Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   klocki z tylu

klocki z tylu

Data: 2011-07-14 02:53:27
Autor: seweryn
klocki z tylu
chcialem zapytac odnosnie aut, gdzie z przodu i tylu jest hamulec klocek+tarcza (ford mondeo mk3) - czy zuzycie nastepuje wzglednie rownomiernie i wymiana klockow powinna nastepowac mniej wiecej w tym samym czasie ? wczesniej jezdzilem autkami, ktore mialy z tylu hamulce bebnowe, ktore byly znacznie bardziej trwale i wymagaly konserwacji rzadziej niz hamulce przednie.

Z przodu klocki wymienialo sie raz / dwa razy do roku a tyl w zasadzie
tylko od wielkiego dzwonu jak to jest przy autach, gdzie przod i tyl ma klocki ? czy zywotnosc klockow z tylu jest mniej wiecej taka sama jak z przodu ? czy na przegladach wymieniacie klocki przod i tyl jednoczesnie ?

Data: 2011-07-14 01:17:18
Autor: to
klocki z tylu
begin seweryn
chcialem zapytac odnosnie aut, gdzie z przodu i tylu jest hamulec
klocek+tarcza (ford mondeo mk3) - czy zuzycie nastepuje wzglednie
rownomiernie i wymiana klockow powinna nastepowac mniej wiecej w tym
samym czasie ?

Oczywiście. Jeśli zużycie nie następuje w tym samym czasie z dokładnością do tygodnia to auto należy wyrzucić.

Z przodu klocki wymienialo sie raz / dwa razy do roku a tyl w zasadzie
tylko od wielkiego dzwonu jak to jest przy autach, gdzie przod i tyl ma
klocki ?

Wymiana wymiana, ale ciesz się, że Ci klocek nie wypadł. To też się zdarza.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-07-14 08:34:51
Autor: Albercik
klocki z tylu
W dniu 14.07.2011 02:53, seweryn pisze:
chcialem zapytac odnosnie aut, gdzie z przodu i tylu jest hamulec
klocek+tarcza (ford mondeo mk3) - czy zuzycie nastepuje wzglednie
rownomiernie i wymiana klockow powinna nastepowac mniej wiecej w tym
samym czasie ? wczesniej jezdzilem autkami, ktore mialy z tylu hamulce
bebnowe, ktore byly znacznie bardziej trwale i wymagaly konserwacji
rzadziej niz hamulce przednie.

Z przodu klocki wymienialo sie raz / dwa razy do roku a tyl w zasadzie
tylko od wielkiego dzwonu jak to jest przy autach, gdzie przod i tyl ma
klocki ? czy zywotnosc klockow z tylu jest mniej wiecej taka sama jak z
przodu ? czy na przegladach wymieniacie klocki przod i tyl jednoczesnie ?

Z tyłu zdecydowanie rzadziej się wymienia.
Kupując auto, klocki z tyłu miałem zużyte w ~20..30% od tego czasu już 2 razy wymieniałem przednie, przymierzam się do 3 wymiany i dopiero teraz planuję wymienić również tył.

Data: 2011-07-14 09:16:25
Autor: Axel
klocki z tylu
"Albercik" <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> wrote in message
news:ivm2mb$t3i$1node2.news.atman.pl...

Z tyłu zdecydowanie rzadziej się wymienia.
Kupując auto, klocki z tyłu miałem zużyte w ~20..30% od tego czasu już 2 razy wymieniałem przednie, przymierzam się do 3 wymiany i dopiero teraz planuję wymienić również tył.

Zalezy od auta. W Vectrze C akurat wymienia sie i przod i tyl w podobnym czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym wymienialem najpierw tyl, a potem przod).

--
Axel

Data: 2011-07-14 10:07:43
Autor: Hants
klocki z tylu
"Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> wrote in message news:ivm54a$ld8$1inews.gazeta.pl...
"Albercik" <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> wrote in message
news:ivm2mb$t3i$1node2.news.atman.pl...

Zalezy od auta. W Vectrze C akurat wymienia sie i przod i tyl w podobnym czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym wymienialem najpierw tyl, a potem przod).

-- Axel

??? Szok - masz to gdzies na pismie/ksiazce serwisowej?

U mnie 1 wymiana tylu na 3 przednie.

Data: 2011-07-14 23:29:17
Autor: Przemysław Czaja
klocki z tylu

UĹźytkownik "Hants"

czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym wymienialem najpierw tyl, a potem przod).

-- Axel

??? Szok - masz to gdzies na pismie/ksiazce serwisowej?

U mnie 1 wymiana tylu na 3 przednie.

Ja wymieniałem w tym roku cały tył łącznie z tarczami, a przód jeszcze wytrzyma do przyszłego roku - również VC

Data: 2011-07-14 11:43:52
Autor: DoQ
klocki z tylu
W dniu 14-07-2011 09:16, Axel pisze:

Zalezy od auta. W Vectrze C akurat wymienia sie i przod i tyl w podobnym
czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym
wymienialem najpierw tyl, a potem przod).

Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się mniej więcej w podobnym czasie :)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-14 11:47:38
Autor: mleko
klocki z tylu
On 2011-07-14 11:43, DoQ wrote:

Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
mniej więcej w podobnym czasie :)


O co w przypadku, gdy auto ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy, ale 90% przebiegu jest z mocno dociążonym tyłem?

Data: 2011-07-14 11:48:52
Autor: DoQ
klocki z tylu
W dniu 14-07-2011 11:47, mleko pisze:
Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
mniej więcej w podobnym czasie :)
O co w przypadku, gdy auto ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy, ale
90% przebiegu jest z mocno dociążonym tyłem?

Wtedy może się okazać, że tył skończy się nieco wcześniej niż przód. Jednak dalej nie będzie to jakaś wielka różnica.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-14 12:19:22
Autor: Krzysiek Kielczewski
klocki z tylu
On 2011-07-14, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

Zalezy od auta. W Vectrze C akurat wymienia sie i przod i tyl w podobnym
czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym
wymienialem najpierw tyl, a potem przod).

Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się mniej więcej w podobnym czasie :)

W życiu.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-07-14 12:40:50
Autor: DoQ
klocki z tylu
W dniu 14-07-2011 12:19, Krzysiek Kielczewski pisze:

Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
mniej więcej w podobnym czasie :)
W życiu.

Ależ tak. Mało tego, przy odpowiednim stylu jazdy w nowoczesnym samochodzie możesz zużyć tylko jedną stronę np. lewy tył i jest to jak najbardziej normalne.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-14 11:42:15
Autor: Waldek Godel
klocki z tylu
Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:40:50 +0200, DoQ napisał(a):

Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
mniej więcej w podobnym czasie :)
W życiu.

Ależ tak. Mało tego, przy odpowiednim stylu jazdy w nowoczesnym samochodzie możesz zużyć tylko jedną stronę np. lewy tył i jest to jak najbardziej normalne.

zauważyłeś, że sam sobie przeczysz?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-14 12:45:04
Autor: DoQ
klocki z tylu
W dniu 14-07-2011 12:42, Waldek Godel pisze:

Ależ tak. Mało tego, przy odpowiednim stylu jazdy w nowoczesnym
samochodzie możesz zużyć tylko jedną stronę np. lewy tył i jest to jak
najbardziej normalne.
zauważyłeś, że sam sobie przeczysz?

Zauważyłeś "przy odpowiednim stylu jazdy", czy chcesz się po prostu przyjebać?


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-14 11:52:52
Autor: Waldek Godel
klocki z tylu
Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:45:04 +0200, DoQ napisał(a):

Zauważyłeś "przy odpowiednim stylu jazdy", czy chcesz się po prostu przyjebać?

ale "przy odpowiednim stylu jazdy" możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek.

W statystycznym stylu jazdy tylne klocki zużywają się dużo wolniej niż
przednie, bo są dużo mniej obciążone, widać to zresztą po ich rozmiarach i
konstrukcji samych hamulców.

Ale oczywiście przy "odpowiednim stylu jazdy" czyli np. jeździe z
zaciągniętym ręcznym zużyją się sporo szybciej :-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-14 12:54:34
Autor: DoQ
klocki z tylu
W dniu 14-07-2011 12:52, Waldek Godel pisze:

ale "przy odpowiednim stylu jazdy" możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek.>
W statystycznym stylu jazdy tylne klocki zużywają się dużo wolniej niż
przednie, bo są dużo mniej obciążone, widać to zresztą po ich rozmiarach i
konstrukcji samych hamulców.

Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?

Ale oczywiście przy "odpowiednim stylu jazdy" czyli np. jeździe z
zaciągniętym ręcznym zużyją się sporo szybciej :-)

Nie. Wygłupy z włączonym systemem ESP.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-14 12:09:04
Autor: Waldek Godel
klocki z tylu
Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:54:34 +0200, DoQ napisał(a):

ale "przy odpowiednim stylu jazdy" możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek.>
W statystycznym stylu jazdy tylne klocki zużywają się dużo wolniej niż
przednie, bo są dużo mniej obciążone, widać to zresztą po ich rozmiarach i
konstrukcji samych hamulców.

Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?

znasz jakiś pojazd o solidniejszych hamulcach z tyłu niż z przodu?
Ciągniki rolnicze pomiń.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-14 13:12:48
Autor: DoQ
klocki z tylu
W dniu 14-07-2011 13:09, Waldek Godel pisze:

Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?
znasz jakiś pojazd o solidniejszych hamulcach z tyłu niż z przodu?
Ciągniki rolnicze pomiń.

Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce niż znaczna część z przodu.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-14 11:58:42
Autor: AZ
klocki z tylu
On 2011-07-14, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce niż znaczna część z przodu.

Twoja glupota siegnela zenitu. Tylko jakie te samochody maja hamulce z
przodu i jak w nich rozklada sie zuzycie klockow?

--
Artur

Data: 2011-07-14 19:20:35
Autor: DoQ
klocki z tylu
W dniu 14-07-2011 13:58, AZ pisze:

Twoja glupota siegnela zenitu. Tylko jakie te samochody maja hamulce z
przodu i jak w nich rozklada sie zuzycie klockow?

Twój prymitywizm również, z betonem nie dyskutuje.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-14 12:14:26
Autor: Waldek Godel
klocki z tylu
Dnia Thu, 14 Jul 2011 13:12:48 +0200, DoQ napisał(a):

Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce niż znaczna część z przodu.

WTF? Dobrze się czujesz?
Przeciętny tir ma większe hamulce w przyczepie niż ja z przodu. Czy to
znaczy, że hamuje się przy pomocy przyczepy?
Może daruj sobie takie teksty z dupy wzięte... --
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-14 13:21:04
Autor: DoQ
klocki z tylu
W dniu 14-07-2011 13:14, Waldek Godel pisze:

Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce
niż znaczna część z przodu.
WTF? Dobrze się czujesz?

Tradycyjnie niewiele zrozumiałeś.

Przeciętny tir ma większe hamulce w przyczepie niż ja z przodu. Czy to

Przecież miało nie być ciągników? Mam rozumieć że celowo napisałeś "ciągników rolniczych" żeby za chwilę wyciągnąć jakiś z d. wzięty przykład siodłowego?


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-14 14:46:55
Autor: Robert_J
klocki z tylu
Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce
niż znaczna część z przodu.
WTF? Dobrze się czujesz?

Tradycyjnie niewiele zrozumiałeś.

Nie, to Ty tradycyjnie napisałeś głupotę ;-).

Data: 2011-07-14 18:59:42
Autor: DoQ
klocki z tylu
W dniu 14-07-2011 14:46, Robert_J pisze:
Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce
niż znaczna część z przodu.
WTF? Dobrze się czujesz?
Tradycyjnie niewiele zrozumiałeś.
Nie, to Ty tradycyjnie napisałeś głupotę ;-).

O RLY? Że są samochody które mają z tyłu większe tarcze/hamulce niż W.G ma z przodu i wcale nie są to ciągniki rolnicze ani dostawczaki?


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-14 22:26:29
Autor: AZ
klocki z tylu
On 2011-07-14, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

O RLY? Że są samochody które mają z tyłu większe tarcze/hamulce niż W.G ma z przodu i wcale nie są to ciągniki rolnicze ani dostawczaki?

Naprawde jestes tak malo rozumny czy tylko udajesz? Pytanie dotyczylo
samochodow ktore maja na tylnej osi wieksze hamulce niz na przedniej a
nie ze jeden samochod ma wieksze hamulce z tylu niz inny z przodu.

--
Artur

Data: 2011-07-14 14:46:01
Autor: CeSaR
klocki z tylu
Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce niż znaczna część z przodu.

No tak.
Np Prosiak 911 ma dużo większe hamulce z tyłu niż CC 900 z przodu. Tylko czego to niby ma dowodzić?

C

Data: 2011-07-14 19:03:25
Autor: DoQ
klocki z tylu
W dniu 14-07-2011 14:46, CeSaR pisze:

No tak.
Np Prosiak 911 ma du�o wi�ksze hamulce z ty�u ni� CC 900 z przodu. Tylko
czego to niby ma dowodziďż˝?

Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itp tył może aktywniej hamować niż w przypadku mechanicznego więc siłą rzeczy mocny hamulec z tyłu się przydaje (tym bardziej że hamuje koła napędzane).


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-15 09:45:02
Autor: Krzysiek Kielczewski
klocki z tylu
On 2011-07-14, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

No tak.
Np Prosiak 911 ma du�o wi�ksze hamulce z ty�u ni� CC 900 z przodu. Tylko
czego to niby ma dowodziďż˝?

Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itp tył może aktywniej hamować niż w przypadku mechanicznego więc siłą rzeczy mocny hamulec z tyłu się przydaje (tym bardziej że hamuje koła napędzane).

ROTFL.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-07-15 14:32:33
Autor: DoQ
klocki z tylu
W dniu 15-07-2011 09:45, Krzysiek Kielczewski pisze:
Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itp
tył może aktywniej hamować niż w przypadku mechanicznego więc siłą
rzeczy mocny hamulec z tyłu się przydaje (tym bardziej że hamuje koła
napędzane).
ROTFL.

Ale co cię tak bawi? Własna niewiedza czy zakuty umysł? Każda 3ka od E46 wzwyż ma z tyłu duże, wentylowane tarcze - ciekawe po co, przecież hamuje się przodem nie? Hamowanie układu napędowego w czasie działania kontroli trakcji też mają pewnie odwalać przednie hamulce?


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-15 14:55:39
Autor: Krzysiek Kielczewski
klocki z tylu
On 2011-07-15, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itp
tył może aktywniej hamować niż w przypadku mechanicznego więc siłą
rzeczy mocny hamulec z tyłu się przydaje (tym bardziej że hamuje koła
napędzane).
ROTFL.

Ale co cię tak bawi?

Twoja pseudologika.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-07-15 15:03:45
Autor: DoQ
klocki z tylu
W dniu 15-07-2011 14:55, Krzysiek Kielczewski pisze:

Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itp
tył może aktywniej hamować niż w przypadku mechanicznego więc siłą
rzeczy mocny hamulec z tyłu się przydaje (tym bardziej że hamuje koła
napędzane).
ROTFL.
Ale co cię tak bawi?
Twoja pseudologika.

Aha, czyli nie zgadasz się "bo tak" - typowe.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-18 13:50:11
Autor: Robert_J
klocki z tylu
Ale co cię tak bawi? Własna niewiedza czy zakuty umysł? Każda 3ka od E46 wzwyż ma z tyłu duże, wentylowane tarcze - ciekawe po co, przecież hamuje się przodem nie?

Kurde, facet, daruj już sobie. Nie prościej przyznać się że napisało się nieprawdę? Ale Ty wolisz dalej brnąć i w swoje urojenia, bo żeby się przyznać trzeba mieć jaja ;-).
Ja ponawiam pytanie: pokaż mi przeciętne auto, które ma z tyłu większe hamulce niż z przodu? JEDNO auto, a nie porównanie tylnych hamulców auta A z przednimi hamulcami auta B. Bo to cały czas z wielkim uporem robisz...

Data: 2011-07-14 14:02:15
Autor: kamil
klocki z tylu
On 14/07/2011 11:54, DoQ wrote:
W dniu 14-07-2011 12:52, Waldek Godel pisze:

ale "przy odpowiednim stylu jazdy" możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek.>
W statystycznym stylu jazdy tylne klocki zużywają się dużo wolniej niż
przednie, bo są dużo mniej obciążone, widać to zresztą po ich
rozmiarach i
konstrukcji samych hamulców.

Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?

A z przodu co wtedy, bębny, czy jeszcze większe nacinane tarcze i dwa razy tyle tłoczków?


--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-14 19:06:01
Autor: DoQ
klocki z tylu
W dniu 14-07-2011 15:02, kamil pisze:
Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?
A z przodu co wtedy, bębny, czy jeszcze większe nacinane tarcze i dwa
razy tyle tłoczków?

No a dlaczego miały by być mniejsze niż z przodu?


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-14 19:06:59
Autor: DoQ
klocki z tylu
W dniu 14-07-2011 19:06, DoQ pisze:
W dniu 14-07-2011 15:02, kamil pisze:
Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?
A z przodu co wtedy, bębny, czy jeszcze większe nacinane tarcze i dwa
razy tyle tłoczków?

No a dlaczego miały by być mniejsze niż z przodu?

Odwrotnie ;) - dlaczego z przodu miały by być mniejsze? Zawsze są większe.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-14 14:45:43
Autor: Robert_J
klocki z tylu
Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?

Ile znasz takich aut?

Data: 2011-07-14 19:04:22
Autor: DoQ
klocki z tylu
W dniu 14-07-2011 14:45, Robert_J pisze:
Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?
Ile znasz takich aut?

Dwa.

Data: 2011-07-18 13:51:09
Autor: Robert_J
klocki z tylu
Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?
Ile znasz takich aut?

Dwa.

Hmm... to faktycznie znaczny odsetek ;-))). Daruj już sobie dalszą dyskusję...

Data: 2011-07-14 16:51:51
Autor: Jakub Witkowski
klocki z tylu
W dniu 2011-07-14 12:52, Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:45:04 +0200, DoQ napisał(a):

Zauważyłeś "przy odpowiednim stylu jazdy", czy chcesz się po prostu
przyjebać?

ale "przy odpowiednim stylu jazdy" możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek.

W statystycznym stylu jazdy tylne klocki zużywają się dużo wolniej niż
przednie, bo są dużo mniej obciążone, widać to zresztą po ich rozmiarach i
konstrukcji samych hamulców.

Tylne hamulce są znacznie mniej obciążone, co jest oczywiste. Dlatego, gdyby miały
takie same klocki jak przednie, to by się zużywały dużo wolniej.
Ale tak się składa że tylne kocki są mniejsze i cieńsze, czyli po prostu dopasowane
do mniejszego obciążenia. I dlatego nie widzę powodu, dla którego w danym typie auta
nie miałyby się zużywać z prędkością podobną do przednich. Sam miewałem różnie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2011-07-14 16:00:16
Autor: Waldek Godel
klocki z tylu
Dnia Thu, 14 Jul 2011 16:51:51 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

Tylne hamulce są znacznie mniej obciążone, co jest oczywiste. Dlatego, gdyby miały
takie same klocki jak przednie, to by się zużywały dużo wolniej.
Ale tak się składa że tylne kocki są mniejsze i cieńsze, czyli po prostu dopasowane
do mniejszego obciążenia. I dlatego nie widzę powodu, dla którego w danym typie auta
nie miałyby się zużywać z prędkością podobną do przednich. Sam miewałem różnie.

Powodem jest choćby korektor siły hamowania, który powoduje, że klocki będą
się mniej zużywały niż to obliczone.
Siłą rzeczy klocki muszą być gotowe na pełne obciążenie auta, maksymalne
jakie dopuszcza konstrukcja plus pewnie jakiś niewielki zapas. To znaczy, że jeżdząc z obciążeniem mniejszym od maksymalnego (czyli dla
większości aut 99% ich życia) zużywamy tylne klocki wolniej.
A to tylko jeden z czynników.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-14 13:06:48
Autor: Krzysiek Kielczewski
klocki z tylu
On 2011-07-14, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
mniej więcej w podobnym czasie :)
W życiu.

Ależ tak. Mało tego, przy odpowiednim stylu jazdy w nowoczesnym samochodzie możesz zużyć tylko jedną stronę np. lewy tył i jest to jak najbardziej normalne.

Przy hamowaniu większe obciążenie mają przednie hamulce, więc muszą
rozproszyć więcej energii. Więc nie będą się równo zużywać. Co najwyżej
już jako nowe tylne będą o wiele mniejsze.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-07-14 13:15:34
Autor: DoQ
klocki z tylu
W dniu 14-07-2011 13:06, Krzysiek Kielczewski pisze:

Przy hamowaniu większe obciążenie mają przednie hamulce, więc muszą
rozproszyć więcej energii. Więc nie będą się równo zużywać. Co najwyżej
już jako nowe tylne będą o wiele mniejsze.

Nic nowego nie wymyśliłeś. Faktem natomiast jest to, że kiedyś najczęściej "tyłu" prawie się nie ruszało. Teraz tył i przód zużywają się w podobnym tempie.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-14 13:46:46
Autor: Albercik
klocki z tylu
W dniu 14.07.2011 13:15, DoQ pisze:
W dniu 14-07-2011 13:06, Krzysiek Kielczewski pisze:

Przy hamowaniu większe obciążenie mają przednie hamulce, więc muszą
rozproszyć więcej energii. Więc nie będą się równo zużywać. Co najwyżej
już jako nowe tylne będą o wiele mniejsze.

Nic nowego nie wymyśliłeś. Faktem natomiast jest to, że kiedyś
najczęściej "tyłu" prawie się nie ruszało. Teraz tył i przód zużywają
się w podobnym tempie.


A nie jest tak że okładzina tylnych klocków jest cieńsza niż przednich, tak, aby wystarczyła właśnie mniej więcej tyle ile wytrzymują przednie klocki? Ale to są już niuanse danej konstrukcji.

Data: 2011-07-14 19:19:26
Autor: DoQ
klocki z tylu
W dniu 14-07-2011 13:46, Albercik pisze:

A nie jest tak że okładzina tylnych klocków jest cieńsza niż przednich,
tak, aby wystarczyła właśnie mniej więcej tyle ile wytrzymują przednie
klocki? Ale to są już niuanse danej konstrukcji.

Też. Poza tym (jak już chyba napisałem) ABS z elektronicznym korektorem hamowania (w zasadzie teraz stał się już standardem - choć nadal nie we wszystkich modelach) dużo skuteczniej wykorzystuje tylną oś niż układ z mechanicznym korektorem. Stąd jeszcze szybsze zużycie i porównywalna trwałość z przednimi hamulcami.



Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-14 14:48:33
Autor: Robert_J
klocki z tylu
Teraz tył i przód zużywają się w podobnym tempie.

Że też kurcze nie mam takiego szczęścia i wymieniam przednie klocki przynajmniej dwa razy częściej niż tylke :-)

Data: 2011-07-14 23:29:24
Autor: DoQ
klocki z tylu
W dniu 14-07-2011 23:27, Przemysław Czaja pisze:

Ja potwierdzę stwierdzenie Axela - w mojej VC tył już wymieniony razem z
tarczami a przód poczeka na wymianę do przyszłego roku

Nie może być, wszyscy kłamiecie - ze mną na czele :)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-14 14:03:25
Autor: AL
klocki z tylu
W dniu 2011-07-14 02:53, seweryn pisze:
chcialem zapytac odnosnie aut, gdzie z przodu i tylu jest hamulec
klocek+tarcza (ford mondeo mk3) - czy zuzycie nastepuje wzglednie
rownomiernie i wymiana klockow powinna nastepowac mniej wiecej w tym
samym czasie ? wczesniej jezdzilem autkami, ktore mialy z tylu hamulce
bebnowe, ktore byly znacznie bardziej trwale i wymagaly konserwacji
rzadziej niz hamulce przednie.

Z przodu klocki wymienialo sie raz / dwa razy do roku a tyl w zasadzie
tylko od wielkiego dzwonu jak to jest przy autach, gdzie przod i tyl ma
klocki ? czy zywotnosc klockow z tylu jest mniej wiecej taka sama jak z
przodu ? czy na przegladach wymieniacie klocki przod i tyl jednoczesnie ?

w poprzednim aucie wczesniej wymienialem klocki z tylu niz z przodu
(xsara break)

--
pozdr
Adam (AL)
TG

klocki z tylu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona