k³opotliwy klient

Data: 2009-09-10 13:24:43
Autor: anna
k³opotliwy klient
Witam,

Jak w zerwaæ/rozwi±zaæ/wypowiedzieæ umowê na wykonanie us³ugi.
Klient wp³aci³ 30% zaliczki, us³uga zosta³a wykonana w 80%, klient jednak chce zwrotu zaliczki.

pozdrawiam

Data: 2009-09-11 22:33:56
Autor: konrad
k³opotliwy klient
anna pisze:
[...]

W sprawie prawnie spisanych umów (je¶li jest dobrze spisana umowa), to klient mo¿e sobie chcieæ. Tak jak on zobowi±za³ siê do zap³acenia tak samo Ty do wykonania swojej pracy. Kwestia tylko o jakie pieni±dze chodzi i na ile sie co op³aca. Klient zawsze mo¿e spróbowaæ udowodniæ ¿e us³uga zosta³a ¼le wykonana i nawet wtedy nie od razu ma podstawy do zwrotu pieniêdzy, bo zawsze jest mo¿liwo¶æ poprawienia. Chyba ¿e w umowie by³o inaczej zapisane. Je¶li obie strony dojd± do porozumienia zawsze mo¿na spisaæ aneks do umowy weryfikuj±ce ¿e klient p³aci tylko czê¶æ kwoty za czê¶æ wykonanej pracy (wed³ug ustaleñ na które zgadzaj± sie obie strony i na zasadzie za³±cznika do umowy po którym obowi±zuj± nowe warunki). Je¶li nie ma sprecyzowanych warunków zerwania umowy itp. to powinna byæ klauzula odwo³uj±ca siê do kodeksu cywilnego i wtedy obowi±zuj± przepisy do tego sie odnosz±ce. Po dok³adniejsze informacje lepiej siê udaæ sie do prawnika. Darmowej porady prawnej mo¿na zasiêgn±æ w miejskim o¶rodku spo³ecznym przynale¿nym do miejsca zamieszkania - zawsze jaki¶ punkt zaczepienia (lub prywatnie).
Je¶li nie ma spisanej formalnie umowy to lepiej mieæ ¶wiadka. Bo umowa ustna jest tak samo wa¿na pod warunkiem ¿e kto¶ mo¿e to potwierdziæ. Ale to ju¿ du¿e k³opotów.

pozdrawiam.

Data: 2009-09-14 13:19:17
Autor: anna
k³opotliwy klient

dziêkujê za odpowied¼.

pozdrawiam
:)

Data: 2009-09-15 15:18:12
Autor: kris
k³opotliwy klient

U¿ytkownik "anna" <anna @anna.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h8anqh$4db$1atlantis.news.neostrada.pl...
Witam,

Jak w zerwaæ/rozwi±zaæ/wypowiedzieæ umowê na wykonanie us³ugi.
Klient wp³aci³ 30% zaliczki, us³uga zosta³a wykonana w 80%, klient jednak chce zwrotu zaliczki.

Us³uga wykonana w 80% to us³uga nie wykonana moim zdaniem i zaliczka powinna zostac zwrócona.
A najprosciej wykonaj us³ge do koñca.

Krzysiek

Data: 2009-09-15 15:51:11
Autor: anna
k³opotliwy klient

U¿ytkownik "kris" <

Us³uga wykonana w 80% to us³uga nie wykonana moim zdaniem i zaliczka powinna zostac zwrócona.

Te¿ mi tak powiedzia³ na ostatnim spotkaniu.

A najprosciej wykonaj us³ge do koñca.

To 80% w pe³ni go satysfakcjonuje, nie mam mo¿liwo¶ci dokoñczenia pracy, bo unika kontaktu, a w tym przypadku to tzw. 'wspó³dzia³anie' jest niezbêdne. W umowie nie ma ¿adnego terminu. Aneksu nie chcia³ podpisaæ. Jest natomiast mocno zainteresowany zwrotem zaliczki.

pozdrawiam
a.

Data: 2009-09-16 13:09:45
Autor: kris
k³opotliwy klient

U¿ytkownik "anna" <anna@anna.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h8o6ns$dbm$1nemesis.news.neostrada.pl...
To 80% w pe³ni go satysfakcjonuje, nie mam mo¿liwo¶ci dokoñczenia pracy, bo unika kontaktu, a w tym przypadku to tzw. 'wspó³dzia³anie' jest niezbêdne.

Wiêc nie powinien dostac zwrotu zaliczki

Krzysiek

Data: 2009-09-16 15:01:12
Autor: konrad
k³opotliwy klient

[...]

Po prostu chce Ciê "wyrobiæ", najlepiej w jaki¶ sposób zabezpieczyæ sie i mieæ udokumentowane ¿e jeste¶ gotowa do dokoñczenia zlecenia a ¿e on Ci to umo¿liwia to ju¿ nie Twoja wina (zawsze masz podk³adkê). Np trzecia osoba bezstronna która mo¿e byæ ¶wiadkiem lub jak wcze¶niej pisa³em zorientowaæ siê prawnie, jak sie ma taka wiedzê i kogo¶ siê zaskoczy to mo¿e zmieni podej¶cie. Je¶li kontakt wystêpuje tylko przez tel to jest problem. Czas dzia³a na Twoja niekorzy¶æ.

Data: 2009-09-29 06:47:37
Autor: ania
k³opotliwy klient
konrad <konrad.grupy@gmail.com> napisa³(a):