klocki do hamulcow U-brake

Data: 2015-05-15 16:35:45
Autor: Titus Atomicus
klocki do hamulcow U-brake
Witam,
Mam z tylu w holendrze hamulce typu U-brake (tradycyjne szczekowe, znaczy sie - http://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_szcz%C4%99kowy).
Niestety, po zmianie opon na balony okazalo przy hamowaniu, ze zanim klocek dotknie obreczy, opona styka sie ze szczeka.
Rozwiazaniem bylby, jak widze, dluzszy bolec klocka.
Czy te klocki sa dostepne z bolcami roznej dlugosci?
Jak te bolce sie fachowo nazywaja, cobym mogl poszukac na allegro?
--
TA

Data: 2015-05-15 18:47:31
Autor: Piotr Rogoza
klocki do hamulcow U-brake
Dnia Fri, 15 May 2015 16:35:45 +0200, Titus_Atomicus napisał(a):
A same szczęki umożliwiają pracę w takim rozwarciu?

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-05-15 21:53:12
Autor: Titus Atomicus
klocki do hamulcow U-brake
In article <mj5f02$9hj$1@dont-email.me>,
 Piotr Rogoza <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:

Dnia Fri, 15 May 2015 16:35:45 +0200, Titus_Atomicus napisa(C)(C)(a):
A same szczęki umożliwiają pracę w takim rozwarciu?

E, chyba tak. 'Brakuje' mi jakiegos 1 cm.
--
TA

Data: 2015-05-15 12:59:57
Autor: Ignac
klocki do hamulcow U-brake
W dniu piątek, 15 maja 2015 21:53:15 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

 Piotr Rogoza wrote:
> A same szczęki umożliwiają pracę w takim rozwarciu?

E, chyba tak. 'Brakuje' mi jakiegos 1 cm.

Podłożenie podkładek od 1 do 2 mm na stronę, może pomóc.
Do tego obręcz musi być bardzo dobrze wycentrowana.
A, z klockami z długim bolcami się nie spotkałem.

Data: 2015-05-15 22:22:30
Autor: Yogi\(n\)
klocki do hamulcow U-brake

 Piotr Rogoza wrote:
> [...]

Do tego obręcz musi być bardzo dobrze wycentrowana.
A, z klockami z długim bolcami się nie spotkałem.

Zwłaszcza, że klocki w szosówkach (tzn. w hamulcach typu U-brake) nie są na bolcach, tylko na śrubach. Śruby są wkręcane w klocki, czyli łeb śruby jest na zewnątrz, a końcówka wchodzi w klocek.
http://velonews.pl/uploads/images/post/2741/cover/3956f94d-0ae7-4f93-9bb2-8cc0511fc891.png

Wystarczy zatem dłuższa śruba i odpowiednia ilość podkładek pomiędzy klockiem a blachą szczęki. Ale czy nie będzie to bez wpływu na "performance" oraz bezpieczeństwo hamulców, to sprawa do dyskusji.

--
Yogi(n)

Data: 2015-05-16 21:22:50
Autor: Titus Atomicus
klocki do hamulcow U-brake
In article <86838a02-23a4-4d37-98e6-3e2b1ef2e4d1@googlegroups.com>,
 Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:

> [...]

.... z kazdej strony.

Podłożenie podkładek od 1 do 2 mm na stronę, może pomóc.
E, za malo.

Do tego obręcz musi być bardzo dobrze wycentrowana.
Jest dobrze...

A, z klockami z długim bolcami się nie spotkałem.
:-(
--
TA

Data: 2015-05-17 08:21:38
Autor: TheGhost
klocki do hamulcow U-brake
Teoretycznie...

http://imageshack.com/a/img673/4672/4qkRqv.jpg

Nie wiem czy to o to chodzi, aczkolwiek raczej nieryzykowałbym takego rozwiązania, gdyż:
- po primo: nakrętka łącząca musialaby być dość szeroka by dostatecznie mocno chwycić dwie śrubki
- po sekundo: śrubka wydłużająca musiała by być porządnie zahartowana zeby nie pękła podczas hamowania pod wpływem dość dużego nacisku
- po tertio (to chyba najważniejsze): wydłużając w ten sposób trzonek klocka na zasadzie prawa dłuższej dźwigni zwiekszasz nacisk na przyspawany do ramy bolec, do którego przykręca się ramię hamulca, w efekcie czego po prostu w.w. może strzelić pod wpływem zwiększonej siły nacisku pod wpływem hamowania. Myslę, że nie bez przyczyny trzonki klocka są takiej a nie innej długości i nie jest to bez znaczenia że są takie krókie (szczególnie jeśli to BMX i dość intensywnie hamulce dostaną w d****)

Tak jak wsponiałem - ja bymnie zaryzykował takiego rozwiązania, aczw praktyce jeślichcesz możeszspróbowac

Pozdrawiam, M.

P.S. czy nikt nie mógłby mi pomóc w kwestii mojego problemu w wątku dot. regulacji przerzutek SRAM i-Motion 3? :-)

Data: 2015-05-17 09:03:35
Autor: TheGhost
klocki do hamulcow U-brake
[...]

Tak jak wspomniałem - ja bym nie zaryzykował takiego rozwiązania, acz w

Data: 2015-05-18 02:46:52
Autor: rmikke
klocki do hamulcow U-brake
W dniu piątek, 15 maja 2015 16:35:51 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:
[...]

Skoro to wisi na śrubach ze łbami na zewnątrz, to utwardzane śruby
kupisz w sklepie METAL-MAX na Surowieckiego.

A skoro brakuje Ci centymetra, to może zamiast podkładek dać między
szczękę a klocek odpowiednią nakrętkę na tę śrubę? Powinno dodatkowo
wzmocnić całość.

Data: 2015-05-18 13:04:05
Autor: Titus Atomicus
klocki do hamulcow U-brake
In article <0c6e847c-c1f4-4d9a-aa56-3bb2b489b128@googlegroups.com>,
 rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:

> [...]

Skoro to wisi na śrubach ze łbami na zewnątrz, to utwardzane śruby
kupisz w sklepie METAL-MAX na Surowieckiego.

Rzecz w tym, ze sruby maja na zewnatrz gwint - tak jak narysowal kol. TheGhost. --
TA

Data: 2015-05-18 06:35:15
Autor: rmikke
klocki do hamulcow U-brake
W dniu poniedziałek, 18 maja 2015 13:04:08 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:
> [...]

> kupisz w sklepie METAL-MAX na Surowieckiego.

Rzecz w tym, ze sruby maja na zewnatrz gwint - tak jak narysowal kol. TheGhost.

Wiesz, ja tych klocków nie widzę, moje rozwiązanie ma sens,
o ile jest tak, jak pisał Yogi(n) parę postów wyżej. Wtedy po prostu bierzesz śrubkę dłuższą i na wszelki wypadek mocniejszą.

Tak, jak rysował Ghost - to zgadzam się z nim, że karkołomne.

Data: 2015-05-19 13:19:43
Autor: Titus Atomicus
klocki do hamulcow U-brake
In article <8bbb4398-d4b6-467e-8352-0b430042f68f@googlegroups.com>,
 rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:

W dniu poniedziałek, 18 maja 2015 13:04:08 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:
o ile jest tak, jak pisał Yogi(n) parę postów wyżej.
E, Yogina mam w KFie. AFAIR nic do rzeczy nigdy nie pisal...

Wtedy po prostu bierzesz śrubkę dłuższą i na wszelki wypadek mocniejszą.
Ale z klocka wystaje tylko kawalek sruby z gwintem.
Nie da sie tego wymienic.

Tak, jak rysował Ghost - to zgadzam się z nim, że karkołomne.
Mhm.
--
TA

Data: 2015-05-18 14:38:57
Autor: cytawa
klocki do hamulcow U-brake
W dniu 15-05-15 o 16:35, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Zastosuj klocki od v-brakow

Jan Cytawa

Data: 2015-05-19 13:21:11
Autor: Titus Atomicus
klocki do hamulcow U-brake
In article <5559dd61$0$2192$65785112@news.neostrada.pl>,
 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

> [...]
> Czy te klocki sa dostepne z bolcami roznej dlugosci?
> Jak te bolce sie fachowo nazywaja, cobym mogl poszukac na allegro?

Moze maja faktycznie nieco dluzsze bolce (jak to sie fachowo nazywa???).
Ale chyba trzebaby przegwintowac.
--
TA

klocki do hamulcow U-brake