klient wypowiedział umowę zawarta na czas określony

Data: 2010-12-06 11:35:01
Autor: news
klient wypowiedział umowę zawarta na czas określony
witam, klientem jest instytucja publiczna a przedmiotem umowy kilka usług, powiedzmy 3 szt. klient powołuje sie na zapisy pzp i uzasadnia interesem publicznym (tzn. ze nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy).

jak wspominałem przedmiotem umowy są 3 konkretne usługi realizowane w sposób ciągły w okresie trwania umowy z tym że klauzula zawarta w treści umowy mówi o tym, że klient może zrezygnować z CZĘŚCI usług i że wypowiedzenie CZĘŚCI usług nie stanowi wypowiedzenia umowy.

a właśnie otrzymałem info z wypowiedzeniem wszystkich usług oraz wypowiedzenie całej umowy (umowa zawarta na 12 mcy)

- i co z tym fantem zrobić ?

Data: 2010-12-06 11:43:43
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-12-06 11:35, news pisze:
[...]

Albo powiedzieć jasno, o co chodzi, albo nie śmiecić na grupę. Nie znamy zapisów Twojej umowy i co nam zrobisz? :-P

Data: 2010-12-06 13:15:29
Autor: news
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
Albo powiedzieć jasno, o co chodzi, albo nie śmiecić na grupę. Nie znamy zapisów Twojej umowy i co nam zrobisz? :-P

:) już mówię jasno...

oto kluczowe zapisy umowy (usługi polegające na świadczeniu transmisji danych - łącza):

1. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może zrezygnować z części łączy o których mowa w załączniku 1 do umowy, z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia, liczonego od daty złożenia wniosku o rezygnacji

2. Rezygnacja z części pojedynczych łączy o której mowa w ust.1 nie stanowi wypowiedzenia umowy

oraz

3. Opłata instalacyjna będzie płatna w 12 równych ratach, doliczona do pozostałych opłat miesięcznych.

Sytuacja wygląda tak, że załącznik mówi o 3 łączach a Zamawiający złożył rezygnację ze wszystkich i dodatkowo napisał, że wypowiada umowę ponieważ zrezygnował z wszystkich łączy więc umowa stała się bezprzedmiotowa. Specjalnie wymieniłem pkt.3 z tego względu, że o ile załóżmy mógł zrezygnować z łączy, tak wydaje mi się że nie może wypowiedzieć umowy z uwagi na konieczność rozliczenia opłat instalacyjnych pozostałych do końca trwania umowy.

Mam więc pytania:
- czy Zamawiający mógł wypowiedzieć umowę zawartą na czas określony
- czy mógł zrezygnować ze wszystkich łączy skoro umowa mówi o możliwości rezygnacji jedynie z części łączy

Czy mogę i jak podważyć to wypowiedzenie ?

Data: 2010-12-06 14:44:32
Autor: TomaSz.
klient wypowiedział umowę zawarta na czas określony
Z pamiętnika internauty.
Własność: 'news' Wpis z dnia 06-12-2010:

Mam więc pytania:
- czy Zamawiający mógł wypowiedzieć umowę zawartą na czas określony

Tak.
Ustawa Pzp

Art. 145.
1. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że
wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było
przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w
terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawca może żądać wyłącznie
wynagrodzenia naleŜnego z tytułu wykonania części umowy.

- czy mógł zrezygnować ze wszystkich łączy skoro umowa mówi o możliwości rezygnacji jedynie z części łączy

Umowa mówi, że wypowiedzenie części usług, nie stanowi wypowiedzenia umwoy,
a nie, że nie można zrezygnować z całości.

Czy mogę i jak podważyć to wypowiedzenie ?

Oczywiście, że możesz, ale na ile ktoś się tym przejmie, to już inna
sprawa. W najlepszym razie czeka Cię kilka miesięcy przepychanek po sądach
z wątpliwym wynikiem.

--
TomaSz.

Data: 2010-12-06 12:28:26
Autor: mecenas
klient wypowiedział umowę zawarta na czas określony
Poczytaj w ustawie o zmówieniach publicznych. Jeżeli nie będziesz czegoś wiedział to wówczas pisz na grupę.

Michał

Data: 2010-12-06 17:28:59
Autor: Robert Tomasik
klient wypowiedział umowę zawarta na czas określony
Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości news:idie8k$j6t$1news.vectranet.pl...

Wypowiedzieć mogą. Natomiast mają obowiązek zapłacić tę opłatę przyłączeniową. W odpowiedzi na ich wypowiedzenie zwróciłbym sie do nich z zapytaniem, czy w tej sytuacji chcą to płacić w 12 ratach, czy masz wystawić jedną fakturę. Nie piszesz jaka to kwota. Jeśli niewielka, to bym machnął ręką dla dobra sprawy.

klient wypowiedział umowę zawarta na czas określony