klucz "niezbednik"... multitool taki rowerowy

Data: 2011-03-24 15:37:01
Autor: KiloSierra
klucz "niezbednik"... multitool taki rowerowy
Data: 2011-03-24 15:50:55
Autor: Krzysztof Naworyta
KiloSierra wrote:

| to sie do czegos nadaje?
| http://allegro.pl/klucz-wielofunkcyjny-sigma-pt-16-16-funk-abp-i1520642852.html

Bardzo fajny, choć kluczy oczkowych ja osobiście nie potrzebuję.

| albo
| http://allegro.pl/klucz-niezbednik-kellys-scout-ii-z-rozkuwaczem-i1526323374.html

Troszku jakby mniej ergonomiczny, ale spierał się nie będę.

| czy
| http://allegro.pl/klucz-wielofunkcyjny-19-czesci-profi-scyzoryk-i1509960347.html

Takie coś to miałeś ostatnio w Lidlu w komplecie z torbą podsiodełkową, łatkami i czyms tam jeszcze. Może jeszcze gdzieś znajdziesz, można zapytać kierownika, obdzwaniają wtedy inne punkty i gotowi sprowadzić.
Materiał tak na oko nie specjalnie fajny, ale przy tej cenie...
Waga i gabaryty dość duże. I nie ma skuwacza!

Co do skuwaczy/rozkuwaczy, to w moim "nożyku" brakuje mi możliwości luzowania blaszek, po mocnym skuciu.
W osobnym skuwaczu, który jednak został posiany na którejś jeździe, można było tak wstawić ogniwo, że blaszki odsuwały się od siebie. Chyba, że w tych powyżej też się da, tylko ja nie umiem.

--
KN

Data: 2011-03-24 17:13:58
Autor: biodarek
Krzysztof Naworyta pisze:
KiloSierra wrote:

| to sie do czegos nadaje?
| http://allegro.pl/klucz-wielofunkcyjny-sigma-pt-16-16-funk-abp-i1520642852.html

Bardzo fajny, choć kluczy oczkowych ja osobiście nie potrzebuję.

No właśnie. Jak do tej pory nie przydały mi się te oczkowe.

Ale ciekawe, że jeszcze ten multitool produkują. Mi polecał go na preclu Grzegorz z Lublina :) I jak patrzę do archiwum grupy, to było to w 2003r. Nic się nie zmienił ten zestaw.

Do rzeczy:
+ klucze nie wyrobiły się. Zestaw bardzo solidny.
+ łyżki do opon nie połamały się
+ skuwacz nadal sprawny
+ drucik do zaczepiania łańcucha na czas łączenia nadal działa (później niektórzy wzorowali się na tym pomyśle i wyginali sobie w tym kształcie gruby spinacz biurowy ;)
+ nic się nie zgubiło (chociaż tej zimy posiała się w lesie jedna z łyżek, a potem dopadało śniegu. Ale zapamiętałem przy której brzozie to było i jak śnieg wyparował, to odnalazłem zgubę :)
+ teraz jest 20pln tańszy niż kiedy ja kupowałem

+/- waży nie mało wiele. Widziałem lżejsze. Ale za to daleko leci jak się rzuci (to na ten +)
- oczkowe zbędne
- brak Torx T25

Narzędzia używane raczej często. Nawet w domu, kiedy nie opłacało się wyjmować skrzynki narzędziowej.

--
biodarek

Data: 2011-03-24 20:59:13
Autor: tms
On 2011-03-24 17:13, biodarek wrote:
Krzysztof Naworyta pisze:
KiloSierra wrote:

> [...]

- oczkowe zbędne
- brak Torx T25

Narzędzia używane raczej często. Nawet w domu, kiedy nie opłacało się

Przyłączę się - polecono mi go w moim USR chociaż na pierwszy rzut oka miałem wątpliwości ze względu na ten plastik. Ale wszystko działa naprawdę ok, tylko jedną łyżkę udało mi się nadłamać. Jeśli chodzi o nie to polecę w zamian Tacx:
<http://velo.pl/produkty/szukaj/?k=57&id=1391>
Naprawdę przemyślane wyprofilowanie - samo opiera się we właściwym miejscu o felgę i działa jak kołyska przy podważaniu. Polecam 3 sztuki - jedna z lewej strony wyciąga część opony druga kawałek dalej a trzecia w środek tym "hakiem" i już jedziesz dookoła rantu i za chwilę masz całą oponę wyjętą. Różnica w stosunku do tych z zestawu jest powalająca.

Data: 2011-03-25 07:08:16
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 24 Mar 2011 17:13:58 +0100, biodarek napisał(a):

+/- waży nie mało wiele. Widziałem lżejsze. Ale za to daleko leci jak
się rzuci (to na ten +)
- oczkowe zbędne
- brak Torx T25
Jak dla mnie takie zestawy są niepraktyczne bo brakuje jakiegoś klucza lub jakiegoś jest za dużo. Po za tym operowanie takim zestawem jest mało praktyczne.
Swój zestaw skompletowałem pod siebie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-03-25 09:51:24
Autor: biodarek
piecia aka dracorp pisze:
[...]

Poprzednio, przez 6 lat, nie potrzebowałem tego Torxa przy rowerach, więc tyle tylko, że woziłem zbędny balast. Zawsze można upiłować te oczkowe i w to miejsce wcisnąć inny klucz. W tej Sigmie powinno się to udać i do podtrzymania kompletu nie potrzebny będzie żaden wynalazek typu gumka.

Mówimy tutaj o narzędziach przydatnych do własnego roweru, ale co zrobić w przypadku, gdy spotyka się na szlaku rowerzystkę i trzeba pośrubkować w jej rowerze, a tam np. koła bez szybkozamykaczy czy inne canti. Wtedy potrzebne oczkowe :)

--
biodarek

Data: 2011-03-25 10:51:15
Autor: Krzysztof Naworyta
klucz "niezbednik"... multitool taki rowerowy
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał:

(...)
[...]

Czekaj, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem...
Spotykasz w lesie samotną rowerzystkę, nie mogącą odjechać i Ty zabierasz się za naprawę roweru ???
;-)

--
KN

Data: 2011-03-25 15:18:37
Autor: biodarek
Krzysztof Naworyta pisze:
[...]

Właściwie, to nie pisałem o lesie i samotności, ale wyobraźnia pracuje, co nie? ;-)

--
biodarek

Data: 2011-03-25 08:31:08
Autor: ikov
klucz "niezbednik"... multitool taki rowerowy
Narzędzia używane raczej często. Nawet w domu, kiedy nie opłacało się
wyjmować skrzynki narzędziowej.

Kupiłem 2-3 lata temu torebkę podsiodłową z multitoolem, łyżkami, kompletem łatek, rozkuwaczem i workiem zabezpieczającym przed deszczem. O ile plastikowe zapięcie torebki połamało się bardzo szybko, to pozostałe narzędzia do dziś w stanie praktycznie idealnym mimo częstego używania (łatki wyszły chociaż kleju wiele nie ubyło). Sam multitool trochę inny niż obecny, nie ma kluczy oczkowych, tylko komplet imbusów, śrubokręt płaski i krzyżakowy, ale też często używany jest w pracach pozarowerowych - praktyczna rzecz, chociaż trochę waży.

klucz "niezbednik"... multitool taki rowerowy