Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   klekotanie przy dodawaniu gazu

klekotanie przy dodawaniu gazu

Data: 2011-11-21 08:14:00
Autor: P
klekotanie przy dodawaniu gazu
Witam

Przy dodawaniu gazu, zwykle w sytuacji, gdy jest za mała prędkość np. wrzucony jest 4 bieg, a prędkość to dajmy na to 50 - rozlega się przez chwilę delikatne "klekotanie" silnika (benzyna) - co to może być?

pozdrawiam
P

Data: 2011-11-21 07:31:50
Autor: AZ
klekotanie przy dodawaniu gazu
On 2011-11-21, P <grupydyskusyjne@op.pl> wrote:

Przy dodawaniu gazu, zwykle w sytuacji, gdy jest za mała prędkość np. wrzucony jest 4 bieg, a prędkość to dajmy na to 50 - rozlega się przez chwilę delikatne "klekotanie" silnika (benzyna) - co to może być?

Panewki? Opisz dokladniej. Na jalowym tez slychac stukot?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-21 08:36:14
Autor: P
klekotanie przy dodawaniu gazu

Panewki? Opisz dokladniej. Na jalowym tez slychac stukot?

na jałowym nie, tylko przy dodawaniu gazu, przy zbyt małej prędkości w stosunku do wrzuconego biegu. Przy redukcji już nie.

P.

Data: 2011-11-21 08:36:23
Autor: PanAdol
klekotanie przy dodawaniu gazu
chwilę delikatne "klekotanie" silnika (benzyna) - co to może być?
"Dzwoni±" zawory pewnie. co za auto ?
Jak troche i na poczatku to az tak sie nei ma co przejmowac. Przyczyn moze byc wiele : zle ustawiony zaplon za uboga mieszanka itp

Data: 2011-11-21 08:39:30
Autor: P
klekotanie przy dodawaniu gazu
"Dzwoni±" zawory pewnie. co za auto ?

Citroen C4, 1,4

P.

Data: 2011-11-21 09:04:20
Autor: PanAdol
klekotanie przy dodawaniu gazu

Citroen C4, 1,4

i bledow komp nie wywala zadnych  ?

Data: 2011-11-21 08:42:12
Autor: Myjk
klekotanie przy dodawaniu gazu
Mon, 21 Nov 2011 08:36:23 +0100, PanAdol
"DzwoniÄ…" zawory pewnie. co za auto ?

Szczelam, Astra II :P

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-11-21 09:13:24
Autor: Agent
klekotanie przy dodawaniu gazu

Użytkownik "P" <grupydyskusyjne@op.pl> napisał w wiadomości news:jactno$ppg$1news.onet.pl...
Witam

Przy dodawaniu gazu, zwykle w sytuacji, gdy jest za mała prędkość np. wrzucony jest 4 bieg, a prędkość to dajmy na to 50 - rozlega się przez chwilę delikatne "klekotanie" silnika (benzyna) - co to może być?

Objaw prawidłowy. Silnik spalinowy nie może pracowac poniżej pewnej prędkości obrotowej. Przy dużym obciążeniu i małej prędkości obrotowej tworzą się duże siły na korbowodach co przy połączeniu z mniejszym ciśnieniem smarowania powodować może kontakt panewek z wałem.

Data: 2011-11-21 09:44:38
Autor: Lewis
klekotanie przy dodawaniu gazu
W dniu 2011-11-21 09:13, Agent pisze:

Użytkownik "P" <grupydyskusyjne@op.pl> napisał w wiadomości
news:jactno$ppg$1news.onet.pl...
Witam

Przy dodawaniu gazu, zwykle w sytuacji, gdy jest za mała prędkość np.
wrzucony jest 4 bieg, a prędkość to dajmy na to 50 - rozlega się przez
chwilę delikatne "klekotanie" silnika (benzyna) - co to może być?

Objaw prawidłowy. Silnik spalinowy nie może pracowac poniżej pewnej
prędkości obrotowej. Przy dużym obciążeniu i małej prędkości obrotowej
tworzą się duże siły na korbowodach co przy połączeniu z mniejszym
ciśnieniem smarowania powodować może kontakt panewek z wałem.

Do tego rozwalamy sprzęgło/koło dwumasowe, poduszki silnika i skrzyni itd... A więc takie "ecodrajwingowanie po polsku" szkodzi :P

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-21 10:05:37
Autor: P
klekotanie przy dodawaniu gazu

Objaw prawidłowy. Silnik spalinowy nie może pracowac poniżej pewnej
prędkości obrotowej. Przy dużym obciążeniu i małej prędkości obrotowej
tworzą się duże siły na korbowodach co przy połączeniu z mniejszym
ciśnieniem smarowania powodować może kontakt panewek z wałem.

dedukuję, że należy się przyjrzeć temu "ciśnieniu smarowania" ?
Co do ekonomii - nie  jest to styl jazdy, tylko po prostu czasem zdarza siÄ™;). A objawu nie byĹ‚o wczeĹ›niej, stÄ…d pytanie.

P.

Data: 2011-11-21 10:08:54
Autor: Lewis
klekotanie przy dodawaniu gazu
W dniu 2011-11-21 10:05, P pisze:

Objaw prawidłowy. Silnik spalinowy nie może pracowac poniżej pewnej
prędkości obrotowej. Przy dużym obciążeniu i małej prędkości obrotowej
tworzą się duże siły na korbowodach co przy połączeniu z mniejszym
ciśnieniem smarowania powodować może kontakt panewek z wałem.

dedukuję, że należy się przyjrzeć temu "ciśnieniu smarowania" ?
Co do ekonomii - nie jest to styl jazdy, tylko po prostu czasem zdarza
się;). A objawu nie było wcześniej, stąd pytanie.

P.

Ciśnienia smarowania na wolnych obrotach nie uratujesz, chyba że wstawisz większą wydajniejszą pompę oleju.
Silnik powinien pracować na konkretnych obrotach (takich na których ma największą sprawność)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-21 11:08:32
Autor: RoMan Mandziejewicz
klekotanie przy dodawaniu gazu
Hello Lewis,

Monday, November 21, 2011, 10:08:54 AM, you wrote:

Objaw prawidłowy. Silnik spalinowy nie może pracowac poniżej pewnej
prędko¶ci obrotowej. Przy dużym obci±żeniu i małej prędko¶ci obrotowej
tworz± się duże siły na korbowodach co przy poł±czeniu z mniejszym
ci¶nieniem smarowania powodować może kontakt panewek z wałem.
dedukuję, że należy się przyjrzeć temu "ci¶nieniu smarowania" ?
Co do ekonomii - nie jest to styl jazdy, tylko po prostu czasem zdarza
się;). A objawu nie było wcze¶niej, st±d pytanie.
Ci¶nienia smarowania na wolnych obrotach nie uratujesz, chyba że
wstawisz większ± wydajniejsz± pompę oleju.
Silnik powinien pracować na konkretnych obrotach (takich na których ma
największ± sprawno¶ć)

Cóż... Dawno temu, potężny silnik diesla do dużego agregatu
uruchamiało się dopiero po napompowaniu ręczn± pompk± skrzydełkow±
ci¶nienia w układzie smarowania do 1.5atm.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-11-21 10:11:55
Autor: AZ
klekotanie przy dodawaniu gazu
On 2011-11-21, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:

Cóż... Dawno temu, potężny silnik diesla do dużego agregatu
uruchamiało się dopiero po napompowaniu ręczną pompką skrzydełkową
ciśnienia w układzie smarowania do 1.5atm.

Za taki potezny silnik sie placi duzo pieniazkow wiec wymaga sie jego
bezawaryjnosci. Producenci samochodow nie zarabiaja tylko na ich
sprzedazy ale na pozniejszej sprzedazy czesci zamiennych. Juz raz
producenci strzelili sobie w stope robiac samochody ktore teraz maja po
20 lat i jezdza bez wiekszych problemow.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-21 12:47:48
Autor: J.F
klekotanie przy dodawaniu gazu
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomo¶ci
Cóż... Dawno temu, potężny silnik diesla do dużego agregatu
uruchamiało się dopiero po napompowaniu ręczn± pompk± skrzydełkow±
ci¶nienia w układzie smarowania do 1.5atm.

I myslisz ze to cos dawalo ?

Bo do panewek walu troche oleju owszem wplynelo, ale raczej nie na caly obwod, do panewek korbowodowych prawdopodobnie nic, ewentualnie tylko do kilku, natrysku na tlok ten silnik najwyrazniej nie mial, i na rozrzad tez chyba nie mial.

Tyle zysku ze uklad zostawal niewatpliwie wypelniony olejem, no i troche wplynelo w panewki walu i rozrzadu.

J.

Data: 2011-11-21 12:00:03
Autor: AZ
klekotanie przy dodawaniu gazu
On 2011-11-21, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

I myslisz ze to cos dawalo ?

Bo do panewek walu troche oleju owszem wplynelo, ale raczej nie na caly obwod, do panewek korbowodowych prawdopodobnie nic, ewentualnie tylko do kilku, natrysku na tlok ten silnik najwyrazniej nie mial, i na rozrzad tez chyba nie mial.

Tyle zysku ze uklad zostawal niewatpliwie wypelniony olejem, no i troche wplynelo w panewki walu i rozrzadu.

Jestes pewien? Wtedy przy rozruchu masz juz uklad napelniony olejem i
smarowanie przy rozruchu pojawi sie szybciej niz przy pustym ukladzie.
Rajt?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-21 14:30:47
Autor: J.F
klekotanie przy dodawaniu gazu
UĹĽytkownik "AZ"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jadeg3$bq8$11@node2.news.atman.pl...
On 2011-11-21, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Tyle zysku ze uklad zostawal niewatpliwie wypelniony olejem, no i
troche wplynelo w panewki walu i rozrzadu.

Jestes pewien? Wtedy przy rozruchu masz juz uklad napelniony olejem i
smarowanie przy rozruchu pojawi sie szybciej niz przy pustym ukladzie.
Rajt?

Mam takie glupie wrazenie ze w normalnym silniku olej nie scieka tak latwo.
Ale moze w agregacie ktory jest odpalany raz na miesiac jest inaczej.

J.

Data: 2011-11-21 13:35:02
Autor: AZ
klekotanie przy dodawaniu gazu
On 2011-11-21, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Mam takie glupie wrazenie ze w normalnym silniku olej nie scieka tak latwo.
Ale moze w agregacie ktory jest odpalany raz na miesiac jest inaczej.

Robilem cos kiedys w motocyklu przy okazji zmieniajac olej, spuscilem
olej, po pol godzinie przestalo kapac, banke zabralem i zostawilem
tekture. OIDP to stal tak tydzien i skapnelo raptem pare kropel, mysle
ze goracy olej moze splynac w ciagu kilkunastu-kilkudziesieciu minut.
Zreszta to widac po zgaszeniu silniku, jak poziom oleju w misce rosnie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-21 15:54:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
klekotanie przy dodawaniu gazu
Hello J.F,

Monday, November 21, 2011, 2:30:47 PM, you wrote:

Tyle zysku ze uklad zostawal niewatpliwie wypelniony olejem, no i
troche wplynelo w panewki walu i rozrzadu.
Jestes pewien? Wtedy przy rozruchu masz juz uklad napelniony olejem i
smarowanie przy rozruchu pojawi sie szybciej niz przy pustym ukladzie.
Rajt?
Mam takie glupie wrazenie ze w normalnym silniku olej nie scieka tak
latwo.

Nawet jak ¶cieka, to objęto¶ć oleju potrzebna do ponownego napełnienia
jest mała. Silnik agregatu od dna michy do pokryw zaworów sporo ponad
metr miał.

Ale moze w agregacie ktory jest odpalany raz na miesiac jest inaczej.

Zdecydowanie - tam było słychać, jak powietrze jest wypychane. Dopiero
przy doj¶ciu do jakies 1atm się uciszało.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-11-21 15:52:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
klekotanie przy dodawaniu gazu
Hello J.F,

Monday, November 21, 2011, 12:47:48 PM, you wrote:

Cóż... Dawno temu, potężny silnik diesla do dużego agregatu
uruchamiało się dopiero po napompowaniu ręczn± pompk± skrzydełkow±
ci¶nienia w układzie smarowania do 1.5atm.
I myslisz ze to cos dawalo ?

Oczywi¶cie. Wiem, ile tego oleju trzeba było przepompować, żeby to
ci¶nienie uzyskać. To nie było kilka sekund machania.

Bo do panewek walu troche oleju owszem wplynelo, ale raczej nie na caly obwod, do panewek korbowodowych prawdopodobnie nic, ewentualnie tylko do kilku, natrysku na tlok ten silnik najwyrazniej nie mial,

A po co miał mieć natrysk na tłoki? To nie był wysilony silnik.

i na rozrzad tez chyba nie mial.

Do rozrz±du olej na pewno dochodził.

Tyle zysku ze uklad zostawal niewatpliwie wypelniony olejem, no i troche wplynelo w panewki walu i rozrzadu.

To mało? Przecież do wypełnienia kanałów olejowych w takim silniku
potrzeba naprawdę wielu litrów oleju. A tu w momencie rozruchu nie
do¶ć, że kanały wypełnione, to jeszcze ci¶nienie wstępne jest i może
tworzyć się warstwa poslizgowa na panewkach. Wystarcz± pojedyncze
obroty, żeby układ uzyskał pełne cisnienie.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-11-21 17:35:04
Autor: J.F
klekotanie przy dodawaniu gazu
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomo¶ci
Hello J.F,
Bo do panewek walu troche oleju owszem wplynelo, ale raczej nie na
caly obwod, do panewek korbowodowych prawdopodobnie nic, ewentualnie
tylko do kilku, natrysku na tlok ten silnik najwyrazniej nie mial,

A po co miał mieć natrysk na tłoki? To nie był wysilony silnik.

i na rozrzad tez chyba nie mial.

Do rozrz±du olej na pewno dochodził.

Ale nie w postaci natrysku, bo bys nie napompowal do tych 1.5atm :-)

J.

Data: 2011-11-21 12:11:57
Autor: mleko
klekotanie przy dodawaniu gazu
On 2011-11-21 10:05, P wrote:



dedukuję, że należy się przyjrzeć temu "ciśnieniu smarowania" ?

Nie, po prostu należy unikać jazdy na zbyt niskich obrotach.

Data: 2011-11-21 19:25:29
Autor: Przembo
klekotanie przy dodawaniu gazu
*P* w wiadomości news:jad493$nhe$1news.onet.pl napisał(a):
Objaw prawidłowy. Silnik spalinowy nie może pracowac poniżej pewnej
prędkości obrotowej. Przy dużym obciążeniu i małej prędkości obrotowej
tworzą się duże siły na korbowodach co przy połączeniu z mniejszym
ciśnieniem smarowania powodować może kontakt panewek z wałem.

dedukuję, że należy się przyjrzeć temu "ciśnieniu smarowania" ?
Co do ekonomii - nie  jest to styl jazdy, tylko po prostu czasem zdarza siÄ™;). A objawu nie byĹ‚o wczeĹ›niej, stÄ…d pytanie.

Styl jazdy nie przystaje do silnika, zmiana na R6 lub V6 o 2x większej pojemności rozwiąże problem, wtedy nawet V bieg i 40kmph lub trochę mniej idzie bez protestów. 1.4 to mały silnik i chyba za dużo wymagasz.

Pozdr

Data: 2011-11-21 10:28:37
Autor: Kowal
klekotanie przy dodawaniu gazu

Przy dodawaniu gazu, zwykle w sytuacji, gdy jest za mała prędko¶ć np.
wrzucony jest 4 bieg, a prędko¶ć to dajmy na to 50 - rozlega się przez chwilę delikatne "klekotanie" silnika (benzyna) - co to może być?

Poduszki (mocowanie)silnika.

Data: 2011-11-21 18:08:30
Autor: Maksymilian Dutka
klekotanie przy dodawaniu gazu
W dniu 2011-11-21 08:14, P pisze:
Witam

Przy dodawaniu gazu, zwykle w sytuacji, gdy jest za mała prędkość np.
wrzucony jest 4 bieg, a prędkość to dajmy na to 50 - rozlega się przez
chwilę delikatne "klekotanie" silnika (benzyna) - co to może być?

pozdrawiam
P

Że tak strzelę: nieszczelny układ wydechowy?


--
Pozdrawiam
Maksymilian Dutka

Data: 2011-11-21 18:36:53
Autor: vwojtas
klekotanie przy dodawaniu gazu


--
 Pozdrawiam Wojtek
Użytkownik "P" <grupydyskusyjne@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jactno$ppg$1news.onet.pl...
Witam

Przy dodawaniu gazu, zwykle w sytuacji, gdy jest za mała prędko¶ć np. wrzucony jest 4 bieg, a prędko¶ć to dajmy na to 50 - rozlega się przez chwilę delikatne "klekotanie" silnika (benzyna) - co to może być?

pozdrawiam
P


Witam
Ja stawiam na zawó EGR, jak sie robi zimno to to scierwo lubi własnie tak klekotać. Jak masz mozliwosc to wstaw samochd go ogrzewanego garażu i sprawdż po po kilku godzinach.


--
 Pozdrawiam Wojtek

klekotanie przy dodawaniu gazu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona