klima ci±gle zagrzybiona

Data: 2011-06-01 10:35:31
Autor: Nex@pl
klima ci±gle zagrzybiona
W dniu 2011-06-01 10:15, K.Z. pisze:
Witam
Wiem, że temat zagrzybionej klimatyzacji przewija się często na grupie.
Raz w roku wymieniam filtr kabinowy i odgrzybiam klimę, ale to nic nie daje.
W tym roku byłem w warsztacie, który odgrzybiał klimę i 2 razy pryskałem na
parownik specyfikiem Wurth-a. Nic nie pomogło. Po wył±czeniu klimy cały czas
¶mierdzi. Czy s± jakie¶ inne sposoby ?
Auto to Astra II

Pozdrawiam
Krzysiek

A przed końcem jazdy wył±czasz klimę, ustawiasz nawiew na dół  i wentylator na maxa, przy otwartych szybach?

Ja tak robię co jaki¶ czas, żeby pozbywać się wilgoci, kto¶ kiedys mi tak poradził i w sumie nigdy dot±d nie miałem przypadków z zapachami. Auto ma dziesięć lat a do klimy nie zagl±dałem od 3. chłodzi tak jak chłodził±.

Data: 2011-06-01 10:46:00
Autor: K.Z.
klima ci±gle zagrzybiona
[...]

Nie wył±czam klimy przed końcem jazdy, bo ¶mierdzi i cała wilgoć wpada do kanałów i kabiny.
Od razu w kabinie czuć smrodek takiej stęchlizny i bardzo wilgotne powietrze.

Data: 2011-06-01 10:52:21
Autor: Przemysław Czaja
klima ci±gle zagrzybiona

Użytkownik "K.Z."

Nie wył±czam klimy przed końcem jazdy, bo ¶mierdzi i cała wilgoć wpada do kanałów i kabiny.
Od razu w kabinie czuć smrodek takiej stęchlizny i bardzo wilgotne powietrze.

Może kanał odprowadzaj±cy wodę przypchany? Kapie woda spod auta na postoju po intensywnym używaniu klimatyzacji?

Data: 2011-06-01 11:54:00
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
klima ciÄ…gle zagrzybiona

UĹĽytkownik "K.Z."

Nie wyłączam klimy przed końcem jazdy, bo śmierdzi i cała wilgoć wpada
do kanałów i kabiny.
Od razu w kabinie czuć smrodek takiej stęchlizny i bardzo wilgotne
powietrze.

Może kanał odprowadzający wodę przypchany?

Może być.

Kapie woda spod auta na
postoju po intensywnym uĹĽywaniu klimatyzacji?

Niekoniecznie to musi być widać. Np. w 307 ta rurka wyprowadzona jest tak, że woda kapie na osłonę termiczną wydechu. Z racji tego, że wody jest niewiele, zdąży ona odparować zanim spłynie.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-06-01 12:38:37
Autor: Darek
klima ci±gle zagrzybiona
Niekoniecznie to musi być widać. Np. w 307 ta rurka wyprowadzona jest tak, że woda kapie na osłonę termiczn± wydechu. Z racji tego, że wody jest niewiele, zd±ży ona odparować zanim spłynie.
W 307sw widać

Data: 2011-06-01 13:40:30
Autor: Mac
klima ciÄ…gle zagrzybiona
[...]

Zakładając, że jest jako taki dostęp do tej rurki, a nie ma dostępu do parownika, jest sens przy odgrzybianiu wpuścić trochę środka w postaci piany przez tą rurkę? Może to mogło by pomóc zniwelować nieprzyjemne zapachy (a może nie), a czy może czemuś zaszkodzić?

--
Mac

Data: 2011-06-01 22:44:54
Autor: dudley
klima ciÄ…gle zagrzybiona
Użytkownik "Mac" <3saf@bedadress.com.pl> napisał w wiadomości
Zakładając, że jest jako taki dostęp do tej rurki, a nie ma dostępu do parownika, jest sens przy odgrzybianiu wpuścić trochę środka w postaci
piany  przez tÄ… rurkÄ™?

Jak odgrzybiałem klimę w poprzednim aucie w zakładzie, to magik dokładnie taką czynność wykonał - psikał również w rurkę odprowadzającą skropliny.
Pozdrawiam,
--
dudley, ckmk
szarobeĹĽowa astra III

Data: 2011-06-02 11:05:12
Autor: Myjk
klima ciÄ…gle zagrzybiona
Wed, 1 Jun 2011 22:44:54 +0200, dudley
Jak odgrzybiałem klimę w poprzednim aucie w zakładzie, to magik dokładnie taką czynność wykonał - psikał również w rurkę odprowadzającą skropliny.

Ale tutaj ewidentnie smród idzie z kanału doprowadzającego powietrze bez
udziału parownika i to tam właśnie trzeba szukać przyczyn przykrego
zapachu, a nie w parowniku czy w rurce odprowadzajÄ…cej skropliny. --
Pozdor Myjk

Data: 2011-06-01 11:40:27
Autor: DoQ
klima ci±gle zagrzybiona
W dniu 01-06-2011 10:35, Nex@pl pisze:

A przed końcem jazdy wył±czasz klimę, ustawiasz nawiew na dół i
wentylator na maxa, przy otwartych szybach?

Dokladnie, takie osuszanie sporo pomaga. Staram się stosować tę metodę możliwie często, zwłaszcza w upalne dni.

Pozdrawiam
Paweł

klima ci±gle zagrzybiona