klej do metalu

Data: 2013-04-27 17:46:28
Autor: Jacek Maciejewski
klej do metalu
Dnia Sat, 27 Apr 2013 16:48:34 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał(a):

IMHO to powinna byc jakas elastyczna zywica, ale ktora?

Wszystkie epoksydy się nadadzą. Użyj po prostu Distalu, tego dłużej
wiążącego i podgrzewaj podczas wiązania.
--
Jacek

Data: 2013-04-27 19:10:30
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
klej do metalu

napisał(a):

IMHO to powinna byc jakas elastyczna zywica, ale ktora?

Wszystkie epoksydy się nadadzą. Użyj po prostu Distalu, tego dłużej
wiążącego i podgrzewaj podczas wiązania.
-- Jacek
Dla czego ma podgrzewać? Że by szybciej związał?
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-04-27 20:57:10
Autor: ToMasz
klej do metalu

napisał(a):

IMHO to powinna byc jakas elastyczna zywica, ale ktora?

Wszystkie epoksydy się nadadzą. Użyj po prostu Distalu, tego dłużej
wiążącego

popieram. wcieknie, przesączy, dobrze chwyci

i podgrzewaj podczas wiązania.
--
Jacek
Dla czego ma podgrzewać? Że by szybciej związał?
też nie wiem po co podgrzewać. napewno szybciej zwiąże, ale to nie zaleta.

Tomasz

PS jak jest luz, wypełnij go czymkolwiek przez co przesiąka klej. mata szklana, szmata, gazeta. cokolwiek.

Data: 2013-04-27 21:10:43
Autor: live_evil
klej do metalu
On 27.04.2013 20:57, ToMasz wrote:

PS jak jest luz, wypełnij go czymkolwiek przez co przesiąka klej. mata
szklana, szmata, gazeta. cokolwiek.

Już lepiej tkanina szklana/węglowa w postaci rękawu, można ładnie rurkę obciągnąć i uzystać równą, gładką powierzchnię.

--
live_evil

Data: 2013-04-29 01:47:25
Autor: Titus Atomicus
klej do metalu
In article <klh7rj$ne3$1@newsfeed.man.lodz.pl>,
 live_evil <usame_niechcespamu@o2.pl> wrote:

> [...]

Już lepiej tkanina szklana/węglowa w postaci rękawu, można ładnie rurkę obciągnąć i uzystać równą, gładką powierzchnię.

No, a gdzie taka tkanine weglowa w postaci rekawu zakupie?
:-(
--
TA

Data: 2013-04-29 07:23:52
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
klej do metalu

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Titus_Atomicus-E2C8D6.01472529042013@news.atman.pl...
> [...]

No, a gdzie taka tkanine weglowa w postaci rekawu zakupie?
Obawiam się, że cały pomysł ma błąd konstrukcyjny. Tuleja, moim zdaniem, powinna być spasowana z rurą kolumny suwliwie lub lepiej z lekkim wciskiem i zabezpieczona np. b. mocnym klejem do gwintów. Wszelakie wypełnianie luzu klejami lub matą i klejem jakoś mnie nie przekonuje w wersji "zrób to sam".
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-04-29 12:32:16
Autor: live_evil
klej do metalu

np w havlu - www.havel-composites.com

--
live_evil

Data: 2013-05-14 01:31:35
Autor: __Maciek
klej do metalu
Sat, 27 Apr 2013 20:57:10 +0200 ToMasz
<news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał:

PS jak jest luz, wypełnij go czymkolwiek przez co przesiąka klej. mata szklana, szmata,

Może być.

gazeta.

A przez gazetę epoksyd przesiąka? I czy taki łatwy do rozwarstwienia
materiał jak papier, w dodatku całkowicie rozdzielający żywicę będzie
wzmacniał spoinę?
Podałeś właśnie świetny sposób żeby zrobić osłabienie w spoinie.
Jeżeli pierdyknie to na pewno właśnie w tym miejscu.

Data: 2013-05-14 13:37:01
Autor: J.F
klej do metalu
Użytkownik "__Maciek"  napisał w wiadomości
[...]

No, laminat "fenolowo-papierowy" byl znany i powszechnie stosowany.
Choc nie nalezal do mocnych materialow - ale widac lepszy niz sama zywica.

J.

Data: 2013-05-14 01:34:09
Autor: __Maciek
klej do metalu
Sat, 27 Apr 2013 20:57:10 +0200 ToMasz
<news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał:

Dla czego ma podgrzewać? Że by szybciej związał?
też nie wiem po co podgrzewać. napewno szybciej zwiąże, ale to nie zaleta.

Spoina jest wtedy mocniejsza (patrz mój inny post w tym wątku). Ważne
jest też to że po wyjęciu z pieca i ochłodzeniu można się z tym już
normalnie obchodzić, nie trzeba uważać żeby się nie rozlazło.

Data: 2013-04-27 21:07:47
Autor: Jacek Maciejewski
klej do metalu

napisał(a):

[...]

Wydaje mi się (w oparciu o wieloletnie doświadczenie) że taka spoina ma
lepszą wytrzymałość. Co do trwałości spoiny distalowej to np. mam w
tradycyjnym suporcie miski (bo miały luzy) wklejone na distal zmieszany z
pyłem kamiennym. Mój pomysł. Ale miski trzymają już dobre 20 tys. km :)
--
Jacek

Data: 2013-05-14 01:26:37
Autor: __Maciek
klej do metalu
Sat, 27 Apr 2013 21:07:47 +0200 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
napisał:

Dla czego ma podgrzewać? Że by szybciej związał?

Wydaje mi się (w oparciu o wieloletnie doświadczenie) że taka spoina ma
lepszą wytrzymałość.

Nie wydaje Ci się. Niestety nie ma takich danych dla Distalu, ale
popatrz na wykres wytrzymałości w funkcji temperatury utwardzania dla
Hysolu 3422:

http://www.akd-tools.gr/xmsAssets/File/TDS/LOCTITE/loctite_3422.PDF
(pierwsza strona, lewo-dół)

Różnica wytrzymałości w porównaniu z utwardzaniem w temperaturze
pokojowej jest ponad dwukrotna! Warto też zwrócić uwagę jak bardzo
spada czas utwardzania przy niewielkim nawet podgrzaniu. Zwracam uwagę
że skala czasu na tym wykresie jest logarytmiczna...

Często w warunkach warsztatowych przy jakichś drobnych
klejeniach/zalewanich Distalem lub Poxipolem po prostu wkładam części
pod lampę (i wreszcie "kula grzewcza" jest stosowana zgodnie z
przeznaczeniem :-) ).

DISTAL RZONDZI! :-)

Data: 2013-05-14 13:34:37
Autor: J.F
klej do metalu
[...]

Tez mi sie tak wydawalo, ale podgrzewalem delikatnie (zarowka), mysle ze do ~40-50 C.
Raz podgrzalem mocniej i zakonczylo sie to mala eksplozja, no powiedzmy niekontrolowanym wyciekiem :-)
I do tej pory nie wiem - podgrzalem powyzej temperatury wrzenia,
czy w wyniku podgrzania szybkosc wiazania wzrosla za bardzo ... a wiazanie jest egzotermiczne i podgrzewa dalej.

[...]

Ale zauwaz dwie rzeczy:
a) wystarczy ~40C aby wzrosla dwukrotnie, nie trzeba wiecej,
b) osiaga maksimum, a dalej spada. To mi sie troche kloci z wiedza o epoksydach.  Granica spadania dla 40 i 80C sie nie uchwycila - moze jednak warto grzac do 100C ?

No i drobiazg - rozszerzalnosc cieplna materialow, takie 100C grozi tym ze po ostudzeniu spoina bedzie naprezona wewnetrznie.

Warto też zwrócić uwagę jak bardzo
spada czas utwardzania przy niewielkim nawet podgrzaniu. Zwracam uwagę
że skala czasu na tym wykresie jest logarytmiczna...

Akurat tu niewiele, 2-3 razy ?

J.

klej do metalu