klątwa prezesa

Data: 2017-02-08 11:19:21
Autor: pawell32
klątwa prezesa
podzielę się ciekawym przypadkiem jaki wczoraj miałem.
tv lg - prosty odbiornik, zaczęły się problemy z odbiorem
programów tvp.
Z wywiadu wiedziałem, że problem leży w antenie - stara siatkowa...
Powiesiłem nową kierunkową, wymieniłem przewód, sprawdziłem
poziom sygnału, jakość - b.dobra.
Jakie moje zdziwienie było przy programowaniu, tv odbiera wszystko
co jest w zasięgu tzn. w moim przypadku mux1, 2, L4 i nawet mux8
choć jest paśmie VHF, antena tylko na UHF.
Mux3 - nie odbiera.
Klątwa Kurskiego ? :)

oczywiście, przywracałem do ustawień fabrycznych, może jeszcze tylko
uda mi się jakiś soft znaleźć...

--
pawell32

Data: 2017-02-08 13:08:24
Autor: Jacek Maciejewski
klątwa prezesa
Dnia Wed, 8 Feb 2017 11:19:21 +0100, pawell32 napisał(a):

Mux3 - nie odbiera.
Klątwa Kurskiego ? :)

Załóż tłumik tak z 10 dB między anteną a TV.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-08 13:36:08
Autor: pawell32
klątwa prezesa

> Załóż tłumik tak z 10 dB między anteną a TV.

:) już to robiłem.

Data: 2017-02-08 18:01:23
Autor: Jacek Maciejewski
klątwa prezesa
Dnia Wed, 8 Feb 2017 13:36:08 +0100, pawell32 napisał(a):

 > Załóż tłumik tak z 10 dB między anteną a TV.

:) już to robiłem.

O w d... A myślałem że sprytny jestem :) A w ogóle nadają ten MUX 3 w
okolicy z sensowną mocą?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-09 07:46:28
Autor: pawell32
klątwa prezesa

O w d... A myślałem że sprytny jestem :) A w ogóle nadają ten MUX 3 w
okolicy z sensowną mocą?

100kW.
to nie jest jedyny przypadek.
mam już dwa odbiorniki - obydwa LG.
zmiana nastąpiła ok 2 tyg. temu na 25kanale (Wrocław/Ślęża).

Data: 2017-02-09 10:14:55
Autor: Jacek Maciejewski
klątwa prezesa
Dnia Thu, 9 Feb 2017 07:46:28 +0100, pawell32 napisał(a):

[...]

A jak daleko do tej Ślęży?
No i jak 10 dB nie pomogło to daj z 50, a przynajmniej powiększaj
tłumienie aż do chwili pogarszania się innych muksów.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-09 12:41:59
Autor: pawell32
klątwa prezesa

A jak daleko do tej Ślęży?

jakie to ma znaczenie?
widać

Data: 2017-02-09 14:24:49
Autor: Jacek Maciejewski
klątwa prezesa
Dnia Thu, 9 Feb 2017 12:41:59 +0100, pawell32 napisał(a):

A jak daleko do tej Ślęży?

jakie to ma znaczenie?
widać

Skoro widać to bym jednak zwiększył tłumienie :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-09 14:35:52
Autor: pawell32
klątwa prezesa

Skoro widać to bym jednak zwiększył tłumienie :)

ja czytałbym uważniej, to po pierwsze.
po drugie nie robię tego na czuja.
mam już 5 telewizorów LG w różnych miejscach, wszędzie
to samo- brak sygnału na 25 kanale.
gdyby sygnał był za duży to efekt byłby inny.
sygnał w jednym przypadku jest na poziomie 58, a mer >31.
coś musieli zmienić, a lg sobie z tym nie radzi.
wysłałem zapytanie, zobaczymy czy odpowiedzą.

Data: 2017-02-09 15:11:19
Autor: Jacek Maciejewski
klątwa prezesa
Dnia Thu, 9 Feb 2017 14:35:52 +0100, pawell32 napisał(a):

mam już 5 telewizorów LG w różnych miejscach, wszędzie
to samo- brak sygnału na 25 kanale.

Na razie mówiłeś o dwóch, to mógłby być przypadek. 5 to już reguła :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-09 15:16:34
Autor: pawell32
klątwa prezesa

Na razie mówiłeś o dwóch, to mógłby być przypadek. 5 to już reguła :)

co chwilę ktoś zgłasza...

Data: 2017-02-09 19:48:13
Autor: ąćęłńóśźż
klątwa prezesa
A masz ustawiony w menu kraj "Polska" dla "digital channels"?
Możesz od kogoś pożyczyć zwykły zewnętrzny tuner (dekoder DVB-T) z pokazywaniem poziomu sygnału?

-- -- -

Data: 2017-02-10 08:04:14
Autor: pawell32
klątwa prezesa
W dniu 2017-02-09 o 19:48,  ąćęłńóśźż pisze:
A masz ustawiony w menu kraj "Polska" dla "digital channels"?
Możesz od kogoś pożyczyć zwykły zewnętrzny tuner (dekoder DVB-T) z pokazywaniem poziomu sygnału?

czytasz ze zrozumieniem?

klątwa prezesa