klasyfikacja użytkowników hulajnóg elektrycznych

Data: 2020-08-02 11:55:48
Autor: zhbick
klasyfikacja użytkowników hulajnóg elektrycznych
Jaki jest na dzień dzisiejszy stan klasyfikacji użytkowników elektrycznych hulajnóg: czy wciąż są oni pieszymi, czy może już obowiązuje prawo, według którego są kierującymi pojazdem silnikowym?

Data: 2020-08-02 05:45:49
Autor: 4kogutek44
klasyfikacja użytkowników hulajnóg elektrycznych
Dalej jestem pieszym bez prawa poruszania się po drogach dla rowerów.

Data: 2020-08-02 12:36:29
Autor: Przemek Jedrzejczak
klasyfikacja użytkowników hulajnóg elektrycznych
Zwoje mózgowe parlamentarzystów są zawiłe więc i powoli myślą ;-)

https://www.electrive.net/2017/01/03/e-roller-duerfen-radwege-in-deutschland-benutzen/

2017r Niemcy zezwalają na poruszanie się po drogach rowerowych limit 25 km/h

Czy nasze melepety to ogarną ? Pytanie retoryczne oczywiście :-)

Data: 2020-08-02 22:02:39
Autor: J.F.
klasyfikacja użytkowników hulajnóg elektrycznych
Dnia Sun, 2 Aug 2020 12:36:29 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
napisał(a):
[...]

U nas nie ma problemu, bo policjanci sie nie czepiaja e-hulajnogi ...
chyba nigdzie, a na DDR to juz prawie na pewno nie :-)

Projekt odpowiedniej ustawy chyba byl, ale jakos ugrzazl.
A Zenek tak sie cieszyl, ze mu ulubiony rzad szybko zatwierdzi :-)

A propos - nad morzem popularne elektryczne skutery, miesci to z 1.5
osoby, kola szerokie na 20cm, 40-50 zl/h kosztuja, jezdza dorosli,
jezdza dzieci ... bez kaskow - i nikogo to nie interesuje :-)

np http://hulajznami.pl/

J.

Data: 2020-08-02 14:25:14
Autor: 4kogutek44
klasyfikacja użytkowników hulajnóg elektrycznych
Kiedy się JF cieszyłem? Budzik twoim idolem się zrobił i chcesz mu dorównać? Dla mnie jest dobrze tak jak jest i będzie dobrze tak jak ma być.

Data: 2020-08-02 23:33:37
Autor: J.F.
klasyfikacja użytkowników hulajnóg elektrycznych
Dnia Sun, 2 Aug 2020 14:25:14 -0700 (PDT), 4kogutek44@gmail.com
napisał(a):
Kiedy się JF cieszyłem?

A to juz tak ... dawno temu :-)

Budzik twoim idolem się zrobił i chcesz mu dorównać? Dla mnie jest dobrze tak jak jest i będzie dobrze tak jak ma być.

A jak ma byc i kiedy ?

Bo na razie to tak jakby nielegalnie jezdzisz :-)

Co sie moze okazac bardzo istotne w razie wypadku ...

J.

Data: 2020-08-03 05:34:37
Autor: 4kogutek44
klasyfikacja użytkowników hulajnóg elektrycznych
Kłamiesz że się cieszyłem co najwyżej jak ktoś spytał to odpisałem co wiedziałem z onanetu czy innego gówna. Jak się tak będziesz bezinteresownie przypierdalal to ci to w krew wejdzie i przypierdolisz się do kogoś w realu. Zajebie ci w durny ryj i tak się skończy twoja kariera przypierdalacza.. Masz jakiś problem z garem że ciągle uśmieszki wstawiasz do tekstu? A może ty tym wesołym facetem jestes, tym co się wszyscy z niego śmieją. Jeszcze się nie nauczyłeś że wiem że jesteś trollem, do tego bardzo marnym. Szanse że mnie wciągniesz w jakiś swój plan są tak małe że nie istnieją.

Data: 2020-08-03 02:07:32
Autor: Przemek Jedrzejczak
[...]

dobry policjant to spiacy policjant ale jak juz pisales nieciekawie sie robi jak np kogos potracisz czy stluczke zaliczysz :-)

Data: 2020-08-11 08:51:48
Autor: WS
On Sunday, August 2, 2020 at 9:36:31 PM UTC+2, Przemek Jedrzejczak wrote:
[...]

Znow kombinuja z projektami zmian...

https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-rewolucja-ws-e-hulajnog-na-chodniku-nie-pojedziemy-szybciej-,nId,4663786

w skrocie:
beda jezdzic po sciezkach rowerowych, max 25km/h
jesli nie ma sciezki to jezdnia (gdy ogr. predkosci na nej do 30km/h)
chodnik, pierwszenstwo dla pieszych i max 8km/h
mozliwa grzywna za jazde hulajnoga mogaca przekroczyc 25km/h

Data: 2020-08-11 09:50:12
Autor: 4kogutek44
klasyfikacja użytkowników hulajnóg elektrycznych
Uważam że dobre i na czasie rozwiązanie zaproponowali. W centrach dużych miast przedkosc 8km/h jest kilka razy większa od prędkości pieszego i daje przewagę nad samochodem bo nie trzeba tracić czasu na parkowanie i płacenia za parkowanie.

Data: 2020-08-11 19:53:17
Autor: J.F.
Użytkownik 4kogutek44  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:77967180-70bf-4519-88c0-9333d978e0a6o@googlegroups.com...
Uważam że dobre i na czasie rozwiązanie zaproponowali.

Cieszysz sie ? :-)

W centrach dużych miast przedkosc 8km/h jest kilka razy większa od prędkości pieszego

Chyba, jak sie ci piesi bardzo snuja.

i daje przewagę nad samochodem bo nie trzeba tracić czasu na parkowanie i płacenia za parkowanie.

Ale ograniczenie ma byc na wszystkich chodnikach, nie tylko w centrach :-(

Wlasnie akcje widzialem a bardziej slyszalem - pisk opon czy podeszew butow, bo pieszy wyszedl na chodniku zza zaparkowanego samochodu.
A hulajnoga pomykala ... dosc szybko, ale bez szalenstwa.

Ale skoro jest limit 8km/h, to powinien byc predkosciomierz, lub ogranicznik na manetce :-)

J.

Data: 2020-08-11 11:26:38
Autor: 4kogutek44
klasyfikacja użytkowników hulajnóg elektrycznych
Uważam że prędkość to nie jest mój problem. Przez rok nie miałem żadnego zdarzenia w wyniku którego ktoś mógłby mieć jakieś problemy. Nie znaczy to że nie mogłem takich zdarzeń mieć. Piesi na chodnikach są w miarę przewidywalni. Prędkość może być problemem tych co będą jeździli bezpiecznie i szybko. Pojebow jest wszędzie dużo. Mieszkam w miejscu gdzie ruch pieszych nie jest duży. Dla siebie nie widzę żadnego problemu z jazdą na hulajnodze. Przepisy jakie proponują mnie pasuja, inni hulajnogisci mało mnie obchodzą. Część hulajnóg ma wbudowane liczniki prędkości a reszta ma licznik w formie programu na telefon.  Ale nie uważam żeby były niezbędne. Normalnych nikt się czepiał nie będzie. A jak głupi odwali jakiś numer to zabiorą na miejscu hulajnogę do ekspertyzy i ustala czy ma podkręcona prędkość.

Data: 2020-08-11 21:46:11
Autor: J.F.
Użytkownik 4kogutek44  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b4abb396-df36-43c6-a623-a6c41be12690o@googlegroups.com...
Uważam że prędkość to nie jest mój problem. Przez rok nie miałem żadnego zdarzenia w wyniku którego ktoś mógłby mieć jakieś problemy.
Nie znaczy to że nie mogłem takich zdarzeń mieć.

jak to zwykle - jedni sa razsadni, inni nierozsadni, a inni maja pecha .... lub szczescie.

Piesi na chodnikach są w miarę przewidywalni. Prędkość może być problemem tych co będą jeździli bezpiecznie i szybko. Pojebow jest wszędzie dużo.
Mieszkam w miejscu gdzie ruch pieszych nie jest duży.

To ci sie ustawia z radarem, bo dobre miejsce :-P

Dla siebie nie widzę żadnego problemu z jazdą na hulajnodze.
Przepisy jakie proponują mnie pasuja, inni hulajnogisci mało mnie obchodzą.

Czyli cieszysz sie ?
A jak przez kolejne 3 lata nie wprowadza tych przepisow ? :-)

Część hulajnóg ma wbudowane liczniki prędkości a reszta ma licznik w formie programu na telefon.

Ale nie wolno korzystac z telefonu w czasie jazdy :-P

Ale nie uważam żeby były niezbędne. Normalnych nikt się czepiał nie będzie.
A jak głupi odwali jakiś numer to zabiorą na miejscu hulajnogę do ekspertyzy i ustala czy ma podkręcona prędkość.

A ona bedzie sterowana telefonem :-P

J.

Data: 2020-08-11 13:04:18
Autor: WS
On Tuesday, August 11, 2020 at 9:46:15 PM UTC+2, J.F. wrote:

Ale nie wolno korzystac z telefonu w czasie jazdy :-P

Jeśli zamocowana na uchwycie i nie trzeba po nim klikać to mozna ;)

>A jak głupi odwali jakiś numer to zabiorą na miejscu hulajnogę do >ekspertyzy i ustala czy ma podkręcona prędkość.

A ona bedzie sterowana telefonem :-

Dokładnie, te ograniczenia mogą być na wiele sposobów zrobione, w Krk zdaje sie wypozyczalnie ograniczaja predkosc hulajnog w centrum uzywajac pozycji z GPSa...

Jesli beda brali pod uwage np. max moc silnika, to sporo obecnie uzywanego sprzetu bedzie sie na smietnik nadawalo, znaczy sie "do uzytku poza drogami publicznymi"... a w sumie tak jest skonstruowana definicja rowerow elektrycznych...

Data: 2020-08-11 13:52:59
Autor: 4kogutek44
klasyfikacja użytkowników hulajnóg elektrycznych
Ale chwilowo nie biorą mocy silnika tylko predkosc. Z mocą silnika jest tak że moja ma napisane w danych technicznych że 250W a z wykresów jazdy wychodzi że są momenty że i kilowata ciągnie. Prędkość jest ograniczona programem. Nie widzę potrzeby gmerania w programie żeby ją zmienić.

Data: 2020-08-11 19:15:12
Autor: ąćęłńóśźż
klasyfikacja użytkowników hulajnóg elektrycznych
I to by się przydało dla rowerów, w tym na pasach (przejściu przez jezdnię).

-- -- -
chodnik, pierwszenstwo dla pieszych i max 8km/h

Data: 2020-08-11 21:48:29
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f32d221$0$17352$65785112@news.neostrada.pl...
I to by się przydało dla rowerów, w tym na pasach (przejściu przez jezdnię).

Za szybko. samochdy nie zdaza wyhamowac w razie potrzeby.

No wlasnie ... a co z przejsciami ?
Bedzie wolno przejezdzac, czy trzeba bedzie przeprowadzac ?

-- -- -

Data: 2020-08-04 09:53:52
Autor: zhbick
W dniu 02.08.2020 o 14:45, 4kogutek44@gmail.com pisze:
Dalej jestem pieszym bez prawa poruszania się po drogach dla rowerów.

I o to mi chodziło, dzięki! A skoro jest pieszym, to może jechać pijany?

Data: 2020-08-04 10:17:05
Autor: Shrek
W dniu 04.08.2020 o 09:53, zhbick pisze:

I o to mi chodziło, dzięki! A skoro jest pieszym, to może jechać pijany?

Pewnie możesz, ale jak coś odwiniesz, to podpadasz pod stwarzanie zagrożenia. Więc po jednym piwku tak, po czterech to już raczej nie.

--
Shrek

Data: 2020-08-04 11:09:07
Autor: J.F.
Użytkownik "zhbick"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f29140f$0$537$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 02.08.2020 o 14:45, 4kogutek44@gmail.com pisze:
Dalej jestem pieszym bez prawa poruszania się po drogach dla rowerów.

I o to mi chodziło, dzięki! A skoro jest pieszym, to może jechać pijany?

Jesli policja/prokurator potraktuja to jako zabawke, to byc moze.

Ale czy moga/powinni tak traktowac ?
Bo na moj gust to jest motorower elektryczny, ze wszystkimi tego konsekwencjami - homologacja, OC, kask, jezdnia, rejestracja, prawo jazdy ?

No chyba, zeby tak probowac na "pojazd wolnobiezny".

J.

Data: 2020-08-04 11:23:48
Autor: zhbick
W dniu 04.08.2020 o 11:09, J.F. pisze:

No chyba, zeby tak probowac na "pojazd wolnobiezny".

"Pojazd wolnobieżny - według ustawy o ruchu drogowym w Polsce pojazd silnikowy, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 25 km/h"

Jeśli zaś chodzi o elektryczną hulajnogę, to jej konstrukcja nie ogranicza prędkości jazdy do 25 km/h, ponieważ z górki możesz pojechać szybciej.

Data: 2020-08-04 11:34:26
Autor: Shrek
W dniu 04.08.2020 o 11:23, zhbick pisze:

[...]

A jakiegokolwiek ogranicza?

--
Shrek

Data: 2020-08-04 11:55:59
Autor: zhbick
W dniu 04.08.2020 o 11:34, Shrek pisze:

A jakiegokolwiek ogranicza?

Praktycznie każdego wolnobieżnego.

Data: 2020-08-04 12:01:45
Autor: Shrek
W dniu 04.08.2020 o 11:55, zhbick pisze:
W dniu 04.08.2020 o 11:34, Shrek pisze:

A jakiegokolwiek ogranicza?

Praktycznie każdego wolnobieżnego.

Ale jak. Wrzucasz luz i zjeżdza z górki.

--
Shrek

Data: 2020-08-04 13:15:00
Autor: ąćęłńóśźż
klasyfikacja użytkowników hulajnóg elektrycznych
Tak swoją droga jestem ciekaw mechaniki (dynamiki) zaczepienia przedniego kółeczka hujnogi o jakiś krawężniczek przy zjeździe.
Jaki jest sensowny spadek % dla tych biorców gutaperki na sztuczne nosy?

-- -- -
Wrzucasz luz i zjeżdza z górki.

Data: 2020-08-26 20:00:45
Autor: kk
On 2020-08-04 11:55, zhbick wrote:
W dniu 04.08.2020 o 11:34, Shrek pisze:

A jakiegokolwiek ogranicza?

Praktycznie każdego wolnobieżnego.

Którego nie można lawetą wozić?

Data: 2020-08-03 14:22:04
Autor: PiteR
klasyfikacja użytkowników hulajnóg elektrycznych
in <news:5f268da3$0$17363$65785112news.neostrada.pl>
user zhbick pisze tak:

Jaki jest na dzień dzisiejszy stan klasyfikacji użytkowników elektrycznych hulajnóg

duże dzieci

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu kawy z Costa i Starbucks

Data: 2020-08-03 16:57:01
Autor: Shrek
klasyfikacja użytkowników hulajnóg elektrycznych
W dniu 03.08.2020 o 15:22, PiteR pisze:

duże dzieci

To muszę spróbować;)

--
Shrek

Data: 2020-08-03 16:05:29
Autor: PiteR
klasyfikacja użytkowników hulajnóg elektrycznych
in <news:5f2825bb$0$525$65785112news.neostrada.pl>
user Shrek pisze tak:

W dniu 03.08.2020 o 15:22, PiteR pisze:

duże dzieci

To muszę spróbować;)

10/10 :)

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od IGBT
https://ibb.co/zVqRvz0

klasyfikacja użytkowników hulajnóg elektrycznych