klawiatura USB - walne³o korki posz³y

Data: 2010-03-31 22:24:26
Autor: pitpull
klawiatura USB - walne³o korki posz³y
Zachcia³o mi siê pod³±czyæ klawiaturê na USB do komputera.

Komputer "wy³±czony" ale "pod pr±dem"

Dupnê³o, z zasilacza poszed³ dym, korki posz³y a ja o ma³o zawa³u nie dosta³em.

Czy taka operacja jest oficjalnie zabroniona?
Dla ustalenia uwagi:
Pod³±czanie sprzêtu na USB do komputera pod³±czonego do 230V ale "wy³±czonego"

pitpull

Data: 2010-03-31 23:02:23
Autor: olo
W dniu 31.03.2010 22:24, pitpull pisze:
Czy taka operacja jest oficjalnie zabroniona?
Dla ustalenia uwagi:
Pod³±czanie sprzêtu na USB do komputera pod³±czonego do 230V ale
"wy³±czonego"

no chyba jedynie jak masz te 230V pod³±czone prosto do p³yty bez udzia³u zasilacza...

przecie¿ pendrive, dyski usb, aparaty fotograficzne pod³±czamy do usb bez konieczno¶ci wy³±czenia kompa, od³±czenia go od zasilania i wy³±czenia g³ównego bezpiecznika w budynku. Niby dlaczego z klawiatur± mia³oby na USB mia³oby byæ inaczej?

--
pozdrawiam!

http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
http://en.webtrunki.pl - beers, wines, vodkas, your own products

Data: 2010-03-31 23:13:18
Autor: Konrad Kosmowski
klawiatura USB - walne?o korki posz?y
** pitpull <pitpull@pitpull.com> wrote:

Dupn??o, z zasilacza poszed? dym, korki posz?y a ja o ma?o zawa?u nie
dosta?em.

Tzn. co w momencie jak wepchn±³e¶ USB to posz³y korki i zasilacz? Co¶ mia³e¶
tam mocno nie tak - najbardziej prawdopodobne wyt³umaczenie jest, ¿e
mechaniczne wciskanie co¶ przesunê³o i dosz³o do zwarcia np. przez wtyczkê USB
p³yta g³ówna zwar³a z obudow± (i dodatkowo co¶ by³o nie tak z zasilaczem).

Czy taka operacja jest oficjalnie zabroniona?  Dla ustalenia uwagi:
Pod??czanie sprz?tu na USB do komputera pod??czonego do 230V ale
"wy??czonego"

Oczywi¶cie, ¿e jest. Cech± USB jest mo¿liwo¶æ podpinania w locie (hotplug).

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-03-31 23:14:07
Autor: Konrad Kosmowski
** Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> wrote:

[...]

I teraz pozostaje kwestia motywu - narazi³e¶ siê komu¶ ostatnio? ;-)

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-03-31 23:16:42
Autor: GLaF
klawiatura USB - walne³o korki posz³y
Dnia Wed, 31 Mar 2010 22:24:26 +0200, pitpull napisa³(a):

[...]

Jaki mia³e¶ zasilacz? Bo to jego wina, a nie klawiatury.

--
GLaF

Data: 2010-03-31 23:36:31
Autor: pitpull
klawiatura USB - walne³o korki posz³y

U¿ytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:16mjs1s6kbtd2.bk1aiul4gju0.dlg40tude.net...
[...]

IBOX 350W
Obudowa IBOX
P³yta MSI 945P Neo3

Komputer nie mój. W³±cza³ siê za 5-tym resetem na zimno. Teraz Windowsy zwieszaj± siê po za³adawaniu GUI oraz konsoli tekstowej.
Knoppix wstaje niby ³adnie nawet compiz dzia³a, ale w pewnym momencie ekrean zacza³ gasn±æ i wstawaæ - po³aczenie przed DVI.
Grafika jaka¶ ATI bez z³±cza dodatkowego zasilania

pitpull

Data: 2010-03-31 23:55:25
Autor: MAR
W dniu 2010.03.31 22:24, pitpull pisze:
Zachcia³o mi siê pod³±czyæ klawiaturê na USB do komputera.

Komputer "wy³±czony" ale "pod pr±dem"

Czyli zasilacz pracowa³ w standby i dawa³ pr±d na USB.

Dupnê³o, z zasilacza poszed³ dym, korki posz³y a ja o ma³o zawa³u nie
dosta³em.

Mog³a byæ wina zasilacza, je¶li zawsze by³ pod pr±dem a nie ca³kowicie odcinany od sieci, to standby móg³ siê "zu¿yæ". Im tañszy zasilacz tym wiêksza na to szansa.
Albo zwarcie przy wk³adaniu wtyczki, to nie jest wcale rzadkie, w sieci mo¿na znale¼æ wiele relacji o takich zdarzeniach.

Czy taka operacja jest oficjalnie zabroniona?

Zabroniona nie, ale zawsze jest obarczona ryzykiem.

--
Mar

Data: 2010-04-01 00:36:15
Autor: Konrad Kosmowski
** MAR <marITYLKOMARabc@spox.org> wrote:

[...]

Widzia³em wuchtê tanich zasilaczy i nigdy czego¶ takiego - najczê¶ciej po
prostu pad³by bezpiecznik zasilacza, zasw±dzi³oby trochê i tyle.

Albo zwarcie przy wk³adaniu wtyczki, to nie jest wcale rzadkie, w sieci mo¿na
znale¼æ wiele relacji o takich zdarzeniach.

Szczególnie uwzglêdniaj±c czyje¶ dzia³anie celowe - mo¿e kolega przespa³ siê z
nie t± co trzeba? ;-)

Czy taka operacja jest oficjalnie zabroniona?

Zabroniona nie, ale zawsze jest obarczona ryzykiem.

Wszystko jest obarczone ryzykiem ale b³agam nie wmawiaj ludziom, ¿e trzeba
urz±dzenia galwanicznie od³±czyæ od sieci elektrycznej, wyj±æ baterie itd.
tylko po to aby pod³±czyæ klawiaturê USB. Codziennie miliardy ludzi podpinaj±
rzeczy via USB do komputera (g³ownie pendrive) bo do tego jest to przeznaczone.
Do podpinania w locie w przeciwieñstwie do (teoretycznie) PS/2, które te¿
podpinam z regu³y do w³±czonego komputera i nigdy nic siê nie sta³o (pomimo, ¿e
nie by³o do tego przeznaczone to widocznie tak projektuje siê urz±dzenia aby
jednak siê da³o).

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-04-01 11:12:56
Autor: Marcin Kocur
klawiatura USB - walne³o korki posz³y
Osoba Konrad Kosmowski napisa³a na pl.comp.pecet:

Codziennie miliardy ludzi podpinaj±
rzeczy via USB do komputera (g³ownie pendrive) bo do tego jest to
przeznaczone.

I codziennie komu¶ pada kilka p³yt. Ja te¿ podpinam, raz kolega
przyniós³ aparat, pod³±czy³em i w tym momencie chipset by³ do wymiany.
P³yta ASUS.

Marcin Kocur

Data: 2010-04-01 00:09:03
Autor: JoteR
klawiatura USB - walne³o korki posz³y
"pitpull" napisa³:

Zachcia³o mi siê pod³±czyæ klawiaturê na USB do komputera.

Do którego¶ z tych wbudowanych w p³ytê gniazd, czy którego¶ na przednim panelu b±d¼ ¶ledziu?

Komputer "wy³±czony" ale "pod pr±dem"

Dupnê³o, z zasilacza poszed³ dym, korki posz³y a ja o ma³o zawa³u nie dosta³em.

A czy do tego gniazda co¶ ju¿ by³o pod³±czane wcze¶niej? Jaki¶ pendrive, telefon czy co¶?

Czy taka operacja jest oficjalnie zabroniona?

Nie, ale nie jest równie¿ oficjalnie zabronione odwrotne pod³±czanie zewnêtrznych gniazd USB do p³yty ;->

JoteR

Data: 2010-04-01 00:36:47
Autor: Konrad Kosmowski
** JoteR <joter@pf.pl> wrote:

Zachcia³o mi siê pod³±czyæ klawiaturê na USB do komputera.

Do którego¶ z tych wbudowanych w p³ytê gniazd, czy którego¶ na przednim
panelu b±d¼ ¶ledziu?

Do wyj¶cia zasilania przeznaczonego np. dla monitora. ;-)))

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-04-01 11:02:43
Autor: Dominik & Co
klawiatura USB - walne³o korki posz³y
JoteR rzecze:

Nie, ale nie jest równie¿ oficjalnie zabronione odwrotne pod³±czanie zewnêtrznych gniazd USB do p³yty ;->

Onegdaj pod³±cza³em zewnêtrzne gniazda USB na ¶ledziu w innym
"standardzie", ni¿ p³yta i oczywi¶cie zwar³em +5V z mas± (na ¶ledziu
by³a wspólna masa). Zmostkowa³em pin zasilania z drugim gniazdem i by³o
ok (pod³±cza³em aparat foto i mychê). Ale teraz pewnie robi± "lepsze"
p³yty ;-)

--
Dominik (& k±pany)
"Wszyscy chc± naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabraæ." (S.J. Lec)

Data: 2010-04-01 04:25:00
Autor: Szymon von Ulezalka
klawiatura USB - walne³o korki posz³y
gdyby nie dzisiejsza data, to byc moze bym uwierzyl w te opowiesc. byc
moze.

Data: 2010-04-01 13:39:56
Autor: Artur\(m\)
klawiatura USB - walnelo korki poszly

Uzytkownik "Szymon von Ulezalka" <sz.gruszczynski@googlemail.com> napisal w
wiadomosci
gdyby nie dzisiejsza data, to byc moze bym uwierzyl w te opowiesc. byc
moze.

Gdyby primaaprilis byl w piatek, a dodatkowo 13 - to by dopiero bylo:)

Artur(m)

Data: 2010-04-01 15:07:39
Autor: pitpull
klawiatura USB - walne³o korki posz³y

U¿ytkownik "Szymon von Ulezalka" <sz.gruszczynski@googlemail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:8ced1eb1-f382-4603-b14a-53940f5eca5az4g2000yqa.googlegroups.com...
gdyby nie dzisiejsza data, to byc moze bym uwierzyl w te opowiesc. byc
moze.

Przykro mi niezmiernie, ale ta awaria wydarzy³a siê wczoraj.
Maila tez wys³a³em wczoraj. Z naszej strefy czasowej - ¿eby nie by³o w±tpliwo¶ci.

Dodam jeszcze ¿e wygl±da na to ¿e p³yta dzia³a - w kazdym razie nie gorzej ni¿ przedtem. Porty USB dzia³aj±, klawiatura równie¿ - po zamontowaniu innego zasilacza.
Komputer jak sie zwiesza³ tak siê zwiesza dalej. Parê kondensatorów wygl±da na "wybulone". W³asciciel postanowi³ oddaæ do producenta - ale ju¿ jest po gwarancji. Z ciekawo¶ci zapytam kiedy¶ co z nim siê dzieje.

pitpull

Data: 2010-04-01 07:20:46
Autor: nom
klawiatura USB - walne³o korki posz³y

U¿ytkownik "pitpull" <pitpull@pitpull.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hp0b7t$l57$1atlantis.news.neostrada.pl...
Zachcia³o mi siê pod³±czyæ klawiaturê na USB do komputera.

Komputer "wy³±czony" ale "pod pr±dem"

Pod³±czony do listwy/gniazdka z uziemieniem?

Data: 2010-04-01 09:13:10
Autor: pitpull
klawiatura USB - walne³o korki posz³y

U¿ytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hp1agi$f3f$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tak. Do tego jeszcze z ró¿nicówk±.
Zajrza³em do zasilacza. Bezpiecznik ca³y.... Korki wywala - ró¿nicówki nie.
ot - ciekawostka.

pitpull

Data: 2010-04-01 19:50:44
Autor: Artur Dêbski
klawiatura USB - walne³o korki posz³y
Dupnê³o, z zasilacza poszed³ dym, korki posz³y a ja o ma³o zawa³u nie
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
dosta³em.
^^^^^^^^^^

MSPANC
MEGA ROTFL

Sorki ale ze ¶miechu prawie monitor oplu³em :)
To zabrzmia³o jak z jakiego¶ niez³ego kabaretu o informatykach :)

Artur Dêbski
http://blogit.one.pl

Data: 2010-04-01 23:09:02
Autor: pitpull
klawiatura USB - walne³o korki posz³y

U¿ytkownik "Artur Dêbski" <arturdebski@autograf.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hp2n2e$2qg$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

No cieszê siê ¿e przynajmniej Koledzie rozrywki dostarczy³em ;-)
Ale znam parê przyjemniejszych rzeczy ni¿ zwarcie w zasilaczu obok twarzy w zamkniêtej przestrzeni pod biurkiem :D

pozdrawiam

pitpull

Data: 2010-04-02 21:13:48
Autor: Waldeusz
klawiatura USB - walne³o korki posz³y

U¿ytkownik "pitpull" <pitpull@pitpull.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hp327i$108$1atlantis.news.neostrada.pl...
Ale znam parê przyjemniejszych rzeczy ni¿ zwarcie w zasilaczu obok twarzy w zamkniêtej przestrzeni pod biurkiem :D

pitpull

I tak z "pitpulla" zrobi³ siê ratlerek ? LOL
Sorki - nie mog³em siê powstrzymaæ  ;)

Pozdrawiam

Data: 2010-04-02 22:29:45
Autor: qwerty
klawiatura USB - walne³o korki posz³y
U¿ytkownik "pitpull" <pitpull@pitpull.com> napisa³ w wiadomoœci grup dyskusyjnych:hp327i$108$1@atlantis.news.neostrada.pl...
No cieszê siê ¿e przynajmniej Koledzie rozrywki dostarczy³em ;-)
Ale znam parê przyjemniejszych rzeczy ni¿ zwarcie w zasilaczu obok twarzy w zamkniêtej przestrzeni pod biurkiem :D

To gówniany zasilacz jak dopuœci³ do zwarcia.

Data: 2010-04-03 09:09:18
Autor: Mateusz Viste
klawiatura USB - walneło korki poszły
On Wednesday 31 March 2010 22:24, pitpull wrote:
Czy taka operacja jest oficjalnie zabroniona?

Oczywiście, że nie.

Po prostu masz nędzny zasilacz. Następnym razem nie oszczędzaj na zakupie
zasilacza.

Ew. zwróć się z zażaleniem do producenta (zasilacza), że ci zrobił zwarcie
w instalacji elektrycznej.

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

klawiatura USB - walne³o korki posz³y