Data: 2011-11-21 08:14:00 | |
Autor: P | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
Witam
Przy dodawaniu gazu, zwykle w sytuacji, gdy jest za mała prędkość np. wrzucony jest 4 bieg, a prędkość to dajmy na to 50 - rozlega się przez chwilę delikatne "klekotanie" silnika (benzyna) - co to może być? pozdrawiam P |
|
Data: 2011-11-21 07:31:50 | |
Autor: AZ | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
On 2011-11-21, P <grupydyskusyjne@op.pl> wrote:
Panewki? Opisz dokladniej. Na jalowym tez slychac stukot? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-21 08:36:14 | |
Autor: P | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
na jałowym nie, tylko przy dodawaniu gazu, przy zbyt małej prędkości w stosunku do wrzuconego biegu. Przy redukcji już nie. P. |
|
Data: 2011-11-21 08:36:23 | |
Autor: PanAdol | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
chwilę delikatne "klekotanie" silnika (benzyna) - co to może być?"Dzwoni±" zawory pewnie. co za auto ? Jak troche i na poczatku to az tak sie nei ma co przejmowac. Przyczyn moze byc wiele : zle ustawiony zaplon za uboga mieszanka itp |
|
Data: 2011-11-21 08:39:30 | |
Autor: P | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
"Dzwoni±" zawory pewnie. co za auto ? Citroen C4, 1,4 P. |
|
Data: 2011-11-21 09:04:20 | |
Autor: PanAdol | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
i bledow komp nie wywala zadnych ? |
|
Data: 2011-11-21 08:42:12 | |
Autor: Myjk | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
Mon, 21 Nov 2011 08:36:23 +0100, PanAdol
"DzwoniÄ…" zawory pewnie. co za auto ? Szczelam, Astra II :P -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-11-21 09:13:24 | |
Autor: Agent | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
Użytkownik "P" <grupydyskusyjne@op.pl> napisał w wiadomości news:jactno$ppg$1news.onet.pl... WitamObjaw prawidłowy. Silnik spalinowy nie może pracowac poniżej pewnej prędkości obrotowej. Przy dużym obciążeniu i małej prędkości obrotowej tworzą się duże siły na korbowodach co przy połączeniu z mniejszym ciśnieniem smarowania powodować może kontakt panewek z wałem. |
|
Data: 2011-11-21 09:44:38 | |
Autor: Lewis | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
W dniu 2011-11-21 09:13, Agent pisze:
Do tego rozwalamy sprzęgło/koło dwumasowe, poduszki silnika i skrzyni itd... A więc takie "ecodrajwingowanie po polsku" szkodzi :P -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-21 10:05:37 | |
Autor: P | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
Objaw prawidłowy. Silnik spalinowy nie może pracowac poniżej pewnej prędkości obrotowej. Przy dużym obciążeniu i małej prędkości obrotowej tworzą się duże siły na korbowodach co przy połączeniu z mniejszym ciśnieniem smarowania powodować może kontakt panewek z wałem. dedukuję, że należy się przyjrzeć temu "ciśnieniu smarowania" ? Co do ekonomii - nie jest to styl jazdy, tylko po prostu czasem zdarza się;). A objawu nie było wcześniej, stąd pytanie. P. |
|
Data: 2011-11-21 10:08:54 | |
Autor: Lewis | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
W dniu 2011-11-21 10:05, P pisze:
Objaw prawidłowy. Silnik spalinowy nie może pracowac poniżej pewnej Ciśnienia smarowania na wolnych obrotach nie uratujesz, chyba że wstawisz większą wydajniejszą pompę oleju. Silnik powinien pracować na konkretnych obrotach (takich na których ma największą sprawność) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-21 11:08:32 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
Hello Lewis,
Monday, November 21, 2011, 10:08:54 AM, you wrote: Objaw prawidłowy. Silnik spalinowy nie może pracowac poniżej pewnejCi¶nienia smarowania na wolnych obrotach nie uratujesz, chyba że Cóż... Dawno temu, potężny silnik diesla do dużego agregatu uruchamiało się dopiero po napompowaniu ręczn± pompk± skrzydełkow± ci¶nienia w układzie smarowania do 1.5atm. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-21 10:11:55 | |
Autor: AZ | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
On 2011-11-21, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:
Za taki potezny silnik sie placi duzo pieniazkow wiec wymaga sie jego bezawaryjnosci. Producenci samochodow nie zarabiaja tylko na ich sprzedazy ale na pozniejszej sprzedazy czesci zamiennych. Juz raz producenci strzelili sobie w stope robiac samochody ktore teraz maja po 20 lat i jezdza bez wiekszych problemow. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-21 12:47:48 | |
Autor: J.F | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomo¶ci
Cóż... Dawno temu, potężny silnik diesla do dużego agregatu I myslisz ze to cos dawalo ? Bo do panewek walu troche oleju owszem wplynelo, ale raczej nie na caly obwod, do panewek korbowodowych prawdopodobnie nic, ewentualnie tylko do kilku, natrysku na tlok ten silnik najwyrazniej nie mial, i na rozrzad tez chyba nie mial. Tyle zysku ze uklad zostawal niewatpliwie wypelniony olejem, no i troche wplynelo w panewki walu i rozrzadu. J. |
|
Data: 2011-11-21 12:00:03 | |
Autor: AZ | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
On 2011-11-21, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Jestes pewien? Wtedy przy rozruchu masz juz uklad napelniony olejem i smarowanie przy rozruchu pojawi sie szybciej niz przy pustym ukladzie. Rajt? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-21 14:30:47 | |
Autor: J.F | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jadeg3$bq8$11@node2.news.atman.pl...
On 2011-11-21, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Tyle zysku ze uklad zostawal niewatpliwie wypelniony olejem, no i Mam takie glupie wrazenie ze w normalnym silniku olej nie scieka tak latwo. Ale moze w agregacie ktory jest odpalany raz na miesiac jest inaczej. J. |
|
Data: 2011-11-21 13:35:02 | |
Autor: AZ | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
On 2011-11-21, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Robilem cos kiedys w motocyklu przy okazji zmieniajac olej, spuscilem olej, po pol godzinie przestalo kapac, banke zabralem i zostawilem tekture. OIDP to stal tak tydzien i skapnelo raptem pare kropel, mysle ze goracy olej moze splynac w ciagu kilkunastu-kilkudziesieciu minut. Zreszta to widac po zgaszeniu silniku, jak poziom oleju w misce rosnie. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-21 15:54:52 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
Hello J.F,
Monday, November 21, 2011, 2:30:47 PM, you wrote: Mam takie glupie wrazenie ze w normalnym silniku olej nie scieka takTyle zysku ze uklad zostawal niewatpliwie wypelniony olejem, no iJestes pewien? Wtedy przy rozruchu masz juz uklad napelniony olejem i Nawet jak ¶cieka, to objęto¶ć oleju potrzebna do ponownego napełnienia jest mała. Silnik agregatu od dna michy do pokryw zaworów sporo ponad metr miał. Ale moze w agregacie ktory jest odpalany raz na miesiac jest inaczej. Zdecydowanie - tam było słychać, jak powietrze jest wypychane. Dopiero przy doj¶ciu do jakies 1atm się uciszało. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-21 15:52:03 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
Hello J.F,
Monday, November 21, 2011, 12:47:48 PM, you wrote: Cóż... Dawno temu, potężny silnik diesla do dużego agregatuI myslisz ze to cos dawalo ? Oczywi¶cie. Wiem, ile tego oleju trzeba było przepompować, żeby to ci¶nienie uzyskać. To nie było kilka sekund machania. Bo do panewek walu troche oleju owszem wplynelo, ale raczej nie na caly obwod, do panewek korbowodowych prawdopodobnie nic, ewentualnie tylko do kilku, natrysku na tlok ten silnik najwyrazniej nie mial, A po co miał mieć natrysk na tłoki? To nie był wysilony silnik. i na rozrzad tez chyba nie mial. Do rozrz±du olej na pewno dochodził. Tyle zysku ze uklad zostawal niewatpliwie wypelniony olejem, no i troche wplynelo w panewki walu i rozrzadu. To mało? Przecież do wypełnienia kanałów olejowych w takim silniku potrzeba naprawdę wielu litrów oleju. A tu w momencie rozruchu nie do¶ć, że kanały wypełnione, to jeszcze ci¶nienie wstępne jest i może tworzyć się warstwa poslizgowa na panewkach. Wystarcz± pojedyncze obroty, żeby układ uzyskał pełne cisnienie. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-21 17:35:04 | |
Autor: J.F | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomo¶ci
Hello J.F, Bo do panewek walu troche oleju owszem wplynelo, ale raczej nie na A po co miał mieć natrysk na tłoki? To nie był wysilony silnik. i na rozrzad tez chyba nie mial. Do rozrz±du olej na pewno dochodził. Ale nie w postaci natrysku, bo bys nie napompowal do tych 1.5atm :-) J. |
|
Data: 2011-11-21 12:11:57 | |
Autor: mleko | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
On 2011-11-21 10:05, P wrote:
Nie, po prostu należy unikać jazdy na zbyt niskich obrotach. |
|
Data: 2011-11-21 19:25:29 | |
Autor: Przembo | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
*P* w wiadomości news:jad493$nhe$1news.onet.pl napisał(a):
Objaw prawidłowy. Silnik spalinowy nie może pracowac poniżej pewnej dedukuję, że należy się przyjrzeć temu "ciśnieniu smarowania" ? Styl jazdy nie przystaje do silnika, zmiana na R6 lub V6 o 2x większej pojemności rozwiąże problem, wtedy nawet V bieg i 40kmph lub trochę mniej idzie bez protestów. 1.4 to mały silnik i chyba za dużo wymagasz. Pozdr |
|
Data: 2011-11-21 10:28:37 | |
Autor: Kowal | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
Przy dodawaniu gazu, zwykle w sytuacji, gdy jest za mała prędko¶ć np. Poduszki (mocowanie)silnika. |
|
Data: 2011-11-21 18:08:30 | |
Autor: Maksymilian Dutka | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
W dniu 2011-11-21 08:14, P pisze:
Witam Że tak strzelę: nieszczelny układ wydechowy? -- Pozdrawiam Maksymilian Dutka |
|
Data: 2011-11-21 18:36:53 | |
Autor: vwojtas | |
klekotanie przy dodawaniu gazu | |
-- Pozdrawiam Wojtek Użytkownik "P" <grupydyskusyjne@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jactno$ppg$1news.onet.pl... Witam Witam Ja stawiam na zawó EGR, jak sie robi zimno to to scierwo lubi własnie tak klekotać. Jak masz mozliwosc to wstaw samochd go ogrzewanego garażu i sprawdż po po kilku godzinach. -- Pozdrawiam Wojtek |