klient widmo - bank nie chce udzielic informacji

Data: 2011-09-27 12:36:09
Autor: K
klient widmo - bank nie chce udzielic informacji
witam,
prowadze dzialanosc gosp. (sprzedaje dostep do internetu) od dluzszego czasu na jednym z kont pojawia sie wplata od osoby ktora nie jest klientem, placi za kogos, lub jest klientem z panienskim nazwiskiem. problem polega na tym ze w szczegolach transakcji widac tylko nr rachunku oraz imie i nazwisko. zeby bylo smieszniej, oba rachunki sa w tym samym banku w roznych oddzialach. nie jestem w stanie zweryfikowac danych po kwocie, bo ta sama kwote placi kilkuset klientow, nie jestem w stanie zweryfikowac po tytule bo tytul zawsze jest typu: "oplata za internet m-c x". dzwonilem do banku z prosba o to zeby sie skontaktowali z ta osoba i zapytali ja za kogo robi oplaty za internet w stosunku do mojej firmy. panienka z partyline twierdzi ze ze wzgledu na ochrone danych nie moze tego zrobic, moze mi podac... nr rachunku i nazwisko kontrahenta. probowalem zwrocic pieniadze z prosba o kontakt w tytule przelewu, ale dostalem ponownie przelew. wiec prawdopodobnie osoba placi w kasie banku (tej informacji tez z banku nie moge uzyskac)
pani z partyline twierdzi tez ze do zakladania rachunku nie jest obligatoryjne podawanie adresu zameldowania - to by tlumaczylo klienta widmo.

co moge zrobic?

Data: 2011-09-27 06:55:43
Autor: witek
On 9/27/2011 5:36 AM, K wrote:
[...]

skoro placi ci widmo, to znaczy, ze ktorys klient ma niezaksiegowane wplaty. Poszukaj, ktorego goscia masz z debetem i zapytaj czy to on.

Innym dobrym rozwiazaniem jest danie dostapu do sprawdzania salda.
Zaraz jakis wypyszczy, ze ma dlugi na koncie, mimo, ze placi.

Data: 2011-09-27 06:58:32
Autor: witek
On 9/27/2011 6:55 AM, witek wrote:
[...]

3. Nie wysylasz im faktur z biezacym saldem ?
4. zaloz subkonta dla kazdegok  klienta.

Data: 2011-09-27 14:39:48
Autor: K
W dniu 27-09-2011 13:58, witek pisze:
[...]

problem w tym, ze gdy zaczely sie wplaty to nie bylo zawieranych umow na taka kwote, nie bylo tez rezygnacji z taka kwota. wylaczalem zalegajacych, ale nie bylo odzewu przez dwa tygodnie (prob skorzystania z internetu rowniez). osoba ktora to ewidencjnowala juz nie pracuje i mamy z tym maly problem.

Data: 2011-09-27 12:41:56
Autor: .B:artek.
W dniu 27-09-2011 12:36, K pisze:
pani z partyline twierdzi tez ze do zakladania rachunku nie jest
obligatoryjne podawanie adresu zameldowania - to by tlumaczylo klienta
widmo.

A który bank założy rachunek bez dowodu osobistego, gdzie jest adres zameldowania? Pewnie chodziło o zamieszkania.

co moge zrobic?

Żeby się skontaktować? W zasadzie nic. Mógłby¶ się dowiedzieć kto to, ale taka informacja może Ci niewiele powiedzieć, bo opłaty za Twojego klienta mog± i¶ć z konta kuzyna wujka szwagra. Zacznij szukać u siebie na li¶cie wpłat od kogo to może być - tak chyba będzie najpro¶ciej. Poza tym jak kto¶ Ci płaci to przypisanie tego do osoby to najmniejszy problem. Ważne, że saldo się zgadza.

--
..B:artek.

Data: 2011-09-28 10:54:42
Autor: Kamil
Dnia Tue, 27 Sep 2011 12:41:56 +0200, .B:artek. napisał(a):

bez dowodu osobistego, gdzie jest adres zameldowania?

A nie ma dowodów osobistych BEZ adresu zameldowania?
Nie widziałe¶ jeszcze takich?
Nie ma przecież obowi±zku mieszkania GDZIE¦ :)

Data: 2011-09-29 08:55:16
Autor: wwwd
W dniu 2011-09-28 10:54, Kamil pisze:
[...]

sa takie dowody dostaja go skazani ;)

Data: 2011-09-27 12:48:05
Autor: Henry(k)
Dnia Tue, 27 Sep 2011 12:36:09 +0200, K napisał(a):

nie jestem w stanie zweryfikowac danych po kwocie, bo ta sama kwote placi kilkuset klientow, nie jestem w stanie zweryfikowac po tytule bo tytul zawsze jest typu: "oplata za internet m-c x".

Takie rzeczy załatwia windykacja - patrzysz kto nie ma opłaconego dostępu,
dzwonisz, a on Ci sam powie że kto¶ inny wpłacił za niego.

Pozdrawiam,
Henry

Data: 2011-09-28 10:56:18
Autor: Kamil
Dnia Tue, 27 Sep 2011 12:48:05 +0200, Henry(k) napisał(a):

a on Ci sam powie że kto¶ inny wpłacił za niego.

Fajne, dobre :)))
Od dzisiaj przestaje płacić opł±ty dla dostawców mediów i będe im mówił że
"Czesław z w±chocka" zapłacił za mnie :) I że mog± sobie poszukać w swoich
wyci±gach :)

Data: 2011-09-27 12:52:21
Autor: Albercik
W dniu 27.09.2011 12:36, K pisze:
[...]

Rozumiem, że liczba wpłat <= liczbie abonentów. Jako że masz jedną wpłatę niezidentyfikowaną, to też powinieneś mieć przynajmniej jedną osobę co "nie płaci". jeżeli jest tylko jedna taka osoba, to sprawa prosta. Jeżeli masz więcej osób co nie płaci, to wyfiltruj, która z tych osób "przestała" płacić przed tym zanim zaczęły przychodzić te przelewy "widmo". Albo sprawdź, kto został podłączony nieco przed pierwszą wpłatą "widmo". To powinno zawęzić liczbę osób do bardzo małej ilości. Jak nie będzie to jednoznaczne, to odetnij neta osobą co nie płacą(pilnując oczywiście terminów w regulaminie) wtedy osoba co wpłaca kasę, się na pewno odezwie.

Data: 2011-09-27 11:41:57
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 27 Sep 2011 12:52:21 +0200, Albercik napisał(a):

to odetnij neta osobą co nie płacą(pilnując oczywiście terminów w
regulaminie)

A nawet: wezwij do uregulowania i dopiero po tym wypowiedz umowÄ™.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-09-27 14:46:44
Autor: Smok Eustachy
klient widmo - bank nie chce udzielic informacji
On 27.09.2011 12:36, K wrote:
/.../
pani z partyline twierdzi tez ze do zakladania rachunku nie jest
obligatoryjne podawanie adresu zameldowania - to by tlumaczylo klienta
widmo.

co moge zrobic?

Poszukaj na fejsbuku.
2. Poblokuj windykacyjnie i zobacz, kto zacznie drzeć ryja.

Data: 2011-09-27 15:55:30
Autor: qwerty
klient widmo - bank nie chce udzielic informacji
UĹĽytkownik "Smok Eustachy"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:j5sgjl$hpd$1@news.onet.pl...

Data: 2011-09-27 16:18:27
Autor: Smok Eustachy
On 27.09.2011 15:55, qwerty wrote:
Użytkownik "Smok Eustachy" napisał w wiadomości grup
2. Poblokuj windykacyjnie i zobacz, kto zacznie drzeć ryja.

"wylaczalem zalegajacych, ale nie bylo odzewu przez dwa tygodnie (prob
skorzystania z internetu rowniez)"

2 tygodnie mało. Ale może ktoś to płaci w ogóle omyłkowo. Ja bym był przygotowany do zwrotu tego.
Nie wiem, ile trwa przedawnienie.

Data: 2011-09-27 17:37:30
Autor: John Kołalsky
klient widmo - bank nie chce udzielic informacji

UĹĽytkownik "K" <glownyinformatyk@zus.gov.pl>

UĹĽywasz domeny do ktĂłrej nie masz prawa

[...]

Mógłbyś wysłać na to konto z pięć razy po jednym groszu umieszczając w tytule wpłaty zapytanie

Data: 2011-09-28 11:05:07
Autor: Kamil
klient widmo - bank nie chce udzielic informacji
Dnia Tue, 27 Sep 2011 17:37:30 +0200, John Kołalsky napisał(a):

Użytkownik "K" <glownyinformatyk@zus.gov.pl>

Używasz domeny do której nie masz prawa

LOL
Sk±d przypuszczenie że on UŻYWA tej domeny?  :))))
Ponadto, domena <> konto email  :)
Hehehe, ale mnie ubawiłe¶ kołalsky, po same pachy :)

Data: 2011-09-28 17:57:30
Autor: John Kołalsky
klient widmo - bank nie chce udzielic informacji

Użytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com>

Używasz domeny do której nie masz prawa

LOL
Sk±d przypuszczenie że on UŻYWA tej domeny?  :))))

St±d, że podaje j± w SWOIM adresie email a raczej nie ma tam skrzynki ani nie jest wła¶cicielem domeny. Jak chciał nie podawać adresu email to miał wymy¶lić dowolny adres w domencie "invalid", która do tego służy a nie używać cudzych.

Ponadto, domena <> konto email  :)

I co z tego ?

Hehehe, ale mnie ubawiłe¶ kołalsky, po same pachy :)

Nie wiem co w tym ¶miesznego, że Ci muszę tłumaczyć do¶ć elementarne zasady.

Data: 2011-09-28 12:36:52
Autor: witek
On 9/28/2011 10:57 AM, John Kołalsky wrote:

[...]

tak dla przypomnienia

RFC 2606

http://tools.ietf.org/html/rfc2606

To safely satisfy these needs, four domain names are reserved as  listed and described below.

                    .test
                 .example
                 .invalid
               .localhost

       ".test" is recommended for use in testing of current or new DNS
       related code.

       ".example" is recommended for use in documentation or as examples.

       ".invalid" is intended for use in online construction of domain
       names that are sure to be invalid and which it is obvious at a
       glance are invalid.

       The ".localhost" TLD has traditionally been statically defined in
       host DNS implementations as having an A record pointing to the
       loop back IP address and is reserved for such use.  Any other use
       would conflict with widely deployed code which assumes this use.

klient widmo - bank nie chce udzielic informacji