klej do metalu

Data: 2013-04-27 23:40:03
Autor: Dariusz K. Ładziak
klej do metalu
Użytkownik Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał:
Witam,
Sezon sie zbliza a moj Srebrny Szerszen (http://tinyurl.com/bldxvr8)
wciaz jest niesprawny.
Musze wkleic dluga stalowa tuleje dystansowa w stalowa kolumne
kierownicy (dopiero w te tuleje bedzie wsuwana kierownica).
Powierzchnia styku jest spora, tuleja ma ze 300mm wysokosci, ale jest
luz ok. 0.5mm. Nie da sie docisnac jak przy 'kropelce'.
Spoina musi miec jakas grubosc, i musi byc jednoczesnie wytrzymala i
nieco elastyczna (bo przeciez ta konstrukcja caly czas sie ugina).
Probowalem z klejem z uzywanym w warsztatach samochodowych do klejenia
szyb, ale nie lapie.
Moze ktos ma inny pomysl.
IMHO to powinna byc jakas elastyczna zywica, ale ktora?

Użyj masy do klejenia metalu. Są specjalistyczne (ostatnio nawet w hipermarketach budowlanych można dorwać) kleje chemoutwardzalne z wypełnieniem metalicznym specjalnie pod katem klejenia metalu i uzupełniania ubytków metalu projektowane. Czyli - faktycznie, epoksyd tylko odpowiedniego rodzaju epoksyd z odpowiednim wypełnieniem.

I ważne - epoksyd elastyczny utwardzany np. utwardzaczem PAC - w żadnym wypadku nie utwardzany utwardzaczami lekkimi jak np. TECZA - potrafi być zbyt kruchy.

Czołowi producenci - Belzona, Bison...

--
Darek

Data: 2013-04-29 01:48:50
Autor: Titus Atomicus
klej do metalu
In article <517c45b4$0$1253$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Dariusz K. Ładziak" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> wrote:

> [...]

I ważne - epoksyd elastyczny utwardzany np. utwardzaczem PAC - w żadnym wypadku nie utwardzany utwardzaczami lekkimi jak np. TECZA - potrafi być zbyt kruchy.

Mhm.
Ale czy producenci umieszczaja na opakowaniu informacje o skladzie utwardzacza?
--
TA

Data: 2013-04-30 01:52:00
Autor: Dariusz K. Ładziak
klej do metalu
> [...]

Czołowi producenci - Belzona, Bison...

Mhm.
Ale czy producenci umieszczaja na opakowaniu informacje o skladzie

Jak utwardzacz dodajesz w stosunki 1:10 to jest to TECZA albo coś zbliżonego - minimalne przedawkowanie czyni żywicę szkliście kruchą. Jak utwardzacz dajesz w stosunku 1:1 to jest to PAC albo coś podobnego - trzydzieści procent odchyłki w jedna czy drugą nie zmienia wiele, jak zamiast 50% utwardzacza dasz 20% to po prostu dwa tygodnie na utwardzenie poczekasz albo będziesz musiał podgrzać do osiemdziesięciu - stu dwudziestu stopni na dwie godziny...

--
Darek

Data: 2013-05-04 00:59:12
Autor: Titus Atomicus
klej do metalu
In article <517f07a2$0$1269$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Dariusz K. Ładziak" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> wrote:

[...]
Aha, to jeszcze jedno pytanie - w ktorych z budowlanych marketow znajde takie zywice? Ewentualnie - gdzie w szeroko pojetym centrum Warszawy znajde jakis specjalistyczny sklep z klejami. Koledzy w watku podali juz kilka przydatnych adresow, ale niestety poza Warszawa.
--
TA

Data: 2013-05-04 06:13:50
Autor: Piotr Molski
klej do metalu
Zywice w Warszawie mozna kupic w paru miejscach. Znam te:

http://www.dasyacht.republika.pl/
Rembertow, maja chyba tylko jeden rodzaj zywicy, jakas niebieska,
bardzo tanio.

Sklep chemiczny na Lindleya - wiekszy wybor, drozej.
http://www.mz.firms.pl/warszawa/48939,jasskor-sklep-firmowy.html

Kiedys zywice na wage (do wlasnej butelki) mozna bylo kupic w sklepie
ze sprzetem campingowym na terenie Spojni przy Wislostradzie, ale
niestety sklep sie zlikwidowal? przeniosl? Ktos cos wie?

Mozna prosic o troche wiecej praktycznych informacji o technologii
stosowania utwardzaczy PAC? Np. gdzie kupic ja w niewielkich ilosciach
(1-2kg)? Utwardzacz nadaje sie do dowolnej zywicy? Bede kleil deske
longboardowa - pare warstw sklejki, posrodku  mata. Calosc powinna
miec spory flex - powinna byc sprezysta.

pozdr
Piotr

Data: 2013-05-06 08:11:09
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
klej do metalu

Użytkownik "Piotr Molski" <piotrmolski@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2098308a-d083-4f85-a369-d92920a79ca8@z14g2000vba.googlegroups.com...
Sklep chemiczny na Lindleya - wiekszy wybor, drozej.
http://www.mz.firms.pl/warszawa/48939,jasskor-sklep-firmowy.html

Też polecam. Miła fachowa obsługa i jak mniej klientów to i wiele cennych porad można uzyskać. Bogata i kompleksowa oferta.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-05-14 01:11:48
Autor: __Maciek
klej do metalu
Sat, 27 Apr 2013 23:40:03 +0200 "Dariusz K. Ładziak"
<dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał:

I ważne - epoksyd elastyczny utwardzany np. utwardzaczem PAC - w żadnym wypadku nie utwardzany utwardzaczami lekkimi jak np. TECZA - potrafi być zbyt kruchy.

Post już nieco stary, ale dodam że skutecznie udało mi się swego czasu
(chwaliłem się zresztą tu na grupie) wkleić jarzmo (uchwyt siodełka) w
sztycę za pomocą Distalu. Distal wygrzałem w piecu (100 stopni C,
przez chyba godzinę i zostawiłem jeszcze na parę dni bo musiałem tę
sztycę pomalować żeby nie rdzewiała). Pomimo moich ok. 100kg cielska i
nieraz 10-15kg plecaka nic się z tym nie dzieje a trochę już na tej
sztycy przejechałem. Oczywiście przed klejeniem właściwie
przygotowałem powierzchnie - porysowałem papierem ściernym (rury nie
trzeba było bo i tak była chropowata w środku), umyłem acetonem.

Data: 2013-05-14 01:34:17
Autor: Dariusz K. Ładziak
klej do metalu
Użytkownik __Maciek napisał:
[...]

W cienkiej warstwie Distal oczywiście będzie całkiem dobry - gorzej z warstwami grubszymi a zwłaszcza z obciążalnością odsłoniętych powierzchni - tu już potrzeba lepszego wypełniacza.

A mycie acetonem niesie se sobą pewne niebezpieczeństwo przy klejeniu czy laminowaniu - aceton silnie chłodzi. Po myciu acetonem każde zbliżenie ręki powoduje pokrycie metalu cieniuteńką warstwą wody parującej z ludzkiego ciała - i adhezję szag trafia. A nie wszyscy o tym pamiętają - trzeba mytym elementom dać czas na odzyskanie temperatury otoczenia a jeszcze lepiej podgrzać w okolice temperatury ludzkiego ciała.

--
Darek

Data: 2013-05-14 07:50:20
Autor: cytawa
klej do metalu
__Maciek pisze:

Post już nieco stary, ale dodam że skutecznie udało mi się swego czasu
(chwaliłem się zresztą tu na grupie) wkleić jarzmo (uchwyt siodełka) w
sztycę za pomocą Distalu.

Distal dobry na wszystko. To tych rzeczy to idealny. Swego czasu kleilem nim nawet buty.

Distal wygrzałem w piecu (100 stopni C,
przez chyba godzinę i zostawiłem jeszcze na parę dni bo musiałem tę
sztycę pomalować żeby nie rdzewiała).

Nie wiem czy wygrzewanie bylo potrzebne. Distal ma bardzo dlugi czas wiazania.(prawie doba) Dzieki temu doskonale penetruje drobne nierownosci i dlatego  jego skutecznosc jest doskonala.

W ogole epoksydowe kleje nie sa zle. Ostanio udalo mi sie jakims Epoxy Steel skutecznie zregenerowac beznadziejnie popsuty gwint w mufie suportowej.

Jan Cztawa

Data: 2013-05-14 08:40:31
Autor: Remigiusz Zukowski
klej do metalu
W dniu 2013-05-14 07:50, cytawa pisze:

[...]

Wygrzewanie powinno się wykonywać już po właściwym związaniu (czyli po tych 24 godzinach w przypadku distalu) i raczej w niższej temperaturze - ok 60-80 stopni i powinno ono trwać kilkanaście, kilkadziesiąt godzin. Wygrzewanie bezpośrednio po przygotowaniu żywicy znacznie przyśpiesza żelowanie co jest często pożądane ale prowadzi do zmniejszenia wytrzymałości w stosunku do żelowania w temperaturze pokojowej. To takie zgrubne reguły bo dokładna procedura zależy od typu żywicy.
Osobiście trochę dłubie w laminatach jako modelarz i czasami stosuje je w jakiś gadżetach rowerowych. Stosuję lotniczą żywicę L285, jako wypełniacz w przypadku zalewania spoin mikrobalon bądź też ściny węglowe gdy istotna jest wytrzymałość (po prostu tnę rowing węglowy nożyczkami). Laminując okazjonalnie można się opierać na Distalu albo Epidianie 53 ale na dłuższą metę to jest po prostu niezdrowe - Epidian 53 jest wysoce uczulający na skórę, zawiera dodatek styrenu a wąchanie tego jak się osobiście przekonałem nieźle kręci w głowie.

Remigiusz

Data: 2013-05-14 09:43:40
Autor: JDX
klej do metalu
On 2013-05-14 07:50, cytawa wrote:
[...]
Distal ma bardzo dlugi czas wiazania.(prawie doba)
Zależy który. Oprócz klasycznego jest jeszcze Distal Rapid:
http://tinyurl.com/dx2eyyx.

Data: 2013-05-14 09:55:18
Autor: Remigiusz Zukowski
klej do metalu
On 2013-05-14 07:50, cytawa wrote:
[...]
Distal ma bardzo dlugi czas wiazania.(prawie doba)
Zależy który. Oprócz klasycznego jest jeszcze Distal Rapid:
http://tinyurl.com/dx2eyyx.

Distal rapid i inne pięciominutówki swoją wytrzymałością nie dorastają do pięt żywicom 24-godzinnym. Ich spoina jest tak miękka, że nawet paznokciem da się ją zarysować. Najlepiej stosować je tylko jako klej montażowy.

Remigiusz

Data: 2013-05-14 10:19:14
Autor: Desoft
klej do metalu
Distal ma bardzo dlugi czas wiazania.(prawie doba)

Distal ma czas wiązania dobę, ale pełną wytrzymałość osiąga po 7 dniach.

Distal rapid i inne pięciominutówki swoją wytrzymałością nie dorastają do pięt żywicom 24-godzinnym.

Coś w tym jest. Im dłużej schnie, tym lepiej trzyma.

--
Desoft

Data: 2013-05-14 13:25:48
Autor: J.F
klej do metalu
Użytkownik "Desoft"  napisał w wiadomości
Distal rapid i inne pięciominutówki swoją wytrzymałością nie dorastają do pięt żywicom 24-godzinnym.
Coś w tym jest. Im dłużej schnie, tym lepiej trzyma.

Jestes pewien ze po podgrzaniu gorzej trzyma ?

J.

klej do metalu