kłopot z rezerwacją noclegów w Zakopanem

Data: 2012-03-11 01:35:55
Autor: szyna
kłopot z rezerwacją noclegów w Zakopanem
Chcę podzielić się z Wami problemem o którym sądziłem że nigdy mnie
nie spotka - ponad 20 letnie włóczenie się po górach różnych
kontynentów upoważnia mnie do stwierdzenia, że sporo już przeżyłem a
tutaj...

Znalazłem niedawno w necie namiar telefoniczny (018....) na dobrze
usytuowaną kwaterę w Zakopanem, termin weekend majowy.

Dodzwoniłem się - a jakże, miły damski głos poinformował mnie, że
pokój 2-osobowy jest wolny, rezerwacja "słowna" nastąpiła po czym Pani
poinformowała mnie, że konieczny będzie przelew jakiegoś zadatku - nie
ma problemu :)

Podałem jej swoją komórkę kontaktową, powiedziała ze sms'em przesle w
ciągu kilku godzin jak dokonac platnosci, spodziewałem się jakiegoś
numeru konta...

Minęły 24h i cisza zupełnie....
Zadzwoniłem wczoraj ponownie, znów odebrała ta sama kobieta, pamięta
mnie - potwierdza, że istnieje rezerwacja i że do wieczora wyśle
sms'em....

I nadal nic się nie posuwa dalej w tym temacie!!!

1)Czy góralom z Zakopanego nie zależy już na "dudkach"???
2)Czy jest niebezpieczeństwo, że przyjadę i nie będzie miejsca
zerezerwowanego ???
3)Czy wogóle można w tym momencie ufać, że ma ta Pani wolny pokój dla
mnie???
4)Co robić dalej??? - może jakieś sprawdzone kwatery macie drodzy
czytelnicy i się ze mną raczycie nimi podzielić....

Pozdrawiam szlakowo :):)
Z.Szymczak

Data: 2012-03-11 11:06:33
Autor: Waldek Brygier
kłopot z rezerwacją noclegów w Zakopanem
szyna wrote:
4)Co robić dalej???

Nasuwa mi się złośliwe: a to nie ma już "Napisz do..." w kolorowych pismach?
:-)

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
GG 415880

Data: 2012-03-11 11:27:37
Autor: Sławomir Szyszło
kłopot z rezerwacją noclegów w Zakopanem
Dnia Sun, 11 Mar 2012 01:35:55 -0800 (PST), szyna <zszymczak70@gmail.com>
wklepał(-a):

1)Czy góralom z Zakopanego nie zależy już na "dudkach"???

Dutkach!

2)Czy jest niebezpieczeństwo, że przyjadę i nie będzie miejsca
zerezerwowanego ???

Jest.

[...]

Rany. Zadzwoń, że chciałbyś zapłacić zaliczkę, ale jeśli nie dostaniesz nr konta
dziś, to masz już upatrzoną inną kwaterę.
Jeśli nie dostaniesz - no cóż, po takim wstępie trudno się spodziewać później
dobrej obsługi.
--
Sławomir Szyszło
Nadprzewodnik sudecki klasy 20 kV

Data: 2012-03-12 08:07:03
Autor: bans
W dniu 2012-03-11 11:27, Sławomir Szyszło pisze:

1)Czy góralom z Zakopanego nie zależy już na "dudkach"???

Dutkach!

Piszesz też "japko"?

--
bans

Data: 2012-03-12 10:08:35
Autor: Waldek Brygier
Sławomir Szyszło wrote:
1)Czy góralom z Zakopanego nie zależy już na "dudkach"???
Dutkach!

Eee... Chyba Twój przedpiścca ma jednak rację...
No przecież mówi się "wystrychnąć na dudka" ;-)

Data: 2012-03-12 10:16:33
Autor: Wojciech wierba
W dniu 2012-03-12 10:08, Waldek Brygier pisze:
Sławomir Szyszło wrote:
1)Czy góralom z Zakopanego nie zależy już na "dudkach"???
Dutkach!

Eee... Chyba Twój przedpiścca ma jednak rację...
No przecież mówi się "wystrychnąć na dudka" ;-)

Ale to całkiem co innego niż:
"wydudkać na strychu"
:-)
WW

Data: 2012-03-12 10:42:11
Autor: Andrzej Kłos
Waldek Brygier pisze:
Sławomir Szyszło wrote:
1)Czy góralom z Zakopanego nie zależy już na "dudkach"???
Dutkach!

Eee... Chyba Twój przedpiścca ma jednak rację...
No przecież mówi się "wystrychnąć na dudka" ;-)

dudki i dutki to dwa inne twory (jako krzyk i kszyk)

andy_nek

Data: 2012-03-12 10:58:30
Autor: Olin
Dnia Mon, 12 Mar 2012 10:42:11 +0100, Andrzej Kłos napisał(a):

dudki i dutki to dwa inne twory

Dudkami ciężko poskramiać rumaki:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dutka

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2012-03-12 11:14:51
Autor: bans
kłopot z rezerwacją noclegów w Zakopanem
W dniu 2012-03-12 10:08, Waldek Brygier pisze:

Eee... Chyba Twój przedpiścca ma jednak rację...
No przecież mówi się "wystrychnąć na dudka" ;-)

Jako że gwara góralska nie jest skodyfikowane, to niby można pisać jak się chce, ale... słowo "dudki" jak "pieniądze" to nie jest wynalazek góralski. Często spotyka się je np. w ludowych podaniach z zupełnie innych rejonów kraju - zapisywane właśnie w formie "dudki".

Jeśli ktoś się upiera, żeby je zapisywać fonetycznie, to równie dobrze - jak wspomniałem - może pisać "japko".

--
bans

Data: 2012-03-12 12:02:08
Autor: Olin
Dnia Mon, 12 Mar 2012 11:14:51 +0100, bans napisał(a):

gwara góralska nie jest skodyfikowane, to niby można pisać jak się chce,

W świetle powyższego, upadłego narciarza można zapytać: jak rzyć.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kiedy widzisz kobietę, pamiętaj, to diabeł!
 Ona jest swoistym piekłem!"
papież Pius II

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2012-03-12 15:02:22
Autor: Stefan

Użytkownik "Olin" <kuku@adres.w.stopce> napisał w wiadomości news:91jnfn1ibaqi$.1dm9734j0ifq8$.dlg40tude.net...
[...]

a upadłego filozofa? jak rzyć? jak żyć?
pozdr
Stefan

Data: 2012-03-12 15:40:45
Autor: Olin
kłopot z rezerwacją noclegów w Zakopanem
Dnia Mon, 12 Mar 2012 15:02:22 +0100, Stefan napisał(a):

a upadłego filozofa?

Jak egzystować.

Data: 2012-03-12 17:21:10
Autor: solar
W dniu 12-03-2012 11:14, bans pisze:

[...]

Mimo wszystko dla mnie "dudki" to ptaszki, a "dutki" to pieniądze.
Np. tu http://dutki.info/ też tak rozumują.

"Nie potrzeba świątyń, nie potrzeba skomplikowanych filozofii. Mój mózg i moje serce są świątyniami, a moją filozofią jest życzliwość."
                                      Dalajlama

Data: 2012-03-13 15:24:01
Autor: Impatiens

Solar            www.solar.blurp.org             GG 1834424
"Nie potrzeba świątyń, nie potrzeba skomplikowanych filozofii. Mój mózg
i moje serce są świątyniami, a moją filozofią jest życzliwość."
                                      Dalajlama

Cytuję za znawcą Podhala Maciejem Pinkwartem:
"W Zakopanem wprowadzono lokalne metapieniądze, które mają dość
ograniczoną siłę nabywczą, ale stanowią wartość pamiątkową. Ma to
długą polską tradycję - dość wspomnieć bony walutowe do Pewexów, czy
żetony, jakimi wypłacano część pensji kuźnickim hutnikom, którzy mogli
za nie kupić tylko wódkę w miejscowej karczmie. Obecne pamiątkowe
monety nazywają się "dutki". Interesujący błąd językowy, świadczący o
kompletnej nieznajomości gwary i historii. W latach 1858-99 w
Zakopanem obowiązywał jako środek płatniczy złoty reński równy 100
centom lub krajcarom. Niezależnie od tego występowały nazwy potoczne
banknotów i monet: złoty reński czyli gulden nazywano papierkiem,
monetę 10-centową szóstką, 20-centową - cwancygierem, 2-centową -
dudkiem. Dudkami nazywano też w ogóle pieniądze. I ta nazwa utrzymała
się w lokalnej gwarze do dziś. DUDKI, a nie Dutki. No, bo jak powiemy
na pojedynczą monetę: dutek?

Jakiś du...tek to musiał wykombinować. Trzymajta sie, ludziska, hej.

Maciej Pinkwart"

Pozdrawiam
Impatiens

Data: 2012-03-11 12:10:55
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Sun, 11 Mar 2012 01:35:55 -0800 (PST), szyna napisał(a):

[...]

No nie. Dwadzieścia (z górą lat) włóczysz się tu i tam, i spotykałeś tylko
uczciwych, prawdomównych, słownych ludzi... Skąd jesteś? Może się tam
przeprowadzę... :)
BTW nie nazywaj czegoś takiego problemem. To śmieszne.

4)Co robić dalej??? - może jakieś sprawdzone kwatery macie drodzy
czytelnicy i się ze mną raczycie nimi podzielić....

To była już ostatnia wolna kwatera w Zakopcu? Osobiście wybrałbym Słowację.
Zdecydowanie.

Pozdrawiam szlakowo :):)
Z.Szymczak

Pozdrawiam Tomek

Data: 2012-03-11 13:47:39
Autor: MarcinF
W dniu 2012-03-11 10:35, szyna pisze:

4)Co robić dalej??? - może jakieś sprawdzone kwatery macie drodzy
czytelnicy i się ze mną raczycie nimi podzielić....

grupa pomoże, podaj tylko numer swojej komórki, a napewno bardzo
szybko dostaniesz sms z numerem konta :)

Data: 2012-03-11 18:04:12
Autor: tck

Użytkownik "MarcinF" <marfi@interia.pl> napisał w wiadomości news:jji6tf$eo7$1node2.news.atman.pl...
[...]

drugi link w google po wpisaniu adresu email;)

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2012-03-12 13:56:07
Autor: Adampio
W dniu 2012-03-11 18:04, tck pisze:
drugi link w google po wpisaniu adresu email;)

Śliczości :DDDD
Bezrobotny to sie i stresuje....

kłopot z rezerwacją noclegów w Zakopanem