k³opotliwa zguba nad bia³ym

Data: 2009-09-11 09:43:45
Autor: in for
k³opotliwa zguba nad bia³ym
Do dziwnych rzeczy pozostaionych u nas w bazie CS nad Bia³ym (obr±czka, zegarek, idrodyna, suche i mokre skafandry, p³etwy nówki sztuki, itd), do³±czy³a i ta...

Wczoraj na platformie znalaz³em gotow± do strza³u, ³adnie sklarowan±, zupe³nie now± kuszê. Nurka, ani pozosta³ych czê¶ci ekwipunku nie by³o.

Zgodnie z umow± podpisan± z w³a¶cicielem jeziora, wszelkie przejawy k³usownictwa maj± byæ zg³aszane na policjê, a odnaleziony sprzêt k³usowniczy przekazywany w³a¶cicielowi jeziora.

Mam jednak nadziejê, ¿e kusza nale¿y do bezdechowca, który polowa³ posiadaj±c wszelkie zgody i uprawnienia. Je¶li tak to proszê o kontakt 513-129-887. Je¶li w ci±gu tygodnia sprawa siê nie wyja¶ni, bêdê musia³ post±piæ zgodnie z umow±.

Poza tym pragnê poinformowaæ, ¿e do wszelkich niezbêdnych zgód potrzebna jest i moja (w³a¶ciciela bazy), bogactwo szczupaków jest wynikiem naszej ciê¿kiej pracy (trzy tarliska) i stanowi ono atrakcjê bazy. Osoba uszczuplaj±ca zasoby akwenu, który na mocy umowy jest dzier¿awiony przez CS, dzia³a przeciwko wszystkim nurkom, którzy tu do mnie przyje¿d¿aj±.

Pozdr.,
Jacek  --

Data: 2009-09-11 08:25:26
Autor: jacekplacek
k³opotliwa zguba nad bia³ym
in_for@vp.pl napisa³(a):
[...]

Mo¿esz przet³umaczyæ na polski sens tego posta? Wiesz, ¿e polowanie by³o nielegalne a jednocze¶nie zak³adasz, ¿e, byæ mo¿e, legalne... Tzn. nie pamiêtasz, czy udzieli³e¶ na nie zgody? Chyba, ¿e zak³adasz, ¿e siê biedaczysko zagubi³: mia³ zgodê w³a¶ciciela, nie mia³ wp³ywaæ na Twój teren. Ale w takim przypadku, zadzwoni³bym do w³a¶ciciela terenu i zapyta³.

Data: 2009-09-11 08:43:01
Autor: jacekplacek
k³opotliwa zguba nad bia³ym
 jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³(a):
in_for@vp.pl napisa³(a): > Do dziwnych rzeczy pozostaionych u nas w bazie CS nad Bia³ym (obr±czka, > zegarek, idrodyna, suche i mokre skafandry, p³etwy nówki sztuki, itd), > do³±czy³a i ta...
> [...]
teren.
Ale w takim przypadku, zadzwoni³bym do w³a¶ciciela terenu i zapyta³.

Ps. Je¿eli jest mo¿liwo¶æ zagubienia siê bezdechowca i przypadkowe wp³yniêcie z na³adowan± kusz± na teren nurkowiska, to co¶ tu nie halo. Nie powinno to
(pozwolenie na polowanie) byæ uzgadniane z Tob±? No i mo¿e lepiej oznaczyæ akwen, ¿eby na przysz³o¶æ nie by³o podobnej sytuacji? Kiedy¶ spotka³em siê z ³owcami na Piechcinie: mieli upowa¿nienie Maæka. Ale te¿ nie podoba³o mi siê ich zachowanie: powinni uprzedziæ przebywaj±cych na terenie nurków, czego nie zrobili. --

Data: 2009-09-11 10:56:35
Autor: Pszemol
" jacekplacek" <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:h8d1hm$sjo$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ten jego post wyra¼nie sugeruje, ¿e on jest gotów przymru¿yæ na to oko.

Data: 2009-09-11 14:57:46
Autor: aaa
k³opotliwa zguba nad bia³ym
Obrzydliwe s± takie polowania z kusz±, wspó³czucia. Trzeba mieæ nie¼le
zryt± psychikê.

Data: 2009-09-11 15:08:00
Autor: aaa
k³opotliwa zguba nad bia³ym
Poza tym uwa¿am ¿e siê czepiacie bo ró¿ne s± sytuacje, mo¿e akurat nie
ma kontaktu z w³a¶cicielem jeziora i dochodzi do jakiego¶
nieporozumienia. Ja tylko mam nadziejê ¿e ta kusza by³a droga i ¿e
kole¶ nie pojawi siê tam wiêcej.

Data: 2009-09-12 14:02:02
Autor: Pszemol
"aaa" <kurierserwis@gmail.com> wrote in message news:927dbaab-26bf-4209-a2ae-c2648f9d9cf738g2000yqr.googlegroups.com...
Obrzydliwe s± takie polowania z kusz±, wspó³czucia.
Trzeba mieæ nie¼le zryt± psychikê.

Czy s± jako¶ dlatego szczególnie obrzydliwe bo z kusz±?
Z dubeltówk± na l±dzie lub wêdk± i pa³k± s± mniej obrzydliwe? p.s. jestes wegetarianinem? bo jesli nie, to chyba
rzeznia bardziej "obrzydliwa"... nie? ;-)

Data: 2009-09-13 00:25:31
Autor: in for
k³opotliwa zguba nad bia³ym

Czy s± jako¶ dlatego szczególnie obrzydliwe bo z kusz±?

S± naprawdê obrzydliwe. Kiedy¶ du¿o polowa³em z kusz± (w Norwegii, tam akurat jest to dozwolone) i przesta³em przed 12 laty, gdy zobaczy³em film, który nakrêci³ mój buddy w trakcie takiego mojego polowania. Wtedy nie zjad³em nawet upolowanych przez siebie ryb i do dzi¶ dnia nie polujê. Jak mam ochotê na rybkê, to idê do knajpy :).

in_for

Data: 2009-09-13 00:37:26
Autor: 666
k³opotliwa zguba nad bia³ym
Tym rybom na pewno wyt³umaczono ;-)
JaC

-- -- -

Jak mam ochotê na rybkê, to idê do knajpy

Data: 2009-09-15 09:02:20
Autor: Pszemol
<in_for@vp.pl> wrote in message news:1c2d.00000086.4aac1fdbnewsgate.onet.pl...

[...]

I kupujesz tam ryby upolowane kusz± przez innych? Co za ró¿nica?

Data: 2009-09-16 16:26:02
Autor: W³odzimierz Ko³acz
k³opotliwa zguba nad bia³ym

U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:h8nl6s.48o.0poczta.onet.pl...
[...]

Zwykle nie kupisz w sklepie ryb upolowanych przez nurków!.
To nie jest problem tego czy kto¶ w ogóle poluje ale jak to robi i w jakim celu.
Cel konsumpcyjny ³owienia ryb przez ludzi którzy z tego ¿yj± jest jak najbardziej ok. Pod warunkiem ze robi± to w zgodzie z etyk± i zasadami ochrony ¶rodowiska. Co niestety tak¿e nie musi byæ powszechn± praktyk± profesjonalistów.
Niestety przykro to pisaæ ale nurkowie SCUBA z kusz± to parszywe mendy nie daj±ce  rybom szans na prze¿ycie. Nie strzelaj± do ryb w celach prze¿ycia tylko w celu pocieszenia zrytej psychiki. Niestety efektem takiego parszywego hobby s± puste miejsca nurkowe w których np. szczupaków zosta³o mo¿e do 20% po jednym sezonie!! W trakcie którego go¶ci³y 3 grupy nurków i otwarto jedn± bazê. Tyle starczy³o aby wyt³uc zdecydowan± wiêkszo¶æ ryb w miejscu na jeziorze.
Kuriozum parszywo¶ci tzw. ³owców by³o wyt³uczenie oko³o 40 sporych ryb w ci±gu jednej nocy przez 3 kretynów (obciête ³by le¿a³y na dnie). Nie muszê chyba wspominaæ ¿e w owym sezonie nie spotyka³em ju¿ wiêkszych szt. Albo innego roku w trakcie bytno¶ci klubowiczów na obozie nurkowym znika³y po kolei 3 sumy z miejsca w którym je wielokrotnie odwiedza³em. Albo znikniêcie szczupaka dobrze ponad metrowej d³ugo¶ci którego odwiedza³em przez 2 sezony!!. Przypadek?
Zatem Pszemol pomy¶l o realiach skoro lubisz ogl±daæ rybki a nie pl±taj zupe³nie nie zwi±zanych pojêæ i tematów.
Pozdrawiam W³odek

Data: 2009-09-16 10:02:38
Autor: Pszemol
"Wlodzimierz Kolacz" <div100@poczta.onet.pl> wrote in message news:h8qt58$8ji$1nemesis.news.neostrada.pl...
Jak mam ochotê na rybkê, to idê do knajpy :).

I kupujesz tam ryby upolowane kusz± przez innych? Co za ró¿nica?

Zwykle nie kupisz w sklepie ryb upolowanych przez nurków!.

Nie by³o mowy o sklepach tylko o knajpie.
Knajpy u¿ywaj± okolicznych my¶liwych i wêdkarzy jako ¼ród³o
¶wie¿ego materia³u. To siê nazywa ekologiczne podej¶cie :-)
Zamiast kupowaæ jakie¶ mro¿onki z dalekomorskich po³owów
u¿ywasz lokalny po³ów dostarczony przez lokaln± spo³eczno¶æ.

Niestety przykro to pisaæ ale nurkowie SCUBA z kusz± to parszywe mendy
nie daj±ce  rybom szans na prze¿ycie. Nie strzelaj± do ryb w celach prze¿ycia tylko w celu pocieszenia zrytej psychiki.

Ciekawe, ¿e masz tak± opiniê generalizuj±c±...
Ja nie znam nikogo kto poluje z kusz± ani sam nie mam ci±got
w tym kierunku, wiêc nie wypowiem siê...

[...]

Tu poruszasz jednak kwestiê praktyczn±, ekonomiczn± a nie etyczn±.
Je¶li w³a¶ciciel akwenu dopuszcza wêdkarstwo w swoim akwenie to
powinien zadbaæ aby tych ryb by³o na tyle aby starczy³o dla wszystkich
chêtnych...

Je¶li jednak wêdkarstwo w akwenie jest niedozwolone, a z tego co
czytali¶my tak jest w tamtym rejonie, to mamy zwyczajny przyk³ad
k³usownictwa, a to jest niestety ¶cigane przez prawo...

Ja nurkujê w akwenie gdzie wêdkarstwo jest nielegalne i nikt tego
nie robi - ryb jest w cholerê, co mogli¶cie niedawno zobaczyæ na
moim filmie nakrêconym w Kankakee, IL.

[...]

W³a¶nie obawiam siê, ¿e w tym w±tku mieszamy kilka tematów razem...

Data: 2009-09-16 16:31:27
Autor: jacekplacek
k³opotliwa zguba nad bia³ym
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisa³(a):

> [...]

Zamiast kupowaæ jakie¶ mro¿onki z dalekomorskich po³owów
u¿ywasz lokalny po³ów dostarczony przez lokaln± spo³eczno¶æ.

Ciekawe. Lokalna spo³eczno¶æ, przy pomocy kuszy i wêdki zarabia na ¿ycie... Ja bym u¿y³ sieci. Ale nie jestem rybakiem, wiêc siê nie znam. A co jak takich nie ma? W³a¶ciciele knajp biegaj± za turystami, ¿eby im który rybkê odpali³? To t³umaczy, dlaczego tak pó¼no otwieraj±... Ciekawe ilu trzeba zaczepiæ, ¿eby mieæ towar na ca³y dzieñ. I tak na okr±g³o: dzieñ po dniu, ca³y rok...

> [...]

czytali¶my tak jest w tamtym rejonie, to mamy zwyczajny przyk³ad
k³usownictwa, a to jest niestety ¶cigane przez prawo...

£owiectwo podwodne reguluj± inne przepisy od wêdkarskich. Bez pozwolenia w³a¶ciciela w zasadzie ka¿de polowanie jest k³usowaniem. Czyli mo¿na gnojom mordê obiæ podczas obywatelskiego aresztowania.

Data: 2009-09-16 13:31:13
Autor: Pszemol
" jacekplacek" <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:h8r3sv$rlu$1inews.gazeta.pl...
[...]

W menu wielu knajp w jakich jadam w takich rejonach jest czêsto
pozycja "catch of the day" - i trzeba zapytaæ kelnera co dzisiaj maj±,
jak± rybkê przyniós³ rybak.
Restauracje maj± równie¿ zawsze opcjê kupiæ mro¿one jak nie ma
¶wie¿ego, ale mówimy o miejscach nad wod±, zwykle w tropikach,
wiêc z po³owem nie ma problemu, jest wrêcz konkurencja lokalnych
rybaków/my¶liwych o to kto bêdzie dostarcza³ do restauracji swój
po³ów. To samo zreszt± dotyczy ogrodników czy sadowników...
Te¿ w tym przypadku zamiast kupowaæ sa³atê czy jab³ka w hurtowni
mo¿na siê "spikn±æ" z lokalnym ogrodnikiem na dostawy ¶wie¿ego.
Ale to wszystko zale¿y od klasy tej¿e "knajpy" i tego czy podstaw±
zarobku jest dobre jedzenie ze ¶wie¿ych produktów czy te¿ jest tam
jedzenie jako dodatek do taniego alkoholu, bo wtedy nie ma du¿ej
ró¿nicy czy ryba na talerzy by³a ¶wie¿a czy mro¿ona - go¶æ i tak
nie pozna.

£owiectwo podwodne reguluj± inne przepisy od wêdkarskich. Bez pozwolenia
w³a¶ciciela w zasadzie ka¿de polowanie jest k³usowaniem. Czyli mo¿na gnojom
mordê obiæ podczas obywatelskiego aresztowania.

Co Wy z tym obijaniem mordy??? :-))
I jak sprawdzisz czy mia³ pozwolenie?
Bêdziesz to sprawdza³ przed obiciem mordy czy ju¿ po?

Data: 2009-09-17 10:58:44
Autor: W³odzimierz Ko³acz
k³opotliwa zguba nad bia³ym

U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:h8qpb1.5nk.0poczta.onet.pl...
[...]

Rybak Czyli cz³owiek trudni±cy siê tym zawodowo tak jak ka¿dy inny po to aby ¿yæ. Zwykle o ¶wicie wyp³ywaj±cy na akwen po sieci i sprzedaj±cy z³owione rybki po to aby ¿yæ. Kumasz kto to jest. Napewno nie jest to pokrêcony go¶æ w sprzêcie SCUBA z kusz± w rêku. A zapewne rozmawiamy o takim kolesiu z j. Bia³ego!!!

Niestety zapewne nie wiesz ale s± rejony ¶wiata w których taki pokrêcony go¶æ nie robi krzywdy populacji ze wzglêdu na jej wielko¶æ np. Norwegia. Niestety tak¿e chyba nie wiesz ¿e w PL. nie ma takich bogatych akwenów i tu obowi±zuje albo prawo albo normy etyczne. Poza norm± etyczn± jest wchodzenie do wody w sprzêcie SCUBA i t³uczenie co popadnie.
Chyba nie wiesz ale z 45 lat temu z ojcem wêdkarzem je¼dzi³em na ryby i jednym z obrazków jakie pamiêtam by³y naprawdê masy ryb w stawach bynajmniej nie hodowlanych. Gdyby teraz by³y takie ilo¶ci nic bym nie glêdzi³ o etyce itp. pierdo³ach.

[...]

No i zapewne znasz takie skutki rabunkowej gospodarki na zbiornikach?
Bieda g³ód i rozpacz....... okolicznej ludno¶ci. Pszemol na mi³y bóg zrozum ¿e jest ró¿nica pomiêdzy cz³owiekiem ¿yj±cym z akwenu a kolesiem zaspakajaj±cym atawistyczne ¿±dze zabijania. Kumasz ró¿nicê?

[...]

W PL. najpierw lejesz w ry³o potem pytasz - Kowalski Jan? nie! ops przepraszam i w ry³o! bo siê nie przedstawi³ czym narazi³ na bezproduktywne machanie rêkami ;-)

Pozdrawiam W³odek

Data: 2009-09-18 11:23:31
Autor: nuroslaw
k³opotliwa zguba nad bia³ym

£owiectwo podwodne reguluj± inne przepisy od wêdkarskich. Bez pozwolenia w³a¶ciciela w zasadzie ka¿de polowanie jest k³usowaniem.
?? a niby jakie. Zgodnie z ustaw± miêdzy wêdkowanie a polowanie z kusz± jest "=" - to jest amatorski po³ów ryb

Czyli mo¿na gnojom mordê obiæ podczas obywatelskiego aresztowania.
no nie wolno, w PL przestêpcy s± pod ochron± pañstwa jak wiesz, i nale¿y im zapewniæ w³asciwe traktowanie. Nie sa wyjêcie z pod prawa. I tej konfrontacji to ONI maja wiêcej praw... ;)

A u¿ytkownik bazy nurkowej mo¿e naprawdê niewiele. Zabroniæ nie mo¿e nie wiem jakby mu siê to nie podoba³o. Zabroniæ mo¿e u¿ytkuj±cy rybacko akwen, to co wydaje zezwolenia na amatorski po³ów ryb- od niego zale¿y komu i na jakich zasadach udostêpnia akwen. Je¶li ten od nurków uzgodni³ pewne sprawy z u¿ytkownikiem rybackim (nawet kiedy jest to jedna i ta sama osoba) to i tak od strony formalnej zezwalaæ/niezezwalaæ mo¿e ten u¿ytkownik rybacki.

A tu pewnie przyjecha³ z kusz±, ale dowiedzia³ siê ¿e nie wolno na szczupaki, wiec zostawi³ j± na pomo¶cie, i po fajnym nurku ca³kowicie o niej zapomnia³. Wiêc nie mo¿na go skar¿yæ o nielegalne polowanie, bo nie by³o polowania.

Data: 2009-09-17 10:57:29
Autor: W³odzimierz Ko³acz
k³opotliwa zguba nad bia³ym

U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:h8qd3u.4ls.0poczta.onet.pl...
[...]

Nie Pszemolku nie zaznaczy³e¶ gdzie ma to byæ sprzedawane, choæ to i tak bez znaczenia dla sprawy. Zazwyczaj sprzeda¿ kojarzy siê ze sklepem:-) NIE UWA¯ASZ?

[...]

A sk±d to wiesz?

[...]

To nie jest generalizacja a wyznaczenie bardzo precyzyjnych okoliczno¶ci takiej mojej opinii o ma³ym odsetku nurków.

[...]

Nie absolutnie nie nie jest to kwestia praktyczna a etyczna jak najbardziej. Je¶li takich niuansów etycznych nie rozumiesz to trudno z Tob± dyskutowaæ o czymkolwiek.

[...]

Jest w cholerê ryb i zwierza bo tak¿e nie ma tam pokrêconych k³usoli z kuszami. Kumasz ró¿nicê etyczn± wprost wp³ywaj±c± na praktykê któr± z tak± lubo¶ci± konsumowa³e¶ oczami?

[...]

Nie temat jest jeden i prosty. Nurek SCUBA nie daje szans rybom. Jest g³êboko nie etyczne aby bêd±c go¶ciem na akwenie pustoszyæ ten akwen bez mi³osierdzia i zlitowania. A usprawiedliwieniem takich praktyk jest to ¿e "ja tylko jedn± na ognisko" Fakt on tylko jedn± inny te¿ tylko jedn± nastêpny tak¿e tylko jedn±. I cisza i pustka nasta³a bo ONI tylko po jednej..........
Kumasz gdzie jest etyka?

Jakby¶ nie wiedzia³ to w ......... j± maj± niektórzy pokrêceni.
pozdrawiam W³odek

Data: 2009-09-18 01:07:05
Autor: kretu
k³opotliwa zguba nad bia³ym
U mnie w okolicznych jeziorach ryba by³a nawet jak przez lata sieciami
k³usowali. Znik³a dopiero jak zaczêli pr±dem trzepaæ. Wiêc nie mówicie
¿e te kilka osób z kusz± jest w stanie ryby wytêpiæ. Co innego ¿e
nurkowanie scuba z kusz± jest k³usowaniem i nie widzê w tym ¿adnej
przyjemno¶ci. Powinno siê têpiæ tak jak innych k³usowników czyli
konfiskata ca³ego sprzêtu i jeszcze mandat.

Data: 2009-09-18 12:02:24
Autor: nuroslaw
[...]

ale Ty nie piszesz o lowiectwie z kusz±, tylko o k³usownikach a to zupe³nie co innego.
Oni s± nastawieni na skuteczno¶æ - sonary, echosondy, agregaty, polowanie w nocy i wiele innych zabronionych zachowañ w zakresie amotorskiego polowu ryb.

Niestety powszechny bandytyzm i przyzwolenie spo³eczne takie samo jak dla prowadz±cych pojazd pod wplywem alkoholu powoduje ogóln± z³a opiniê o ³owcach podwodnych wyrobion± przez osoby nie posiadaj±cych ¿adnych uprawnieñ w tym kierunku. --

Data: 2009-09-18 14:45:01
Autor: in for
k³opotliwa zguba nad bia³ym

. . . skoro lubisz ogl±daæ rybki . . .

W³a¶nie! Oddajmy jemu g³os w dyskusji:

http://tinyurl.com/np82g5

Pozdr.,
Jacek

Data: 2009-09-19 18:00:24
Autor: Pszemol
<in_for@vp.pl> wrote in message news:6f6a.000001ad.4ab380cdnewsgate.onet.pl...

. . . skoro lubisz ogl±daæ rybki . . .

W³a¶nie! Oddajmy jemu g³os w dyskusji:

http://tinyurl.com/np82g5

Dzieci i ryby g³osu nie maj± ;-)

Data: 2009-09-11 10:15:40
Autor: J.Kolina
k³opotliwa zguba nad bia³ym
pracy (trzy tarliska) i stanowi ono atrakcjê bazy. Osoba uszczuplaj±ca zasoby

nie przesadzzaj, komu przeszkadza jedna ryka?

jk

k³opotliwa zguba nad bia³ym