Data: 2011-07-14 02:53:27 | |
Autor: seweryn | |
klocki z tylu | |
chcialem zapytac odnosnie aut, gdzie z przodu i tylu jest hamulec klocek+tarcza (ford mondeo mk3) - czy zuzycie nastepuje wzglednie rownomiernie i wymiana klockow powinna nastepowac mniej wiecej w tym samym czasie ? wczesniej jezdzilem autkami, ktore mialy z tylu hamulce bebnowe, ktore byly znacznie bardziej trwale i wymagaly konserwacji rzadziej niz hamulce przednie.
Z przodu klocki wymienialo sie raz / dwa razy do roku a tyl w zasadzie tylko od wielkiego dzwonu jak to jest przy autach, gdzie przod i tyl ma klocki ? czy zywotnosc klockow z tylu jest mniej wiecej taka sama jak z przodu ? czy na przegladach wymieniacie klocki przod i tyl jednoczesnie ? |
|
Data: 2011-07-14 01:17:18 | |
Autor: to | |
klocki z tylu | |
begin seweryn
chcialem zapytac odnosnie aut, gdzie z przodu i tylu jest hamulec OczywiĹcie. JeĹli zuĹźycie nie nastÄpuje w tym samym czasie z dokĹadnoĹciÄ do tygodnia to auto naleĹźy wyrzuciÄ. Z przodu klocki wymienialo sie raz / dwa razy do roku a tyl w zasadzie Wymiana wymiana, ale ciesz siÄ, Ĺźe Ci klocek nie wypadĹ. To teĹź siÄ zdarza. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-07-14 08:34:51 | |
Autor: Albercik | |
klocki z tylu | |
W dniu 14.07.2011 02:53, seweryn pisze:
chcialem zapytac odnosnie aut, gdzie z przodu i tylu jest hamulec Z tyłu zdecydowanie rzadziej się wymienia. Kupując auto, klocki z tyłu miałem zużyte w ~20..30% od tego czasu już 2 razy wymieniałem przednie, przymierzam się do 3 wymiany i dopiero teraz planuję wymienić również tył. |
|
Data: 2011-07-14 09:16:25 | |
Autor: Axel | |
klocki z tylu | |
"Albercik" <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> wrote in message
news:ivm2mb$t3i$1node2.news.atman.pl... Z tyłu zdecydowanie rzadziej się wymienia. Zalezy od auta. W Vectrze C akurat wymienia sie i przod i tyl w podobnym czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym wymienialem najpierw tyl, a potem przod). -- Axel |
|
Data: 2011-07-14 10:07:43 | |
Autor: Hants | |
klocki z tylu | |
"Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> wrote in message news:ivm54a$ld8$1inews.gazeta.pl...
"Albercik" <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> wrote in message Zalezy od auta. W Vectrze C akurat wymienia sie i przod i tyl w podobnym czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym wymienialem najpierw tyl, a potem przod). ??? Szok - masz to gdzies na pismie/ksiazce serwisowej? U mnie 1 wymiana tylu na 3 przednie. |
|
Data: 2011-07-14 23:29:17 | |
Autor: PrzemysĹaw Czaja | |
klocki z tylu | |
UĹźytkownik "Hants" czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym wymienialem najpierw tyl, a potem przod). Ja wymieniaĹem w tym roku caĹy tyĹ ĹÄ cznie z tarczami, a przĂłd jeszcze wytrzyma do przyszĹego roku - rĂłwnieĹź VC |
|
Data: 2011-07-14 11:43:52 | |
Autor: DoQ | |
klocki z tylu | |
W dniu 14-07-2011 09:16, Axel pisze:
Zalezy od auta. W Vectrze C akurat wymienia sie i przod i tyl w podobnym Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się mniej więcej w podobnym czasie :) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-07-14 11:47:38 | |
Autor: mleko | |
klocki z tylu | |
On 2011-07-14 11:43, DoQ wrote:
Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się O co w przypadku, gdy auto ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy, ale 90% przebiegu jest z mocno dociążonym tyłem? |
|
Data: 2011-07-14 11:48:52 | |
Autor: DoQ | |
klocki z tylu | |
W dniu 14-07-2011 11:47, mleko pisze:
Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia sięO co w przypadku, gdy auto ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy, ale Wtedy może się okazać, że tył skończy się nieco wcześniej niż przód. Jednak dalej nie będzie to jakaś wielka różnica. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-07-14 12:19:22 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
klocki z tylu | |
On 2011-07-14, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Zalezy od auta. W Vectrze C akurat wymienia sie i przod i tyl w podobnym W życiu. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-07-14 12:40:50 | |
Autor: DoQ | |
klocki z tylu | |
W dniu 14-07-2011 12:19, Krzysiek Kielczewski pisze:
Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia sięW życiu. Ależ tak. Mało tego, przy odpowiednim stylu jazdy w nowoczesnym samochodzie możesz zużyć tylko jedną stronę np. lewy tył i jest to jak najbardziej normalne. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-07-14 11:42:15 | |
Autor: Waldek Godel | |
klocki z tylu | |
Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:40:50 +0200, DoQ napisał(a):
Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia sięW życiu. zauważyłeś, że sam sobie przeczysz? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-14 12:45:04 | |
Autor: DoQ | |
klocki z tylu | |
W dniu 14-07-2011 12:42, Waldek Godel pisze:
Ależ tak. Mało tego, przy odpowiednim stylu jazdy w nowoczesnymzauważyłeś, że sam sobie przeczysz? Zauważyłeś "przy odpowiednim stylu jazdy", czy chcesz się po prostu przyjebać? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-07-14 11:52:52 | |
Autor: Waldek Godel | |
klocki z tylu | |
Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:45:04 +0200, DoQ napisał(a):
Zauważyłeś "przy odpowiednim stylu jazdy", czy chcesz się po prostu przyjebać? ale "przy odpowiednim stylu jazdy" możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek. W statystycznym stylu jazdy tylne klocki zużywają się dużo wolniej niż przednie, bo są dużo mniej obciążone, widać to zresztą po ich rozmiarach i konstrukcji samych hamulców. Ale oczywiście przy "odpowiednim stylu jazdy" czyli np. jeździe z zaciągniętym ręcznym zużyją się sporo szybciej :-) -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-14 12:54:34 | |
Autor: DoQ | |
klocki z tylu | |
W dniu 14-07-2011 12:52, Waldek Godel pisze:
ale "przy odpowiednim stylu jazdy" możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek.> Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś? Ale oczywiście przy "odpowiednim stylu jazdy" czyli np. jeździe z Nie. Wygłupy z włączonym systemem ESP. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-07-14 12:09:04 | |
Autor: Waldek Godel | |
klocki z tylu | |
Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:54:34 +0200, DoQ napisał(a):
ale "przy odpowiednim stylu jazdy" możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek.> znasz jakiś pojazd o solidniejszych hamulcach z tyłu niż z przodu? Ciągniki rolnicze pomiń. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-14 13:12:48 | |
Autor: DoQ | |
klocki z tylu | |
W dniu 14-07-2011 13:09, Waldek Godel pisze:
Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?znasz jakiś pojazd o solidniejszych hamulcach z tyłu niż z przodu? Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce niż znaczna część z przodu. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-07-14 11:58:42 | |
Autor: AZ | |
klocki z tylu | |
On 2011-07-14, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Twoja glupota siegnela zenitu. Tylko jakie te samochody maja hamulce z przodu i jak w nich rozklada sie zuzycie klockow? -- Artur |
|
Data: 2011-07-14 19:20:35 | |
Autor: DoQ | |
klocki z tylu | |
W dniu 14-07-2011 13:58, AZ pisze:
Twoja glupota siegnela zenitu. Tylko jakie te samochody maja hamulce z Twój prymitywizm również, z betonem nie dyskutuje. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-07-14 12:14:26 | |
Autor: Waldek Godel | |
klocki z tylu | |
Dnia Thu, 14 Jul 2011 13:12:48 +0200, DoQ napisał(a):
Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce niż znaczna część z przodu. WTF? Dobrze się czujesz? Przeciętny tir ma większe hamulce w przyczepie niż ja z przodu. Czy to znaczy, że hamuje się przy pomocy przyczepy? Może daruj sobie takie teksty z dupy wzięte... -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-14 13:21:04 | |
Autor: DoQ | |
klocki z tylu | |
W dniu 14-07-2011 13:14, Waldek Godel pisze:
Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulceWTF? Dobrze się czujesz? Tradycyjnie niewiele zrozumiałeś. Przeciętny tir ma większe hamulce w przyczepie niż ja z przodu. Czy to Przecież miało nie być ciągników? Mam rozumieć że celowo napisałeś "ciągników rolniczych" żeby za chwilę wyciągnąć jakiś z d. wzięty przykład siodłowego? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-07-14 14:46:55 | |
Autor: Robert_J | |
klocki z tylu | |
Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulceWTF? Dobrze się czujesz? Nie, to Ty tradycyjnie napisałeś głupotę ;-). |
|
Data: 2011-07-14 18:59:42 | |
Autor: DoQ | |
klocki z tylu | |
W dniu 14-07-2011 14:46, Robert_J pisze:
Nie, to Ty tradycyjnie napisałeś głupotę ;-).Tradycyjnie niewiele zrozumiałeś.Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulceWTF? Dobrze się czujesz? O RLY? Że są samochody które mają z tyłu większe tarcze/hamulce niż W.G ma z przodu i wcale nie są to ciągniki rolnicze ani dostawczaki? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-07-14 22:26:29 | |
Autor: AZ | |
klocki z tylu | |
On 2011-07-14, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Naprawde jestes tak malo rozumny czy tylko udajesz? Pytanie dotyczylo samochodow ktore maja na tylnej osi wieksze hamulce niz na przedniej a nie ze jeden samochod ma wieksze hamulce z tylu niz inny z przodu. -- Artur |
|
Data: 2011-07-14 14:46:01 | |
Autor: CeSaR | |
klocki z tylu | |
Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce niż znaczna część z przodu. No tak. Np Prosiak 911 ma dużo większe hamulce z tyłu niż CC 900 z przodu. Tylko czego to niby ma dowodzić? C |
|
Data: 2011-07-14 19:03:25 | |
Autor: DoQ | |
klocki z tylu | |
W dniu 14-07-2011 14:46, CeSaR pisze:
No tak. Ano temu, Ĺźe dziÄki np. elektronicznemu korektorowi, rozĹoĹźeniu mas itp tyĹ moĹźe aktywniej hamowaÄ niĹź w przypadku mechanicznego wiÄc siĹÄ rzeczy mocny hamulec z tyĹu siÄ przydaje (tym bardziej Ĺźe hamuje koĹa napÄdzane). Pozdrawiam PaweĹ |
|
Data: 2011-07-15 09:45:02 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
klocki z tylu | |
On 2011-07-14, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
No tak. ROTFL. Krzysiek KieĹczewski |
|
Data: 2011-07-15 14:32:33 | |
Autor: DoQ | |
klocki z tylu | |
W dniu 15-07-2011 09:45, Krzysiek Kielczewski pisze:
Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itpROTFL. Ale co cię tak bawi? Własna niewiedza czy zakuty umysł? Każda 3ka od E46 wzwyż ma z tyłu duże, wentylowane tarcze - ciekawe po co, przecież hamuje się przodem nie? Hamowanie układu napędowego w czasie działania kontroli trakcji też mają pewnie odwalać przednie hamulce? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-07-15 14:55:39 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
klocki z tylu | |
On 2011-07-15, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itpROTFL. Twoja pseudologika. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-07-15 15:03:45 | |
Autor: DoQ | |
klocki z tylu | |
W dniu 15-07-2011 14:55, Krzysiek Kielczewski pisze:
Twoja pseudologika.Ale co cię tak bawi?Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itpROTFL. Aha, czyli nie zgadasz się "bo tak" - typowe. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-07-18 13:50:11 | |
Autor: Robert_J | |
klocki z tylu | |
Ale co cię tak bawi? Własna niewiedza czy zakuty umysł? Każda 3ka od E46 wzwyż ma z tyłu duże, wentylowane tarcze - ciekawe po co, przecież hamuje się przodem nie? Kurde, facet, daruj już sobie. Nie prościej przyznać się że napisało się nieprawdę? Ale Ty wolisz dalej brnąć i w swoje urojenia, bo żeby się przyznać trzeba mieć jaja ;-). Ja ponawiam pytanie: pokaż mi przeciętne auto, które ma z tyłu większe hamulce niż z przodu? JEDNO auto, a nie porównanie tylnych hamulców auta A z przednimi hamulcami auta B. Bo to cały czas z wielkim uporem robisz... |
|
Data: 2011-07-14 14:02:15 | |
Autor: kamil | |
klocki z tylu | |
On 14/07/2011 11:54, DoQ wrote:
W dniu 14-07-2011 12:52, Waldek Godel pisze: A z przodu co wtedy, bębny, czy jeszcze większe nacinane tarcze i dwa razy tyle tłoczków? -- Pozdrawiam, Kamil |
|
Data: 2011-07-14 19:06:01 | |
Autor: DoQ | |
klocki z tylu | |
W dniu 14-07-2011 15:02, kamil pisze:
Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?A z przodu co wtedy, bębny, czy jeszcze większe nacinane tarcze i dwa No a dlaczego miały by być mniejsze niż z przodu? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-07-14 19:06:59 | |
Autor: DoQ | |
klocki z tylu | |
W dniu 14-07-2011 19:06, DoQ pisze:
W dniu 14-07-2011 15:02, kamil pisze: Odwrotnie ;) - dlaczego z przodu miały by być mniejsze? Zawsze są większe. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-07-14 14:45:43 | |
Autor: Robert_J | |
klocki z tylu | |
Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś? Ile znasz takich aut? |
|
Data: 2011-07-14 19:04:22 | |
Autor: DoQ | |
klocki z tylu | |
W dniu 14-07-2011 14:45, Robert_J pisze:
Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?Ile znasz takich aut? Dwa. |
|
Data: 2011-07-18 13:51:09 | |
Autor: Robert_J | |
klocki z tylu | |
Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?Ile znasz takich aut? Hmm... to faktycznie znaczny odsetek ;-))). Daruj już sobie dalszą dyskusję... |
|
Data: 2011-07-14 16:51:51 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
klocki z tylu | |
W dniu 2011-07-14 12:52, Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:45:04 +0200, DoQ napisał(a): Tylne hamulce są znacznie mniej obciążone, co jest oczywiste. Dlatego, gdyby miały takie same klocki jak przednie, to by się zużywały dużo wolniej. Ale tak się składa że tylne kocki są mniejsze i cieńsze, czyli po prostu dopasowane do mniejszego obciążenia. I dlatego nie widzę powodu, dla którego w danym typie auta nie miałyby się zużywać z prędkością podobną do przednich. Sam miewałem różnie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-07-14 16:00:16 | |
Autor: Waldek Godel | |
klocki z tylu | |
Dnia Thu, 14 Jul 2011 16:51:51 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):
Tylne hamulce są znacznie mniej obciążone, co jest oczywiste. Dlatego, gdyby miały Powodem jest choćby korektor siły hamowania, który powoduje, że klocki będą się mniej zużywały niż to obliczone. Siłą rzeczy klocki muszą być gotowe na pełne obciążenie auta, maksymalne jakie dopuszcza konstrukcja plus pewnie jakiś niewielki zapas. To znaczy, że jeżdząc z obciążeniem mniejszym od maksymalnego (czyli dla większości aut 99% ich życia) zużywamy tylne klocki wolniej. A to tylko jeden z czynników. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-14 13:06:48 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
klocki z tylu | |
On 2011-07-14, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia sięW życiu. Przy hamowaniu większe obciążenie mają przednie hamulce, więc muszą rozproszyć więcej energii. Więc nie będą się równo zużywać. Co najwyżej już jako nowe tylne będą o wiele mniejsze. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-07-14 13:15:34 | |
Autor: DoQ | |
klocki z tylu | |
W dniu 14-07-2011 13:06, Krzysiek Kielczewski pisze:
Przy hamowaniu większe obciążenie mają przednie hamulce, więc muszą Nic nowego nie wymyśliłeś. Faktem natomiast jest to, że kiedyś najczęściej "tyłu" prawie się nie ruszało. Teraz tył i przód zużywają się w podobnym tempie. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-07-14 13:46:46 | |
Autor: Albercik | |
klocki z tylu | |
W dniu 14.07.2011 13:15, DoQ pisze:
W dniu 14-07-2011 13:06, Krzysiek Kielczewski pisze: A nie jest tak że okładzina tylnych klocków jest cieńsza niż przednich, tak, aby wystarczyła właśnie mniej więcej tyle ile wytrzymują przednie klocki? Ale to są już niuanse danej konstrukcji. |
|
Data: 2011-07-14 19:19:26 | |
Autor: DoQ | |
klocki z tylu | |
W dniu 14-07-2011 13:46, Albercik pisze:
A nie jest tak że okładzina tylnych klocków jest cieńsza niż przednich, Też. Poza tym (jak już chyba napisałem) ABS z elektronicznym korektorem hamowania (w zasadzie teraz stał się już standardem - choć nadal nie we wszystkich modelach) dużo skuteczniej wykorzystuje tylną oś niż układ z mechanicznym korektorem. Stąd jeszcze szybsze zużycie i porównywalna trwałość z przednimi hamulcami. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-07-14 14:48:33 | |
Autor: Robert_J | |
klocki z tylu | |
Teraz tył i przód zużywają się w podobnym tempie. Że też kurcze nie mam takiego szczęścia i wymieniam przednie klocki przynajmniej dwa razy częściej niż tylke :-) |
|
Data: 2011-07-14 23:29:24 | |
Autor: DoQ | |
klocki z tylu | |
W dniu 14-07-2011 23:27, Przemysław Czaja pisze:
Ja potwierdzę stwierdzenie Axela - w mojej VC tył już wymieniony razem z Nie może być, wszyscy kłamiecie - ze mną na czele :) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-07-14 14:03:25 | |
Autor: AL | |
klocki z tylu | |
W dniu 2011-07-14 02:53, seweryn pisze:
chcialem zapytac odnosnie aut, gdzie z przodu i tylu jest hamulec w poprzednim aucie wczesniej wymienialem klocki z tylu niz z przodu (xsara break) -- pozdr Adam (AL) TG |