klamkomanetki szosowe- problem

Data: 2010-03-08 18:52:33
Autor: Łukasz Goran
klamkomanetki szosowe- problem
Witam
    Dziś przygotowywałem rower letni do jazdy. I pojawił się problem. Przez stanie klamkomanetka się zepsuła:( Ale do rzeczy. Przy zrzucaniu naciskając małą dźwignię nic się nie dzieje- muszę przytrzymać dużą żeby się ruszyła i dopiero wtedy zrzuci... Z wrzucaniem nie ma żadnego problemu.. Kalmkomanetki Shimano Ultegra 6500.
Łukasz Goran Gądzik
151731

Data: 2010-03-08 10:25:45
Autor: Rowerex
On 8 Mar, 18:52, Łukasz Goran <goran...@op.pl> wrote:
[...]

1. Sprawdź śrubę mocującą małą dźwignię (tuż pod dużą), czasem się
luzuje i klamka wyczynia cuda
2. Zdejmij klamkomanetkę, wyszejkuj w benzynie (bez gum, bo się
rozpuszczą), igłą strzykawki zapuść do środka czerwonego FL i jakąś
kropelkę oliwki, np zielonego FL (w miarę rzadki smar) i zamontuj
ponownie.
3. Wykuj na pamięć formułkę  "NIE BĘDĘ ROZBIERAŁ KLAMKOMANETEK
SZOSOWYCH SHIMANO" ;-)

Mityczne poglądy jakoby w środku był mechanizm rodem ze szwajcarskich
zegarków nie są bynajmniej przesadzone. Działanie biegów zależy m..in.
od takiej maciupeńkiej sprężynki napinającej równie maleńką dźwignię -
odrobina brudu, zaschniętego smaru, choćby z powodu długiego
nieużywania, i już zaczynają się problemy.

Takie szejkowanie czyni prawdziwe cuda. Można pójść na łatwiznę i
przez otwór do wkładania linki psiknąć czegoś smarującego i
rozpuszczającego syfy, ale jest to nieestetyczne, bo przy okazji usyfi
się kierownicę i owijkę.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-03-08 19:38:33
Autor: Łukasz Goran
klamkomanetki szosowe- problem
Witam
    Klamkomanetkę oczywiście zdjąłem i porządnie wyczyściłem- wnętrze też na tyle ile to możliwe. Objaw pozostał. Wrzucanie działa. Natomiast naciśnięcie na małą dźwignie poza jej wychyleniem nie powoduje nic. dopiero jak przytrzymam dużą dzwignię żeby się nie ruszyła wtedy jest "klik" i linka się luzuje pięknie. Obawaim się że wewnątrz się urwało cos co właśnie trzymało dużą dźwignię... ale rozbierać tego sam nie będę zacząłem ale się przeraziłem :) Który serwis w KRK mógłby się tego podjąć?
Łukasz Goran Gądzik
151731

Data: 2010-03-08 17:55:08
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-03-08, Łukasz Goran wrote:
Witam
    Dziś przygotowywałem rower letni do jazdy. I pojawił się problem. Przez stanie klamkomanetka się zepsuła:( Ale do rzeczy. Przy zrzucaniu naciskając małą dĹşwignię nic się nie dzieje- muszę przytrzymać dużą Ĺźeby się ruszyła i dopiero wtedy zrzuci... Z wrzucaniem nie ma Ĺźadnego problemu.. Kalmkomanetki Shimano Ultegra 6500.

Może się zepsuła?

Data: 2010-03-08 19:12:50
Autor: MadMan
Dnia Mon, 8 Mar 2010 18:52:33 +0100, Łukasz Goran napisał(a):

[...]

Rozbierz, sprawdź, wyczyść, zmień linki/pancerze. Nie zadziała? Do
serwisu :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-08 10:23:00
Autor: pHarry
klamkomanetki szosowe- problem
Mozesz jeszcze sprobowac psiknac WD40 w mechanizm. Ale delikatnie.
Moze to sie dzieje tylko na zimnie...

Data: 2010-03-08 10:29:58
Autor: Rowerex
klamkomanetki szosowe- problem
On 8 Mar, 19:12, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Dnia Mon, 8 Mar 2010 18:52:33 +0100, ukasz Goran napisa (a):

>     Dzi przygotowywa em rower letni do jazdy. I pojawi si problem. Przez
> stanie klamkomanetka si zepsu a:( Ale do rzeczy. Przy zrzucaniu naciskaj c
> ma d wigni nic si nie dzieje- musz przytrzyma du eby si ruszy a i
> dopiero wtedy zrzuci... Z wrzucaniem nie ma adnego problemu.. Kalmkomanetki
> Shimano Ultegra 6500.

Rozbierz, sprawd , wyczy , zmie linki/pancerze. Nie zadzia a? Do
serwisu :)

Linki i pancerze owszem, należałoby sprawdzić, ale do serwisu? Aż
jestem ciekaw ile serwisów rowerowych w Polsce poradziłoby sobie ze
złożeniem do kupy rozebranej na części pierwsze prawej Ultegry 6500....

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-03-08 21:01:37
Autor: Łukasz Goran
klamkomanetki szosowe- problem
Witam
    Już wiem... coś się urwało ogladając klamkę i ciągle się nią bawiąc wypadł z niej kawałek drucika- widać że ułamany... Tak więc zasadnicze pytanie- czy jest ktoś kto może mi to zrobić/ naprawić? Czy takie elementy są do zdobycia?
Łukasz Goran Gądzik
151731

Data: 2010-03-08 15:58:09
Autor: Przemek
On 8 Mar, 21:01, Łukasz Goran <goran...@op.pl> wrote:
[...]

Bardzo wątpię.
Swego czasu próbowałem znaleźć kogoś do poskładania klamkomanetki DC
XT. Dzwoniłem do Shimano i poleconych przez nich serwisów. Nikt nie
chciał się podjąć tematu, usłyszałem wręcz, że na gwarancji taniej im
jest to wymienić na nowe niż bawić się w składanie, a po gwarancji
jest nieopłacalne, bo zajmuje kupę czasu. Pozostaje ci spróbować
uderzyć na forumszosowe.org lub inne, może ktoś się podejmie dla
zabicia nudy,,,

pozdr
Przemek

klamkomanetki szosowe- problem