc karty nic bez wzmacniacza tez nie

Czyli jesli dobrze rozumiem to wyglda tak:
Z karty dzwiekowej w komputerze zlaczem spdif puszczam
pojdynczy swiatlowod do amplitunera. Z amplitunera wychodzi
6 miedzianych kabli glosnikowych do poszczegolnych glosnikow, tak?

Data: 2010-02-03 14:54:07
Autor: kamil
kino domowe - glosniki
"m" <fake@fake.pl> wrote in message news:20100203154547.5de693a6fake.pl...

[...]

Dokladnie w ten sposob.

Jesli puszczasz przewody pod podloga i w scianach, rob to w plastikowych elastycznych rurkach. Gdyby trzeba bylo jakis kabel wymieniac, nie bedziesz musial demolowac polowy mieszkania, tylko po prostu go przepchniesz.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-03 17:32:50
Autor: Jacek Maciejewski
kino domowe - glosniki
Dnia Wed, 3 Feb 2010 15:35:19 +0100, m napisał(a):

Nie wiem jakimi kablami
i co z czym trzeba polaczyc z karta dzwiekowa w komputerze.

Z karty dźwiękowej standardowo wychodzą 3 gniazda (i 3 kable):
1. dwużyłowy ekranowany do głośników przednich
2. dwużyłowy ekranowany do głośników tylnych
3. dwużyłowy ekranowany do głośnika niskotonowego i centralnego. Mogą być w postaci 6-żyłowego ekranowanego kabla (z każdą żyłą w oddzielnym
ekranie) a nawet w postaci 6-żyłowego kabla w którym wszytkie zyły są we
wspólnym ekranie. Oczywiście, wymagane sa odpowiednie wtyczki na obu
końcach. Z tym może być najtrudniej bo dostępne w handlu są fatalnej
jakości. Są podłączone do odpowiednich gniazd w skrzynce suba.
Dodatkowo, skrzynkę subwoofera musisz podłączyć do sieci zasilającej (w
niej jest wzmacniacz z zasilaczem). Od tej skrzynki odchodzą kabelki
dwużyłowe do każdego głośnika. IMO o przekroju 1mm^2 zupełnie wystarczy.
--
Jacek

Data: 2010-02-03 16:50:05
Autor: kamil
kino domowe - glosniki

"Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> wrote in message news:1k1r21e74op9e$.lwbi70kfbbmr.dlg40tude.net...
[...]

I wyjscia karty dzwiekowej zasila 100W glosniki? Bo wzmacniacza poza aktywnym subwooferem nie maja wg. producenta.

Poza tym wszelkie zintegrowane karty lubia sobie szumiec, moja w Asusie P5QL-E nawet zbiera odglosy calego komputera. Lepiej puscic sygnal cyfrowo i miec to z glowy, niz kombinowac z niezaleznymi wzmacniaczami i ryzykowac kiepska jakosc dzwieku.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-03 19:24:20
Autor: Jacek Maciejewski
kino domowe - glosniki
Dnia Wed, 3 Feb 2010 16:50:05 -0000, kamil napisał(a):

[...]

Odpowiadając nie przyjrzałem się należycie proponowanym głośnikom i
odpowiedziałem tak jakby układ miał być typowy. Oczywiście, jeśli kogoś
stać na wielokanałowy wzmak z cyfrowym wejściem i ma wyjście cyfrowe z
kompa to sprawa jest inna. Sprawa okablowania robi się banalna. Ale kompy
są hałaśliwe, co nieco się kłóci z podniesioną jakością reszty toru m.cz.
Trzeba by również przekonstruować nieco kompa.
--
Jacek

Data: 2010-02-04 09:29:07
Autor: kamil
kino domowe - glosniki
"Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> wrote in message news:tawwdjohii6f$.19hljupysrlpq$.dlg40tude.net...
[...]

Halasliwy komputer, a dzwiek twardego dysku zagluszajacy ciche dialogi w grach to jednak dwie rozne rzeczy.

Z tym wielokanalowym wzmacniaczem tez bym nie przesadzal, najtansze DVD maja w tej chwili wejscia optyczne i dekoder DD5.1 (a przynajmniej ma moj samsung kupiony za grosze na jakiejs aukcji wlasnie w tym celu). Sam wzmacniacz 5.1 bedzie rownie drogi (albo i drozszy, bo takie rzeczy sa juz z reguly audiofilskie) od zintegrowanego z dekoderem.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-19 13:02:27
Autor: Q
kino domowe - glosniki
[...]

to dvd ma spdif in (a nie out - jak kazde)?

jak tak, napisz jakie to dvd i ile dales,
bo szukam po tym zasranym allegro i nie moge znalezc,
tzn. jak wpisze "dvd dekoder dolby" to znajduje mi
....dvd, ktore dekoduj dolby z plyt dvd, hehe :)

Data: 2010-02-19 01:48:47
Autor: Q
kino domowe - glosniki
Lepiej puscic sygnal cyfrowo i miec to z glowy, niz kombinowac z
niezaleznymi wzmacniaczami i ryzykowac kiepska jakosc dzwieku.

wazna zaleta spdif'a to to, ze to izolacja galwaniczna -
- tym samym eliminujesz np. petle masy (z kompem),
ktore ew. moglyby powstac, gdyby nie toslink :)

Data: 2010-02-03 20:28:24
Autor: PC
kino domowe - glosniki
Polecam Logitech Z-5500. Mam od dwóch lat i bardzo sobie chwale. Maja dekoder Dolby, DTS, lacze coaxial (cyfrowy chinch) i optyczny toslink. Wygladaja elegancko, moga wspólpracowac z komputerem, dvd lub czymkolwiek. Caly system miesci sie w kontrolerze a wzmacniacze i zasilacz w subwooferze. Z subwoofera wychodza indywidualne przewody do glosników i jeden sygnalowy do kontrolera. Najlepiej polaczyc cyfrowym chinchem bo jest to tylko jeden kabelek. Odleglosc nie ma wielkiego znaczenia. Wiekszosc komputerów ma wyjscie spdif, które w tym wypadku nalezy zastosowac. Jak nie na panelu tylnym to na plycie. Wystarczy wtedy dokupic sledzia za 10zl i mozesz sie cieszyc cyfrowa jakoscia ;-)

PC

Data: 2010-02-04 19:53:48
Autor: KILu
kino domowe - glosniki
PC wrote:
Polecam Logitech Z-5500. Mam od dwóch lat i bardzo sobie chwale. Maja
dekoder Dolby, DTS, lacze coaxial (cyfrowy chinch) i optyczny toslink.

....i graja zapewne co najmniej podobnie do wspomnianych tu Cantonow - a na pewno lepiej, niz znakomita wiekszosc tzw "zestawow kina domowego". Certyfikat thx nie od parady... zazwyczaj nie ruszaja mnie takie informacje, ale w tym wypadku zdecydowanie jest to wyznacznik jakosci.

--
KILu

Data: 2010-02-05 07:34:09
Autor: PC
kino domowe - glosniki
Kupilem je dla syna do kompa a teraz obsluguja kino domowe bo sa rewelacyjne.

PC

Data: 2010-02-05 08:11:09
Autor: m
kino domowe - glosniki
On Fri, 5 Feb 2010 07:34:09 +0100
"PC" <p_c_h@poczta.onet.pl> wrote:

Kupilem je dla syna do kompa a teraz obsluguja kino domowe bo sa rewelacyjne.

PC

Dzieki za odpowiedzi. Te glosniki wygladaja na najlepsze
rozwiazanie problemu i chyba sie na nie zdecyduje. Jak masz
je ustawione? przyczepione sa do sciany czy stoja na czyms?
Kable od glosnikow sa odczepiane z obu stron i czy to sa chinche?

Data: 2010-02-05 09:04:42
Autor: PC
kino domowe - glosniki
Dzieki za odpowiedzi. Te glosniki wygladaja na najlepsze
rozwiazanie problemu i chyba sie na nie zdecyduje. Jak masz
je ustawione? przyczepione sa do sciany czy stoja na czyms?

SUB musi stac na podlodze (wazy 16kg) i dopiero na czyms stabilnym odczuwa sie gleboki i czysty bas. Przednie stoja na szafce pod TV a tylne satelity wisza na scianie na wysokosci uszu. W scianie zrobilem bruzdy i wpuscilem rurki pcv z Liroja (fi-8). Przwód biegnie w rurkach a potem pod listwami przypodlogowymi. Audiofile twierdza, ze przewody musza miec ta sama dlugosc ja twierdze, ze NIE. Wiec przycialem tak, zeby bylo wygodnie i estetycznie.

Kable od glosnikow sa odczepiane z obu stron i czy to sa chinche?

Sa dopinane z obu stron poprzez typowe zlacza glosnikowe (dwa klawisze na sprezynkach) wiec mozna kabelek w dowolnym momencie uciac lub wymienic na inny. Ale tu uwaga pierwsze wersje (teraz rynek wtórny) mialy czincze!!

Dodam jeszcze, ze testowalem znacznie drozszy sprzet i moim zdaniem Logitech odwalil naprawde dobra robote. Najlepszy dowód to popyt. Ja mój zestaw kupilem 2 lata temu za 1000zl. Od tego czasu cena idzie w góre. Teraz kosztuja nawet ponad 1300zl. A co dzis w swiecie komputerów drozeje!!

PC

Data: 2010-02-05 10:07:39
Autor: m
kino domowe - glosniki
On Fri, 5 Feb 2010 09:04:42 +0100
"PC" <p_c_h@poczta.onet.pl> wrote:

SUB musi stac na podlodze (wazy 16kg) i dopiero na czyms stabilnym
odczuwa sie gleboki i czysty bas. Przednie stoja na szafce pod TV a
tylne satelity wisza na scianie na wysokosci uszu. W scianie zrobilem
bruzdy i wpuscilem rurki pcv z Liroja (fi-8). PrzwĂłd biegnie w
rurkach a potem pod listwami przypodlogowymi.

zewnetrzna srednica to 8mm, a otworu 6mm, tak? to jest minium
czy wejdzie w mniejsza? A rurke przy wyjsciu ze sciany jak zakonczyles?
dzieki

Data: 2010-02-05 10:36:13
Autor: PC
kino domowe - glosniki
zewnetrzna srednica to 8mm, a otworu 6mm, tak? to jest minium
czy wejdzie w mniejsza? A rurke przy wyjsciu ze sciany jak zakonczyles?

Nie mam tej rurki przed sobą ale wewnętrzna średnica jest minimalnie większa od szerokości kabelka dołączonego do zestawu. Rurki wygrzałem w gorącej wodzie i wygiąłem lekko na końcach, To co wystawało ze ściany po obrobieniu bruzd zostało zeszlifowane na równo po cekolowaniu. Teraz mam tylko owalne otworki, z których wychodzą kabelki. Satelity mają stópki tak zaprojektowane, że mogą stać lub wisieć. W owalu wewnątrz stópek kryje się kabelek wychodzący ze ściany i patrząc na głośniki w ogóle go nie widać. Przy okazji montażu na ścianie wyszedł mały babol mianowicie głosnik obraca się na stópce TYLKO W JEDNĄ STRONĘ. Dziewne ale średnio przeszkadza. A jak odpalisz sprzęt to i tak nogi się uginają od wrażeń audio i drobne pierdoły przestają mieć znaczenie ;-)

PC

kino domowe - glosniki